Visa fullständig version : Många som gör egna gainers??
zoltan_hellhound
2006-02-13, 10:17
Tycker det värkar vara många som gör egna gainers Varför?? är det priset på gainers som avgör, Och är där fördelar med att blanda till en själv
Berenger
2006-02-13, 10:26
jag gör det för att få rätt mängd proteiner i förhållande till kolhydrater.. så slipper jag dricka 200g kolhydrater eller vad det nu blir efter träningen..
Longshot
2006-02-13, 10:34
Ibland vill jag ha bara en proteindrink, ibland bara en kolhydratsdrink och ibland allt tillsammans.
samma som ovan..
Men med egenblandad gainer kan jag få ner priset på till 46kr/kg
dvs maltodextrin och vassle..
Varför??
Det fanns ingen gainer utan laktos när jag blev laktosintolerant och nu är det en vana.
Även tidigare så gjorde jag iofs om min gainer, 4 kg gainer plus 1 kg vassleprotein för att få upp proteinhalten.
Givetvis pressas priset ner men det bästa är ju att man kan göra vilken sorts blandning man vill och få i sig exakt de kolhydrater och de proteiner man vill, för min del är det alldeles för lite protein i en gainer och ökar man storleken så blire för mycekt kolhydrater till proteiner.
Lindstein
2006-02-13, 13:07
Jag blandar också själv pga att jag då kan välja förhållandet mellan kolhydrater/protein. Nackdelen är väll att man får i sig en massa sötningsmedel som man kunde vara utan i en färdigblandad gainer.
Men det märker vi först om 10 år om det var farligt eller inte... :thumbup:
Är det någon som har tips på Vassle eller Kasein protein utan sötningsmedel och tillsattser? väldigt svårt att få tag på verkar det som...
mangemani
2006-02-13, 13:24
Tycker det värkar vara många som gör egna gainers Varför?? är det priset på gainers som avgör, Och är där fördelar med att blanda till en själv
dom färdiga gainers består utav en hög andel kolhydrater samt en mindre del proeiner,för att få i sej den mängd proteiner som jag behöver så måste jag öka intaget utag gainer vilket då leder till att jag får i mej tok för mycket kolhydrater.
köper man malto och vassle separat så kan man då blanda exakt den mängd kolhydrater och proteiner som just jag behöver....om det skulle råka bli nån krona dyrare i längden så är det mer än värt det.
Berenger
2006-02-13, 13:33
det tog mig ett antal kg innan jag "behövde" mer protein i min gainer, ja faktist nu på slutet bara... ni som behöver mer.. hur stora är ni och hur mycket mer behöver ni egentligen?
det tog mig ett antal kg innan jag "behövde" mer protein i min gainer, ja faktist nu på slutet bara... ni som behöver mer.. hur stora är ni och hur mycket mer behöver ni egentligen?
Vänd på det, hur mycket kolhydrater behöver man om man styrketränar? De flesta gainers på marknaden är baserade på forskning utförd på konditionsidrottare. Vissa märken har t o m låg proteinhalt jämfört med det.
zoltan_hellhound
2006-02-13, 13:50
25-35 g protein ska väll vara nog för en nybörjare
Berenger
2006-02-13, 14:24
Vänd på det, hur mycket kolhydrater behöver man om man styrketränar? De flesta gainers på marknaden är baserade på forskning utförd på konditionsidrottare. Vissa märken har t o m låg proteinhalt jämfört med det.jo men det finns gainers med mindre mängd kolhydrater.. då kanske du undrar varför jag inte köper en sådan.. jag skulle fortfarande inte få i mig tillräckligt med protein av den anledningen att jag vill ha ganska lite kolhydrater för min storlek efter träningen, detta för att det inte dröjer speciellt länge innan jag äter igen, och igen... i princip äter jag hela dagen. för någon som inte har samma ambitions nivå tycker jag att en sådan nämn ovan duger.. eller Bumbi? vad står z:et för?
jo men det finns gainers med mindre mängd kolhydrater..då kanske du undrar varför jag inte köper en sådan.. jag skulle fortfarande inte få i mig tillräckligt med protein av den anledningen att jag vill ha ganska lite kolhydrater för min storlek efter träningen, detta för att det inte dröjer speciellt länge innan jag äter igen, och igen... i princip äter jag hela dagen. för någon som inte har samma ambitions nivå tycker jag att en sådan nämn ovan duger.. eller Bumbi?
Men det är ju ingen skillnad på dig och någon annan som tycker det blir för mycket kolhydrater i en färdig gainer?
De flesta äter en timme efter träningen i alla fall, många tar gainer innan och efter träningen osv.
Berenger
2006-02-13, 15:14
Men det är ju ingen skillnad på dig och någon annan som tycker det blir för mycket kolhydrater i en färdig gainer?
De flesta äter en timme efter träningen i alla fall, många tar gainer innan och efter träningen osv.vad jag menar är att jag får i mig bra mycket mer överlag efter träningen än dom flesta. efter träningen sitter jag och små äter i kanske tre timmar... det är klart att du har en poäng i det du säger. här är ett exempel på hur jag resonerar; jag gillar att spela tennis. mitt rack kostade mig 1200kr, det finns bättre sådana men för mig av min nivå i tennis gör det ingen skillnad resultatmässigt.
Rock'nRoll
2006-02-13, 15:29
Jag tycker det är roligt att bland själv.
Jag tycker det är roligt att bland själv. :laugh: :laugh:
J.Saarela
2006-02-13, 15:45
Klart man blandar själv,så man får välja innehåll.
Berenger
2006-02-13, 15:50
Vill ha rätt mängder.inget fel i det.. det verkar dock som dom flesta tror att dom behöver 60g protein direkt efter träningen när dom själva väger 70kg. därför frågade jag, av intresse. har ju ingen aning om vad som finns i eran shaker.
inget fel i det.. det verkar dock som dom flesta tror att dom behöver 60g protein direkt efter träningen när dom själva väger 70kg. därför frågade jag, av intresse. har ju ingen aning om vad som finns i eran shaker.
nejdå, så mycket blir det inte.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.