handdator

Visa fullständig version : Fotbollsdags!

babyshambles
2006-02-16, 19:44
Det känns som att det är dags för en ordentlig fotbollstråd här på forumet, då det verkar finns många intresserade här. Allt snack om fotbolls är tillåtet. Tränare, spelare, ligor, turneringar, ja, allt som handlar om fotboll.

Jag startar diskussionen med Zlatans nya lön - Är killen verkligen värd 40 miljoner om året? Jag tycker att han en av världens mest överskattade spelare just nu. Jag förstår inte hur man kan ranka honom som en av världens tio bästa anfallare, och en av världens tio mest lovande spelare. Det är enligt mig ett hån mot alla riktigt bra anfallare, ex Toni, Eto'o, Shevschenko, Villa, Niistelrooy, Carew, Trezeguet m.fl.

Lallle
2006-02-16, 19:48
Det känns som att det är dags för en ordentlig fotbollstråd här på forumet, då det verkar finns många intresserade här. Allt snack om fotbolls är tillåtet. Tränare, spelare, ligor, turneringar, ja, allt som handlar om fotboll.

Jag startar diskussionen med Zlatans nya lön - Är killen verkligen värd 40 miljoner om året? Jag tycker att han en av världens mest överskattade spelare just nu. Jag förstår inte hur man kan ranka honom som en av världens tio bästa anfallare, och en av världens tio mest lovande spelare. Det är enligt mig ett hån mot alla riktigt bra anfallare, ex Toni, Eto'o, Shevschenko, Villa, Niistelrooy, Carew, Trezeguet m.fl.

Zlatan gjorde 16 mål i debutsäsongen samt passade till många. I år har målskyttet gått lite trögt (verkar dock komma igång nu), men han har fortfarande assisterat till mest mål i ligan(?). Det är ju galet å säga att Carew är bättre än Zlatan.

Lallle
2006-02-16, 19:49
Kul att Henke är klar för HIF nu förresten, gör helt klart allsvenskan intressantare.

Ryska_raketen
2006-02-16, 19:49
Kul att Henke är klar för HIF nu förresten, gör helt klart allsvenskan intressantare.

helt klart allt ?

Lallle
2006-02-16, 19:50
helt klart allt ?

Enligt SVT + aftonbladde

babyshambles
2006-02-16, 19:54
Zlatan gjorde 16 mål i debutsäsongen samt passade till många. I år har målskyttet gått lite trögt (verkar dock komma igång nu), men han har fortfarande assisterat till mest mål i ligan(?). Det är ju galet å säga att Carew är bättre än Zlatan.
Zlatan gled in i målstatistiken förra året på ett bananskal. De flesta av hans mål, var ju riktiga "skit-mål". Dagens försvarare i Serie A kan Zlatans spelstil, och kan därför mycket enklare plocka bort honom. Assisterna är en riktig bortförklaring i mina ögon. Har man betalat 170 miljoner kronor för en spelare som inte presterar det han ska, så får man komma med undanflykter för andra moment. Och ja, i mina ögon är Carew en bättre anfallare, dock ej bättre spelare, än Zlatan.

babyshambles
2006-02-16, 19:55
Enligt SVT + aftonbladde
Då är det slutspelat i landslaget.

Lallle
2006-02-16, 19:57
Zlatan gled in i målstatistiken förra året på ett bananskal. De flesta av hans mål, var ju riktiga "skit-mål". Dagens försvarare i Serie A kan Zlatans spelstil, och kan därför mycket enklare plocka bort honom. Assisterna är en riktig bortförklaring i mina ögon. Har man betalat 170 miljoner kronor för en spelare som inte presterar det han ska, så får man komma med undanflykter för andra moment. Och ja, i mina ögon är Carew en bättre anfallare, dock ej bättre spelare, än Zlatan.

Ett mål är ett mål (:

Och sen är det väl främst Capello som bestämmer Zlatans uppgift i laget, det är ju skitnyttigt med en kille som passar fram till så mycket.

Lallle
2006-02-16, 19:59
Då är det slutspelat i landslaget.

I Sverige får dom spela tills dom dör

babyshambles
2006-02-16, 20:00
Ett mål är ett mål (:

Och sen är det väl främst Capello som bestämmer Zlatans uppgift i laget, det är ju skitnyttigt med en kille som passar fram till så mycket.
Absolut. Zlatan skulle, om Capello valde att spela honom som en offensiv mittfältare bakom Trezeguet och Mutu/Del Piero, troligtvis vara en av världens tio nyttigaste spelare. En offensiv mittfältare med teknik, snabbhet, och grym passningsförmåga, skulle inte många lag säga nej till.

babyshambles
2006-02-16, 20:00
I Sverige får dom spela tills dom dör
Oavsett vad de själva påstår så trappar de ner på tempot och arbetet när de återvänder till de inhemska ligorna.

Jense
2006-02-16, 20:01
zlatan kommer tillbaka igen.

VM blir intressant f.ö.. kan tyskland piska brassarna på hemmaplan, tyskarna är ju alltid så jävla slutspelsstarka

går sverige vidare från gruppen

babyshambles
2006-02-16, 20:02
zlatan kommer tillbaka igen.

VM blir intressant f.ö.. kan tyskland piska brassarna på hemmaplan, tyskarna är ju alltid så jävla slutspelsstarka

går sverige vidare från gruppen
Tveksamt. Trezeguet är självklara förstavalet, och fansen gillar inte att man sätter Del Piero på bänken. Tyskarna går troligtvis bra. Ballack är en av världens fem bästa mittfältsmotorer.

Sverige går troligtvis vidare som tvåa i gruppen efter England.

Jense
2006-02-16, 20:05
Tveksamt. Trezeguet är självklara förstavalet, och fansen gillar inte att man sätter Del Piero på bänken. Tyskarna går troligtvis bra. Ballack är en av världens fem bästa mittfältsmotorer.

Sverige går troligtvis vidare som tvåa i gruppen efter England.

och får där möta tyskarna och blir utslagna. fest :D

Frantic
2006-02-16, 20:28
Belv inte Zlatan vald till den bästa utländska i ligan spelaren av spelarna själva? Det är väl ganska stort?

babyshambles
2006-02-16, 20:29
Belv inte Zlatan vald till den bästa utländska i ligan spelaren av spelarna själva? Det är väl ganska stort?
Förklara varför. Please.

bigtraps
2006-02-16, 20:35
Det är tragiskt att läsa i viss svensk media att Zlatan skulle vara i klass
med Ronaldinhio.

babyshambles
2006-02-16, 20:36
Det är tragiskt att läsa i viss svensk media att Zlatan skulle vara i klass
med Ronaldinhio.
Tackar. Äntligen någon som håller med mig. Det här har jag längtat efter i snart 300 inlägg. I och för sig inte många spelare som i dagsläget kan mäta sig med Ronaldino.

Frantic
2006-02-16, 20:41
Förklara varför. Please.

Jag vet inte varför han blev vald. Jag följer inte iitalienska ligan. Ser du tillräckligt mycket på italiensk fotboll för att kunna uttala dig?
Spelarna där kanske inte vet så mycket om fotboll om de har fel...? ;)

babyshambles
2006-02-16, 20:47
Jag vet inte varför han blev vald. Jag följer inte iitalienska ligan. Ser du tillräckligt mycket på italiensk fotboll för att kunna uttala dig?
Spelarna där kanske inte vet så mycket om fotboll om de har fel...? ;)
Tyvärr, men det har fortfarande inte förklarats för mig hur det var möjligt.

Tigerkotten
2006-02-16, 20:54
Alltså Zlatan är väldigt bra spelare, han är väldigt bra som targetplayer. Och sådana är viktiga att ha, och sedan tror jag han har blivit tagen mycket hårdare iår den förra året med. Har man trezguet som gör mål kvittar det ju om zlatan inte gör mål, dom vinner ju och det är det som är viktigt.

Sätta in zlatan som offensiv mittfältare när dom har nedved dära känns inte så lyckat tycker jag.

Noodles
2006-02-16, 20:56
Tackar. Äntligen någon som håller med mig. Det här har jag längtat efter i snart 300 inlägg. I och för sig inte många spelare som i dagsläget kan mäta sig med Ronaldino.

Jag tycker jag har läst många artiklar om Zlatan men aldrig sett honom jämföras med Ronaldhino. Var har du läst det?

Zlatan är oerhört duktig och har lyckats höja sig ett par snäpp sedan han kom till Serie A. Jag tror han kan bli en av världens bästa (OBS: en av de bästa, inte den bästa) om han får ordning på sin inställning och sitt temperament. Det finns många spelare i världseliten som har Zlatans teknik men inte så många som kan kombinera den med sådan storlek och fysik. Jag tror att den kombinationen kan göra honom riktigt stor. Den jag kan jämföra med är Adriano men jag tycker Zlatan har bättre teknik än han. Däremot är Adriano en bättre anfallare i övrigt.

