handdator

Visa fullständig version : Hur arg skall jag bli?

MilkmaN
2006-02-13, 14:28
Det ligger till såhär, jag och ett gäng vänner har varit i Val Thorens och åkt skidor, vi tog en restresa så chansen att få ledigt från skolan var lika med noll, därför sjukanmälde vi oss. Man kan tycka att vi iaf borde försökt ta ledigt med eftersom 2 personer redan fått avslag samma vecka så sket vi i det. Nu är det så att några av våra klasskamrater "råkat" säga till vår mentor att vi var och åkte skidor, även fast vi inte "fick". Riktigt korkat. Dock hade det inte varit så farligt om läraren ifråga inte bestämt sig för att inte låta oss följa med på en utbytesresa till Wales som annordnas av skolan, något vi sett fram emot ett bra tag nu.

Så, HUR ARG SKA JAG BLI?! Jag har stor lust att blir riktigt jävla skitarg och ringa upp och vråla åt dem för tillfället men jag håller mig. Fyfan.

Yankeee
2006-02-13, 14:29
Ska du bli arg på någon annan för att du har gjort bort dig?

mystic[-_-]
2006-02-13, 14:30
Ska du bli arg på någon annan när du har gjort bort dig?

Fan du hann före. Damn you wigga!

Bolio
2006-02-13, 14:31
Är arg något man funderar över hur mycket utav det man skall bli eller något som kommer spontant?

PePPinO
2006-02-13, 14:35
Det ligger till såhär, jag och ett gäng vänner har varit i Val Thorens och åkt skidor, vi tog en restresa så chansen att få ledigt från skolan var lika med noll, därför sjukanmälde vi oss. Man kan tycka att vi iaf borde försökt ta ledigt med eftersom 2 personer redan fått avslag samma vecka så sket vi i det. Nu är det så att några av våra klasskamrater "råkat" säga till vår mentor att vi var och åkte skidor, även fast vi inte "fick". Riktigt korkat. Dock hade det inte varit så farligt om läraren ifråga inte bestämt sig för att inte låta oss följa med på en utbytesresa till Wales som annordnas av skolan, något vi sett fram emot ett bra tag nu.

Så, HUR ARG SKA JAG BLI?! Jag har stor lust att blir riktigt jävla skitarg och ringa upp och vråla åt dem för tillfället men jag håller mig. Fyfan.

Jag skulle bli vansinnig när klasskamrater sviker på det viset, finns ingen ursäkt för det!
Ge dom en ordentlig verbal omgång;P

Btw Läraren kan väll inte bevisa att ni inte var sjuka?Det är ju deras ord mot erat lr hur?
Fixa några vittnen som kan intyga att " ni låg hemma" ;P

MilkmaN
2006-02-13, 14:35
Är arg något man funderar över hur mycket utav det man skall bli eller något som kommer spontant?

Är du tillbaka?

Nåväl, jag är medveten om att det är en dum grej med det är en dummare grej av dem som satte dit oss, imo.

MilkmaN
2006-02-13, 14:36
Jag skulle bli vansinnig när klasskamrater sviker på det viset, finns ingen ursäkt för det!
Ge dom en ordentlig verbal omgång;P

Btw Läraren kan väll inte bevisa att ni inte var sjuka?Det är ju deras ord mot erat lr hur?

Det jag är arg för är ju att jag inte få åka med på resan, men det finns.. prejudikat, en annan tjej som varit på lanzarote och får åka med, trots icke godkänd ledighet. Så jag kommer tjata på läraren tills min tunga ramlar ut.

egge
2006-02-13, 14:36

Gogglesbrännan kan förstöra den lögnen. :D

Big_Vik
2006-02-13, 14:37

Man väljer graden av ilskan enligt Yankeee iaf :D

Yankeee
Nåväl, jag är medveten om att det är en dum grej med det är en dummare grej av dem som satte dit oss, imo.

Vad har du lärt dig av detta då? Håll käft om saker du inte vill att andra ska veta om.

PePPinO
Gogglesbrännan kan förstöra den lögnen. :D

:laugh: jo det e klart kan kanske stämma;P

Yankeee
2006-02-13, 14:38
Man väljer graden av ilskan enligt Yankeee iaf :D

Naturligtvis gör man det.

Spannmål
2006-02-13, 14:38
Wales är inget ställe att åka till ändå.

Var glad att du slipper!

Skolka de dagarna som kompensation!

ugglan
2006-02-13, 14:40
propp!

Bolio
2006-02-13, 14:42
Är du tillbaka?

