handdator

Visa fullständig version : Avstannad deff

Lerduvan
2006-02-16, 01:35
Har varit på diet i ett år nu och gått ner 25 kg, vilket känns som en dröm. Men för ett par månader så stannade jag på 82 kg, och det spelar ingen roll vad jag gör...Har provat köra ända ner på 1500kcal om dagen + 6.5 km jogging 4 dar i veckan och jag tappar ändå ingen vikt. Är som att det är stopp nu, har börjat träna styrketräning för 3 månader sen snart men vill fortfarande ha bort några kilo till. Nån som har några ideér. Jag äter nu ganska normalt och räknar inga kalorier, men försöker ändå tänka på vad jag stoppar i magen, simmar 1 km om dagen 4 dar i veckan + ganska hård styrketräning. Ibland gör jag nåt extra pass. Tycker det borde räcka, nån som har nåt förslag?

Radiohead
2006-02-16, 10:50
Hur lång är du? 82 kg kanske är "lagom" för dig?

Annars kan du ju köra mycket styrketräning framöver och strunta i att du inte går ner i vikt i typ 3-4 månader. Muskler bränner kalorier i vila, det gör ej fett, så på lång sikt kan du använda musklerna för att bränna fett igen om någon månad kanske?

Verni
2006-02-16, 10:56
Muskler bränner kalorier i vila, det gör ej fett.Fel. Fett bränner kalorier det med, dock inte lika mycket som muskelatur.

Till trådskaparen, bra jobbat med viktnedgången, läs http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881 om du inte redan gjort det.

oksiv1
2006-02-16, 11:00
Starkt jobbat :thumbup:
Men för fortsatt viktnedgång får du se till att ha järnkoll på ditt kcalintag.
Väg din mat och räkna kcal, se till att ligg på kcalminus så löser det sig.
Lycka till.