Visa fullständig version : Tips på proteinrikt pålägg
Jag behöver fler tips på proteinrika pålägg.......jag har helt tröttnat på keso, kesella, skinka, kalkon och övriga köttpålägg, åtminstonde de färdigskivade varianterna.
De jag kommit på hittils är skivat ägg, makrill i tomat, musslor, räkor, tonfisk, mager hårdost. Finns det fler fina, goda alternativ?
lättost.. med smak skinka, kräft, skagen, räka.. annars kan du ju ta vad tusan somehlst med protein o ha på. Kyckling, oxfilé, sojabönor eller varför helt enkelt inte ta lite prottepulver med säg mintchoklad kasnke? :) nyskapande iaf
keso?
Jag behöver fler tips på proteinrika pålägg.......jag har helt tröttnat på keso
=)
Longshot
2006-02-13, 23:39
Kalkon
=)
ah dammit..
kassler går att ha på mackan :D
Greatness
2006-02-14, 00:24
Kalkon
Jag behöver fler tips på proteinrika pålägg.......jag har helt tröttnat på keso, kesella, skinka, kalkon och övriga köttpålägg, åtminstonde de färdigskivade varianterna.
=)
H.Emanuel
2006-02-14, 06:26
Tonfisk i olja blandad med hackad purjolök.
Varför inte kombinera pålägg?
OK, du har lessnat på keso - det kan jag förstå. Men ett lager keso och ett par skivor av nåt köttpålägg på är en annan grej. Min senaste favorit är keso + hamburgerkött + bostongurka - riktigt mumsigt. En annan god kombination är lättmjukost plus skinka.
Vill man lyxa till det är det inte alls fel med ägg plus ett berg kräftstjärtar på burk!!!
userfriendly
2006-02-14, 08:05
hummus :eating:
Äter nästan bara stekta ägg på mina mackor...
Absinteh
2006-02-14, 18:24
Stekta ägg is teh shit på mackor, ja!
Ost, finns västan med 5g fett (5g kolhydrater tror jag) Och 32gr protein per 100g
Keso, Tonfisk, Makrill, kalkon, rostbiff, skinka, mjuk skinkost (mild), räkor.
finns massor
Ost, finns västan med 5g fett (5g kolhydrater tror jag) Och 32gr protein per 100g
Oj jävlar, det var typ det bästa jag hört på länge.
Mitt tips är jordnötssmör, mkt fett o mkt protein ;)
kokt ägg och kaviar, bra fett i kaviar.
Varför inte kombinera pålägg?
OK, du har lessnat på keso - det kan jag förstå. Men ett lager keso och ett par skivor av nåt köttpålägg på är en annan grej. Min senaste favorit är keso + hamburgerkött + bostongurka - riktigt mumsigt. En annan god kombination är lättmjukost plus skinka.
Vill man lyxa till det är det inte alls fel med ägg plus ett berg kräftstjärtar på burk!!!
Bra tips....tror jag, skall köpa hem en burk bostongurka och testa.
Många andra bra tips också, ägg är ju gott såklart och det borde jag nog äta mer utav.
en blandning mellan ägg, räkor och drottkaviar? drottkaviar har bara 2% fett men är stark som fan (antagligen dyr)
ja kör lätt-mjukost...hur gott som helst
en blandning mellan ägg, räkor och drottkaviar? drottkaviar har bara 2% fett men är stark som fan (antagligen dyr)
Huh, den är fetare än kalles...
http://gotwww2.abbaseafood.se/Abba/Prod/abbae-info.nsf/ViewAbbaProduct/Ejderns_Drott_kaviar
Wennerberg
2006-03-05, 15:14
skinka
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.