Jepp. :)

Jag hade slagit dem.

Joppe
2006-02-13, 14:52
Taskigt läge, att de ens orkar bry sig. Lärare kan vara ett hämndlystet släkte när det vill sig illa. Jag hade knutit näven i fickan låtit ilskan slå rot och bli ett kroniskt filter genom vilket jag betraktade allt i tillvaron resten av livet.

MilkmaN
2006-02-13, 14:52
Jepp. :)

Jag hade slagit dem.

Trevligt! Nåväl, vi kommer antagligen att få åka med ändå, detta ska dem inte få komma undan med.

Bönne
2006-02-13, 14:58
Skolan är ett företag och ni är dess kunder, ni har inte ingått i något kontrakt med skolan som säger hur ni inte får göra, det är skolan som har skyldigheter, inte ni. Försök dra något sådant och förklara att ni inte vill att era skolpengar ska finansiera en resa åt de andra. Lägg fram det, så det ser ut som skolan utnyttjar läget och ser till att ni inte får följa med på grund av ekonomiska anledningar, att de är snåla och att rektorn tänker mer på vinsten i slutet av året än elevernas bästa.

Är rektorn lika kompetent och kvick som de flesta kärringar (för jag antar att det är en tant) med storhetsvansinne är, så ska det nog gå vägen :)

Kebab-Arne
2006-02-13, 15:41
Skolan är ett företag och ni är dess kunder, ni har inte ingått i något kontrakt med skolan som säger hur ni inte får göra, det är skolan som har skyldigheter, inte ni. Försök dra något sådant och förklara att ni inte vill att era skolpengar ska finansiera en resa åt de andra. Lägg fram det, så det ser ut som skolan utnyttjar läget och ser till att ni inte får följa med på grund av ekonomiska anledningar, att de är snåla och att rektorn tänker mer på vinsten i slutet av året än elevernas bästa.

Är rektorn lika kompetent och kvick som de flesta kärringar (för jag antar att det är en tant) med storhetsvansinne är, så ska det nog gå vägen :)

Ja, det var ett annorlunda sätt att argumentera mot rektorn/lärarna. Att sedan rektorn kommer stampa ihjäl Milkman i en diskussion om han säger det är en annan sak.

Loke
2006-02-13, 15:58
Ni får väl betala för själva resan till wales själva, eller hur? Då är det ju bara att åka ändå. Det skulle jag ha gjort. Att bli arg löser ingenting, visa att du kan vara lika irriterande tillbaka.

Mental
2006-02-13, 16:12
Det jag är arg för är ju att jag inte få åka med på resan, men det finns.. prejudikat, en annan tjej som varit på lanzarote och får åka med, trots icke godkänd ledighet. Så jag kommer tjata på läraren tills min tunga ramlar ut.

Och om det resulterar i att de bestämmer sig för att inte hon heller får åka, så blir det ditt fel, hur straffar du dig själv då?

Du valde att skolka, ta konsekvenserna och sluta gråt som nån jävla flickscout,

hahavaffan
2006-02-13, 16:22
They ain't got shit on you. Vad ska de göra? Du var sjukanmäld, dvs. svårt sjuk en vecka. Punkt slut.

PePPinO
2006-02-13, 16:45
They ain't got shit on you. Vad ska de göra? Du var sjukanmäld, dvs. svårt sjuk en vecka. Punkt slut.

Håller med, läraren kan inte bevisa ett skit, säg d till läraren o stå o flina åt honom medans du inombords tänker på dina underbara dagar i backen=)

grisbil3n
2006-02-13, 16:52
Haha jag hade skitit på mig av ilska oavsett om jag hade haft mig själv at skylla.

fat_joe
2006-02-13, 18:15
Ot: Jag gillar Yankeee minst på hela kolo.

Men iaf , om du ligger på och tjatar så kommer det säkert gå fixa nån deal så att du får följa endå.

Yankeee
2006-02-13, 18:16
Ot: Jag gillar Yankeee minst på hela kolo.

Så gulligt av dig :)

Scratch89
2006-02-13, 18:18
Eftersom ingen sagt det innan i tråden:

Ge dem en propp!

EDIT: Det var det visst, men en till propp skadar aldrig (alltid?).

Yankeee
2006-02-13, 18:19
Eftersom ingen sagt det innan i tråden:

Ge dem en propp!

Klipp av luggen så kanske du ser vad som står.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1345043&postcount=14

fat_joe
Så gulligt av dig :)

Du ser ju själv.

