handdator

Visa fullständig version : Konsten att reta folk på jobbet.

Piranha
2006-02-21, 16:20
Jag behöver samla in lite förslag på hur man kan oskyldigt men kul jävlas med folk på jobbet.

Vi har jusst nu riggat en sån där tuta man har på fotbollsmatcher under kollegans stol.

Skön överraskning när han börjar 07 i morrn.

tossefar
2006-02-21, 16:25
Jag brukar sitta och skratta åt kolo på jobbet, det irriterar alla andra. :thumbup:

hangatyr
2006-02-21, 16:25
Sitter man i ett konstorslandskap och alla har bärbara telefoner så är det oerhört kul att flytta runt alla telefonerna. brukar ta ett tag innan det reder upp sig.

hehe.

Achryl
2006-02-21, 16:26
när jag var liten tejpade jag fast såna där knallpulverpluttar som man hade till knallpulverpistoler under pappas hammare, så det e säkert kul om man jobbar på en byggarbetsplats.

wreka
2006-02-21, 16:34
Vi odlade smörgåskrasse (eller något liknande) i tangentbordet hos en kollega. Flytta om alla tangenter brukar uppskattas med. Täcka hela arbetsplatsen med post its funkar också. Eller så kan man som gubbsen gjorde, fästa linor i en tung hylla inne på någons kontor och sedan dra den så den blockerar dörren in till kontoret, självfallet skall dörren öppnas inåt.

Man kan ju också droppa lite superlim på kontakten (RJ45, limmet ska på de små metallblecken) som går till luren på telefonen. Det brukar vara skoj eftersom telefonen ringer men det aldrig är någon i andra änden när man svarar.

bubbe
2006-02-21, 16:36
Loctite snabblim kan man göra mycket kul med.

Frippe_L
2006-02-21, 16:42
Snabblim+Mynt+Golv är rätt kul så länge man ser det själv.

Min farfar gjorde en grej han säkert fått nåt straff för om det varit idag, han bakade chokladkaka med Purex(laxermedel i form av chokladkaka) i en fredag och bjöd de andra arbetskamraterna på, själv åt han Tjillevipp-bakelse som han brukade göra och ingen tyckte det var skumt förrän de droppade in på toa en efter en....

Lite som han som blandade i cannabis i tårtan fast något oskyldigare.

Trassel
2006-02-21, 16:46
tejp under musen om det är sån med en kula under

koppla loss lite mus å tangentsladdar så att det inte syns

pilla loss tangenterna och byt plats, funkar ju inte då om folk faktiskt kan skriva :)

TrasMannen
2006-02-21, 16:47
ta bort alla knappar ifrån tangentbordet å arrangera om lite :P

timoat
2006-02-21, 16:56
cellofan på toa, eller som han i jackass, ryan eller vad han hette, koka upp gelatin, häll i toa, låt stelna, sen häll på lite vatten ovanför. Enda sättet att få bort är att skopa upp.hehe.

timoat
2006-02-21, 16:57
salt i apelsin juicen? salt i socker skålen?

elan
2006-02-21, 16:57
På min förra arbetsplats fick jag hela mitt skrivbord med dator, telefon och allt invirat i tejp när jag var borta på kurs. Dessutom försvann alltid mina grejer så fort jag var borta en dag eller två, folk snodde telefon, mus, tangentbort, kablar och annat dylikt. Så om du verkligen göra dem irriterade och arga kan ju det vara ett tips kanske, inget som uppskattades av mig dock. :D

jwzrd
2006-02-21, 16:58
salt i apelsin juicen? salt i socker skålen?

Är det här något slags dikt?

Salt i apelsin
juicen
Salt i socker
skålen

Hur fortsätter den?

HookersUnited
2006-02-21, 17:02
Är det här något slags dikt?

Salt i apelsin
juicen
Salt i socker
skålen

Hur fortsätter den?
Vanlig frukost
...lol?