Sedan kan du få vara hur tveksam du vill till att han valdes till bästa utländska spelare. Jag tror fortfarande att spelarna i Serie A har bättre koll på spelares kvaliteter än vad du har.

babyshambles
2006-02-16, 20:58
Alltså Zlatan är väldigt bra spelare, han är väldigt bra som targetplayer. Och sådana är viktiga att ha, och sedan tror jag han har blivit tagen mycket hårdare iår den förra året med. Har man trezguet som gör mål kvittar det ju om zlatan inte gör mål, dom vinner ju och det är det som är viktigt.

Sätta in zlatan som offensiv mittfältare när dom har nedved dära känns inte så lyckat tycker jag.
Jag förstår ärligt talat inte varför Capello envisas med att spela Zlatan som forward, när det finns bättre alternativ, och bättre placering i laget för Zlatan. Varför inte starta med en 4-3-1-2 uppställning med 4 backar (valfria), 2 defensiva/neutrala mittfältare ute på kanterna, samt en offensiv i mitten. Sen Zlatan som position 1 och Trezeguet och Mutu på topp. Eller varför inte en 4-5-1 def/off/def/off/def-uppställning, med Zlatan och Nedved som två offensiva mittfältare, och sen lite mera defensiva mittfältare i mitten och på kanterna?

babyshambles
2006-02-16, 21:02
Jag tycker jag har läst många artiklar om Zlatan men aldrig sett honom jämföras med Ronaldhino. Var har du läst det?

Zlatan är oerhört duktig och har lyckats höja sig ett par snäpp sedan han kom till Serie A. Jag tror han kan bli en av världens bästa (OBS: en av de bästa, inte den bästa) om han får ordning på sin inställning och sitt temperament. Det finns många spelare i världseliten som har Zlatans teknik men inte så många som kan kombinera den med sådan storlek och fysik. Jag tror att den kombinationen kan göra honom riktigt stor. Den jag kan jämföra med är Adriano men jag tycker Zlatan har bättre teknik än han. Däremot är Adriano en bättre anfallare i övrigt.

Sedan kan du få vara hur tveksam du vill till att han valdes till bästa utländska spelare. Jag tror fortfarande att spelarna i Serie A har bättre koll på spelares kvaliteter än vad du har.
Den eviga källan till korkad sportjournalistik såklart (sportbladet). Adriano har bättre acceleration, skott, huvudspel, avslutningar och enligt mig teknik (ej tekniska finter) än Zlatan. Dessutom är han mycket farligare inne i straffområdet, men även utanför. Jag baserar endast utmärkelsen på överskattning. I mitt huvud går det inte ihop hur Zlatan kan ha varit bättre än alla sydamerikaner och europeer den förra säsongen.

Noodles
2006-02-16, 21:16
Den eviga källan till korkad sportjournalistik såklart (sportbladet). Adriano har bättre acceleration, skott, huvudspel, avslutningar och enligt mig teknik (ej tekniska finter) än Zlatan. Dessutom är han mycket farligare inne i straffområdet, men även utanför. Jag baserar endast utmärkelsen på överskattning. I mitt huvud går det inte ihop hur Zlatan kan ha varit bättre än alla sydamerikaner och europeer den förra säsongen.

Men även om det inte går ihop i ditt huvud så gjorde det uppenbarligen det hos spelarna. ;)

Som jag sa så är Adriano en bättre anfallare i övrigt. Precis som du skriver är Zlatan bättre på tekniska finter. När det gäller Adriano tycker jag tyvärr han är lite för ojämn. Han är annars en spelartyp jag gillar väldigt mycket. Det är kul med spelare som kombinerar fysik med teknik. Även om Ronaldhino fortfarande är en av de roligaste spelarna att titta på. Hans bollbehandling, rörelse och spelgläjde är fantastisk.

Edit: Skulle gärna läsa artikeln där Zlatan jämförs med Ronaldhino.

hound
2006-02-16, 21:20
Men även om det inte går ihop i ditt huvud så gjorde det uppenbarligen det hos spelarna. ;)

Som jag sa så är Adriano en bättre anfallare i övrigt. Precis som du skriver är Zlatan bättre på tekniska finter. När det gäller Adriano tycker jag tyvärr han är lite för ojämn. Han är annars en spelartyp jag gillar väldigt mycket. Det är kul med spelare som kombinerar fysik med teknik. Även om Ronaldhino fortfarande är en av de roligaste spelarna att titta på. Hans bollbehandling, rörelse och spelgläjde är fantastisk.
Mjo, jag verkar inte hålla med de italienska spelarna i just den frågan. :D
Adriano är, precis som du säger, lite för ojämn för att vara världens bästa anfallare. Antingen är det "mållösa-adriano" eller "hat-trick-adriano". Jag tycker personligen att Adriano är en av världens vassaste anfallare, utan tvekan. Ronaldinho är otrolig. De flesta lägger bara märke till hans enorma finter, och missar hans spelförståelse, geniala passningar, och hans förmåga att dyrka upp de tätaste försvaren.

Noodles
2006-02-16, 21:25
Mjo, jag verkar inte hålla med de italienska spelarna i just den frågan. :D
Adriano är, precis som du säger, lite för ojämn för att vara världens bästa anfallare. Antingen är det "mållösa-adriano" eller "hat-trick-adriano". Jag tycker personligen att Adriano är en av världens vassaste anfallare, utan tvekan. Ronaldinho är otrolig. De flesta lägger bara märke till hans enorma finter, och missar hans spelförståelse, geniala passningar, och hans förmåga att dyrka upp de tätaste försvaren.

Framför allt Ronaldhinos sambahöfter som fintar av en spelare utan att han själv rör bollen.

Adriano var grym i för-VM för övrigt. Tänk om Brasilien kunde hitta rätt med alla stjärnorna i VM. Då blir de oslagbara. Nu har de dessutom en målvakt av klass. Om Sverige skulle möta Brasilien tidigt i turneringen vet jag inte om jag önskar att Sverige vinner. Brasilien är mycket mer underhållande när spelet stämmer. :D

qubie
2006-02-16, 21:26
Att Henke flyttar tillbaka till Skåne kommer höja svensk fotboll och helst om de flesta lag i Allsvenskan börjar med värva mer "pålittliga" utländska spelare istället för en spelare som Elanga ( pinsamt! ) utan ha bättre koll på dem. Detta skulle höja Allsvenskan standard betydligt och vi skulle komma längre i Europa för just nu håller Allsvenskan väldigt låg klass i jämförelse med resten av Europa! Mer kan man inte orda om. Hoppas också verkligen att tränarna vågar släppa fram yngre förmågor denna sommar, behövs verkligen för svensk fotbolls framtid

hound
2006-02-16, 21:29
Framför allt Ronaldhinos sambahöfter som fintar av en spelare utan att han själv rör bollen.

Adriano var grym i för-VM för övrigt. Tänk om Brasilien kunde hitta rätt med alla stjärnorna i VM. Då blir de oslagbara. Nu har de dessutom en målvakt av klass. Om Sverige skulle möta Brasilien tidigt i turneringen vet jag inte om jag önskar att Sverige vinner. Brasilien är mycket mer underhållande när spelet stämmer. :D
Finter a'la Denilson. :hbang: Brasiliens anfall, är om det fungerar bra, skrämmande bra. Bara Robinho, Ronaldo och Adriano skrämmer slag på det säkraste försvaret. Njae. Dida har inte sett stabil ut den senaste tiden i Milans kasse. Fumlar alldeles för ofta och agerar mycket osäkert. Hoppas han repar sig till VM. Tror även på Argentina som farliga motsåtndare till guldet. :thumbup:

Noodles
2006-02-16, 21:29
Att Henke flyttar tillbaka till Skåne kommer höja svensk fotboll och helst om de flesta lag i Allsvenskan börjar med värva mer "pålittliga" utländska spelare istället för en spelare som Elanga ( pinsamt! ) utan ha bättre koll på dem. Detta skulle höja Allsvenskan standard betydligt och vi skulle komma längre i Europa för just nu håller Allsvenskan väldigt låg klass i jämförelse med resten av Europa! Mer kan man inte orda om. Hoppas också verkligen att tränarna vågar släppa fram yngre förmågor denna sommar, behövs verkligen för svensk fotbolls framtid

Apropå det, någon som tror att Sverige någonsin kommer få fram ett lag med framgångar i CL? Det skulle vara kul om blåvitts och Malmös bedrifter kunde upprepas men jag är rädd att det aldrig kommer hända. Förutom att allsvenska klubbarna gör dåliga värvningar känns det som fotbollsvärlden har blivit för stor och penningstark för att en liten liga som allsvenskan någonsin ska kunna få fram konkurrenskraftiga lag.

hound
2006-02-16, 21:31
Apropå det, någon som tror att Sverige någonsin kommer få fram ett lag med framgångar i CL? Det skulle vara kul om blåvitts och Malmös bedrifter kunde upprepas men jag är rädd att det aldrig kommer hända. Förutom att allsvenska klubbarna gör dåliga värvningar känns det som fotbollsvärlden har blivit för stor och penningstark för att en liten liga som allsvenskan någonsin ska kunna få fram konkurrenskraftiga lag.
Pengar finns, både i Malmö och i Djurgården, men tydligen verkar det inte räcka ända fram. För övrigt pinsamt av Malmö att förlora kvalet mot ett skitlag som FC Thun.

Noodles
2006-02-16, 21:32
Finter a'la Denilson. :hbang: Brasiliens anfall, är om det fungerar bra, skrämmande bra. Bara Robinho, Ronaldo och Adriano skrämmer slag på det säkraste försvaret. Njae. Dida har inte sett stabil ut den senaste tiden i Milans kasse. Fumlar alldeles för ofta och agerar mycket osäkert. Hoppas han repar sig till VM. Tror även på Argentina som farliga motsåtndare till guldet. :thumbup:

Denilson kan driva vem som helst till vansinne. Killen visste väl inte hur man skulle släppa bollen. Det finns någon kul bild från VM 2002 där det är fyra-fem spelare runt honom. :D

Brasilien lider lite av överflödets problematik framåt. Finns det plats för en Ronaldo? Även om han ätit lite för mycket godis så är han fortfarande en stabil målskytt.

hound
2006-02-16, 21:33
Denilson kan driva vem som helst till vansinne. Killen visste väl inte hur man skulle släppa bollen. Det finns någon kul bild från VM 2002 där det är fyra-fem spelare runt honom. :D

Brasilien lider lite av överflödets problematik framåt. Finns det plats för en Ronaldo? Även om han ätit lite för mycket godis så är han fortfarande en stabil målskytt.
Denilson kan bjuda på de mest makalösa finterna människan skådat, men även gå till överdrift med sitt upprepande av överstegsfintar innan han kommer igång.

El Gordo (tjockisen), håller världsklass oavsett viktklass. :D

Noodles
2006-02-16, 21:34
Pengar finns, både i Malmö och i Djurgården, men tydligen verkar det inte räcka ända fram. För övrigt pinsamt av Malmö att förlora kvalet mot ett skitlag som FC Thun.

Men det är fortfarande småpengar jämfört med de stora lagen. Med framgångar i CL menar jag alltså riktigt långt fram, typ kvartsfinal eller semi. Någon kan kanske locka Mourinho till allsvenskan. Han blir väl mätt när Chelsea har vunnit allt och vill ha en ny utmaning. :D

Noodles
2006-02-16, 21:35
Denilson kan bjuda på de mest makalösa finterna människan skådat, men även gå till överdrift med sitt upprepande av överstegsfintar innan han kommer igång.

El Gordo (tjockisen), håller världsklass oavsett viktklass. :D

Ronaldo är ett mysterium. Trodde att hans karriär var över efter de allvarliga knäskadorna. VM 2002 var riktigt kul. Undrar hur bra hans målskytte skulle gå om han började vara med på fysträningarna.

hound
2006-02-16, 21:36
Men det är fortfarande småpengar jämfört med de stora lagen. Med framgångar i CL menar jag alltså riktigt långt fram, typ kvartsfinal eller semi. Någon kan kanske locka Mourinho till allsvenskan. Han blir väl mätt när Chelsea har vunnit allt och vill ha en ny utmaning. :D
Stora pengar om man jamför med de nordiska lagen. Troligtvis bara Rosenborg och FC Köpenhamn som kan matcha Malmös kapital. Jag är mycket tveksam till ett svenskt lag så långt framme i turneringen. Rosenborg har väl försökt ett tiotal gånger, men åkt ut i första omgången varenda gång.

hound
2006-02-16, 21:37
Ronaldo är ett mysterium. Trodde att hans karriär var över efter de allvarliga knäskadorna. VM 2002 var riktigt kul. Undrar hur bra hans målskytte skulle gå om han började vara med på fysträningarna.
Jag måste hålla med. Trodde även jag att han var slut som anfallare, men jag hade fel (för ovanlighetens skull). En Ronaldo i fysisk toppform är fan inte att leka med.

bigtraps
2006-02-16, 21:38
[QUOTE=Noodles]Jag tycker jag har läst många artiklar om Zlatan men aldrig sett honom jämföras med Ronaldhino. Var har du läst det?

Jag kom över en sån där gratistidning i en sportaffär före jul
Tidningen var nästan bara en stor hyllning till Zlatan
Bla uttalade sig diverse svenska experter om hans storhet
Har dock kastat den

evil
2006-02-16, 21:46

Haha, Brasilien oslagbara i VM? England har utan tvekan det bästa laget på PAPPRET, inget lag kommer upp i deras klass ifall de får ihop sitt spel.

Robinson - Mycket underskattad målvakt, en av världens absolut bästa
Gary Neville - Mycket stabil och rutinerad högerback. Ingen annan högerback i världen är lika bra som honom ifall både offensiv och framförallt defensiv vägs in.
Rio Ferdiand - John Terry. Världens två bästa mittbackar. Mer behöver inte sägas.
Ashley Cole - Tillsammans med Zambrotta värdens bästa vänsterback.

Beckham - Gerrard - Lampard - Joe Cole. Det här mittfältet behöver inte presenteras närmare. Ett alternativ är att köra King som def mitt, och sätta Gerrard på en kant.

Owen - Rooney. Rooney är en av världens bästa anfallare. Owen är väl det enda kortet som kan anses svagt i England. Det säger en hel del.

hound
2006-02-16, 22:01
England bättre än Brasilien på pappret? Knappast. Här är några av mina personliga favoriter ur Brasiliens VM-trupp:
Dida (Milan), Lucio (Bayern Munchen), Cicinho (Real Madrid), Edu (Arsenal), Emerson (Juventus), Ronaldinho (Barcelona), Gilberto Silva (Arsenal), Julio Baptista (Real Madrid), Kaka (Milan), Robinho (Real Madrid), Adriano (Inter), Ronaldo (Real Madrid) m.fl.

England räcker inte till mot Brasilien...

evil
2006-02-16, 22:04
England bättre än Brasilien på pappret? Knappast. Här är några av mina personliga favoriter ur Brasiliens VM-trupp:
Dida (Milan), Lucio (Bayern Munchen), Cicinho (Real Madrid), Edu (Arsenal), Emerson (Juventus), Ronaldinho (Barcelona), Gilberto Silva (Arsenal), Julio Baptista (Real Madrid), Kaka (Milan), Robinho (Real Madrid), Adriano (Inter), Ronaldo (Real Madrid) m.fl.

England räcker inte till mot Brasilien...

Dom killarna du räknade upp är glaslirare, det räcker att spela fysiskt så ballar de ur. Efter att Gary Neville och Gerrard manglat på lite med dobbarna före ligger Robino, Ronaldinho & co i gräset och grinar medan engelsmännen manglar in mål efter mål. Det finns ingen balans i Brasilien, ostabila mittbackar och ingen som tar det defensiva ansvaret, detta i kombination med glasliret kommer inte räcka långt.

hound
2006-02-16, 22:06
Dom killarna du räknade upp är glaslirare, det räcker att spela fysiskt så ballar de ur. Efter att Gary Neville och Gerrard manglat på lite med dobbarna före ligger Robino, Ronaldinho & co i gräset och grinar medan engelsmännen manglar in mål efter mål. Det finns ingen balans i Brasilien, ostabila mittbackar och ingen som tar det defensiva ansvaret, detta i kombination med glasliret kommer inte räcka långt.
Är du seriös nu?

evil
2006-02-16, 22:09
Är du seriös nu?

Tog dina argument slut nu?

hound
2006-02-16, 22:10
Tog dina argument slut nu?
Hur ska man argumentera mot sådant skitsnack?

Lodiz2
2006-02-16, 22:11
Haha, Brasilien oslagbara i VM? England har utan tvekan det bästa laget på PAPPRET, inget lag kommer upp i deras klass ifall de får ihop sitt spel.

Robinson - Mycket underskattad målvakt, en av världens absolut bästa
Gary Neville - Mycket stabil och rutinerad högerback. Ingen annan högerback i världen är lika bra som honom ifall både offensiv och framförallt defensiv vägs in.
Rio Ferdiand - John Terry. Världens två bästa mittbackar. Mer behöver inte sägas.
Ashley Cole - Tillsammans med Zambrotta värdens bästa vänsterback.

Beckham - Gerrard - Lampard - Joe Cole. Det här mittfältet behöver inte presenteras närmare. Ett alternativ är att köra King som def mitt, och sätta Gerrard på en kant.

Owen - Rooney. Rooney är en av världens bästa anfallare. Owen är väl det enda kortet som kan anses svagt i England. Det säger en hel del.

alltså du måste ju skojja om du säger att england är bättre på pappret än brasilien . brasilien har bra mycket bättre och framgående spelare ronaldhinio och ronaldo båda varit/är världens bästa spelare , carlos , adriano mm...

dessutom så brukar det inte gå så bra för englands spel i vm brasilien kommer köra över england och jag tror sverige kommer överraska och vinna över england i gruppen

hound
2006-02-16, 22:12
Jag får be om ursäkt allihopa. Jag glömde totalt bort Roberto Carlos.

evil
2006-02-16, 22:19
alltså du måste ju skojja om du säger att england är bättre på pappret än brasilien . brasilien har bra mycket bättre och framgående spelare ronaldhinio och ronaldo båda varit/är världens bästa spelare , carlos , adriano mm...

dessutom så brukar det inte gå så bra för englands spel i vm brasilien kommer köra över england och jag tror sverige kommer överraska och vinna över england i gruppen

Jämför spelare för spelare och argumentera för vilka brassar som är bättre. Ingen i Brasiliens backlinje kommer upp i någon av de engelska backarnas klass, och börja inte tjata om carlos och cafu som är på dekis, de lämnar dessutom stora blottor bakåt.

Mittfältare då? Tjaa, Edu, Baptista och gilberto silva kan du aldrig jämföra med lampard och gerrard. Visst, Kaka är riktigt bra, men att säga att han är bättre än Lampard som har en liknande roll i England är en lögn.

Anfallare? Visst, Adriano och Ronaldinho är bra. Men tjockis ronaldo har inte varit bra på länge och robiho har inte heller rosat marknaden. Dessutom kan inte alla dessa spela samtidigt. England har en mycket bra anfallare i Rooney som gör mål, spelar fram, jobbar hemåt och spelar allmänt fysiskt och tuff. En sådan spelare rankar jag högre än en fjolla som Ronaldinho som försöker med en klackspark ibland men annars ofta filmar och divar sig.

evil
2006-02-16, 22:21

Du kan inte komma från denna värld om du håller Brasilien bättre än England.

hound
2006-02-16, 22:24
Vi har alla olika åsikter, men att England skulle vara bättre än Brasilien avfärdar jag som en ren och skär lögn.

Frantic
2006-02-16, 22:30

Wtf...? Du tror väl seriöst inte att majoriteten av alla fotbollsfans håller England före Brasillien? Visst Svennis grabbar är bra på pappret men de kommer att få stryk så det står härliga till. Sätt du dina pengar på england så sätter vi våra på brasilien

EDIT - Du kan inte jämföra spelare för spelare. Fotboll är en LAGsport. Engand kommer inte upp i brassarnas tempo och de har inte samma uppfattning för spelet

Jense
2006-02-16, 22:41

haha men sluta, england har varit SKIT sen .. ja, så långt en människa kan minnas

dessutom har inte lilla futtsverige förlorat mot brasilien på många herrans år

evil
2006-02-16, 22:42
Wtf...? Du tror väl seriöst inte att majoriteten av alla fotbollsfans håller England före Brasillien? Visst Svennis grabbar är bra på pappret men de kommer att få stryk så det står härliga till. Sätt du dina pengar på england så sätter vi våra på brasilien

EDIT - Du kan inte jämföra spelare för spelare. Fotboll är en LAGsport. Engand kommer inte upp i brassarnas tempo och de har inte samma uppfattning för spelet

Jag skiter faktiskt i vad majoriteten av fotbollsvärlden tycker. Orkar inte fortsätta den här diskussion då jag inte får några andra motargument än typ "åååhh alla vet juH att braZZarna är såååå bra *smAjL*"

sundvall
2006-02-16, 22:52
:laugh: :laugh: :laugh:

AA VISST! England är nog bättre än Brazilien... LOLOLOLOLOLELEVENLOLL#!!#!!!

Frantic
2006-02-16, 22:54
Jag skiter faktiskt i vad majoriteten av fotbollsvärlden tycker. Orkar inte fortsätta den här diskussion då jag inte får några andra motargument än typ "åååhh alla vet juH att braZZarna är såååå bra *smAjL*"
Du sa till hound att han inte kan vara från denna värld om han höll brasilien före england och verkade tycka att han var galen.. Då påpekade jag helt enkelt att de flesta som vet nåt om fotboll håller brasilien före england.

Vad var det för fel på mina argument? Jag citerar mig själv - "Du kan inte jämföra spelare för spelare. Fotboll är en LAGsport. Engand kommer inte upp i brassarnas tempo och de har inte samma uppfattning för spelet"
Dessutom så har inte englands "mangel med dobbarna" fungerat de senaste decennierna och kommer inte göra det under detta vm heller. tyvärr måste jag säga eftersom jag faktiskt hejar på england (efter sverige då så klart)

evil
2006-02-17, 08:41
Du sa till hound att han inte kan vara från denna värld om han höll brasilien före england och verkade tycka att han var galen.. Då påpekade jag helt enkelt att de flesta som vet nåt om fotboll håller brasilien före england.

Vad var det för fel på mina argument? Jag citerar mig själv - "Du kan inte jämföra spelare för spelare. Fotboll är en LAGsport. Engand kommer inte upp i brassarnas tempo och de har inte samma uppfattning för spelet"
Dessutom så har inte englands "mangel med dobbarna" fungerat de senaste decennierna och kommer inte göra det under detta vm heller. tyvärr måste jag säga eftersom jag faktiskt hejar på england (efter sverige då så klart)

Läs lite högre upp så kanske (?) du fattar. Jag skrev att om England får ihop sitt spel så finns det inget lag som rår på dem med tanke på att de faktiskt har de bästa spelarna på pappret.

evil
2006-02-17, 08:42
haha men sluta, england har varit SKIT sen .. ja, så långt en människa kan minnas

dessutom har inte lilla futtsverige förlorat mot brasilien på många herrans år

Senast vi möttes var väl i semifinalen -94, och då förlorade vi väl?

Speedy
2006-02-17, 09:05
skulle även vilja påpeka att brasiliens spelare är inte heller några glaslirare möjligt att det ser ut så ibland..men är ganska övertygad om att de är mycket hårda, tanken på att springa på rio:s gator barfota och sparka på nån gammal sleten boll känns otäckt hårt för mig :)

DOCK så är england alltid england de är hårda som bara den...inte som skottarna eller irländarna men väl efter dem :)

Noodles
2006-02-17, 09:07
Senast vi möttes var väl i semifinalen -94, och då förlorade vi väl?

Jag tror Jense skrev fel och syftar på England. Mot dem har inte Sverige förlorat sedan 1969 (eller är det 1968?).

Brasilien däremot har vi väl aldrig vunnit mot.

Jag tror du är rätt ensam (om vi räknar utanför England) om att hålla England före Brasilien. Individuellt sett har England ett jättebra lag men de fungerar inte som ett lag. Faktum kvarstår dock att Brasilien är bättre indivudellt och som lag. Sedan skulle jag inte vilja kalla Adriano för glaslirare.

Är du möjligtvis engelsman eller hur har du annars gått på myten om laget som lever kvar i VM 1966?

Defensivt sett är England definitivt bättre än Brasilien men brassarna är så många storlekar större offensivt att de kompenserar för det. Owen och Rooney går inte att jämföra med Ronaldhino, Adriano och Ronaldo. Vet inte var du fått uppfattningen om att Ronaldo är dålig idag. Han lyckas fortfarande producera mål. Däremot har vi ju tidigare nämnt hans lilla problem med fysiken. Han skulle antagligen kunna vara en ännu bättre målskytt.

Om Brasilien inte får spelet att stämma är de inte oslagbara men även England kan vara riktigt dåliga när spelet inte fungerar. När spelet fungerar så är Brasilien däremot närmast oslagbara. Såg du finalen mot Argentina i för-VM förra året?

evil
2006-02-17, 16:27
Jag tror Jense skrev fel och syftar på England. Mot dem har inte Sverige förlorat sedan 1969 (eller är det 1968?).

Brasilien däremot har vi väl aldrig vunnit mot.

Jag tror du är rätt ensam (om vi räknar utanför England) om att hålla England före Brasilien. Individuellt sett har England ett jättebra lag men de fungerar inte som ett lag. Faktum kvarstår dock att Brasilien är bättre indivudellt och som lag. Sedan skulle jag inte vilja kalla Adriano för glaslirare.