Scratch89
Klipp av luggen så kanske du ser vad som står.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1345043&postcount=14
Se min EDIT. :D

Scratch89
2006-02-13, 18:22

Eh, va?
Sen när blev skolan ett företag? OK om det är en friskola/privatskola, men jag tror inte så är fallet. Och om det hade varit det, tror jag inte ens problemet hade funnits, då min erfarenhet av friskolor är mycket positivare än kommunala skolor.

Rockhard
2006-02-13, 18:46
2 veckors ledighet får man väl alltid om man är en hyffsat skötsam elev? Och är man en som alltid skolkar så spelar det ju ingen roll. Otur att du går på en sån skitskola med såna skitlärare.

Griip
2006-02-13, 19:10
Gymnasiet?

Hur som helst, när allt annat inte funkar.. 1 2 3 PROPP

MilkmaN
2006-02-13, 19:37
Gymnasiet?

Hur som helst, när allt annat inte funkar.. 1 2 3 PROPP

Japp, gymnasiet.

Denial är nog inget alternativ dock, dem ringde hem till mig och pratade med min mamma och hon sa att hon trodde jag anmält mig ledig, vilket hon visste att jag ej gjort. Så hon medgav att jag var i alperna. Däremot så kan man ju inte göra så, straffa skolk på det viset. Jag har säkert bättre närvaro än många andra som åker med.

z_bumbi
2006-02-13, 19:42
Däremot så kan man ju inte göra så, straffa skolk på det viset.

Du sa att du var sjuk och drog en vända till alperna fast du fick betalt av staten för att vara i skolan. Det får man inte heller göra..

MilkmaN
2006-02-13, 19:47
Du sa att du var sjuk och drog en vända till alperna fast du fick betalt av staten för att vara i skolan. Det får man inte heller göra..

Ja, jag får betalt av staten för att vara i skolan minst 80% av tiden. Så länge jag uppfyller det kravet ser jag inte problemet.

Trance
2006-02-13, 19:50
Ja, jag får betalt av staten för att vara i skolan minst 80% av tiden. Så länge jag uppfyller det kravet ser jag inte problemet.

Är skolan tvingad att ge dig en studieresa till Wales?

z_bumbi
2006-02-13, 19:50

Du får betalt för att vara i skolan om du inte är sjuk, förmånen att få studiemedel förlorar du om du har för hög frånvaro däremot.

Ljuga för skolan ser du inte som ett problem?

backflash
2006-02-13, 19:53
har läraren (i vad? för vad?) bestämt att du inte får åka med?

MilkmaN
2006-02-13, 19:54
Är skolan tvingad att ge dig en studieresa till Wales?

Med tanke på att det är en utbytesresa som ingår i mitt program och som alla åker på, jepp.

MilkmaN
2006-02-13, 19:54
Du får betalt för att vara i skolan om du inte är sjuk, förmånen att få studiemedel förlorar du om du har för hög frånvaro däremot.

Ljuga för skolan ser du inte som ett problem?

Inget större problem, jag borde kanske ansökt om ledigt och åkt ändå, men det är lite sent nu.

Metal_boy_
2006-02-13, 20:05
Klapp på säften säjeja va.

MilkmaN
2006-02-13, 20:05
har läraren (i vad? för vad?) bestämt att du inte får åka med?

Min mentor, även mattelärare. Och ja.

mini_Arnold
2006-02-13, 20:06
hahaha rätt åt dig valpen
bästa sättet att lära sig till nästa gång

Yankeee
2006-02-13, 20:52
Fan va trött jag blir på dig. Jävla snorunge, ta ansvar för dina handlingar. Du försökte dig på en fuling, men klantade till det. Ta det som en man (kvinna) istället för att gnälla på ett jävla forum.

fat_joe
2006-02-13, 22:29
Fan va trött jag blir på dig. Jävla snorunge, ta ansvar för dina handlingar. Du försökte dig på en fuling, men klantade till det. Ta det som en man (kvinna) istället för att gnälla på ett jävla forum.

Du är världens tråkigaste människa. Vars hittar man folk som dig ? tur att dom inte finns i verkligheten iaf...

Det med resan kommer säkert ordna sig bara du sätter dig lungt ner och disskuterar med dom.

MilkmaN
2006-02-13, 23:00

Yankee, du är genomskådad för länge sedan. Jag tänker inte bråka med dig, du vill ju bara att jag ska bli arg ändå.

Griip
2006-02-14, 00:31
Yankee, du är genomskådad för länge sedan. Jag tänker inte bråka med dig, du vill ju bara att jag ska bli arg ändå.

jag håller tummarna för dig ;)

Borde funka att sätta sig ner å prata med läraren och förklara att resan var ett måste och förklara hur det ligger till, borde ju funka om han inte är helt keff.