Larsson
2006-02-21, 17:13
Om det är en mus med muskula plocka bort muskulan. Om en person snusar eller röker och lägger tobaken på skrivbordet, göm eller ta tobaken. Kan man kan lätta på knapparna på musen, kan man ta superlim och limma fast vänster musknapp.

mela
2006-02-21, 17:48
Snabblim+Mynt+Golv är rätt kul så länge man ser det själv.

det har dom gjort i trappan på min skola..
dock ingen som böjde sig ner för 1:- och 50 öre :P

Något annat du kan göra är att koppla in personens datorskärm
till en annan dator och gå in på mindre snälla hemsidor :D
Eller bara koppla om musen eller något.
Tangentbordet och leka matrix.

timoat
2006-02-21, 17:51
kli pulver på toa papper

Errko
2006-02-21, 18:51
Samma kille här hos oss har under båda semestrarna fått sitt skrivbord med alla tillbehör invirat i alufolie första året, andra året var det gräsmatta över hela skrivbordet. Hans svar blev att beställa hem rättshandlingar till killen som startade skämtet på ett obeskrivligt antal sidor som var tvunget att hämtas ut på posten för att det var för tungt att levereras. Riktigt kul faktiskt!

Annars funkar det ju att skicka hem gratisprover till jobbarkompisar. När jag gick i gymnasiet skickade ett par kompisar hem flera kilo kattmat till en lärare, synd att hennes katt hade dött veckan innan bara :thumbup:

Perscitus
2006-02-21, 18:54
Har ni rätt belysning på toan är ett hett tips från barndomen att placera plastfolie över toaletten. Se dock till att upplysa alla som inte ska falla offer för skämtet. :)

Lika roligt för såväl män som kvinnor, oavsett vilket behov som ska utföras. *spy*

palme
2006-02-21, 19:03
Dricker ju inte kaffe så jag brukar gå och toktrycka på kaffeautomaten så när nån ska ha kaffe med 2 sockerbitar kanske de får 16 istället...ja det blir alltid en effekt :D

Mighty
2006-02-21, 19:11
Om ni har elektriskt höj- och sänkbara skrivbord är det rätt skoj att skifta om kopplingarna så man höjer varandras skrivbord. Förutsätter förstås att ni sitter i kontorslandskap i "klungor"

Srednq
2006-02-21, 19:47
jag satte en dragsmällare i dörren åt morsans chef en gång när jag var 8-9 år. han pratar fortfarande om de :)

fixa så att hjulen på stolen inte snurrar. fixa så stolen inte går att höja. stripsa fast och ihop verktyg. diskmedel i kaffekoppen

Piranha
2006-02-21, 20:02
Många bra tips, ändock vill man inte förstöra något.

Jag klippte en muskabel en gång för kollegan, tyvärr brann porten på moderkortet upp, så det är inget jag rekomenderar.

Cilia
2006-02-21, 20:06
eller så skaffar du dig ett jobb som känns så pass meningsfullt så du inte behöver fylla dagen med att göra livet osäkert för andra?

*visslar*

Verni
2006-02-21, 20:21
det har dom gjort i trappan på min skola..
dock ingen som böjde sig ner för 1:- och 50 öre :P

Något annat du kan göra är att koppla in personens datorskärm
till en annan dator och gå in på mindre snälla hemsidor :D
Eller bara koppla om musen eller något.
Tangentbordet och leka matrix.Har jag gjort i min skola, superlim och 10 krona. Sen var det bara att sätta sig på ett strategiskt ställe och titta när barnen frenetiskt försökte plocka upp den.

(Ja jag hade tråkigt!)

PePPinO
2006-02-21, 20:51
(Ja jag hade tråkigt!)

Ehrm ja du va iskolan så det är väll knappast någe du behöver tilläga?;P

Bronkitkorv
2006-02-21, 21:01
Jag brukar gömma folks mackor, hälla salt i alla kaffekoppar (nånjävel går alltid på det), svetsa fast verktyg i arbetsbänken, klämma på bananer, låsa dörren till omklädningsrummet och sedan hoppa ut genom ett fönster, stänga av utsuget till svetshallen, kortsluta tutan till trucken, men det roligaste av allt är att smyga sej på folk och kasta en massa plåt i golvet samtidigt som jag skriker så högt jag kan...

Det funkar kanske inte för dej om du jobbar på kontor men lite inspiration fick du ::::

reinholdsson
2006-02-21, 21:02
.. stänga av utsuget till svetshallen, ...

Låter ju hälsosamt

jakke
2006-02-21, 21:27
eller så skaffar du dig ett jobb som känns så pass meningsfullt så du inte behöver fylla dagen med att göra livet osäkert för andra?

*visslar*
kulturen på hans jobb kanske gör att han föväntas busa med sina arbetskamrater..
läser fek nu......

Herkulez
2006-02-21, 21:33
Förstora MMS:et du fick av mig och klistra det vid fikabordet. lovar att alla tappar matlusten för resten av dagen :thumbup:

Buckethead
2006-02-21, 21:40
Om arbetskompisen inte är så bevandrad med datorer så är ju en klassiker att ta en screenshot på hans skrivbord och sätta som skrivbordsbakgrund. Sen gömmer man startmenyn och alla ikonerna. Kul att se dom klicka på bakgrunden och tro att datorn har hängt sig.

En grej som vi utsatte en kompis för en gång var att vi fejkade ett e-mail där vi skrev att vi hade fått anmälningar om att han delade ut upphovsrättsskyddat material och att vi ville ha en förklaring. La även till ett releasenamn på ett lost-avsnitt då vi vet att han följer den serien. Gick lite för bra då han försökte skriva ett mail med en förklaring samtidigt som han tog bort sina utdelade filer från datorn. :em:

Piranha
2006-02-21, 21:41
Förstora MMS:et du fick av mig och klistra det vid fikabordet. lovar att alla tappar matlusten för resten av dagen :thumbup:

Hä hä..

Hämd kommer !

Diana
2006-02-21, 21:54
HAHAHA underbar tråd :D får min (f.d)arbetsplats att kännas jakligt trist dock, de mesta nån gjorde där va att sno alla pennor på hela stället, iofs är ja osäker på om de va ett 'bus' eller om nån hade svårt att få lönen att räcka den månaden... :D eller bedrev nån form av sammling?(folk sammlar ju på alltmöjligt nuförtiden :laugh: )

mathor
2006-02-21, 22:03
Jobbar ni på fritids allihop?

Angus
2006-02-21, 22:03
Laxermedel i Kaffet , fett eller glidmedel på telefonen osv :thumbup:

Mago
2006-02-21, 22:15
Sjukanmäl dig och kom till jobbet ändå.

m0gh
2006-02-21, 22:18
Jobbar ni på fritids allihop?
Fulast avatar på kollo? Mår illa när jag ser den :D

sgtbarnes
2006-02-21, 22:29
min farsas kompis är målare, denna killen berättar att det på hans arbetsplats finns två döva målare. Dessa kan inte jobba tillsammans då de inte får nånting gjort eftersom de "snackar" hela tiden. Dessutom låter dom tydligen rätt mkt också, gruffar, stånkar och stönar, etc...

till buset då:
min farsas polare höjer bilstereon till max på den ene döves bil stax innan han ska åka från jobbet och till dagis för att hämta sina barn. normalt sett hade han kanske märkt detta pga vibrationer etc..men nu körde han ju bil, (massa andra vibrationer som stör). Killen hämtar iaf ungarna på dagis som blir lite rädda och undrade: varför har pappa hårdrock på högsta volym i bilen?, ungarna säger dock inget utan det är först efter det att dom är hemma som killens fru märker detta. haha.

hahah lol hahah lol

Melker
2006-02-21, 22:50
Jag behöver samla in lite förslag på hur man kan oskyldigt men kul jävlas med folk på jobbet.

Vi har jusst nu riggat en sån där tuta man har på fotbollsmatcher under kollegans stol.

Skön överraskning när han börjar 07 i morrn.

Jag var med och skiftade 2 personers datorer på jobbet. Ett jäkla jobb men värt besväret.
Det tog ngn timme(!) innan de greppade vad som hade hänt. :laugh:

Rycka ut nätverkskabeln lite grann så att det inte syns är också en klassiker. (jag gick på den själv) Pinsamt värre när datapersonalen dök upp :em:

^AzAzeL^
2006-02-21, 23:17
teknikmagasinet säljer pennor som ger stötar när man klickar på dom kan vara bra att ha när man jobbar med in och ut leverans på företag och alla lastbilas/budbils chaufförer ska låna och ta pennor av en jämnt ;)

mathor
2006-02-21, 23:21

Bra bulk.

timoat
2006-02-21, 23:26
mikn brorsa var snickare innan, en klassiker alla de "gamla" gjorde var att limma fast deras verktyp på omöjliga ställen, typ taket. Sen att skicka iväg nykomlingen att köpa nått som inte finns på bygg affären.

timoat
2006-02-21, 23:28
Jag brukar gömma folks mackor, hälla salt i alla kaffekoppar (nånjävel går alltid på det), svetsa fast verktyg i arbetsbänken, klämma på bananer, låsa dörren till omklädningsrummet och sedan hoppa ut genom ett fönster, stänga av utsuget till svetshallen, kortsluta tutan till trucken, men det roligaste av allt är att smyga sej på folk och kasta en massa plåt i golvet samtidigt som jag skriker så högt jag kan...

Det funkar kanske inte för dej om du jobbar på kontor men lite inspiration fick du ::::

shit man, tänk ifall nån blir överkörd? Det är lite som att säga "gömma diabetes-johans insulin"

JJ
2006-02-22, 10:21
Hur gick det för din kollega imorse Pirhoeanna?

Kwon
2006-02-22, 10:21
Funkar pruttkudde på dina kamrater Pirre?

Piranha
2006-02-22, 10:22
Hur gick det för din kollega imorse Pirhoeanna?

Yes ditt slödder.

Backfire, det visade sig att jouren var här inatt och satt på stolen , så tutan var bortplockad i morse och stog på skrivbordet.

Jag får smida nya elaka planer.

JJ
2006-02-22, 10:24
Yes ditt slödder.

Backfire, det visade sig att jouren var här inatt och satt på stolen , så tutan var bortplockad i morse och stog på skrivbordet.

Trist, det var en jävlig kul ide. Bara man väljer ett offer som inte riskerar hjärtattack.

Piranha
2006-02-22, 10:26
Funkar pruttkudde på dina kamrater Pirre?

Pruttkudde är bus för amatörer, vi har ELFA här i kåken bredvid sitter å bläddrar på deras websida, speciellt stora kondensatorer som kan ge en känga.

Kwon
2006-02-22, 10:34
Pruttkudde är bus för amatörer, vi har ELFA här i kåken bredvid sitter å bläddrar på deras websida, speciellt stora kondensatorer som kan ge en känga.

Sant, när Pirre busar skall det vara Bing Bang som ingen glömmer.

Stoltz
2006-02-22, 10:43

Göm en dynamit under stolen då! :D

Piranha
2006-02-22, 10:44
Göm en dynamit under stolen då! :D

Jag har tyvärr ingen tillgång till dynamit.

z_bumbi
2006-02-22, 17:46
vi har ELFA här i kåken bredvid

En rörelsedektor som man använder på rätt sätt är ganska kul, vi kopplade iofs bara kaffebryggaren till vår men kombinerat med en timer var det tillräckligt förvirrande

kneger
2006-02-22, 17:57
limma fast allting på skrivbordet med superlim? eller iaf. limma fast musen på musmattan.

töm kollegans kontor helt och hållet, tar tid men rätt kul :D

lägg in massa gay-porr på kollegans dator. ( lemonparty ;) )

gör så att när han startar datorn hör man en kille skrika eller stöna och massa andra roliga ljud när han t.ex. öppnar en mapp eller liknande. :)

Anonym112
2006-02-22, 18:03

HAHHA vafan, tänk om det är han på bilden då? ;) :P

Anonym112
2006-02-22, 18:05
Kasta sudd i nåns hår.
lägga papper i nåns papierkorb (huvan på tröjan!)
tugummi i håret.
snyta sig i nåns handduk.
låna nåns mössa o lägga den utomhus.

Larsson
2006-02-22, 18:08
Kasta sudd i nåns hår.
tugummi i håret.

Alltså allvarligt tuggummi i håret är inte att retas. Det är bara elakt.

Cilia
2006-02-22, 18:11

men så förvånad jouren måste ha blivit mitt i natten när det helt plötsligt började tjuta när han satte sig. Jag hade nog gjort i brallan.

det krävs lite intelligens för att komma upp med sånna planer så ursäkta oss om vi betvivlar din kapacitet!

Johan O
2006-02-22, 18:53
Preparera en 1,5 liters PET-flaska genom att skära ut ett stort hål i botten. Ställ den sedan på offrets skrivbord och fyll den med någon grusliknande substans, typ Absol eller något och skruva på korken. När offret sedan ser flaskan med grus på skrivbordet kommer han ju givetvis försöka lyfta bort den till allas glädje, för vad händer? Sploff! Hela skrivbordet fullt med grus. :D

Ninjasmurf
2006-02-22, 19:39
en barnslig och lite komplicerad plan är att få tag på odigererbara sackarider som tex inulin, xylos m.m och blan i nån/någras mas eller dryck. Kroppen kan inte bryta ner dom men det kan tarmbakterier som fira detta genom att skapa mängder av gaser...

m0gh
2006-02-22, 19:55
Preparera en 1,5 liters PET-flaska genom att skära ut ett stort hål i botten. Ställ den sedan på offrets skrivbord och fyll den med någon grusliknande substans, typ Absol eller något och skruva på korken. När offret sedan ser flaskan med grus på skrivbordet kommer han ju givetvis försöka lyfta bort den till allas glädje, för vad händer? Sploff! Hela skrivbordet fullt med grus. :D

:D Eller fylla den med mjöl.. och sen skriva en lapp flaskan: Du flyttar denna flaskan på egen risk o.O

Bronkitkorv
2006-02-22, 20:08
Kasta sudd i nåns hår.
tugummi i håret.

Vafan är det för jävla ord :confused:

För övrigt var det inga bra bus bara elakheter, bus ska vara jävligt irriterande bara och genomtänkta...

Du som undra om tutan på trucken ! Det går till så att när han slår på strömmen med nyckeln så börjar det att tuta som fan, roligt att se folk sitta och slå som besatta på tutan innan dom kommer på vad man gjort..

Piranha
2006-02-22, 20:53
limma fast allting på skrivbordet med superlim? eller iaf. limma fast musen på musmattan.

töm kollegans kontor helt och hållet, tar tid men rätt kul :D

lägg in massa gay-porr på kollegans dator. ( lemonparty ;) )

gör så att när han startar datorn hör man en kille skrika eller stöna och massa andra roliga ljud när han t.ex. öppnar en mapp eller liknande. :)

Du menar ta bort gayporr ifrån kollegans dator, ja de vore en surprise.

Jense
2006-02-22, 21:05

hahahah :D

jag fäste ett skruvstycke i bänken sista dagen på lernia, med ca 4 meter rörtråd :D

zoltan_hellhound
2006-02-22, 21:15
ge någon en spruta med hiv när dom sover, och berätta 10 år senare
Lägg nålar i deras muslie

Bronkitkorv
2006-02-22, 21:34
Min buskarriär på jobbet slutade när jag sprängde Staffans verktygskåp med Acetylen/oxygen blandning i en plastpåse för 3år sedan. Skåpet vart runt och luckan flög rätt i en vägg 10 meter bort. Cefen uppskattade det :furious: INTE

bladhet
2006-02-22, 22:29
ge någon en spruta med hiv när dom sover, och berätta 10 år senare
Lägg nålar i deras muslie

Jag vet inte vad jag har för fel men jag höll på att skratta ihjäl mig när jag läste det där.. hahaha =)

Anonym112
2006-02-22, 23:24
Alltså allvarligt tuggummi i håret är inte att retas. Det är bara elakt.

