Visa fullständig version : Damtennis i Dubai.
Slartibartfast
2006-02-21, 10:56
jag tycker det är ett konstigt fenomen. På gatorna måste kvinnorna vara helt täckta medan tjejerna springer omkring halvnakna och jagar en boll inne på arenan.
Hur hänger det ihop?
jag tycker det är ett konstigt fenomen. På gatorna måste kvinnorna vara helt täckta medan tjejerna springer omkring halvnakna och jagar en boll inne på arenan.
Hur hänger det ihop?
Är väl inga med den religionen som spelar tennis.... eller?
De har väl frizoner. Om jag inte missminner mig klassas vissa hotel som frizoner där turister inte behöver vistas i heltäckande kläder. Jag tror till och med att de får förtära alkohol inom de frizonerna.
Är jag ute på min monark nu?
Slartibartfast
2006-02-21, 11:03
Är väl inga med den religionen som spelar tennis.... eller?
Nej, men kvinnor av annan religion måste ju också anpassa sig efter deras traditioner ute på gatorna. Varför är tennisarenan en skyddad omgivning?
Hade varit kul att se damerna springa omkring i burka och jaga bollen.
mistermr
2006-02-21, 11:21
Jag tror att Dubai skiljer sig från andra Emirat i det landet. I Dubai är det mesta mer eller mindre tillåtet inom vissa gränser.
MVH
Nitrometan
2006-02-21, 11:32
De har väl frizoner. Om jag inte missminner mig klassas vissa hotel som frizoner där turister inte behöver vistas i heltäckande kläder. Jag tror till och med att de får förtära alkohol inom de frizonerna.
Är jag ute på min monark nu?
Det är så i Saudi och i Förenade Arabemiraten iaf.
Men jag vet inte om det skulle vara på samma sätt i Dubai.
De satsar hårt på turism (framförallt lyxturism) i Dubai.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.