Visa fullständig version : Överarmens medelomkrets
Ungtuppen
2006-02-13, 21:46
Tjao, vi har ju medellängd, medelvikt, medellängd på penis osv så...
Vad tror ni medelomkretsen på överarmen ligger på i Sverige? Låt säga på män mellan 18-60år.
Själv tror jag runt 34-35.
keffat_liv
2006-02-13, 22:00
34-35? verkligen inte. 29-30 kanske.
Ungtuppen
2006-02-13, 22:01
34-35? verkligen inte. 29-30 kanske.
29-30?? Jag menar alltså spänd :p
Avslappnat eller flex?
Folk som tränar kan ju ha ganska små armar men bra flex.
Edit: Såg nu
Spannmål
2006-02-13, 22:02
De flesta gubbar har rätt stora men feta armar. 35-40 är nog vanligt.
Ungtuppen
2006-02-13, 22:05
Avslappnat eller flex?
Folk som tränar kan ju ha ganska små armar men bra flex.
Edit: Såg nu
Är dom stora i flexat tillstånd så brukar dom vara rätt stora avslappnade också...
Kan du inte avslöja dom andra medeltalen? penis måste väl ändå vara 35-40?
Ungtuppen
2006-02-13, 22:09
Snarare 45-50 ;)
Läser du inte aftonbladet eller?
Dumleman
2006-02-13, 22:10
Ja i mm mätt kanske.
Ja i mm mätt kanske.
hmm, jag tänkte på cm, men om du uppfattar det som mm så kanske medellängden är något kortare än jag hade trott iaf. (man utgår väl oftast från sina egna preferenser?) :D
sgtbarnes
2006-02-13, 22:34
runt 30 tror jag, många gubbar är har smala armar med.
vad var de andra längderna då? :naughty:
Kebab-Arne
2006-02-13, 22:37
Medelmåttet ligger då inte mycket över 30. Om ens över. När ska folk se mer hur folk verkligen ser ut. Snart kommer väl Allan med sina byggjobbare som böjer 250 första gången...
Dumleman
2006-02-13, 22:45
Medelmåttet ligger då inte mycket över 30. Om ens över. När ska folk se mer hur folk verkligen ser ut. Snart kommer väl Allan med sina byggjobbare som böjer 250 första gången...
:laugh: ja men kolozzeums medlemmar och våra kompisar är inte representativ för befolkningen i övrigt inom något område :D.
Rock'nRoll
2006-02-13, 22:52
:laugh:
Squatinator
2006-02-13, 22:52
Mina armar är 37 och jag har hört folk som har komplimenterat mina armar och även tittat på den och spänt sina armar för att visa uppskattning.
Jag tror typ 30 cm är standard, sen finns det iof folk med fettoarmar som är stora men dallriga. Hehe.. jag sa stor och dallrig
keffat_liv
2006-02-13, 22:53
Är dom stora i flexat tillstånd så brukar dom vara rätt stora avslappnade också...
det beror på... kort muskelfäste - ja, långt - nej.
Runt 27-30.
Givetvis drar kvinnor och barn ner snittet.
Runt 27-30.
Givetvis drar kvinnor och barn ner snittet.
..
vad tror ni medelomkretsen på överarmen ligger på i Sverige? Låt säga på män mellan 18-60år.
Nå, kan damen läsa?
dantheman
2006-02-13, 23:01
Jo, medelmåttet ligger nog en bit över 30 cm. När ska alla styrketränande fjortisar inse att de ser ut som just fjortisar och alla vuxna är grövre och starkare än dem? Jag är nog inne på Allans linje, de flesta vuxna är större än folk man ser på gymmet i 20 års åldern.
..
Nå, kan damen läsa?
Säg 30-32 då.
Kollomedlet strax under.
Metal_boy_
2006-02-14, 00:41
Säg 30-32 då.
Kollomedlet strax under.
Bara därför är jag tvungen att göra en repris på mina 31:or. Året var 2001, innan jag började träna styrketräning
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=7354
Dumleman
2006-02-14, 00:51
Bara därför är jag tvungen att göra en repris på mina 31:or. Året var 2001, innan jag började träna styrketräning
Nu måste du faktiskt visa en dagsfärsk bild så vi får se skillnaden :).
