handdator

Visa fullständig version : Hjälp med deffupplägg

Flossy
2006-02-15, 12:36
Jag skulle hemskt gärna vilja att någon med lite mer erfarenhet än mig hjälpte mig att komma igång med mitt upplägg så jag kan börja loosa lite fett. :)

Har lekt med formfixaren och så men får det ta mig fasen inte att gå ihop, kanske gör det för avancerat, jag vete fasen men jag fixar det då inte, skulle gärna vilja ha tips och trix eftersom det är mitt första försök någonsin på en diet. *rolleyes*

oksiv1
2006-02-15, 12:38
Vad är det du vill ha hjälp med?
Börja med att köpa dig en matvåg och räkna ut ditt kcalbehov. Sen drar du ner på kcal-intaget och ökar cardion i den takt du vill gå ner.
Läs även King Grub´s deffguide här på Kolo.

Flossy
2006-02-15, 12:43
Vad är det du vill ha hjälp med?
Börja med att köpa dig en matvåg och räkna ut ditt kcalbehov. Sen drar du ner på kcal-intaget och ökar cardion i den takt du vill gå ner.
Läs även King Grub´s deffguide här på Kolo.

Mjo jag har redan läst deffguiden en och två gånger..

Jag har räknat ut mitt energibehov och subtraherat 500kcal från det och landade på 2400, för en viktnedgång på 0,5kilo per vecka.. så jag hade tänkt gå på en diet av 2300kcal nästa vecka.. men jag undrar hur ni näringsberäknar och fördelar ut kolhydrater/protein/fett på maten?
Måste det vara 100% korrekt eller?
Jag har juh ingen koll egentligen på hur man gör mer än "energiunderskott = viktnedgång"

oksiv1
2006-02-15, 13:17
Mjo jag har redan läst deffguiden en och två gånger..

Jag har räknat ut mitt energibehov och subtraherat 500kcal från det och landade på 2400, för en viktnedgång på 0,5kilo per vecka.. så jag hade tänkt gå på en diet av 2300kcal nästa vecka.. men jag undrar hur ni näringsberäknar och fördelar ut kolhydrater/protein/fett på maten?
Måste det vara 100% korrekt eller?
Jag har juh ingen koll egentligen på hur man gör mer än "energiunderskott = viktnedgång"

Jag själv är inte jättenoga med fördelningen mellan kolhydrater/protein/fett men jag försöker få i mig 2 gram protein per kroppskilo och 1 gram fett per kroppskilo. Sen fyller jag på med långsamma kolhydrater till jag når energibehovet. Men som sagt är inte överdrivet noga men försöker så gott det går, iaf med det viktiga proteinet.
Om det måste vara 100% korrekt. Nej, ligger du på kcalunderskott tappar du vikt. Gör du det helt korrekt minskar dock risken att du tappar dina muskler.

Dreas
2006-02-16, 22:03
Men om du blir hungrig då och redan ätit din gräns med kcal. Går du hungrig då eller tar du dig något litet? Har lagt om min mat och vet ännu inte hur mycket jag förbränner. Tror jag har gått ner ett kilo men min våg är lite mysko. Ska räkna ut min energiförbrukning snart igen.

Andreas

oksiv1
2006-02-16, 22:20
Men om du blir hungrig då och redan ätit din gräns med kcal. Går du hungrig då eller tar du dig något litet? Har lagt om min mat och vet ännu inte hur mycket jag förbränner. Tror jag har gått ner ett kilo men min våg är lite mysko. Ska räkna ut min energiförbrukning snart igen.

Andreas

Under de veckor jag kört diet nu så har jag lärt mig vad jag ska äta och när för att slippa hunger. Men det är klart, ibland blir man hungrig då brukar ett extra äpple eller liknande slinka ner.
Vid dessa tillfällen krävs inte mycket för att "bota" den hunger som uppkommit. Ett stort glas vatten och ett äpple räcker oftast.
Men till slut lär man sig vad som fungerar och inte.
Se en väl genomförd diet som en kunskap för livet!

muffe85
2006-02-17, 00:04
Ladda hem Excelprogrammet där du matar in vad du äter och hur många gram du äter av det. det finns längst upp under länken "Deff, Diet och fettminsking".

Där kan du hålla bättre koll på hur mycket du stoppar i dig, varesig du är i deff eller inte.