Visa fullständig version : Våld eller konflikter på gymmet
pocoloco
2006-02-11, 19:33
Inspiread av "Mobbad av biffarna på gymmet" tråden. Så undar jag om det är nån som bevittnat våld eller konflikter på gymmet? Jag har vart med om att det kommit fram lite äldre killar och flinat lite och sagt att saker kommer gå åt helvette för mig av olika larviga anledningar, "korta och bulliga muskler av 4-6 reps" osv. Bett dom att sätta igång och sköta sitt eget pass istället, så har det inte varit något annat. Sen lite yngre/jämnåriga som ska hålla på och sneblicka, men då är det ju lika mycket mitt problem att jag är paranoid, så jag skiter i det också. Jag vet att jag är vinnaren den dag nån öppnar käften ändå så dem kan fortsätta glo.
Förutom dom små grejerna har jag blivit riktigt irriterad när nån plockar av vikterna på min skivstång när jag vilar, men det löste sig. Det kan låta som mycket, men det är under lång tid, på flera olika gym och så. Jag tycker att alla på gymmet jag tränar på nu är skittrevliga när man pratar med dem.
Men har hört från många som nojar sig över "anabola biffar" som ser ut att få roidrage när som helst osv. Nån som bevittnat nåt riktigt offensivt i träningslokalen?
Metal_boy_
2006-02-11, 19:44
Det är nog bara en gång när jag blev förbannad för att en jävel bara tog skivstången som jag hade mitt framför ögonen på mig och började plocka bort vikter. " Vad i helvete gör du, ser du inte att jag håller på här? Antingen så väntar du på din tur eller så ber du om att få köra emellan!" Blev inget tjafs dock, han insåg väl att han var nonchalant och respektlös, så han gick.
pocoloco
2006-02-11, 19:46
Det är nog bara en gång när jag blev förbannad för att en jävel bara tog skivstången som jag hade mitt framför ögonen på mig och började plocka bort vikter. " Vad i helvete gör du, ser du inte att jag håller på här? Antingen så väntar du på din tur eller så ber du om att få köra emellan!" Blev inget tjafs dock, han insåg väl att han var nonchalant och respektlös, så han gick.
Hehe, jag var lite trevligare än så i det fallet. Men det är det enda jag skulle kunna tänka mig att brusa upp över i en träningslokal.
tossefar
2006-02-11, 19:47
Aldrig... jag är from som ett lamm.
Har en kul kille på gymmet som har fått feta roidrages ibland. En gång skulle han döda sin kompis när denne inte ville hämta en tröja i omklädningsrummet.
Metal_boy_
2006-02-11, 19:49
Hehe, jag var lite trevligare än så i det fallet. Men det är det enda jag skulle kunna tänka mig att brusa upp över i en träningslokal.
Folk har gjort det flera gånger men då i uppfattning om att ingen använder grejerna, t.ex om jag är och hämtar vatten. Det kan jag såklart ha överseende med, för det är ju inget illa menat från deras sida.
Metal_boy_
2006-02-11, 19:50
Aldrig... jag är from som ett lamm.
Har en kul kille på gymmet som har fått feta roidrages ibland. En gång skulle han döda sin kompis när denne inte ville hämta en tröja i omklädningsrummet.
:laugh: Agne & Svullo
Dissector
2006-02-11, 19:50
Aldrig ännu. Har iofs bara tränat där i 7 månader men folket där är oerhört trevligt tycker jag. Man märker väl på vissa att dom är extremt självsäkra av sig, men absolut inte på ett sätt så att det går ut över andra. M.a.o mycket trevligt ställe, med mycke trevligt folk. Det närmsta till konflikt som inträffat för mig var när ägarens hund knep mina dragremmar och sprang iväg :D
Jag "gymmar" ju inte, så jag har inga erfarenheter av den sorten att bjuda på. Däremot kan jag säga från gruppträning (gympa, body pump etc.) att det händer att folk retar sig om de tycker att någon inte "vet sin plats" på ett eller annat sätt, t.ex. genom att stå "för" långt fram, se "för" engagerad ut eller ha "fel" kläder (INTE populärt att ha samma kläder som ledaren t.ex. - något som lär inträffa åtminstone någon gång när man tränat på samma anläggning i tio år och det finns två sportaffärer i stan ...). För att inte tala om vilka reaktioner det kan uppväcka om någon råkar bli bekant med ledaren (vilket ju också lär hända någon gång på stans största anläggning - det är ju inte direkt få personer med hemskt olika intresse som träffas ...). Man skall inte tro att man är något! En DÖDSSYND!
Nu har jag aldrig själv känt mig direkt trakasserad, men jag har både bevittnat och upplevt en del som hade kunnat ta en rätt otrevlig vändning om det velat sig illa/om det varit i fel situation osv. Och alla inblandade var bra mycket över tonårsåldern ... pinsamt, och trist, men sant. :(
närapå konflikt, när en av mina klubbkompisar införde egen kortkontroll en måndag med massor av folk. Har varit en massa snyltare som regelbundet har följt med in och tränat under senare tid.
-"HÖR UPP ALLESAMMANS, NU ÄR DET KORTKONTROLL ALLA TAR FRAM SINA KORT OCH KOMMER HIT NU!" men det var inga problem, vi hade avvisat ett gäng tonåringar som inte hade kort veckan innan.
fintelligens
2006-02-11, 19:55
Inget. Helt lungt, om någon pratar så låter det som änglaspel. Så perfekt :bow:
Har faktiskt aldrig sett några konflikter på gymmet. Har dock varit nära några gånger att säga till folk, då de har kommit och stött till en när man har kört hantelpress och liknande saker.
Jag "gymmar" ju inte, så jag har inga erfarenheter av den sorten att bjuda på. Däremot kan jag säga från gruppträning (gympa, body pump etc.) att det händer att folk retar sig om de tycker att någon inte "vet sin plats" på ett eller annat sätt, t.ex. genom att stå "för" långt fram, se "för" engagerad ut eller ha "fel" kläder (INTE populärt att ha samma kläder som ledaren t.ex. - något som lär inträffa åtminstone någon gång när man tränat på samma anläggning i tio år och det finns två sportaffärer i stan ...). För att inte tala om vilka reaktioner det kan uppväcka om någon råkar bli bekant med ledaren (vilket ju också lär hända någon gång på stans största anläggning - det är ju inte direkt få personer med hemskt olika intresse som träffas ...). Man skall inte tro att man är något! En DÖDSSYND!
Nu har jag aldrig själv känt mig direkt trakasserad, men jag har både bevittnat och upplevt en del som hade kunnat ta en rätt otrevlig vändning om det velat sig illa/om det varit i fel situation osv. Och alla inblandade var bra mycket över tonårsåldern ... pinsamt, och trist, men sant. :(
Hahah, kvinnodominerad träning när den är som bäst!
personligen inget alls, värsta är väl att jag blivit irriterad på någon som börjar sno min stång eller liknande, men det är ingen som tagit dte seriöst :)
har bevittnat något som jag inte riktigt kan klassa, var för några år sen när två snubbar större ihop tror jag, båda var ganska oförisktiga och machoaktiga, båda tog upp plats. det blev lite ordväxling, "djävla *****", "ska vi ut o slåss" osv, från bådas håll men inge av dom gick ut för att slåss eller något sånt, lugnade ner sig till slut :)
H.Emanuel
2006-02-11, 20:00
Låt mig gissa, Fläskis & Svettis?
Har faktiskt aldrig sett några konflikter på gymmet. Har dock varit nära några gånger att säga till folk, då de har kommit och stött till en när man har kört hantelpress och liknande saker.
aldrig råkat ut för det, men för fan va respektlöst det hade vart om någon skulle stöta på ens arm vid tunga hantelpressar.
Metal_boy_
2006-02-11, 20:01
Hehe ja stött till mig gjorde en kille en gång när jag körde liggande tricepsextension bakom skallen. " Ja nu får du fan hjälpa mig upp med sista också" sa jag bara då. Ingen konflikt, men lite irriterande dock. :)
Rock'nRoll
2006-02-11, 20:08
Finns en riktig klassakier på mitt gym.
På mitt gym fanns en riktig "ghetto n***r" för 2 år sedan. Han hadde just flyttat till Sverige ifrån Los Angeles och hadde aldrig tränat innan. I början var han jättetrevlig mot allt och alla. Pratade hur mycket som helst, skämtade och bad om tipps och så. Jätte trevlig! Den här killen började dock trycka.. Mycket! Gick även på en hel del andra grejjer. När han kom i september 03 va han en liten räka och ett halvår senare var han ordentligt grov. Det skumma var att det enda han körde var typ pecdeck, frenchpress och koncentrations curl. Han körde inte tungt utan drog iväg 30-40 reps i varje set med ett jävla tempo. Ändå så växte han bra, inte bara musklerna utan även käkpartiet fick sig en ordentlig uppsving.
Alla fattade ju vad han pysslade med, speciellt då han blev sur och vresig och sa åt många av dem han alltid snackat med att dra åt helvete för minsta småsak. Jag höll mig dock på god fot med honnom och mot mig var han alltid trevlig.
Han utvecklade även ilusionen att alla på gymmet var rasister och hatade honnom, det var speciellt tre killar som han störde sig på.
Ursprunget till det var att en av dem hadde frågat om dom fick köra emellan på pecdecken då Kevin supersettade den, frenchpressen och koncentrations curlen.
Allt eftersom tiden gick och han blev grövre och grövre så blev han också argare och argare och en dag var han (halv) grov och jätte arg. Det var sista dagen kevin var vällkommen på vårt gym.
På gymmet befan sig då förutom jag och Kevin även dessa tre killar och några fler. Alla börjar bli klara och det börjar bli dags att gå hem. Kevin kommer fram till mig och frågar hur det går och snackar lite om allt möjligt. Plötsligt ser han att gänget är på väg utifrån omklädnings rummet och med ens är han som förbytt, hans ögon blir mörka och han börjar spotta sammtifigt som han pratar. Jag skulle nu få bevittna min första roidrage...
K (halv skrikande): You see those racist scum over there?
Jag: Ehhhh.. are you sure they are racists?
K. Yes! and i'm gonna fucking kill them! (Nu hadde han typ börjat dreggla)
Jag: Ehhhh.. take it cool now.
Då ser kevin plötsligt glad ut och säger glatt nått i stil med "Goodbye dude, see you tomorow!
När han vrider på huvudet och tittar på grabbarna som är på väg ner för trappan till utgången igen så förändrar sig ansiktet återigen, roidrage!
Kevin börjar springa efter dom intet ont anande grabbarna medand jag står kvar med en jävligt olustig kännsla i magen. Jag glider lite diskret in i omklädnings rummet och sätter mig ner och undrar vad fan det var som hände egentligen. Då kommer en uppjagad gube in och utbrister nått i stil med "Dom slåss som helvete nere i receptionen nu"!
När jag kommer ner så är Kevin övermannad av personalen och ligger på golvet med fyra instruktörer över sig medans tjejen i receptionen ringer polisen. Han skriker massa onämnbara saker och sprattlar lite.
Det här var det sista jag någonsin såg av Kevin på World Class Alvik.
Inspiread av "Mobbad av biffarna på gymmet" tråden. Så undar jag om det är nån som bevittnat våld eller konflikter på gymmet? Jag har vart med om att det kommit fram lite äldre killar och flinat lite och sagt att saker kommer gå åt helvette för mig av olika larviga anledningar, "korta och bulliga muskler av 4-6 reps" osv. Bett dom att sätta igång och sköta sitt eget pass istället, så har det inte varit något annat.Ja, du borde ju ha tillräckligt med attityd för att hantera situationen =)
(på ett bra sätt alltså)Sen lite yngre/jämnåriga som ska hålla på och sneblicka, men då är det ju lika mycket mitt problem att jag är paranoid, så jag skiter i det också. Jag vet att jag är vinnaren den dag nån öppnar käften ändå så dem kan fortsätta glo.
Förutom dom små grejerna har jag blivit riktigt irriterad när nån plockar av vikterna på min skivstång när jag vilar, men det löste sig. Det kan låta som mycket, men det är under lång tid, på flera olika gym och så. Jag tycker att alla på gymmet jag tränar på nu är skittrevliga när man pratar med dem.
Men har hört från många som nojar sig över "anabola biffar" som ser ut att få roidrage när som helst osv. Nån som bevittnat nåt riktigt offensivt i träningslokalen?Inte minsta tendens till det. En del av lyftarna käbblar lite med varandra men det är nog på ett vänligt sätt (även om de kanske inte alltid är överens om hur lyftet var eller hur det skulle ha gjorts.)
Iofs, ett par gymägare har jag en del att säga om, men inte på det nuvarande gymmet ;D
Men jag tror att varje gång jag tidigare har sagt något har de posterna åkt bort eftersom det väl är lite känsligt med sådant på forumet.
Låt mig gissa, Fläskis & Svettis?