Jädrar.. vad va're du hade nu? 49cm? du har ökat fort minsann. :bow:
Tigerkotten
2006-02-14, 02:07
Vad hände det med din deff metal_boy förresten?
Perscitus
2006-02-14, 07:41
hmm, jag tänkte på cm, men om du uppfattar det som mm så kanske medellängden är något kortare än jag hade trott iaf. (man utgår väl oftast från sina egna preferenser?) :D
Dina egna preferenser? Menade du vad du skrev eller tänkte du säga referenser? :)
Perscitus
2006-02-14, 07:43
Vad hände det med din deff metal_boy förresten?
Han insåg att armomkretsen började krypa ned alltför långt. ;)
(Skojade bara Metal boy!)
The_RobRoy
2006-02-14, 07:48
Jag tror på lite mer än er, först har vi alla feta, sen finns det rätt många som faktiskt tränar, skulle säga 34-35cm
Perscitus
2006-02-14, 07:51
Jag tror på lite mer än er, först har vi alla feta, sen finns det rätt många som faktiskt tränar, skulle säga 34-35cm
Fast det måste ju vara någon kroppsfettsgräns på kanske 15-20BF%. Annars blir världsrekordhållaren någon av de extremöverviktiga man läst om på 500 kg + med flera meter i armomkrets.
The_RobRoy
2006-02-14, 07:55
Fast det måste ju vara någon kroppsfettsgräns på kanske 15-20BF%. Annars blir världsrekordhållaren någon av de extremöverviktiga man läst om på 500 kg + med flera meter i armomkrets.
jojo, men nu talade vi bara om medelomkretsen hos svenska män väl?
Om det finns 2-3 st i sverige på 300 pannor så drar inte dom upp medlet så mycket med sina 50cm klubbor, då drar ju piranha upp medlet lika mycket.
userfriendly
2006-02-14, 08:07
hahaha om 30 är standard på män så ligger JAG över standard o det tror jag inte - my arms are spagetthi ffs!
Skulle tro att medel ligger någonstans runt 33-35
userfriendly
2006-02-14, 08:17
det är ju oxå jävligt svårt att säga ett medel då det kan vara stor skillnad bara på nån som inte tränar alls o nån som amatörtränar 2ggr/veckan..
ett styrkemedel lär va lättare att säga..
känns oxå som om att de som vill ha fram ett medel bara vill känna sig stora :D (jag är säkert en av dem själv)
Skulle tro att medel ligger någonstans runt 33-35
Njääää Tina Trensmar hadde 37 runt överarmen när hon var som störst i form, så ett medel på 33-35 tror ja kan bli riktigt tajjt.
userfriendly
2006-02-14, 08:21
Njääää Tina Trensmar hadde 37 runt överarmen när hon var som störst i form, så ett medel på 33-35 tror ja kan bli riktigt tajjt.
Tina = :hbang:
:D
Tina = :hbang:
:D
Ja där har du nåt att bräcka User :eating:
Men vi pratar ju om medeltalet för män.
Men vi pratar ju om medeltalet för män.
Exakt !
Exakt !
Vad har då Tinas överarmsmått med saken att göra? Män har ju grövre armar än kvinnor. Du gör mig förvirrad!
Chopsuey
2006-02-14, 08:52
38cm exakt
det är ju oxå jävligt svårt att säga ett medel då det kan vara stor skillnad bara på nån som inte tränar alls o nån som amatörtränar 2ggr/veckan..
ett styrkemedel lär va lättare att säga..
känns oxå som om att de som vill ha fram ett medel bara vill känna sig stora :D (jag är säkert en av dem själv)
Sen handlar det ju om VAD man tränar också! Jag umgås ibland med ett gäng riktigt duktiga löpare. Och de killarna har verkligen armar som gråsparvsben - mina egna 34 cm överarmar ser rent groteska ut i jämförelse!
Alla tränar faktiskt inte armstyrka eller har jobb som kräver det.
Eva
Vad har då Tinas överarmsmått med saken att göra? Män har ju grövre armar än kvinnor. Du gör mig förvirrad!