MilkmaN
2006-02-14, 00:38
jag håller tummarna för dig ;)

Borde funka att sätta sig ner å prata med läraren och förklara att resan var ett måste och förklara hur det ligger till, borde ju funka om han inte är helt keff.

Tack för ditt stöd ^^

Yankeee
2006-02-14, 06:07
Du är världens tråkigaste människa. Vars hittar man folk som dig ? tur att dom inte finns i verkligheten iaf...

Puttinutt :love:

Yankeee
2006-02-14, 06:11
Antar att jag får skylla mig själv. Men jag skämtar inte, mitt mål är inte att få dig arg, utan att få dig att inse att det är du som har gjort bort dig, ingen annan.

grisbil3n
2006-02-14, 06:57
Antar att jag får skylla mig själv. Men jag skämtar inte, mitt mål är inte att få dig arg, utan att få dig att inse att det är du som har gjort bort dig, ingen annan.

Sätt dig in i situationen, moral o etik har inget med detta att göra. Såtillvida att du inte är pingstvän så hade du också dragit en fuling.

H.Emanuel
2006-02-14, 07:03
Milkman kommer att bli bidragsfuskare när han blir stor

MilkmaN
2006-02-14, 14:23
Milkman kommer att bli bidragsfuskare när han blir stor

*grr27* Nu slutar ni, jag vill ha sympati och tips på vad jag ska göra med snorungarna som skvallrade.

och Yankee: Spankme

Fartman
2006-02-14, 14:34
Var en man! Böna och be på dina bara knän!

trauma
2006-02-14, 14:39
jag håller med yankeee du klantade till det ta det som en man, du har bara dig själva att skylla.

If you cant do the time dont do the crime. *slap*

Yankeee
2006-02-14, 17:58
Sätt dig in i situationen, moral o etik har inget med detta att göra. Såtillvida att du inte är pingstvän så hade du också dragit en fuling.

Jag hade förmodligen också dragit en fuling, ja. Skillnaden är dock att jag inte hade gnällt och lackat på de som skvallrade. Vill man inte att andra ska veta om något håller man tyst om det.

jwzrd
2006-02-14, 18:03

Haha det är inte nådigt hur pantad du är. Har du skrivit under något kontrakt som förbjuder dig att skjuta din granne? Var väljer du vad din skatt finansierar? Rektorn kommer att flabba läppen av sig om någon kommer med de här bönneismerna.

jwzrd
2006-02-14, 18:05

:thumbup:

jwzrd
2006-02-14, 18:07

Det med resan kommer säkert ordna sig bara du sätter dig lungt ner och disskuterar med dom.

Det har du rätt i. I verkligheten sitter alla tysta när någon annan försöker fuska sig till fördelar. Jag menar: nawwww fick du inte både en gratis resa till Wales OCH åka skidor på skoltid? Nawwwwwwwwwwwwwwwww. *slap*

Garnax
2006-02-14, 18:20
Dont do the crime if you cant do the time...

MacLeod
2006-02-14, 18:31
Skolan har äntligen gjort något bra, lärt dig en läxa.
Om det hänt mig hade jag bokat en annan resa till nån skön destination och njutit av det istället.

MilkmaN
2006-02-14, 19:24
Det har du rätt i. I verkligheten sitter alla tysta när någon annan försöker fuska sig till fördelar. Jag menar: nawwww fick du inte både en gratis resa till Wales OCH åka skidor på skoltid? Nawwwwwwwwwwwwwwwww. *slap*

Jag är ju inte arg på skolan, när ska ni inse det. Jag är förbannad på mina lama klasskompisar. Sen kan jag tycka att straffet inte står i proportion till brottet men det handlar inte tråden om.

Metal_boy_
2006-02-14, 19:55
Har du fått alla tips nu, så du vet om du helt plötsligt ska brusa upp?

MilkmaN
2006-02-14, 20:05
Har du fått alla tips nu, så du vet om du helt plötsligt ska brusa upp?

Japp, nu vet jag exakt hur arg jag ska bli *slap*

Skämten om det är inte så kul längre, jag forumlerade mig dumt, end of story.

Metal_boy_
2006-02-14, 20:18
Japp, nu vet jag exakt hur arg jag ska bli *slap*

Skämten om det är inte så kul längre, jag forumlerade mig dumt, end of story.

Jag har inte läst genom tråden hehe sorry :em: