handdator

Visa fullständig version : Varför kan jag inte spela midilåtar?

Metal_boy_
2006-02-14, 22:05
Min dator vägrar att spela midilåtar, iaf så att dom hörs! Jag trycker på en låt på internet så rullar den igång i mediaspelarn som vanligt, men det kommer inget ljud!? :confused:

MasterChief
2006-02-14, 22:08
Finns det inte en separat "volymkontroll" för midi under den lilla ikonen du har i aktivitetsfälter nere i högra hörnet? Den är kanske på noll?

Metal_boy_
2006-02-14, 22:16
Finns det inte en separat "volymkontroll" för midi under den lilla ikonen du har i aktivitetsfälter nere i högra hörnet? Den är kanske på noll?

Nej, verkar inte finnas nån sån :(

MasterChief
2006-02-15, 07:26
Nej, verkar inte finnas nån sån :(

Synd. Det gör det på min. Vad har du för ljudkort?

Gabber
2006-02-15, 07:51
Gå in på Egenskaper för ljud i Kontrolpanelen och kolla i Egenskaper i MIDI fältet om du har något där som kan spela upp. kanske inte stödjer det.

Om du har men det ändå inte går så är det programfel, alltså du har inte rätt program. Prova en av de här http://aitech.ac.jp/~ckelly/midi/help/midi-players.html

Fast Media Player ska klara att spela upp MIDI, kanske krångel med inställningar och filtyper?

Squatinator
2006-02-15, 07:52
Min dator vägrar att spela midilåtar, iaf så att dom hörs! Jag trycker på en låt på internet så rullar den igång i mediaspelarn som vanligt, men det kommer inget ljud!? :confused:

Gå in i - kontrollpanelen - ljud och blabla - under fliken ljudenheter så finns det en midikontroller, se till att du har rätt inställd där.

Metal_boy_
2006-02-15, 09:23
Gå in i - kontrollpanelen - ljud och blabla - under fliken ljudenheter så finns det en midikontroller, se till att du har rätt inställd där.

HAr gjort det också nu hjälper inte :(

Metal_boy_
2006-02-25, 00:13
Alltså jag har inte löst det här än, vad fan ska jag göra!?

Hnke
2006-02-25, 00:20
Alltså jag har inte löst det här än, vad fan ska jag göra!?
Ring herkan o fråga, han har svaret på alla problem!

Metal_boy_
2006-02-25, 00:27
Ring herkan o fråga, han har svaret på alla problem!

Det här är inget sexuellt problem :(