Du har aldrig träffat Tina hör jag , hon har bra mycke större överarm än de flesta killar kommer upp i.
Beror nog på hur gammal man är.
Du har aldrig träffat Tina hör jag , hon har bra mycke större överarm än de flesta killar kommer upp i.
Jaha, du menar så. Men det är ju ganska stor visuell skillnad på en överarm på 37 cm på en tjej i bra form och en halvfläskig överarm på 35 cm på en kille (fem "på" i den meningen, bra jobbat av mig).
Haha, vilken stjärna du är ibland aliquis.
Jaha, du menar så. Men det är ju ganska stor visuell skillnad på en överarm på 37 cm på en tjej i bra form och en halvfläskig överarm på 35 cm på en kille (fem "på" i den meningen, bra jobbat av mig).
Jag köper ändå inte medel på 33-35 eller vad det nu var , jag tror det är mindre.
Haha, vilken stjärna du är ibland aliquis.Ja, men har jag fel? tycker frågan är så dum eftersom man ändå lätt relaterar till sina bekanta och folk i samma ålder. Så inte så konstigt att de 16-17åriga medlemmarna kanske säger 30cm medans allan kanske säger 40 ;/
Jag köper ändå inte medel på 33-35 eller vad det nu var , jag tror det är mindre.Jag tycker iaf jag har skitsmå armar (och det har jag ju), och jag har nog bara en eller ett par cm över 35 :em:
Vet inte var jag har måttbandet. Tur det eftersom jag hade ett par brallor som alltid har varit för stora som jag inte kom in i nu ;/
Ja, men har jag fel? tycker frågan är så dum eftersom man ändå lätt relaterar till sina bekanta och folk i samma ålder. Så inte så konstigt att de 16-17åriga medlemmarna kanske säger 30cm medans allan kanske säger 40 ;/
Ibland skriver du så torftiga inlägg att man inte förstår vad du menar.
Frågan var:
Vad tror ni medelomkretsen på överarmen ligger på i Sverige? Låt säga på män mellan 18-60år.
Och ditt svar var:
Medelomkretsen varierar inte beroende på hur gammal man är. Det var det jag menade.
Men nu när du förklarat hur du menade så håller jag med om din poäng. Man har olika referensramar beroende på hur gammal man är.
Metal_boy_
2006-02-14, 10:58
Nu måste du faktiskt visa en dagsfärsk bild så vi får se skillnaden :).
Den enda jag har är ju den här färska skitbilden på ena armen som jag nyligen postade
Metal_boy_
2006-02-14, 11:03
Jädrar.. vad va're du hade nu? 49cm? du har ökat fort minsann. :bow:
Fort och fort, jag har tränat hårt i snart 5år. Varit mån om hälsan. Jag har inte druckit alkohol sen 3,5-4år tillbaka. Varit noga med att ha fått i mig 5-7 måltider varje dag. Det är ju knappast så att det är rena muskler hehe, men jag var iof lönnfet när jag hade 31:or också :)
Fort och fort, jag har tränat hårt i snart 5år. Varit mån om hälsan. Jag har inte druckit alkohol sen 3,5-4år tillbaka. Varit noga med att ha fått i mig 5-7 måltider varje dag. Det är ju knappast så att det är rena muskler hehe, men jag var iof lönnfet när jag hade 31:or också :)
Bra Metal , plocka fram formen nu också !
Imponerande vilket som. :thumbup: Att säga att det gått fort kanske var fel, men jag menar det finns många många som tränat lika länge som dig och inte tagit sig över 40cm.
Det skulle de säkert gjort om de skött sig lika bra som dig, så jag måste ge dig cred för att ha skött dig så enormt bra såpass länge. Impressive.
The_RobRoy
2006-02-14, 12:58
När hon va iform ja, om man räknar medelstorleken på mäns armar i deffat tillstånd, klart det inte blir mycket kvar, men det det flesta är iallafall lite överviktiga, alltså har man rejält med fett på armarna, säger minst 34cm i medel.
Tigerkotten
2006-02-14, 13:20
Skulle tippa på 32-35 hade 32 som otränad jag.
