handdator

Visa fullständig version : Fasiken vad ballt med protein i USA

aliquis
2006-02-18, 03:32
Fann en sida med styrketränande veganer som tipsade varandra om proteinsidor.

Det coola är att man väljer en proteinsort, och ser vad den kostar /lbs. Man kan sedan få ett något lägre pris genom att beställa en större mängd.

Väljer till vilka tillskott man vill ha i form av sötningsmedel, smaker, mineraltillskott, extra aminosyror, kreatin, glutamin osv. Alltsammans läggs på priset om man nu vill ha det.

Och så beställer man, och får precis det protein man ville ha ;/

Ge mig i Sverige =P

aliquis
2006-02-18, 05:30
De skickade visst internationellt, kollade dock vad frakten blev på UPS websida och om jag inte gjorde helt fel skulle ett 1500sek / $160 värt paket på 33lbs eller vad jag skrev typ överdrivet stor förpackning kosta $400 i frakt som tar 4 dagar, eller drygt $500 på två.

Nu överdrev jag väl storleken lite, men är det så satans dyrt alltså?

Håller ju inte, men vore ju ballt med fruit punch(vad det nu är, vilket som) smaksatt sojaprotein sötat med sukralos och tillsatt "aminogen" (och eventuellt kreatin, ala osv.)

Davil
2006-02-18, 11:22
De skickade visst internationellt, kollade dock vad frakten blev på UPS websida och om jag inte gjorde helt fel skulle ett 1500sek / $160 värt paket på 33lbs eller vad jag skrev typ överdrivet stor förpackning kosta $400 i frakt som tar 4 dagar, eller drygt $500 på två.

Håller ju inte, men vore ju ballt med fruit punch(vad det nu är, vilket som) smaksatt sojaprotein sötat med sukralos och tillsatt "aminogen" (och eventuellt kreatin, ala osv.)
Kolla om de kan skicka via mottagaren betalar. Isf kanske jag kan ordna frakt via UPS med drygt 50% rabatt.

Magnus
2006-02-18, 11:33

tckte frakten lätdyr, fedex är nog billigare

Pdaddy
2006-02-18, 11:36
Tur man inte är vegan, ja då slipper man allt detta bekymmer :naughty: ..

Handla på du !!

M

Magnus
2006-02-18, 11:38
just ja me UPS får du väl inge tracking number, så om paketet inte kommer fram av nån anledning har du förlorat allt, dvs dom ersätter inget.

Davil
2006-02-18, 12:44
just ja me UPS får du väl inge tracking number, så om paketet inte kommer fram av nån anledning har du förlorat allt, dvs dom ersätter inget.
Fraktsedels nummer får man och man kan spåra sändningen så man har koll på var paketet är.

aliquis
2006-02-18, 13:06
Fraktsedels nummer får man och man kan spåra sändningen så man har koll på var paketet är.
Valde nu 18kg/40lbs eller något, värde 1500 och
Weight: 40 lb
Dimensions: 25 x 13 x 13 in
Declared Value: 160 USD

UPS beräknar kostnaden till $322.69 med leverans inom 2 dagar. $298.22 inom 4. (express respektive expidited.)

2331-2510kr i frakt. Med halva priset drygt 1160-1255kr. Blir väl en 250kr/kg eller så kanske med det smaksatt o klart inkl frakt, inte så sugen på det. (iofs går det ju åt mycket av "något" för att smaksätta själv också om jag köper i sverige.)tckte frakten lätdyr, fedex är nog billigareKanske. De rekommenderade UPS på sidan så jag körde på det. (kollar bara pris på www.ups.com alltså.)
Tur man inte är vegan, ja då slipper man allt detta bekymmer :naughty: ..

Handla på du !!

MMen du kan ju inte välja själv ;D, men du får ju ok smaker iaf ;/
just ja me UPS får du väl inge tracking number, så om paketet inte kommer fram av nån anledning har du förlorat allt, dvs dom ersätter inget.Möjligtvis med USPS, ett UPS-paket kunde du spåra. Och det var försäkrat.

1kg kreatinmonohydrat kostar typ 71kr, plus den svindyra frakten då ;/

Men borde ju som sagt dyka upp något sådant där i europa någon gång? Tror iofs ena kanske hade i en del andra länder man att jag tog usa eftersom Sverige ändå inte fanns. Inte så smart kanske =P

Och nej, det är ingen ide att skicka pm om namn/adress eftersom jag bara ville säga att jag tyckte det var fräckt att de blandade vad man nu ville ha. Var två olika ställen och finns kanske fler, priserna var ungefär desamma.

De hade även färdiga smakpulverburkar med arom och sötningsmedel (Stevia i det ena fallet) som skulle räcka till sisådär 5-7kg protein/burk. En burk kostade väl ca 25kr. Det hade ju också fungerat för min egen del, har klurat på om det inte går att köpa aromer förr.

Magnus
2006-02-18, 13:06
ok mitt fel, då var airmail som man int fick nummer eller hur dte var

fonzie
2006-02-18, 15:10
Låter för jävla bra. Synd att man inte är rik. :(

aliquis
2006-02-18, 15:24
Borde ju som sagt gå att fixa i Europa med? Astrevligt att kunna välja precis som man vill och få hem en påse. (Man kunde även få en burk + skopa för $0.6 extra eller något.)

aliquis
2006-02-18, 15:27
Verkar som det var ok att posta en lite censurerad bild över hur upplägget fungerar, så jag gör det, så slipper ni be om namn som jag ändå inte svarar på ;/

http://pizzeria.no-ip.org/~hagge/protein2.png

(man kan välja andra proteiner med..)

fonzie
2006-02-18, 15:51
Vad är aminogen för något? :)

King Grub
2006-02-18, 15:57
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=22329&highlight=aminogen

aliquis
2006-02-18, 15:57
Tror det var något enzymtjosan som skulle öka proteinupptaget eller så, säkert värdelöst.

Mehdi
2006-02-18, 16:08
Kolla om dem kan skicka det via USPS istället, fick en stooor kartong (minst 15kg) skickad till mig för ca $100. Betalade in på torsdag och var framme för att hämtas ut på tisdag.

aliquis
2006-02-18, 16:19
Kolla om dem kan skicka det via USPS istället, fick en stooor kartong (minst 15kg) skickad till mig för ca $100. Betalade in på torsdag och var framme för att hämtas ut på tisdag.Det kunde de men rekommenderade inte som sagt, tror det var att det blev mer strul med tullen och så, och att man inte kunde spåra paketet.

Jag vet dock inte om det är aktuellt att beställa, fascinerades mest av upplägget, och att man kunde få fint sojaprotein ;)

Magnus
2006-02-18, 17:50
Det kunde de men rekommenderade inte som sagt, tror det var att det blev mer strul med tullen och så, och att man inte kunde spåra paketet.

Jag vet dock inte om det är aktuellt att beställa, fascinerades mest av upplägget, och att man kunde få fint sojaprotein ;)
exakt kan du inte spåra det och det försvinner goodbye till det paketet o dina pengar.

Mehdi
2006-02-18, 18:06
Det går att spåra tills det kommer fram till svenska tullen, sen får du inte mer utförlig information. Har inte upplevt med USPS personligen då jag beställt flertal paket från USA. Dock utav Fedex *grr27*

Davil
2006-02-18, 18:47
Undrar hur många paket...säkert 100st har jag skickat från jobbet till olika delstater i USA och inte ett enda har det varit några beskymmer med mer än att en kartong-embalage gick sönder vilket UPS åtgärdade själva.