handdator

Visa fullständig version : King Kamali video.

Runda Grodan
2006-02-20, 11:45
http://www.kingkamali.com/player/index.html

Sheogorath
2006-02-20, 11:49
Fet jävla trance som låg i bakgrunden. Vad var det får låt?

tigerofsweden
2006-02-20, 11:50
Säger som Cartman "KICK AZZ" :hbang:

mystic[-_-]
2006-02-20, 11:50
Ja den kan vara bra :)

Kebab-Arne
2006-02-20, 13:01
Lite synd att han måste ha 4 passare i smithböjen. Säger ju inte ett skit av hur mycket av vikten han själv klarar. Frågan är varför 99% av alla byggare ska försöka visa hur starka de är. När de är byggare.

Nitrometan
2006-02-20, 13:12
Lite synd att han måste ha 4 passare i smithböjen. Säger ju inte ett skit av hur mycket av vikten han själv klarar. Frågan är varför 99% av alla byggare ska försöka visa hur starka de är. När de är byggare.
Därför att de har fått för sig att folk
1) tror att de inte är starka
2) tror att de är starka

Då vill de visa att folk har fel (alternativt rätt).

Eller också lider de svårt av att BB inte har nåt prestationsmoment på scen - så enda chansen för dem att få visa hur tuffa (starka) de är är på video.

Jag förstår det lika lite som du. Har man valt att vara byggare så behöver man inte vara stark. Det är inte det byggning handlar om.

Nidning
2006-02-20, 13:13

för det första ser det mer ut som en power rack än en smith, för det andra så har han ju lastat på en del vikt o vill därför ha spotters det är klart han behöver nåra som kan hjälpa till när han kör så tungt, för det andra hur kul skulle det vara o kolla på en film där byggaren kör lätta pass?? meningen är väl att han ska köra tungt för att det är roligare o kolla på, för det tredje vad vet du om hur byggare kör i almänhet? har du varit o kollat, undrar bara.

mystic[-_-]
2006-02-20, 14:23
för det första ser det mer ut som en power rack än en smith, för det andra så har han ju lastat på en del vikt o vill därför ha spotters det är klart han behöver nåra som kan hjälpa till när han kör så tungt, för det andra hur kul skulle det vara o kolla på en film där byggaren kör lätta pass?? meningen är väl att han ska köra tungt för att det är roligare o kolla på, för det tredje vad vet du om hur byggare kör i almänhet? har du varit o kollat, undrar bara.

Det är en smith

Nidning
2006-02-21, 11:41
']Det är en smith

jepp det är det kollade en gång till du har rätt.

Kebab-Arne
2006-02-21, 12:04

Att det är en smith är ju redan utrett.
Att många byggarfilmer sällan visar hur byggarna kör normalt är ju ingen nyhet. Om sedan Kamali eller vilken byggare som helst körde med lätta vikter skulle antingen inte bli så kul nej. Det jag klagar på är att Kamali slänger på en vikt som han behöver 4 passare på och sedan kör så man inte har en aning om hur mycket passarna hjälper till. För att göra videon roligare och för att visa hur stark han är. Grejen är att jag inte bli speciellt imponerad då man som sagt inte vet hur mycket av vikten det är som han klarar av. Hur byggare kör i allmänhet? Det närmaste är väl när jag står och smygkollar på när Thomas Lundmark tränar.

Nidning
2006-02-21, 12:19
Att det är en smith är ju redan utrett.
Att många byggarfilmer sällan visar hur byggarna kör normalt är ju ingen nyhet. Om sedan Kamali eller vilken byggare som helst körde med lätta vikter skulle antingen inte bli så kul nej. Det jag klagar på är att Kamali slänger på en vikt som han behöver 4 passare på och sedan kör så man inte har en aning om hur mycket passarna hjälper till. För att göra videon roligare och för att visa hur stark han är. Grejen är att jag inte bli speciellt imponerad då man som sagt inte vet hur mycket av vikten det är som han klarar av. Hur byggare kör i allmänhet? Det närmaste är väl när jag står och smygkollar på när Thomas Lundmark tränar.

passarna ser inte ut att hjälpa till me nåt de är bara där i beredskap ser det ut som.

sen har du iofs rätt i att vikten inte egentligen är det viktiga i byggning men då jag kör på samma gym som Kjellström kan jag intyga om att proffsen kör tungt.