Nope. Och det kanske skall sägas att om jag skulle börja peka ut folk så skulle de inte utmärka sig för att vara fläskiga eller svaga eller i allmänt dålig kondition på annat sätt; snarare skulle de sticka ut åt andra hållet, då.
mini_Arnold
2006-02-11, 20:16
Ja..konflikt och konflikt, har hänt några gånger att nån kort tjock halvbiff kollat snett på några stycken på gymmet och kommenterat på ett sätt som bara en retarderad/avundsjuk apa kan göra.
Jag och tiger råkade nästan ut för honom en gång. Vi tyckte det han gjorde var onödigt men det störde oss knappt. Men visst blev vi båda väldigt nyfikna på om han hade nåt stort i gumpen medans han tränade eller om det var nåt annat.
Synd med sånt här men det finns betydligt värre typer så jag borde inte klaga
BigForre
2006-02-11, 20:18
Aldrig sett något som ens i närheten har varit en arg min på mitt gym, kan enligt mig vara den trevligaste och mest rogivande platsen jag känner till. Desto större pojkarna blir desto mer snälla, hjälpsamma och ödmjuka blir de. En förbannad blandning av folk är det också, gymnasiungdommar (eftersom de tränar gratis innan 16.00) upp till å de grövsta SL-pojkarna och det är ändå en sådan stämning :thumbup:
Det är nog bara en gång när jag blev förbannad för att en jävel bara tog skivstången som jag hade mitt framför ögonen på mig och började plocka bort vikter. " Vad i helvete gör du, ser du inte att jag håller på här? Antingen så väntar du på din tur eller så ber du om att få köra emellan!" Blev inget tjafs dock, han insåg väl att han var nonchalant och respektlös, så han gick.Lite onödigt om personen i fråga bara trodde någon hade lämnat vikterna.
Metal_boy_
2006-02-11, 20:20
Finns en riktig klassakier på mitt gym.
På mitt gym fanns en riktig "ghetto n***r" för 2 år sedan. Han hadde just flyttat till Sverige ifrån Los Angeles och hadde aldrig tränat innan. I början var han jättetrevlig mot allt och alla. Pratade hur mycket som helst, skämtade och bad om tipps och så. Jätte trevlig! Den här killen började dock trycka.. Mycket! Gick även på en hel del andra grejjer. När han kom i september 03 va han en liten räka och ett halvår senare var han ordentligt grov. Det skumma var att det enda han körde var typ pecdeck, frenchpress och koncentrations curl. Han körde inte tungt utan drog iväg 30-40 reps i varje set med ett jävla tempo. Ändå så växte han bra, inte bara musklerna utan även käkpartiet fick sig en ordentlig uppsving.
Alla fattade ju vad han pysslade med, speciellt då han blev sur och vresig och sa åt många av dem han alltid snackat med att dra åt helvete för minsta småsak. Jag höll mig dock på god fot med honnom och mot mig var han alltid trevlig.
Han utvecklade även ilusionen att alla på gymmet var rasister och hatade honnom, det var speciellt tre killar som han störde sig på.
Ursprunget till det var att en av dem hadde frågat om dom fick köra emellan på pecdecken då Kevin supersettade den, frenchpressen och koncentrations curlen.
Allt eftersom tiden gick och han blev grövre och grövre så blev han också argare och argare och en dag var han (halv) grov och jätte arg. Det var sista dagen kevin var vällkommen på vårt gym.
På gymmet befan sig då förutom jag och Kevin även dessa tre killar och några fler. Alla börjar bli klara och det börjar bli dags att gå hem. Kevin kommer fram till mig och frågar hur det går och snackar lite om allt möjligt. Plötsligt ser han att gänget är på väg utifrån omklädnings rummet och med ens är han som förbytt, hans ögon blir mörka och han börjar spotta sammtifigt som han pratar. Jag skulle nu få bevittna min första roidrage...
K (halv skrikande): You see those racist scum over there?
Jag: Ehhhh.. are you sure they are racists?
K. Yes! and i'm gonna fucking kill them! (Nu hadde han typ börjat dreggla)
Jag: Ehhhh.. take it cool now.
Då ser kevin plötsligt glad ut och säger glatt nått i stil med "Goodbye dude, see you tomorow!
När han vrider på huvudet och tittar på grabbarna som är på väg ner för trappan till utgången igen så förändrar sig ansiktet återigen, roidrage!
