handdator

Visa fullständig version : Italiensk musik ?

MacLeod
2006-02-14, 19:22
Har varit runt och letat efter italienska singersongwriters typ Fabrizio De Andrè och Luigi Tenco som just nu är favoriterna. Men när inte ens Multi Kulti på St:Paulsgatan hade nått så vet jag fan inte vart man vänder sig.
Finns det någon italiensk butik som kan ha prylarna jag söker?
Andra uppslag på liknande artister?

Baan
2006-02-14, 19:23
köpa musik över nätet är inget alternativ? inget jag har bra koll på, men du kan säkert hitta en del ebutiker

Pudzianovski
2006-02-14, 20:07
Ramazotti är ju grym, fast han är ju redan rätt känd för dig antagligen....men han är bra ändå.

:thumbup:

babyshambles
2006-02-14, 22:41
Luca Dirisio är :thumbup:

Slayerized
2006-02-14, 23:50
Bandabardò är ett jävulskt bra band!
Såg dom live på Piazza IV Novembre i Perugia nu i somras! En del av deras låtar är medelmåttiga men de har många extremt bra låtar. Dessutom har de ju en kultförklarad låt. BeppeAnna hörs sjungas varje gång fler än 3 fulla italienska studenter är på ett ställe samtidigt :)

Dessutom har Bandabardò gjort en remix/cover på Fabrizio De Andrè's Un Giudice som är några snäpp bättre än originalet ;) Troligen deras bästa låt.

Sen är jag så pass töntig att jag tycker om en hel del av Vasco Rossis låtar. Men det är ju inte alls samma i trubadur-anda som De Andre'.

Var man köper italiensk musik vetifan. Italien är nog det bästa stället. Tyvärr är jag i Sverige denna terminen, annars hade jag kunnat köpa, och skicka till dig. Om du är riktigt desperat kan jag kanske be någon kompis köpa och skicka till dig :D

MacLeod
2006-02-15, 12:08
Helst vill man jag ju titta på skivorna på riktigt och sen köpa. Tycker det borde finnas nån butik där spaggarna handlar sånt här i Sthlm.
Sen finns det ju en del på nätet, men dom har så jävla sega uppkopplingar i det landet att man baxnar.

Cilia
2006-02-15, 12:09
Helst vill man jag ju titta på skivorna på riktigt och sen köpa. Tycker det borde finnas nån butik där spaggarna handlar sånt här i Sthlm.
Sen finns det ju en del på nätet, men dom har så jävla sega uppkopplingar i det landet att man baxnar.
varfor vill du titta pa skivorna?
lyssna kan jag forsta men inte titta. Omslagen kan val vara blanka bara dom har bra musik pa skivorna?

MacLeod
2006-02-15, 12:44
varfor vill du titta pa skivorna?
lyssna kan jag forsta men inte titta. Omslagen kan val vara blanka bara dom har bra musik pa skivorna?

När jag köper skivor jag inte har total koll på själv uppskattar jag att prata med en kunnig säljare som ger mig förslag på vad jag ska köpa och vad som är värt att lyssna på. Vill jag ha blanka omslag kan jag ju lika gärna bränna själv.

Hades
2006-02-15, 13:10
Labyrinth är väl italienare om jag inte minns fel. Kanon! Fast det tycker säkert inte ni.