Kebab-Arne
2006-02-21, 12:38
passarna ser inte ut att hjälpa till me nåt de är bara där i beredskap ser det ut som.

sen har du iofs rätt i att vikten inte egentligen är det viktiga i byggning men då jag kör på samma gym som Kjellström kan jag intyga om att proffsen kör tungt.

Jag tror bara våra åsikter skiljer sig i Kamalis böj. :)
Är möjligt att passarna bara är i beredskap, är även möjligt att de tar i för kung och fostarland. Vem vet...

Kwon
2006-02-21, 12:40
Han verkar stark han Kameli.

TCOG
2006-02-21, 12:48
idiets!

läs lite innan ni slänger ur er saker

Training Style:
"I use a method called Powerbuilding. It's a combination of Powerlifting and Bodybuilding. By utilizing a training partner, I can go very heavy while still maintaining proper form and technique. I personally like to have my partner spot me from the very first repitition all the way to the last. Psychologically, this helps me to keep moving while using very heavy weight."

Kebab-Arne
2006-02-21, 12:53
idiets!

Training Style:
"I use a method called Powerbuilding. It's a combination of Powerlifting and Bodybuilding. By utilizing a training partner, I can go very heavy while still maintaining proper form and technique. I personally like to have my partner spot me from the very first repitition all the way to the last. Psychologically, this helps me to keep moving while using very heavy weight."

Jahaja... då var den saken utredd.

Nitrometan
2006-02-21, 12:56
Training Style:
Jimmy Pellechia?
Han gillar att ha mycket hjälp av passare.

Trevor Smith?
Han tyckte om sina passare.

http://www.bodybuilding.com/fun/trevorsmithff.jpg
Trevor och Ronnie

Frågan är väl vem som ska jobba?

Eller det kanske är så att byggning är en lagsport?

muddler
2006-02-21, 12:57

mm va tar han i bänk tro??

Bolio
2006-02-21, 13:05
Frågan är väl vem som ska jobba?

Eller det kanske är så att byggning är en lagsport?

Är du avundsjuk för att byggare både är större och starkare än vad du är?

Anledningen varför man har en passare är för att kunna köra riktigt tungt utan att behöva vara skraj. Jag blir själv betydligt starkare och vågar mig på mycket tyngre vikter i t.ex. knäböj och bänkpress ifall jag har passare som håller koll på mig. Det betyder INTE att passaren överhuvudtaget behöver röra stången ens. Det känns bara tryggare så. Jag föredrar att slippa tänka på form och teknik och bara få upp vikten.

Oavsett vad lyckas ju Kamali skitbra i det han håller på med.

Nitrometan
2006-02-21, 13:17
Är du avundsjuk för att byggare både är större och starkare än vad du är?
Ja. Otroligt avundsjuk. *cry*

Anledningen varför man har en passare är för att kunna köra riktigt tungt utan att behöva vara skraj. Jag blir själv betydligt starkare och vågar mig på mycket tyngre vikter i t.ex. knäböj och bänkpress ifall jag har passare som håller koll på mig. Det betyder INTE att passaren överhuvudtaget behöver röra stången ens. Det känns bara tryggare så. Jag föredrar att slippa tänka på form och teknik och bara få upp vikten.
Fast Kingen sa ju att passarna skulle hjälpa honom med lyften redan från första repset.

Sen brukar man se byggare som kör såna partnerreps där passaren säger "it's all you!" när han lyfter massor...

Oavsett vad lyckas ju Kamali skitbra i det han håller på med.
Ja för fan. Han är stor och duktig. Han är ju fan proffs. Feta props till han!

Bolio
2006-02-21, 13:28
Men vad fan är problemet egentligen? Varför denna bitterhet och agg mot byggare? Jag tränar styrkelyft själv och tycker att byggare ser gay ut, men varför ska man vara så himla bitter och avundsjuk? Vem bryr sig om folk tycker att Kamali är skitstark - han ÄR ju skitstark!

Kwon
2006-02-21, 13:40
Bottnar denna tråd i avundsjuka månne? :laugh:

Nitrometan
2006-02-21, 13:45
Men vad fan är problemet egentligen? Varför denna bitterhet och agg mot byggare? Jag tränar styrkelyft själv och tycker att byggare ser gay ut, men varför ska man vara så himla bitter och avundsjuk? Vem bryr sig om folk tycker att Kamali är skitstark - han ÄR ju skitstark!
Fan, bolio. Ta inte allt så allvarligt. Jag skiter fett i byggare.

