Logga in

Visa fullständig version : Är gymmare, sportare och kampsportare trevligare än medelsvensson?

Farzan
2006-02-18, 16:22
Tjena. För enkelhetens skull kallar jag alla som tränare för sportare.

Jag satt och tänkte på det här idag. Nu syftar jag på sportare som är över 18.
I de flesta sorters föreningar och samlingar av folk är folk lite främlingsfientliga. På tåget, i bussen, internetcafet, restaurangen, bokklubben, biblioteket. Men inte i gymmet.

Vad du än frågar efter kan du förvänta dig ett trevligt svar tillbaka. Allt från pass, till tips eller lån av maskin. Folk är alltid trevliga i gymmet. Där får du sällan höra kommentarer som "jag har inte tid" "fråga nån annan" "jag vet inte" eller bli totalt ignorerad. Alla är artiga, trevliga, ödmjuka och visar glädje.

Folk som är självsäkra och har bra självförtroende är vanligtvis lyckligare, och blir således mindre griniga. Då folk som tränar mycket är nöjdare med sig själva borde de vara mer självsäkra och lyckligare. Kan det vara därför sportare är allmänt trevliga och hjälpsamma?

Jag vet att det finns undantag, det finns det inom allt. Men det finns väl färre undantag bland sportare, eller?

Lallle
2006-02-18, 16:25
Min egna erfarenhet är att kampsportare är trevliga.

mangemani
2006-02-18, 16:25
uhm nu vet inte jag om du läser kollos trådar eller ej,men om inte,börja läs dom så har du sen ditt svar på om gymmare/sportare är trevligare,bara att avgöra själv.

Berenger
2006-02-18, 16:30
det är många killar som börjar kampsport bara för att lära sig slå ner killar på gatan, men dom försvinner från klubbarna ganska snabbt.. dom tröttnar själva.

Fartman
2006-02-18, 16:39
Jag tror mer det har att göra med att i gymmet gör folk någonting dom tycker om och är således oftast på gott humör. Gott humör brukar oftast innebära att personen beter sig trevligare än när han/hon är trött och sur.

elan
2006-02-18, 16:48
Jag är då grymt mycket trevligare efter ett rejält träningspass. Kan vara som natt och dag där. Först piska skiten ur sig och sedan käka lite god mat så är man den gladaste i världen. :D

hum
2006-02-18, 17:32
men vafan. "gymmare" och "sportare"?

Farzan
2006-02-18, 17:36
men vafan. "gymmare" och "sportare"?

Föredrar du styrketränande och sportsutövare? :P

Allan
2006-02-18, 17:37
Jag umgås icke med "gymmare". Så det så! "Gymmar" gör man när man är tolv år. Jag tränar styrketräning.

allan
tjurig

H.Emanuel
2006-02-18, 17:54
Jag umgås icke med "gymmare". Så det så! "Gymmar" gör man när man är tolv år. Jag tränar styrketräning.

allan
tjurig
Äh, kom igen nu. Klart du gymmar Allan :D

Timme
2006-02-18, 18:37
Äh, kom igen nu. Klart du gymmar Allan :D

Ja, klart att han gör!

Förresten, grym avatar Emanuel! Vilken stor s n o p p :bow:

H.Emanuel
2006-02-18, 18:39
Ja, klart att han gör!

Förresten, grym avatar Emanuel! Vilken stor s n o p p :bow:
Ser du inte att det är ett träd? Man ser vad man vill se iofs...

Timme
2006-02-18, 18:40
Ser du inte att det är ett träd? Man ser vad man vill se iofs...

hahah :D och jag som ville se en snopp :laugh:

Timme
2006-02-18, 18:41
Förövrigt så kan det mycket väl vara så att sportare överlag är trevligare :) På mitt gym är det mycket god och härlig stämmning. Jag älskar det!

Tricklev
2006-02-18, 18:42
Jag både tränar kampsport och styrketräning.

Och fyfan vad otrevlig jag är.

Dumleman
2006-02-18, 18:44
Medelsvensson finns inte.

Absinteh
2006-02-18, 20:08
Var några riktiga surgubbar på mitt gym dock som inte stämmde in på bilden. Trist.
Men dock håller jag med om det i yngre årgångar. De yngre tyngdlyftarna kanske blir lite arroganta mot motionärer och "atleter" men de äldre är nästan alltid sjyssta (justa).
Kanske det beror på att man har tagit sig till gymmet och man känner sig rätt tillfredställd och kanske tom blir glad av att få kommentarer eller förfrågan om hjälp etc.