Kevin börjar springa efter dom intet ont anande grabbarna medand jag står kvar med en jävligt olustig kännsla i magen. Jag glider lite diskret in i omklädnings rummet och sätter mig ner och undrar vad fan det var som hände egentligen. Då kommer en uppjagad gube in och utbrister nått i stil med "Dom slåss som helvete nere i receptionen nu"!
När jag kommer ner så är Kevin övermannad av personalen och ligger på golvet med fyra instruktörer över sig medans tjejen i receptionen ringer polisen. Han skriker massa onämnbara saker och sprattlar lite.
Det här var det sista jag någonsin såg av Kevin på World Class Alvik.
Förlåt, men jag är tvungen att :laugh: :laugh: lite
Nåväl! Det där var fan den bästa berättelsen hittills :thumbup:
:laugh:
Metal_boy_
2006-02-11, 20:21
Lite onödigt om personen i fråga bara trodde någon hade lämnat vikterna.
Jag skrev ju "mitt framför ögonen på mig".
mistermr
2006-02-11, 20:23
Det hände mig en gång. När jag hade just börjat träna så körde jag givetvis med lättare vikter. Det fanns 2-3 killar som hörde stenhårt och med alla möjliga varianter av övningar. De tittade alltid snett på mig, vet ej varför men antagligen så tyckte dem att jag tog plats och tränade med lättare vikter och att de borde egentligen ha platsen för att de är de grövre killarna. Men nu på sistone när jag har ökat vikterna på hantlar och börjat köra likartade övningar som de kör så törs de ej rikta samma blickar som innan. Jag vet ej varför vuxna skall behöva ha ett sådant barnsligt beteende?
Antar att det har följt med från deras skolår eller ngt, är det så att en gång mobbare alltid mobbare?
Vilket fall som helst så gäller det att ignorera sådana människor.
MVH
Har faktiskt aldrig sett några konflikter på gymmet. Har dock varit nära några gånger att säga till folk, då de har kommit och stött till en när man har kört hantelpress och liknande saker.Det såg jag iofs, en av lyftarna körde rätt tunga böj i powerracken när jag nyligen hade bytt gym, det såg rätt tungt ut men det var väl meningen, men två personer gick ändå fram och var beredda eftersom de också antagligen tyckte det såg tungt ut. Ena personen tog uppenbarligen tag i stången varefter lyftaren i fråga skrek åt honom att ge fan i stången eller något liknande. Fullt förstårligt om det inte kändes som för tungt för honom, inte så kul när oerfarna börjar pilla på stången och man har mycket vikt på ryggen. Men egentligen ville de ju bara hjälpa till.
mini_Arnold
2006-02-11, 20:25
Vilket fall som helst så gäller det att ignorera sådana människor.
MVH
Det är nog det bästa
Det såg jag iofs, en av lyftarna körde rätt tunga böj i powerracken när jag nyligen hade bytt gym, det såg rätt tungt ut men det var väl meningen, men två personer gick ändå fram och var beredda eftersom de också antagligen tyckte det såg tungt ut. Ena personen tog uppenbarligen tag i stången varefter lyftaren i fråga skrek åt honom att ge fan i stången eller något liknande. Fullt förstårligt om det inte kändes som för tungt för honom, inte så kul när oerfarna börjar pilla på stången och man har mycket vikt på ryggen. Men egentligen ville de ju bara hjälpa till.
Fast när inträffade för mig var det en person som skulle gå fram och hämta hantlar men inte brydde sig om några andra och då stötte han till mig.
Nope. Och det kanske skall sägas att om jag skulle börja peka ut folk så skulle de inte utmärka sig för att vara fläskiga eller svaga eller i allmänt dålig kondition på annat sätt; snarare skulle de sticka ut åt andra hållet, då.
Det är kul att observera aerobicsklasser etc, folk är fan maniska på att de ska ha samma ställe i salen varje gång. För mig total obegripligt. :D
Det allvarligaste jag varit med om är en smärre utskällning av en kvinna när jag frågade om jag fick gå mellan hennes set. Hon tyckte att jag var alldeles för stressad och skulle låta henne träna ifred. Jag förstummades av utfallet och lommade iväg.
En annan gång så tog jag tag i en skivstång som var upptagen, och av någon anledning så blev mitt svar när han som körde påpekade detta lite kort. Han frågade om jag blev sur.
"Nej", sa jag. "Men det kanske lät så, och det var inte meningen".
"Vad bra", sa han.