Visst, han är stark. Och?

Jag bryr mig inte det minsta om det. Jag ville bara dryga mig.

Det roliga i sammanhanget är att så många byggare hänger upp sig på hur starka de är. När det inte är det de tävlar i. Tycker de att det är viktigt att vara stark får de väl börja tävla i strongman eller SL.

Var inte arg på mig, bolio... :(

Nidning
2006-02-21, 14:59
idiets!

Training Style:
"I use a method called Powerbuilding. It's a combination of Powerlifting and Bodybuilding. By utilizing a training partner, I can go very heavy while still maintaining proper form and technique. I personally like to have my partner spot me from the very first repitition all the way to the last. Psychologically, this helps me to keep moving while using very heavy weight."´

du kan ju gå o läsa på moran, jag är trött på alla besser weissers "läs på"

ska man inte få diskutera nåt förengångs skull utan att råka på en av dessa "läs på" snubbar??

gå och klipp dig. *grr27*

TCOG
2006-02-21, 22:51
´

ska man inte få diskutera nåt förengångs skull utan att råka på en av dessa "läs på" snubbar??

:sleep:

GT_Razor
2006-03-05, 13:52
Jajajajaja, vilken diskussion om hans riktiga styrka...vem fan bryr sig? vad jag undrar precis som den som skrev bland de första inläggen är...vad heter låten som är i trailern?

sunkan
2006-03-05, 14:14

bump, vad heter låten?...vart är trance när man behöver honom :D

Wayfaerer
2006-03-05, 16:12
Gissar att den heter något med "blackout".

HenrY
2006-03-05, 16:58

hahahahahaha standard kommentar av TCOG!:D :laugh:

Yankeee
2006-03-05, 17:01
Hade han velat visa hur stark han är hade han väl inte kört i smithen?

J.Saarela
2006-03-05, 17:05
2) tror att de är starka

Eller också lider de svårt av att BB inte har nåt prestationsmoment på scen - så enda chansen för dem att få visa hur tuffa (starka) de är är på video.

Jag förstår det lika lite som du. Har man valt att vara byggare så behöver man inte vara stark. Det är inte det byggning handlar om.

En fråga bara du är ju lyftare,så reppar du på samma vikt?

Lasse Kongo
2006-03-05, 17:07
´

Håller med, pinsamt med dessa wannabes som tror dem vet och kan allt om byggning för dem hänger på ett par amerikanska forum där proffsen skriver liksom.

De kan dock inte svara på ett skit om tex svensk byggarhistoria utan att googla först, patetiskt!

Tacka vet jag Herkan bla, som kan sin byggarhistoria (den kommer bla genom att lusläsa bk på skithuset genom åren) :thumbup:

Herkulez
2006-03-05, 17:53
true that lasse =)

HenrY
2006-03-05, 17:56
Håller med, pinsamt med dessa wannabes som tror dem vet och kan allt om byggning för dem hänger på ett par amerikanska forum där proffsen skriver liksom.

De kan dock inte svara på ett skit om tex svensk byggarhistoria utan att googla först, patetiskt!

Äsch, håll käften! Dessa är hardcore så det bara skriker om det! :hbang: :D :laugh:

östen
2006-03-05, 18:07

:cheers:

Låten var det enda som var bra..

TCOG
2006-03-05, 23:30

Tacka vet jag Herkan bla, som kan sin byggarhistoria (den kommer bla genom att lusläsa bk på skithuset genom åren) :thumbup:

:sleep: patetisk e du

Bolio
2006-03-06, 00:58

Jag håller med. Varför måste man kunna svensk byggarhistoria? Internationell byggning är ju så mycket bättre.

Tricklev
2006-03-06, 01:02
Snygg fysik har han iaf :bpump: *flex*

Kwon
2006-03-06, 01:03

Mmm...undrar vad han tar i bänkpress? :)

Cerberus
2006-03-06, 01:05
Vafan Kamali är ju t.om fet i filmen, han kan tävla i SL :D hahaha...sorry kunde inte låta bli.

Men vafan, det är ju skoj att köra me tunga vikter(allt är relativt).

Man blir ju stor av o lyfta stora vikter, kolla på Ronnie Coleman :D

Beast
2006-03-06, 01:27

Skillnaden är att folk kollar på det också, om man gämför med styrkelyft.

