Behöver bli medlem på ett nytt gym i halmstad, ett gym där jag kan träna en kortare period (3 månader) och det ska vara billigt! :D
Någon som känner till ett gym av detta slag?
Du kan få träna i mitt förråd för 3-4 hamburgare, där finns allt man behöver.
T.sundin
2006-02-14, 23:36
Behöver bli medlem på ett nytt gym i halmstad, ett gym där jag kan träna en kortare period (3 månader) och det ska vara billigt! :D
Någon som känner till ett gym av detta slag?
Sports club är bäst :hbang:
Är du student så kostar det 690 för 3 månader..
Dissector
2006-02-14, 23:51
Rekommenderar SportsClub. Av SATS, Träningskompaniet och Friskis & Svettis och SportsClub så är sistnämnda helt klart mest trivsamt.
Ägaren är riktigt trevlig och ställer alltid upp om det är nåt. Han är dessutom SM 3:a i Bodybuilding, vilket givetvis gör stället till tuffast :D
Tror iofs Friskis är billigast, men är inte helt säker.
Jag minns tyvärr inte vad det kostar för 3 månader för Vuxna, jag själv går under 19 år (studerande) så för mig kostar tre månader 690 kr. Var väl nån knapp hundralapp extra för vuxna. Helt klart prisvärt enligt min mening.
Träningskompaniet har jag mest erfarenhet av efter SportsClub. Också ett bra ställe, men jag får inte riktigt till styrketräningen där. Vet inte riktigt varför. Känner mig inte lika hemma där, kan kanske vara det. Inte samma atmosfär. De har snäppet mer maskiner, men inte så pass att det ska vara avgörande. Uppsättningen av fria vikter är ungefär lika.
SportsClub: Hantlar 2 - 40 kilo
TK: Hantlar 2 - 47 kilo
Plana bänkar (för press): 2 (På båda gymmen)
1 Incline på båda, TK har dock en decline också.
2 fria stänger i ställ (vet inte om det heter nåt speciellt, men två vanliga i ställ, som man brukar köra stångrodd, marklyft med o.s.v)
Tyvärr finns inga powerrack på något av dom.
TK har även en sitt-bänk med fri stång för axelpress.
1 Smithmaskin på båda.
1 Benpress på båda, samt resten av de vanliga benmaskinerna som spark, lårcurl o.s.v (Sittande och liggande på SportsClub och Stående och liggande på TK)
Små skivstänger finns också på båda från ungefär 10 - 30 kilo. (givetvis även plattor att hänga på om det inte räcker.
SportsClub har 1 EZ-stång för fria plattor, TK har 2 eller 3 har jag för mig.
TK har en "riktig" T-bar-stång , SportsClub har väggfäste för fri stång samt handtag.
Sedan har båda Cablecrossar och resten av det där. TK har lite fler isoleringsmaskiner också, lite såna där "magvridare" och sådant. Inget jag känt direkt behov av dock.
Så TK är mer välutrustat, men Sportsclub har det man behöver och oftast använder, samt att det oftast är lite mindre folk där.
Ska vi tala om känsla och atmosfär så är de två inte ens att jämföra. SportsClub står helt klart på pallen där =) Jag skulle inte få för mig att byta om jag inte skulle hamna i en ekonomisk kris.
Jag kan tränar på TK med skolans kort för 150:- per år, och ändå köper jag kort för 690 var tredje månad på SportsClub, så vad jag gillar bäst är nog lätt att räkna ut =)
Du kan ju testa de båda, 40 kr för en gång på SportsClub och 80 kr på TK. Frågar du lite snällt får du det kanske gratis.
De övriga gymmen har jag inte så mycket erfarenhet av, men de gånger jag har varit där har det inte varit nära varken TK eller SportsClub, så det borde vara dom det står mellan. Så än en gång, jag rekommenderar helt klart SportsClub!
(Ber om ursäkt om det blev mycket att läsa, samt ifall jag upprepar mig många gånger. Har en ovana att göra det omedvetet när jag skriver längre texter, bar för att se till att allt jag vill få fram är klargjort :D)
EDIT: Och nu ser jag att du redan tränar på TK från din Location-text :laugh:
Fan med, hela jämförelsen i onödan då. Jaja. Så blir det ibland
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.