Det är grymt ghetto på IKSU. Äta eller ätas som ni hör
pocoloco
2006-02-11, 20:53
Hade det inte varit så att alla var väldigt trevliga och behärskade, ödmjuka osv på mitt gym hade jag vart rätt konflikträdd faktiskt. Massa WMC världsmästare osv.
mistermr
2006-02-11, 20:56
Hade det inte varit så att alla var väldigt trevliga och behärskade, ödmjuka osv på mitt gym hade jag vart rätt konflikträdd faktiskt. Massa WMC världsmästare osv.
Jag tycker att det ej finns ngn anledning för ngn överhuvudtaget att vara otrevlig vare sig på gymet, jobbet, mataffären osv
De som är otrevliga lider av mindervärdeskomplex och är beroende av att trycka ned andra för att kunna leva.
Bara att ignorera sådana människor.
MVH
Nej, kanonstämning. Alla hälsar på alla o.s.v
mangemani
2006-02-11, 21:00
mjo,var på rysligt dåligt humör en dag,hade vaknat på fel sida samt att det deffinitivt inte var min dag den dagen,hade satt på min musik,in kommer 3 st fjortisar,dom börjar träna,efter typ 30 min så går en av killarna fram till CD spelaren för att byta musik,en utav killarna säger "ska du inte fråga om du får byta musik först",killen säger "äähh",han byter musik till rapp vilket jag avskyr,jag går fram till CD spelaren och på vägen dit så ger jag fjortisen en liten blick,byter till min musik utan att säga något,fkortisen säger "vad gör du?vi lyssnade faktiskt på det där" och sen exploderade det,"jag var här först och lyssnade på min musik för fan!",fjortisen blev tyst och sen hände inget mer,fick väl lite sura blickar på mej under resten av passet men det sket jag fullständigt i.....syrran som tränade under samma pass blev förvånad,hon hade aldrig sett mej sådär förut,tur som det är så har jag dessa dagar väldigt sällan.
inga bekymmer alls.alla hälsar och pratar med varandra då det är ett litet gym
sgtbarnes
2006-02-11, 21:11
Jag gymmar på ett studentgym och har inte råkat ut för några otrevligheter, däremot mycket nytt folk som inte riktigt har gymvett ännu, de tar maskiner, stänger etc.. ibland utan att fråga, de menar inget illa men tror att man får göra så, de vet typ inte att man brukar träna flera set på samma övning.
Det värsta är när folk möblerar om gymmet för att göra nån övning, ex knäböj, ( det är ett litet gym men bara en stång ) och sedan bara drar utan att ta undan, då ligger det vikter på golvet, en upphissad stång etc med massa vikter. inte kul att behöva städa undan tunga vikter innan man ska köra bänk då...
Alexlindgren
2006-02-11, 21:32
Själv har jag inte råkat ut för något speciellt, har råkat plocka bort vikter från släden på benpressen när en kille vilade mellan seten, jag trodde att jag plockade från ställningen men det var visst från släden. Fick bara ett
"ursäkta, men jag håller på o kör med dom där?"
"Oj, sorry, såg inte"
En annan grej som hänt en polare var att han hade pratat lite högt och klagat på att nån lagt smutskläder i en plastpåse mitt i gymmet. Han hade antagligen hört och när polarn hade vart i omklädningsrummet och av misstag råkat dra upp dörren på denna person. Så hade person sagt:
"Om du gör det där igen så gör jag slarvsylta av dig, förstått?"
Polarn hade vart ganska rädd efter.
pocoloco
2006-02-11, 21:47
Själv har jag inte råkat ut för något speciellt, har råkat plocka bort vikter från släden på benpressen när en kille vilade mellan seten, jag trodde att jag plockade från ställningen men det var visst från släden. Fick bara ett
"ursäkta, men jag håller på o kör med dom där?"
"Oj, sorry, såg inte"
Hehe, men vi är ju homeboyz! Så mot ett kilo protte så löser vi dina problem på gymmet! :MrT:
Har själv inte skådat något bråk på gymmet av något slag. Men en man som tränar där jag tränade berättade att han blivit överfallen av tre rasister på gymmet som tydligen misshandlat honom. Han hade då gett igen (vid samma tidpunkt) och blev stämd. Skön men farlig lirare. Sen har man ju hört att det var annan stämmning på gymmet under 80-talet, nästintill käftsmällar under maxlyften.
Här kommer Järfällas klassiker... :D
På gamla goda tiden när man träna på "Atletklubben" så hände de alltid massa skojsiga saker.