Vadå? jag tycker de mesta som folk nämnt är elakt :sleep:

Anonym112
2006-02-22, 23:25
Vafan är det för jävla ord :confused:

För övrigt var det inga bra bus bara elakheter, bus ska vara jävligt irriterande bara och genomtänkta...

Du som undra om tutan på trucken ! Det går till så att när han slår på strömmen med nyckeln så börjar det att tuta som fan, roligt att se folk sitta och slå som besatta på tutan innan dom kommer på vad man gjort..

Är tyska betyder papperskorg, huvvan på tröjan, lägga skräp i den :D

Anonym112
2006-02-22, 23:28
Kom på en till grej :D
Sno en golfboll från en kollega och säga "jag fyndade" :D garanterat retsamt

hum
2006-02-23, 00:30
Limma (Loctite!) fast vattenflaskor, vattenflaskors korkar, verktyg osv.
Sätt fast saker med en miljon buntband.
Kleta hudkräm på verktyg, lampknappar osv.

zoltan_hellhound
2006-02-23, 02:22
Jag vet inte vad jag har för fel men jag höll på att skratta ihjäl mig när jag läste det där.. hahaha =)

Det är inget fel på dig, du har skön humor bara :D

Damien Thorne
2006-02-23, 05:02
Vet ej om någon har skrivit detta.

Om ni har en dator på jobbet så kan du gå in på egenskaper på grafikkortet och vända på hela bilden så att den blir upp och ner.

blekfet2
2006-02-23, 05:19
brukar lägga ut en snus eller handkräm på slipskivorna så när folk startar maskinen så sprutar det snus lite överallt.

tejpar dörrportar.

handkräm i handske

sputlackerar dassen och lämnar dem ospolade (haha...sjukt men kul)

flyttar om nycklarna i en massa skåp.

Ninjamicke
2006-02-23, 21:08
en kille på jobbet brukade fylla slangarna till våra luftdrivna skruvdragare med såpa och ställde ventilen riktad mot användaren....

Skitkul att bli sprayad med såpaskum över hela midjepartiet det första som hände kl 6 på morgonen :D

Road-kill
2006-02-23, 21:20
Jag har en kollega som trakasserar mig genom att kanske 3 ggr per dag fråga så här:
"Är du fortfarande kvar här, ja jag har kört hela mitt distrikt och fikat i 2 timmar!"

Sånt är väldigt störande!
kanske inte så roligt dock!

Pingu
2006-02-23, 21:36
Stod på andravåningen och bröt lös en fönsterkarm, Tore stod under mig på backen och tog bort utsidan på fönsteren. Jag fipplade på och tvärskrek "akta dig" samtidigt som, jag kastade ner halva karmen (långt åt sidan). Tore kröpihop in någon konstig krigsställning och skrek, tror han sket på sig :laugh:

såp mobbar jag min cheffff :whipped:

timoat
2006-02-23, 22:56
hahaha! bastard...

hum
2006-02-23, 23:28
en kille på jobbet brukade fylla slangarna till våra luftdrivna skruvdragare med såpa och ställde ventilen riktad mot användaren....

Skitkul att bli sprayad med såpaskum över hela midjepartiet det första som hände kl 6 på morgonen :D

Hahaha måste testas!

Antn
2006-02-23, 23:41
Ingen som sett serien "the Office"? Där finns några riktigt härliga exempel på bus =) som att baka in någons häftapparat i jell-o hahah d e så klockrent :laugh:

Johan O
2006-02-24, 00:14
Ingen som sett serien "the Office"? Där finns några riktigt härliga exempel på bus =) som att baka in någons häftapparat i jell-o hahah d e så klockrent :laugh:

Kollade precis på första och andra avsnittet (UK), och det var nog det roligaste jag sett på TV på länge. :laugh:

Löjtnant Blank
2006-02-24, 01:02
Om ni har en dator på jobbet
"Om"? Du är galen. Jag tror inte att många företag i Sverige har råd med datamaskiner. Det kommer förmodligen att dröja ytterligare fem-tio år innan en dylik tingest är installerad på varje arbetsplats.

Cilia
2006-02-24, 10:50
Kollade precis på första och andra avsnittet (UK), och det var nog det roligaste jag sett på TV på länge. :laugh:
vänta lite?
har du missat den serien ända fram till nu?
hur gick det till?

Johan O
2006-02-24, 15:16
vänta lite?
har du missat den serien ända fram till nu?
hur gick det till?

Jag tror jag såg nått avsnitt för länge sen, men såg väl inte riktigt det genialiska i den då. Men så fick jag se ett par avsnitt av den amerikanska versionen nyligen och blev smått förälskad, så nu ska jag intensivtitta på båda versionerna de närmsta dagarna. :bow:

kneger
2006-02-26, 20:48
http://hem.bredband.net/vikkri/0roarsej.htm <- kolla där :D

kneger
2006-02-26, 21:00
http://hem.bredband.net/vikkri/pongt.htm <- en till :D

Frantic
2006-02-26, 21:26
Om du har en kvinnlig kollega - byt ut hennes p-piller

rQx
2006-02-26, 21:47
Thats hard :D

Griip
2006-02-26, 22:41

3 år senare: Alltså, det där är inte din bäbis. Jag bytte ut dina P-piller mot placebo för 3 år sen som ett skämt, din bäbis finns alltså inte.. det var bara ett skämt.

Påminner om Hassans busringning till en kiosk.. "Det var en kille nere i morse å köpte ciggaretter, morgontidningen och choklad. Det var bara ett skämt.. alltså han röker inte, tidningen hade han redan läst och han äter inte choklad" :laugh:

ska fan sätta på lite hassan nu... har nog alla skivor :hbang:

timoat
2006-02-26, 22:44
En länk till massa listor. Obs det är beroendeframkallande.
http://www.shanemcdonald.com/laughs/show-section.php?Section=HowTo

Tolkia
2006-02-26, 22:58
Om ni har en dator på jobbet så kan du gå in på egenskaper på grafikkortet och vända på hela bilden så att den blir upp och ner.
Kan ingen lämna en bra beskrivning på hur man gör (var in och kollade på grafikkkortet, men det var inte helt solklart för en som är så utan slutledningsförmåga när det gäller datorer)? Min handledare är galet kass när det gäller att hantera datorn, t.o.m. i jämförelse med mig (hon är bl.a. den enda på arbetsplatsen som fått tillstånd att behålla samma lösenord på obestämd tid; övriga måste byta var tredje månad - supporten ledsnade förmodligen på att komma och "låsa upp" hela tiden) och reaktionerna på en sådan grej skulle förmodligen få hela avdelningen skratta en månad i sträck ... :laugh:

Zlin
2006-02-27, 00:45
Har jobbarkompisen en påse med tuggummin funkar det svinbra att klippa ner skinka (köp en baguette eller något) i den (alternativt om man är lat, skita i att klippa) och skaka runt som tusan. Plocka sedan ur skinkan och se när personen förvånat tar sig ett skinktuggummi. :D

Mago
2006-02-27, 01:27
Kan ingen lämna en bra beskrivning på hur man gör (var in och kollade på grafikkkortet, men det var inte helt solklart för en som är så utan slutledningsförmåga när det gäller datorer)?

Kan väl säkert vara lite olika, men på min är det:
Högerklicka på bakgrunden
Egenskaper
Inställningar
Avancerat
Fliken med namnet på grafikkortet (ex. "GeForce 4")
Skärmorientering
Inverterat liggande(180 graders rotation)

demode
2008-07-31, 08:21
fan jag klicka på tråden för att få reda på lömska idéer och tankar om hur man driver folk till vansinne utan risker. *grr*

Nitrometan
2008-07-31, 08:48
Kan ingen lämna en bra beskrivning på hur man gör
Testa ctrl-alt-nerpil (eller uppil), eller om det var ctrl-alt-skift-pilen. Kommer inte ihåg riktigt, det var länge sen jag gjorde det... ;)

Alfred Nobel
2008-07-31, 08:51
Fel... skriver om

Alfred Nobel
2008-07-31, 08:55
1. Printscreena någons skrivbord+bakgrund.
2. Öppna bilden i något animationsprogram, t.ex. paint och spara bilden.
3. Högerklicka på skrivbordet, egenskaper och byt skrivbordsbild till den du sparat, OK.
4. Högerklicka på skrivbordet, ordna ikoner efter och klicka i "visa skrivbordsikoner", OK.