Sen kan det finnas en liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiten chans att man vill vara stor OCH stark?

Håller för övrigt med Tcog, samma var det när Ruhl körde böj och alla ska på och böla när dom inte ens är i närheten av 100-200kg i böjen själv.

Trance
2006-03-06, 01:45

Undrar jag med, försökt leta upp den faktiskt. På ett sätt är den lik Organ donors - blackout. De läser båda definitionen av blackout ur ordboken. Men de är inte direkt lika annars, så antingen är det en fet remix eller en annan låt.

Metal_boy_
2006-03-06, 02:08
Fast Kingen sa ju att passarna skulle hjälpa honom med lyften redan från första repset.

"I personally like to have my partner spot me from the very first repitition"

Vart får du det till att dom skulle hjälpa honom med själva lyften från första repet?

Metal_boy_
2006-03-06, 02:10
Vafan Kamali är ju t.om fet i filmen, han kan tävla i SL :D hahaha...sorry kunde inte låta bli.

Men vafan, det är ju skoj att köra me tunga vikter(allt är relativt).

Man blir ju stor av o lyfta stora vikter, kolla på Ronnie Coleman :D

Ja och med den inställningen kan du ju gå omkring och picka psyliumfrön och snacka beachform, samt aldrig bli grov. Glöm inte Laxermedel och pointstabellen också :thumbup:

Cerberus
2006-03-06, 02:14
Ja och med den inställningen kan du ju gå omkring och picka psyliumfrön och snacka beachform, samt aldrig bli grov. Glöm inte Laxermedel och pointstabellen också :thumbup:

haha whatever man :P

Metal_boy_
2006-03-06, 02:17
Hade han velat visa hur stark han är hade han väl inte kört i smithen?

Nä, han vill visa att "smith is the shit"!

Metal_boy_
2006-03-06, 02:18
haha whatever man :P

Nej, inte whatever. Utan precis så som jag skrev.

Cerberus
2006-03-06, 02:27
Nej, inte whatever. Utan precis så som jag skrev.

Ja du bestämmer mitt öde :P *bs*

Metal_boy_
2006-03-06, 02:38
Ja du bestämmer mitt öde :P *bs*

Nej men min spå(pung)kula talar alltid sanning och ikväll är den polerad med "liquid luster, karnubavax" från Tv-shop. Därför kan jag se extra klart.

Lasse Kongo
2006-03-06, 17:46

Jag tar en kebabpizza tack.

tigerofsweden
2006-03-06, 17:48
Nej men min spå(pung)kula talar alltid sanning och ikväll är den polerad med "liquid luster, karnubavax" från Tv-shop. Därför kan jag se extra klart.

:laugh:

Jishuku
2006-03-06, 17:50

Jag tar en större version av din avatarbild tack.

Lasse Kongo
2006-03-06, 17:53
Jag tar en större version av din avatarbild tack.

Din önskan är min lag.

Herkulez
2006-03-06, 18:24
Jag håller med. Varför måste man kunna svensk byggarhistoria? Internationell byggning är ju så mycket bättre.
äh dagens internationella byggare är ju astråkiga, bättre förr som di gamle brukar säga.

Jishuku
2006-03-06, 18:31
Din önskan är min lag.

:thumbup:

Bolio
2006-03-06, 19:27

Jag tar din flickvän, varsågod. :em:

Lasse Kongo
2006-03-06, 20:18
Jag tar din flickvän, varsågod. :em:

Du får ta i lite mer om det ska svida mannen *kissass*

Bolio
2006-03-06, 20:21
Du får ta i lite mer om det ska svida mannen *kissass*

Jag är snäll mot tjejer. Jag gör inte sånt.

Lasse Kongo
2006-03-06, 20:22
Jag är snäll mot tjejer. Jag gör inte sånt.

Lånar TCOG:s trademark :sleep:

TCOG
2006-03-06, 20:26

Timme
2006-03-06, 20:42
2) tror att de är starka

Nää men det är kanske kul att vara stark också? :)

GT_Razor
2006-03-06, 22:04
Men vaf----------n........är det ingen som kan svara på vad låten heter? :furious:

HenrY
2006-03-06, 22:18

Gör du inget att än sover? :MrT:

TCOG
2006-03-06, 22:57
Gör du inget att än sover? :MrT:

orkar inte replya åt hans kommentarer....eller folk.