handdator

Visa fullständig version : Vilovecka vid deff

Robbin
2006-02-18, 10:51
Jag är i stort sett klar med deffen och eftersom jag opererade knäet i fredags kände jag att det passar bra att ta en vilovecka nu. Det jag undrar är ska jag fortsätta att ligga på energiunderskott under viloveckan och slipa formen lite extra eller blir det som att banta då dvs jag tappar mycket muskler?

GymTT
2006-02-18, 11:04
Om du bestämt dig för en viloveckan så skulle jag försöka lägga in mer hiit pass samt morgonprommisar, du förlorar inte muskelmassa på en ve.

kör hårt biffen

Robbin
2006-02-18, 13:06
Nä var lite så jag tänkte också.. om man tränat hårt i flera månader borde väl inte kroppen märka av om man inte tränar en vecka och fortsätta försöka behålla musklerna.

Fast det blir i stort sett ingen rörelse för mig, går på kryckor nu. Tack för svaret.

hound
2006-02-18, 13:11
Är det värt att träna efter en operation för att vinna några gram muskler?

mela
2006-02-18, 13:14
Hade satsat på att äta MYCKET protein.. SÅ förlorar du inte muskelmassa

GymTT
2006-02-18, 14:20

Och lite kladdig kaka :D

tigerofsweden
2006-02-18, 14:25
Bättre att ta en riktig vilovecka ju och skita i vad allt som har med träning att göra och hålla proteinintaget relativt högt så borde det blir fin fint :)

Robbin
2006-02-18, 16:08
Är det värt att träna efter en operation för att vinna några gram muskler?

Har aldrig skrivit att jag ska träna men tack för omtanken.

Robbin
2006-02-18, 16:17
Bättre att ta en riktig vilovecka ju och skita i vad allt som har med träning att göra och hålla proteinintaget relativt högt så borde det blir fin fint :)

Och lite kladdig kaka :D

Har tänk på det med full vilovecka med att skita i träning och kost i stort sett men jag menar om det "går" att deffa bort något halvkilo till under viloveckan skulle det vara skönt. Känner att jag skulle vilja att deffen är över efter viloveckan så man kan börja bygga normalt istället för att behöva ta en deffvecka till efter vilan.

Nu har jag hur som helst börjat på en ätardag idag med oboy, rostade mackor, semla, hemmagjord pizza, spagehetti och köttfärssås och det blir väl mer så det blir fortsatt deff på viloveckan :)

delta_mats
2006-02-18, 16:17
Vila. Lägg dig i soffan och kolla OS. På en vecka händer ingenting alls, förutom att du kanske blir riktigt sugen på att träna. Och det är ju kul när du har vilat ordentligt.

GymTT
2006-02-18, 16:41
Har tänk på det med full vilovecka med att skita i träning och kost i stort sett men jag menar om det "går" att deffa bort något halvkilo till under viloveckan skulle det vara skönt. Känner att jag skulle vilja att deffen är över efter viloveckan så man kan börja bygga normalt istället för att behöva ta en deffvecka till efter vilan.

Nu har jag hur som helst börjat på en ätardag idag med oboy, rostade mackor, semla, hemmagjord pizza, spagehetti och köttfärssås och det blir väl mer så det blir fortsatt deff på viloveckan :)

fyfan va gott:D

userfriendly
2006-02-18, 18:53
jag hade nog inte legat 500kcal minus, jag hade satsat på att återhämta mig när jag hade chansen isf.. ligga lite minus bara o äta kolhydrater

Berenger
2006-02-18, 19:00
jag hade skitit i allt som har att göra med deff efter en operation.. du kommer tjäna på det i längden.. köp dig en blåbärspaj nu och var glad, ta upp deffen nästa vecka sucker