Är du möjligtvis engelsman eller hur har du annars gått på myten om laget som lever kvar i VM 1966?

Defensivt sett är England definitivt bättre än Brasilien men brassarna är så många storlekar större offensivt att de kompenserar för det. Owen och Rooney går inte att jämföra med Ronaldhino, Adriano och Ronaldo. Vet inte var du fått uppfattningen om att Ronaldo är dålig idag. Han lyckas fortfarande producera mål. Däremot har vi ju tidigare nämnt hans lilla problem med fysiken. Han skulle antagligen kunna vara en ännu bättre målskytt.

Om Brasilien inte får spelet att stämma är de inte oslagbara men även England kan vara riktigt dåliga när spelet inte fungerar. När spelet fungerar så är Brasilien däremot närmast oslagbara. Såg du finalen mot Argentina i för-VM förra året?

Okej, vi gör återigen en jämförelse spelare för spelare och kollar vem som är bäst individuellt sett.

Robinson - Dida
Dida är bättre

Gary Neville - Cafu
Cafu bättre offensivt men Gary är överlägsen defensivt. På det stora hela vinner Neville. Cafu har passerat sitt bäst före datum för längesen.

Rio Ferdinand - Lucio
Klasskillnad. Rio är överlägsen.

John Terry - Roque Junior
Återigen klassskillnad, Terry är även han en av världens bästa mittbackar.

Ashley Cole - Roberto Carlos
Ashley Cole är nog världens bästa vänsterback när han är skadad. Carlos blottar sig enormt bakåt och har även han passerat bäst före datumet.

Steven Gerrard - Emerson
Steven Gerrard vinner den här matchen tämligen enkelt.

Frank Lampard - Kaka
Frank Lampard är enligt de flesta världens bästa fotbollsspelare. Är trots sin mittfältsplats i toppen av PL:s skytteliga, och spelar dessutom fram och jobbar bakåt.

Det är väl dom spelartyperna som egentligen går att jämföra. England vinner på alla platser utom en, vilket gör att England är bättre på PAPPRET. Får de ihop sitt lag spel rår inget annat lag på dem, och nej jag är varken engelsman eller håller på England.

Speedy
2006-02-17, 17:16
tycker ju dock att Neville inte är så het han heller längre men det är ju bara jag det..;)

egge
2006-02-17, 20:29
Vore det inte bättre att jämföra Lampard med Ronadinho? (Eller är det Gerrard som är mer offensiv?)
Vem som vinner där tycker jag är givet iaf. *rolleyes*

mmartin
2006-02-17, 21:00
intressanta disskussioner...

Neville är faktiskt bättre än någonsin trots han åldrats lite, konditionen o snabbheten är fortfarande helt ok samt att han har bättrat sin offensiv en del...

Jag går in med åsikten att jag hade satsat mina pengar på england faktisk! Sett till odds så lär de flesta satsa pengar på brasilien, 50% enbart med tanke på att ronaldinho spelar där :cool:
Så sett till penga-värde tycker jag nog att englands skulle locka mer...

Ja brasilien är brasilien o på pappret ser dem äckligt bra ut.. dock frågetecken för defensiven.. och tyvärr för brassarna så lär väl roberto carlos få sin redan bokade plats tror en cicinho finns redo... nackdel...

Englang KAN bli turnerings dominerande lag, då dem spelar med stort hjärta och med oehörd talang.. inte långt ifrån brassarna faktiskt... lampard,beckham,gerrard är förmodligen turnerings mest kompletta mittfält.. beckham brukar dessutom prestera enormt imponerande i landslaget.. dags för lampard o gerrard? Försvaret håller också bland turneringens högsta klass, och det är mer än brassarnas...
Sen då den position där brassarna ska vara som bäst, anfallet! ja där e dem ju vassare... Men man kan inte förneka englands talang där heller.. är rooney i form o på humör.. ja då är han förmodligen den mest komplette anfallaren... intressant o jämföra om nån är lika komplett? och owen disskuteras mkt, men saken e den att han passar bra med rooney o dem spelrar mkt stabilt ihop o det är ju allt som betyder nått..

ja det blir ruggig match oavsett!!

jag håller också lite varningens finger för portugal! dem blir ruggiga! och spelar dessutom sanlöst fin fotboll!

Jense
2006-02-17, 21:02

Neville är faktiskt bättre än någonsin trots han åldrats lite, konditionen o snabbheten är fortfarande helt ok samt att han har bättrat sin offensiv en del...

Jag går in med åsikten att jag hade satsat mina pengar på england faktisk! Sett till odds så lär de flesta satsa pengar på brasilien, 50% enbart med tanke på att ronaldinho spelar där :cool:

Ja brasilien är brasilien o på pappret ser dem äckligt bra ut.. dock frågetecken för defensiven.. och tyvärr för brassarna så lär väl roberto carlos få sin redan bokade plats tror en cicinho finns redo... nackdel...

Englang KAN bli turnerings dominerande lag, då dem spelar med stort hjärta och med oehörd talang.. inte långt ifrån brassarna faktiskt... lampard,beckham,gerrard är förmodligen turnerings mest kompletta mittfält.. beckham brukar dessutom prestera enormt imponerande i landslaget.. dags för lampard o gerrard? Försvaret håller också bland turneringens högsta klass, och det är mer än brassarnas...
Sen då den position där brassarna ska vara som bäst, anfallet! ja där e dem ju vassare... Men man kan inte förneka englands talang där heller.. är rooney i form o på humör.. ja då är han förmodligen den mest komplette anfallaren... intressant o jämföra om nån är lika komplett? och owen disskuteras mkt, men saken e den att han passar bra med rooney o dem spelrar mkt stabilt ihop o det är ju allt som betyder nått..

jag håller också lite varningens finger för portugal! dem blir ruggiga! och spelar dessutom sanlöst fin fotboll!

england kommer inte komma långt är min tanke, tyskland kommer dock gå långt som vanligt.

MilkmaN
2006-02-17, 21:25
Okej, vi gör återigen en jämförelse spelare för spelare och kollar vem som är bäst individuellt sett.

Robinson - Dida
Dida är bättre

Gary Neville - Cafu
Cafu bättre offensivt men Gary är överlägsen defensivt. På det stora hela vinner Neville. Cafu har passerat sitt bäst före datum för längesen.

Rio Ferdinand - Lucio
Klasskillnad. Rio är överlägsen.

John Terry - Roque Junior
Återigen klassskillnad, Terry är även han en av världens bästa mittbackar.

Ashley Cole - Roberto Carlos
Ashley Cole är nog världens bästa vänsterback när han är skadad. Carlos blottar sig enormt bakåt och har även han passerat bäst före datumet.

Steven Gerrard - Emerson
Steven Gerrard vinner den här matchen tämligen enkelt.

Frank Lampard - Kaka
Frank Lampard är enligt de flesta världens bästa fotbollsspelare. Är trots sin mittfältsplats i toppen av PL:s skytteliga, och spelar dessutom fram och jobbar bakåt.

Det är väl dom spelartyperna som egentligen går att jämföra. England vinner på alla platser utom en, vilket gör att England är bättre på PAPPRET. Får de ihop sitt lag spel rår inget annat lag på dem, och nej jag är varken engelsman eller håller på England.

För det första är det alltid, oasvett (lag)sport relativt irrelevant att jämföra spelare för spelare, sen så kan du inte hävda att du jämför spelarna när du bara ställer upp namnen och skriver klassskillnad under. Det är ingen jämförelse, du säger ju bara vad du tycker OM igen. Nu tänker jag inte argumentera mot dig eftersom jag är ungefär lika (o)kunnig som du verkar.

Speedy
2006-02-17, 21:38
ett bra bevis på att inte jämföra spelare mot spelare är ju hockeydamerna i OS :)

helt otroligt!!

Noodles
2006-02-17, 22:32

Men om man ser till anfallarna kan visserligen Rooney vara fantastisk men han måste vara på rätt humör. Om han har dålig form (eller är skadad) har de ingen som kan mäta sig med brassarnas bästa. Brasilien har ju flera anfallare som kan frälsa dem.

Hittills har väl hemmalagen alltid gjort bra mästerskap. Med Tysklands förmåga att höja sig tror jag de kommer gå långt. Kan kanske bli en repris på förra finalen. Förhoppningsvis med samma utgång.

Vad tror ni om Sveriges chanser? Jag tror de går vidare från gruppen och beroende på de andra grupperna kan de kanske krångla sig till en kvartsfinal. Det gäller att Isaksson kommer tillbaka till toppform och att vi får ordning på försvaret.

Tänk Sverige mot Brasilien. En rolig syn skulle vara skägget Alexander Östlund mot Ronaldhino. Lägg till det en Mellberg med mördarblick mot en knubbig, nonchalant Ronaldo. Zlatan kan småbråka lite med Adriano och Linderoth kapar Robinho. :D

Skitlez
2006-02-18, 07:51
Evil: Förstår inte hur du kan ranka Ferdinand över Terry, Terry är troligen världens bästa försvarare just nu.
Som partner till Terry skulle jag ta Carragher istället som har impnerat stort senaste säsongerna.
Carragher är ganska underskattad mittback, just nu bättre än Ferdinand tycke jag. (Ferdinand är mer komplett, men har inte haft så bra form)
Neville har inte heller imponerat på mig senaste säsongerna.
På mittfältet finns väl inget lag som egentligen kan kunkurera med England.
Jag tycker att Lampard är världens bästa spelare(ja bättre än Ronaldinho) Jag tycker det därför att han är mer komplett anser jag samt har en enormt hög lägsta nivå, lägg dessutom till att han spelade runt 160matcher i rad, de flesta av dessa va han riktigt bra i dessutom, och inte många han va dålig i.
Om man jämför anfallet så är nog Brailien strået vassare därför att de har en större bredd.

Jag anser nog att England är en av de stora kandidaterna till guldet tillsammans med Brasilien, tror även att Tyskland kan gå riktigt bra.

Konstigt uttalande med tanke på att de allra flesta anser att Brasilien är bäst i världen.

/Johan

Jense
2006-02-18, 08:05
Jag anser nog att England är en av de stora kandidaterna till guldet tillsammans med Brasilien, tror även att Tyskland kan gå riktigt bra.

Konstigt uttalande med tanke på att de allra flesta anser att Brasilien är bäst i världen.

/Johan

tja, england har fortfarande inte varit bra på många år.

jag slår nu vad med evil 1000 kronor om att brasilien kommer gå längre i VM än england.

evil
2006-02-18, 10:52
Evil: Förstår inte hur du kan ranka Ferdinand över Terry, Terry är troligen världens bästa försvarare just nu.
Som partner till Terry skulle jag ta Carragher istället som har impnerat stort senaste säsongerna.
Carragher är ganska underskattad mittback, just nu bättre än Ferdinand tycke jag. (Ferdinand är mer komplett, men har inte haft så bra form)
Neville har inte heller imponerat på mig senaste säsongerna.
På mittfältet finns väl inget lag som egentligen kan kunkurera med England.
Jag tycker att Lampard är världens bästa spelare(ja bättre än Ronaldinho) Jag tycker det därför att han är mer komplett anser jag samt har en enormt hög lägsta nivå, lägg dessutom till att han spelade runt 160matcher i rad, de flesta av dessa va han riktigt bra i dessutom, och inte många han va dålig i.
Om man jämför anfallet så är nog Brailien strået vassare därför att de har en större bredd.

/Johan

Ojojoj, Carragher bättre än Ferdinand? Det är du nog ganska ensam om att tycka. Ferdinand hade en dipp i höstas, men nu håller dem flesta som kan något om fotboll honom som världens bästa mittback. Såg du förresten när han sänkte Carraghers Pool i 90:e minuten? Det är sådant riktigt stora spelare gör. Carragher kan ju inte slå en passning utan tjongar iväg bollen långt istället för att spela sig elegant ur situationerna som Ferdinand.

evil
2006-02-18, 10:54
tja, england har fortfarande inte varit bra på många år.

jag slår nu vad med evil 1000 kronor om att brasilien kommer gå längre i VM än england.

Hörrudu, nu är du ute och cyklar. Jag har inte sagt något om Englands chanser, bara att de har det bästa materialet på PAPPRET, och ifall de får ihop sitt spel så är de förmodligen oslagbara. Jag skulle hellre sätta 1000 kr på England som slutsegrare än Brasilien, med tanke på odds och dylikt.

mmartin
2006-02-18, 11:05
hmm ja disskussioner om fotboll e kul!! :D

Ferdinand är i mitt tycke kanske världens bästa försvarare... han en svacka tidigare men trots den var han faktiskt godkänd, det folk inte tänker på är att han gör i princip aldrig misstag, så när det hände ett par stycken inom några matcher så skulle han plötsligt ut ur vm-laget :D mer komplett back hittar man inte idag och terry är ruggig och jämförbar men ferdinand har ett klart bättre pasningsspel o split vision, detta e markant skillnad så ferdinand är bättre spelare. Carragher`s jämförelse tolkar jag som ett skämt..? :confused:

När jag hyllade rooney`s kompletta stil räknade jag med ett motargument från er brasse dyrkare :D får väl hjälpa er på traven då :D Rooney har en svaghet... huvudspel... har fortfarande inte nickat in en boll hos manchester united...

Och som nån tidigare nämnde hänger det OEHÖRT på rooney spelhumör..

Min åsikt är att brasilien har en MKT bättre LÄGSTANIVÅ... men OM england får det o stämma, dvs rooney på humör, lampard o gerrard med lite mer ansvar o beckham spelar som han brukar i landslaget... då är nog inte england långt efter... om efter alls? det kommer isf vara totalt jämt...

Ingen som gillar portugal då? fröjd o se spelare som ronaldo och deco.. som bägge har blivit otroligt mkt mer effektiva än senast...

tyskland e alltid bra, och ballack kommer hålla i spelet.. tror personligen att dem floppar, anledningen är att alla nu tror på dem, pga av sin vanliga styrka och hemmaplan.. men nått säger mig det går i baklås.. likadant kommer frankrike ej prestera..

portugal o england får mina satsningar, brasilien givetvis men dem lär inte ha stora odds att spela på

sverige är duktiga och kan kanske gå vidare från gruppen men tyvärr stannar dem ganska snart... zlatan håller klass, men likväl som rooney är han en humörspelare- med skillnaden att rooney har bättre både lägsta och högsta nivå. Henke är duktig och kommer vara nyttig, ljungberg är tyvärr megaöverskattad och denna säsongen är han knappt ens medioker i PL... ser nog inget vidare ut tyvärr....

balder
2006-02-18, 11:51
Är det bara jag som tror att Italien kan bli riktigt farliga i detta VM? Enligt mig har de också ett av de allra bästa lagen, på pappret!

evil
2006-02-18, 12:07
Är det bara jag som tror att Italien kan bli riktigt farliga i detta VM? Enligt mig har de också ett av de allra bästa lagen, på pappret!

Det är nog bara du.

kelk
2006-02-18, 12:15
Blir väl en match i matchen idag då? ;)
Jag skulle inte ha något emot att se Carra från start i VM tillsammans med Terry. Han har utvecklats enormt mycket sedan han tog steget in som mittback och jag tycker att han redan nu håller minst lika hög klass som Rio, dessutom så tror jag att han är "nyttigare" att använda sig av i ett VM.

Ojojoj, Carragher bättre än Ferdinand? Det är du nog ganska ensam om att tycka. Ferdinand hade en dipp i höstas, men nu håller dem flesta som kan något om fotboll honom som världens bästa mittback. Såg du förresten när han sänkte Carraghers Pool i 90:e minuten? Det är sådant riktigt stora spelare gör. Carragher kan ju inte slå en passning utan tjongar iväg bollen långt istället för att spela sig elegant ur situationerna som Ferdinand.

evil
2006-02-18, 12:23
Blir väl en match i matchen idag då? ;)
Jag skulle inte ha något emot att se Carra från start i VM tillsammans med Terry. Han har utvecklats enormt mycket sedan han tog steget in som mittback och jag tycker att han redan nu håller minst lika hög klass som Rio, dessutom så tror jag att han är "nyttigare" att använda sig av i ett VM.

Jo, och Johan Mjällby borde ha fått guldbollen istället för Ronaldinho förra året.

hound
2006-02-18, 12:30
Troligtvis bara du. :D

hound
2006-02-18, 12:31
Argetina nämns inte ofta här heller har jag märkt. Jag tror även att de kan få in en fot i matchen om guldet.

kelk
2006-02-18, 12:33
Hehe, nej. Guldbollen borde ha gått till Gerrard.
Rio är lika passé som Ibrahim Ba, jag antar att du är bekant med honom!

Jo, och Johan Mjällby borde ha fått guldbollen istället för Ronaldinho förra året.

Skitlez
2006-02-18, 12:35
Carragher kan ju inte slå en passning utan tjongar iväg bollen långt istället för att spela sig elegant ur situationerna som Ferdinand.

Vad spelar det för roll om man spelar sig elegant ur en situation eller tjongar den, gör man det effektivt så är det rätt.

Ferdinand hade en dipp i höstas
Tycker inte han har kommit ur den än, han är inte i närheten av lika stabil som innan svackan, tycker han har en bit kvar tills formtoppen.

jag tycker absolut inte att Carragher är bättre utan han är bätttre just nu för Ferdinand har sviktat en del(som hela Uniteds försvar). Ferdinand är en nästintill komplett back, hans svaghet är väl huvudspelet tycker jag.
Sen är ju Terry och Ferdinand ett bättre val på så sätt att de kompletterar varann väldigt bra, Carragher är väl egentligen en sämre Terry.

Såg du förresten när han sänkte Carraghers Pool i 90:e minuten? Det är sådant riktigt stora spelare gör.

Klart jag såg när Ferdinand nickade in bollen mot dem.
wow Ferdinand avgör en match, hur många har Terry avgjort, det är ett par till. Såg du förresten när Fletcher avgjorde mot Chelsea. Gör det honom till en utomordentligt bra spelare? Jag anser inte att ett avgörande mål gör en spelare bättre än en annan, det är helheten som avgör.

evil
2006-02-18, 12:40
Vad spelar det för roll om man spelar sig elegant ur en situation eller tjongar den, gör man det effektivt så är det rätt.

Tycker inte han har kommit ur den än, han är inte i närheten av lika stabil som innan svackan, tycker han har en bit kvar tills formtoppen.

jag tycker absolut inte att Carragher är bättre utan han är bätttre just nu för Ferdinand har sviktat en del(som hela Uniteds försvar). Ferdinand är en nästintill komplett back, hans svaghet är väl huvudspelet tycker jag.
Sen är ju Terry och Ferdinand ett bättre val på så sätt att de kompletterar varann väldigt bra, Carragher är väl egentligen en sämre Terry.

Klart jag såg när Ferdinand nickade in bollen mot dem.
wow Ferdinand avgör en match, hur många har Terry avgjort, det är ett par till. Såg du förresten när Fletcher avgjorde mot Chelsea. Gör det honom till en utomordentligt bra spelare? Jag anser inte att ett avgörande mål gör en spelare bättre än en annan, det är helheten som avgör.

Ja, vad spelar det för roll om man spelar sig ur situationerna egentligen? Varför är det bra att behålla bollen inom laget, istället för att ge bort den till motståndarna? Varför vill man att passningar ska gå fram till sina medspelare?

Ferdinand är de stora matchernas man. Han dominerade matcherna mot både Chelsea och Pool denna säsong. Uniteds backlinje är stabil som cement när Ferdinand och Brown spelar där, men pga av stora skadebekymmer har det inte varit så tillräckligt ofta den här säsongen.

hound
2006-02-18, 12:44
Hehe, nej. Guldbollen borde ha gått till Gerrard.
Rio är lika passé som Ibrahim Ba, jag antar att du är bekant med honom!
Ferdinand är långt från passe'. I mitt tycke, en av världens säkraste backar. Kanske inte den här säsongen, då det har gått ganska trög fär Man United, men när laget fungerar, är det mycket tack vare Ferdinand.

evil
2006-02-18, 12:49
Ferdinand är långt från passe'. I mitt tycke, en av världens säkraste backar. Kanske inte den här säsongen, då det har gått ganska trög fär Man United, men när laget fungerar, är det mycket tack vare Ferdinand.

Att det gått trögt för United är ju ganska relativt. Hade det inte dykt upp en maffiaboss i Chelasea med ett tjockt checkhäfte hade man varit i serieledning nu.

hound
2006-02-18, 12:51
Att det gått trögt för United är ju ganska relativt. Hade det inte dykt upp en maffiaboss i Chelasea med ett tjockt checkhäfte hade man varit i serieledning nu.
Det är bara det att Man United är världens näst rikaste klubb (rikast i Premier League), och har varit det i cirka nio år nu. Då tycker jag att det är jävligt svagt att inte kunna hänga med ett annat lag som har skaffat sig nya finansiärer. De har haft snart tio år på sig att bygga Englands bästa fotbollslag, vilket Chelsea lyckats med på ett par säsonger. Glazer lovade till och med nästan 400 miljoner i spelarköp, vilka Evra, Vidic och Park köptes för.

kelk
2006-02-18, 12:57
Det är skillnad på att vara en rik klubb och att vara en klubb med en rysk oljepimp som pumpar in X antal miljarder till spelarköp. :-)

Det är bara det att Man United är världens näst rikaste klubb (rikast i Premier League), och har varit det i cirka nio år nu. Då tycker jag att det är jävligt svagt att inte kunna hänga med ett annat lag som har skaffat sig nya finansiärer. De har haft snart tio år på sig att bygga Englands bästa fotbollslag, vilket Chelsea lyckats med på ett par säsonger. Glazer lovade till och med nästan 400 miljoner i spelarköp, vilka Evra, Vidic och Park köptes för.

hound
2006-02-18, 12:59
Det är skillnad på att vara en rik klubb och att vara en klubb med en rysk oljepimp som pumpar in X antal miljarder till spelarköp. :-)
Knappast. Man United hade denna säsong intäkter på cirka 2.1 miljarder. Uniteds nya ägare satsade 400 miljoner för rena spelarköp. Sen vågar jag inte ens fundera på Uniteds egna kapital som blivit en bra hög under de tio år som världens rikaste klubb.

evil
2006-02-18, 13:16
Knappast. Man United hade denna säsong intäkter på cirka 2.1 miljarder. Uniteds nya ägare satsade 400 miljoner för rena spelarköp. Sen vågar jag inte ens fundera på Uniteds egna kapital som blivit en bra hög under de tio år som världens rikaste klubb.

United är skuldsatt över öronen sedan Glazer tog över, så din jämförelse haltar. United var världens rikaste klubb tills han tog över, och det var man inte på grund av att någon oljepimp pumpat in en massa miljarder, utan klubben blev så rik och dominant tack vare sitt eget hårda arbete. United var ingen ting att räkna med då Alex Ferguson tog över klubben i november 1986.

hound
2006-02-18, 13:20
United är skuldsatt över öronen sedan Glazer tog över, så din jämförelse haltar. United var världens rikaste klubb tills han tog över, och det var man inte på grund av att någon oljepimp pumpat in en massa miljarder, utan klubben blev så rik och dominant tack vare sitt eget hårda arbete. United var ingen ting att räkna med då Alex Ferguson tog över klubben i november 1986.
Jag vet att han köpte United för lånade pengar, men United är inte den enda klubben som hamnat i det läget. Real Madrid hade för några år sedan miljardskulder till staden, men lyckades ändå fästa sin plats som Spaniens främsta fotbollsklubb. Och ja, jag vet att Uniteds finanser är något som klubben har arbetet ihop och förtjänat, men inte fan ska Premier Leagues bästa klubb halka ner till andraplatsen därför att ett nytt lag kan konkurrera med dem.

evil
2006-02-18, 13:24
Jag vet att han köpte United för lånade pengar, men United är inte den enda klubben som hamnat i det läget. Real Madrid hade för några år sedan miljardskulder till staden, men lyckades ändå fästa sin plats som Spaniens främsta fotbollsklubb. Och ja, jag vet att Uniteds finanser är något som klubben har arbetet ihop och förtjänat, men inte fan ska Premier Leagues bästa klubb halka ner till andraplatsen därför att ett nytt lag kan konkurrera med dem.

Det är svårt att konkurrera med en sådan ekonomiskt dopad klubb som Chelsea, Glazers skulder gör inte det hela enklare med alla räntor och amorteringar som ska betalas. Inom några år är United ett nytt Leeds. Jämför inte med Real Madrid som indirekt fått sjukt mycket pengar av staden Madrid.

Tigerkotten
2006-02-21, 15:07
så hur tror ni det går i matcherna ikväll och imorgon då?

Champions League!

Hoppas Hoppas Hopppas Arsenal kan sätta dit Real Madrid.
Och hoppas på att Barca spöar skiten ur Chelsea.

Dessa är alla matcher.

Real Madrid - Arsenal
Barcelona - Chelsea
Werder Bremen-Juventus
Bayern München-Milan
PSV Eindhoven-Lyon
Ajax-Inter
Benfica-Liverpool
Rangers-Villarreal

Dessa går vidare enligt mig då.
Arsenal (mitt lag) :D
Barcelona (mitt spanska lag)
Juventus
Milan
Lyon
Inter
Liverpool
Villarreal

evil
2006-02-21, 16:24
så hur tror ni det går i matcherna ikväll och imorgon då?

Champions League!

Hoppas Hoppas Hopppas Arsenal kan sätta dit Real Madrid.
Och hoppas på att Barca spöar skiten ur Chelsea.

Dessa är alla matcher.

Real Madrid - Arsenal
Barcelona - Chelsea
Werder Bremen-Juventus
Bayern München-Milan
PSV Eindhoven-Lyon
Ajax-Inter
Benfica-Liverpool
Rangers-Villarreal

Dessa går vidare enligt mig då.
Arsenal (mitt lag) :D
Barcelona (mitt spanska lag)
Juventus
Milan
Lyon
Inter
Liverpool
Villarreal

Haha, vilken loser du är som håller på både Barcelona och Arsenal.

Tigerkotten
2006-02-21, 16:36
Haha, vilken loser du är som håller på både Barcelona och Arsenal.

Okej pga? Och vad för lag håller du på?

Jag har haft som första lag Djurgården, och Arsenal blev det med Anders Limpar tiden, och Barcelona vet jag inte hur det blev. Var väl framgångarna antar jag och att dom hade fina tröjor :D

evil
2006-02-21, 16:56
Okej pga? Och vad för lag håller du på?

Jag har haft som första lag Djurgården, och Arsenal blev det med Anders Limpar tiden, och Barcelona vet jag inte hur det blev. Var väl framgångarna antar jag och att dom hade fina tröjor :D

Ja, det blir lite kul om dom möter varandra. Det är som att jag skulle hålla på både Djurgården och Aik eller man united och liverpool. Det är helt enkelt taskig supporterkultur att hålla på fler lag än ett.

Tigerkotten
2006-02-21, 16:59
Ja, det blir lite kul om dom möter varandra. Det är som att jag skulle hålla på både Djurgården och Aik eller man united och liverpool. Det är helt enkelt taskig supporterkultur att hålla på fler lag än ett.

Nej knappast, eftersom dom lagen möter varandra hur ofta då?

1. Djurgården
2. Arsenal
3. Barcelona

Utan tvekan för min del, Barcelona är mera ett "semi lag" om vi nu ska säga så. Bryr mig utan tvekan mera om DIF och Arsenal.

Så du vill enbart att 1 lag ska vinna matcher antar något i Allsvenskan, och sedan kvittar det för dig vilka som vinner La Liga, Premier League, Serie A?

evil
2006-02-21, 22:39
Nej knappast, eftersom dom lagen möter varandra hur ofta då?

1. Djurgården
2. Arsenal
3. Barcelona

Utan tvekan för min del, Barcelona är mera ett "semi lag" om vi nu ska säga så. Bryr mig utan tvekan mera om DIF och Arsenal.

Så du vill enbart att 1 lag ska vinna matcher antar något i Allsvenskan, och sedan kvittar det för dig vilka som vinner La Liga, Premier League, Serie A?

Du är pinsam.

Tigerkotten
2006-02-21, 22:59
Du är pinsam.

Ja för du är så extremt mogen själv? Varför kan du inte svara på enkla frågor själv istället?

Att du ens jämför att hålla på olika lag, i olika ligor. Med att hålla på samma lag i samma liga ens.

Tigerkotten
2006-02-22, 18:46
20:30 Fotboll: Chelsea-Barcelona ZTV

Hoppas Barca tar Chelsea.

mmartin
2006-02-22, 19:17
samma här, la in fina 200 spänn på tre bortalag ikväll!!! Satsade på handikap dvs att jag vinner mitt spel om bortalaget vinner ELLER får oavgjort..

chelsea-barca
rangers-villareal
ajax-inter

intressant kväll :D

Tigerkotten
2006-02-22, 19:36
får hoppas du vinner då :D Stamford bridge( där barca chelsea ska spela) är tydligen i uselt skick. Kan ju gynna Chelsea detta.

Lallle
2006-02-22, 19:45
Det blev precis som jag inte ville med alla matcher igår. Real förloradre, Liverpool förlorade, PSV förlorade och Milan förlorade inte.

Ikväll hoppas jag på Barcelona, Ajax och Juventus (svenskarna) samt Villareal.

Tippning:

Chelsea - Barcelona 3-1
Werder Bremen - Juventus 0-1
Ajax - Inter 0-3
Rangers - Villareal 0-0

Tigerkotten
2006-02-22, 19:55
Tippning:

Chelsea - Barcelona 1-2 (kan ej tippa mot ej lag jag håller på)
Werder Bremen - Juventus 0-2
Ajax - Inter 2-2
Rangers - Villareal 0-2

Tigerkotten
2006-02-22, 21:23
borde INTE varit utvisning dära för Chelsea.

Men jag avskyr Chelsea så jag gillar det endå.

n1tro
2006-02-22, 21:29
amen vad i helvette håller inter på med egentligen?

n1tro
2006-02-22, 21:31
mitt jävla odds går ju upp i rök om inte inter vänder matchen

n1tro
2006-02-22, 21:33
och juventus för den delen...

Lallle
2006-02-22, 21:37
Nej utvsisning var det inte

Tigerkotten
2006-02-22, 22:04
faaaan Chelsea gjorde mål. Tavla av Barcelona!

Lallle
2006-02-22, 22:12
Henke!!!

Tigerkotten
2006-02-22, 22:16
yes 1-1!

Lallle
2006-02-22, 22:16
Ja!!!

Tigerkotten
2006-02-22, 22:25
2-1 till Barcelona!!!!!!!!!!!

Bra spel

Lallle
2006-02-22, 22:25
2-1 till Barcelona!!!!!!!!!!!

Bra spel

!!!!! Härligt!

Tigerkotten
2006-02-22, 22:58
Chelsea Barcelona 1-2
Werder Bremen Juventus 3-2

Juventus släppte in 2 mål dom sista minuterna (87,92)
Ajax Inter 2-2
Glasgow Rangers Villarreal 2-2

jag borde ha tippat resultat :D Hade rätt mål på 2 matcher av 4.

S3loks
2006-02-23, 00:26
Du är pinsam.

Det är du som lyckas med att vara pinsam evil. Jag köper fullständigt tigerkottens svar, även om jag tycker han gör bort sig lite senare i och med sina funderingar kring planens skick. Först och främst är dina jämförelser rent löjliga, end of story. Nu får jag ändå intrycket av att tigerkotten inte är någon inbiten supporter av vare sig Arsenal eller Barcelona av någon speciell anledning, utan gissar på att han är en vanlig fotbollsälskare som genom de senaste åren lärt sig att gilla två klubbar som spelar teknisk, snabb fotboll. Hur många är det inte egentligen som har ett topplag i några av de större ligorna, som de inte följer riktigt ordentligt, men har koll på?

Men du evil, du är ju en riktig supporter, och ska minsann visa ditt förakt för den andra sortens fotbollsintresserade. Tänk för fan på att alla inte är sålda till en klubb sen barnsben, utan en del blir det när de börjar prestera vacker fotboll.

Sen tycker jag någon bör försvara Carra, men det orkar jag inte nu.

Tigerkotten
2006-02-23, 01:06
Det är du som lyckas med att vara pinsam evil. Jag köper fullständigt tigerkottens svar, även om jag tycker han gör bort sig lite senare i och med sina funderingar kring planens skick. Först och främst är dina jämförelser rent löjliga, end of story. Nu får jag ändå intrycket av att tigerkotten inte är någon inbiten supporter av vare sig Arsenal eller Barcelona av någon speciell anledning, utan gissar på att han är en vanlig fotbollsälskare som genom de senaste åren lärt sig att gilla två klubbar som spelar teknisk, snabb fotboll. Hur många är det inte egentligen som har ett topplag i några av de större ligorna, som de inte följer riktigt ordentligt, men har koll på?

Varför gör jag bort mig med mina funderingar kring planens skick? Jag anser bara att eftersom enligt mig Barcelona är ett mera teknisk lag den Chelsea, så var det bättre för Chelsea den för Barcelona om planen var i dåligt skick. Inte så jag tror Chelsea gjort med mening att planen skulle bli i sämre skick. I allsvenskan var det lite ibland planer med längre gräs för att missgynna Djurgården t ex.

Jag började som sagt gilla Arsenal när limpar var med i dom, och det var länge länge sedan då Arsenal också var känt som "Boring Arsenal". Barcelona vet jag inte riktigt när det blev, kanske när kluivert och co spelade dära. Ingen aning, bara blivit så som sagt :]

Lallle
2006-03-07, 20:26
bump

Tippning:

Barcelona - Chelsea 3-1
Juventus - Werder Bremen 1-0
Villarreal - Glasgow Rangers 2-1

Jense
2006-03-07, 20:42
bump

Tippning:

Barcelona - Chelsea 3-1
Juventus - Werder Bremen 1-0
Villarreal - Glasgow Rangers 2-1

gissar

2-1
2-0
1-1

Jense
2006-03-08, 06:07
ett rätt, tur ja inte tippade

daja
2006-03-08, 09:02
Skön tavla Werder Bremen-keepern gjorde, dom hade ju bara gått till kvarten i Europas största klubbmästerskap. Big deal! :D