Nu kommer personen ivrigt försöka trycka på ikonerna, men eftersom det bara är en bild kommer han inte lyckas. Det tar oftast ett tag innan man förstår vad som hänt.

shadowfire
2008-07-31, 10:13
Testa ctrl-alt-nerpil (eller uppil), eller om det var ctrl-alt-skift-pilen. Kommer inte ihåg riktigt, det var länge sen jag gjorde det... ;)

ctrl+alt+pilupp så är skärmen uppochner (fungerar inte på alla datorer/uppsättningar, men på många).

Byta plats på M och N-tangenten är mycket effektivt, få som upptäcker det och riktigt förödande om personen i fråga har någon av bokstäverna i sitt inloggningslösenord. Brukar sluta med rätt roliga samtal till IT-supporten :D

När jag jobbade på Frontec en gång i tiden så riggade vi en dammsugare som gick att vända motorn på (så att den blåste istället för sög). Surrade fast en sopsäck längst ut på munstycket och la det diskret under skrivbordet hos en snubbe, sedan fakeade vi ett kundsamtal till hans telefon. Direkt när han svarade så drog vi igång dammsugaren och han såg bara något stort, svart som kom emot honom från fötterna. :D

Kundfokuserad som stackars Bosse var så släppte han inte headsetet utan fick med sig telefon + headset i en akrobatisk bakåtvolt medelst skyddstagande. Allt givetvis filmat med webbcam. :D

Bubban
2008-07-31, 11:52
Om man har en sån hära vattendunk och små vita plastmuggar som sitter fast i varandra kan man ta en bunt sådana, sära på dem, hälla ett millimeter-tunnt lager salt i botten och sen fästa samman alla igen.
Saltvatten är ju gott!

bear.flowertwig
2008-07-31, 12:57
ctrl+alt+pilupp så är skärmen uppochner (fungerar inte på alla datorer/uppsättningar, men på många).

Byta plats på M och N-tangenten är mycket effektivt, få som upptäcker det och riktigt förödande om personen i fråga har någon av bokstäverna i sitt inloggningslösenord. Brukar sluta med rätt roliga samtal till IT-supporten :D

När jag jobbade på Frontec en gång i tiden så riggade vi en dammsugare som gick att vända motorn på (så att den blåste istället för sög). Surrade fast en sopsäck längst ut på munstycket och la det diskret under skrivbordet hos en snubbe, sedan fakeade vi ett kundsamtal till hans telefon. Direkt när han svarade så drog vi igång dammsugaren och han såg bara något stort, svart som kom emot honom från fötterna. :D

Kundfokuserad som stackars Bosse var så släppte han inte headsetet utan fick med sig telefon + headset i en akrobatisk bakåtvolt medelst skyddstagande. Allt givetvis filmat med webbcam. :D

:laugh:

Litecore
2008-07-31, 17:54
den här är ju klassisk, men funkar kanske inte på alla arbetsplatser ;)

7xekmY16Dv8

Three pigs
2008-07-31, 19:33
Om arbetskompisen inte är så bevandrad med datorer så är ju en klassiker att ta en screenshot på hans skrivbord och sätta som skrivbordsbakgrund. Sen gömmer man startmenyn och alla ikonerna. Kul att se dom klicka på bakgrunden och tro att datorn har hängt sig.

En grej som vi utsatte en kompis för en gång var att vi fejkade ett e-mail där vi skrev att vi hade fått anmälningar om att han delade ut upphovsrättsskyddat material och att vi ville ha en förklaring. La även till ett releasenamn på ett lost-avsnitt då vi vet att han följer den serien. Gick lite för bra då han försökte skriva ett mail med en förklaring samtidigt som han tog bort sina utdelade filer från datorn. :em:

Hahaha, det måste jag prova nån gång :D