Låg väl på medel kroppsfett också antar jag, men dock är jag bara 1.70.
Metal_boy_
2006-02-14, 15:46
Bra Metal , plocka fram formen nu också !
Jag har inte haft motivation till träning över huvud taget på senare tid, så jag vill bara ha den tillbaka så att jag kan köra hårt nu ett tag :( Vet inte vad jag ska göra för att få tillbaka motivationen, har aldrig varit såhär dålig innan. Sen att jag prioriterade lite annat den här månaden när det gäller pengar, har ju gjort sitt också. Har blivit mycket korv & makaroner, samt kvarg den här månaden *cry*(optimalt?) Hoppas man kan få en riktig kickstart när man får pengar och kan fylla upp me lite käk och stuff.
Metal_boy_
2006-02-14, 15:48
Imponerande vilket som. :thumbup: Att säga att det gått fort kanske var fel, men jag menar det finns många många som tränat lika länge som dig och inte tagit sig över 40cm.
Det skulle de säkert gjort om de skött sig lika bra som dig, så jag måste ge dig cred för att ha skött dig så enormt bra såpass länge. Impressive.
Ja iof :) Nu är det dock axlar och bröst som jag måste få att växa, men jag tror att jag har ett bra koncept för dom.
tackar :thumbup:
Tycker metals bild på sina 31or såg ut som ett par riktiga medelarmar (förutom att dom var 380cm långa) så medlet ligger säkert därikring. Svensson-tjockisar brukar ha rätt små armar ändå.
Dissector
2006-02-14, 16:11
Tycker det verkar skumt. Jag har runt 38, och tycker definitivt inte mina armar känns större än medel, åtminstone inte när vuxna människor kommer in i bilden. Så att det skulle ligga UNDER 35 tycker jag låter helt märkligt. Fast jag kanske tänker fel eller nåt sånt.
Medelomkretsen varierar inte beroende på hur gammal man är. Det var det jag menade.
Men nu när du förklarat hur du menade så håller jag med om din poäng. Man har olika referensramar beroende på hur gammal man är.Jag vet att den inte gör det, och jag har ingen aning om vad medel kan vara, en del vuxna har väl inte så grova armar antar jag, men jag har dålig koll på VAD de har. Min pappa var snickare och hans polare har väl varit något liknande eller typ jobbat på bilverkstad eller något, en annan körde tåg (borde ju iofs inte ge några enorma armar), men jag tror de har haft dugliga.
Men skolpojkar har ju antagligen något mindre armar eftersom de inte har jobbat hela livet, eller vuxit till sig helt ännu.
Skitsamma, du har rätt men jag tror ändå svaren kommer variera beroende på åldern på personen som svarar. (och eventuellt även typ av arbete)
Men nu när du förklarat hur du menade så håller jag med om din poäng. Man har olika referensramar beroende på hur gammal man är.Jag vet att den inte gör det, och jag har ingen aning om vad medel kan vara, en del vuxna har väl inte så grova armar antar jag, men jag har dålig koll på VAD de har. Min pappa var snickare och hans polare har väl varit något liknande eller typ jobbat på bilverkstad eller något, en annan körde tåg (borde ju iofs inte ge några enorma armar), men jag tror de har haft dugliga.
Men skolpojkar har ju antagligen något mindre armar eftersom de inte har jobbat hela livet, eller vuxit till sig helt ännu.
Skitsamma, du har rätt men jag tror ändå svaren kommer variera beroende på åldern på personen som svarar. (och eventuellt även typ av arbete)
Det går ju inte att komma ifrån att man relaterar till de man VET hur de ser ut.
Tycker det verkar skumt. Jag har runt 38, och tycker definitivt inte mina armar känns större än medel, åtminstone inte när vuxna människor kommer in i bilden. Så att det skulle ligga UNDER 35 tycker jag låter helt märkligt. Fast jag kanske tänker fel eller nåt sånt.Jag skulle tro att man i de här sammanhangen är mer kritisk mot sig själv än vad andra är. Det är ju ens egen kropp och man är van med den, så det är svårt att se någon större skillnad. Andra kanske tycker du ser biffig ut med dina 38or.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.