Utåt som ja är så blir ja tjenis me nästan allt å alla ;).
Ja !! Iallafall..
De fanns en kille där som va tokig, körde tungt å tills det verkligen inte gick mer + en till, sen va det toa å spy som gällde (inte spy jämt dock). Men ofta så sprang han runt å fråga alla om han läppar va blå å om ögona va röda :MrT: . Gick man framför han så han ej såg sig i spegeln så skrek han som ett djur å börja tjafsa.
Man ville absolut inte ha pass av han för då var de dieee time (extra reps å typ ingen hjälp), med andra ord såg man alltid till å ha en spotter när han var där :D .
JA sen så hade vi en annan kille (40 års åldern stor kageg å monste stark), han e goo som faan. Pumpa bänkpress på 190-220 ofta å de va alltid kul å hjälpa till å snacka me han.
En vacker dag började hans son att träna där, å man tog ju väl om han om han.
Men så kom den dagen då hans son gick framför token, de blev ett jävla liv å sonen sa nåt också eftersom han inte va en lite blygis. Inget hände men de va lite tjafs..
Nästa träningspass då ja fadern och token va där så blev det en fiiin liten oo deletbart minne inpräntat i min feta skalle.. *haha*
Mr big gick fram till token å fråga varför han hade tjafsat me hans son, kaxpellen ställde sig upp å gick fram till fadern å tjafsa om att han gick i vägen mm, fadern sa nåt i stil, "skärp dig, de är inte ditt gym" ...
Då sa kaxpellen, meeeeen..... SMACK så kome Örfil nr 1 *LOL* ja satt orubbar som en holk å bara glodde..
Kaxpellen sprang bort till spegeln å såg en röd handflata i ansiktet...
Sprang tillbaka till fadern å han säga.. meeeeen... SMACKK örfil nr 2 :D
Sen sprang han till omklädningsrummet å tog sina saker å stack..
HAHAHA, de var den lustigaste händelsen ja sätt..
M
Dumleman
2006-02-11, 22:44
[...]
Haha jag tror jag dör, fan att du inte filmade det :laugh:.
Haha jag tror jag dör, fan att du inte filmade det :laugh:.
Det är så gott som film i min skalle :D
De finns mycke annat kul om killen me blåläpparna åsså, men tiden är ej kommen.. :D
M
Squatinator
2006-02-11, 23:01
Det jag har råkat ut för på gymmet är lite blandade saker. Jag har snackat med tränaren och vi har eleikovikter+TLstångar och mattor anpassade efter det. Tränaren sa ungefär "Det är bara banka som fan, det håller." när jag frågade om det var okey att köra. Det är jag och en två andra i hela gymmet de andra är 20 meter bort och jag kör maxningar i stöt. Eftersom jag maxade så släppte jag även vikten i marken efter jag hade fått upp den över huvet och jag släppte även om det blev ett misslyckat lyft. Killen kommer fram och hotar mig och snackade om att jag pekade finger till honom o att jag ska hålla käften o att han kan lyfta tungt om han vill och maxa ut de "tunga" 50 kgs vikterna i hantelrodden.
En annan bicepspojke gnällde över att jag lät mycket när jag marklyftade eftersom jag inte körde 100% strikt på nervägen av enkla anledningen att jag körde lågrepare och har dålig rygg och inte vill slita upp den genom att hålla emot och gå jättestrikt på nervägen. Jag släpper inte vikten om ni tror det utan låter den gå ner lite halvsnabbt och dämpar ljudet så mycket jag kan.
När jag började träna och knäböja första gången på gymmet så hade jag problem med 35 kg och då satt det ett par biffar och skrattade åt mig o pekade på mig. Lite störande. De skulle se mig nu höhöhöhö
Sen så kommer jag ihåg förra månaden så värmer jag upp i mitt rack och drar på toa, jag ber polaren att vakta mitt rack medan jag är borta. Tre minuter senare kommer jag ut och det är en styrkelyftare som har tagit bort alla grejer från stången och ska köra lockouts. Jag sa att jag körde där och blabla.. jag fick köra i andra racket orkade inte bråka om något jag trodde var ett misstag. Sen fick jag höra att min polare hade sagt till honom men han hade sagt "Han kan köra i det andra racket" medan han tog bort vikterna på min stång. Maken till beteende har jag inte träffat på innan.
Konstigt under alla mina år på gymmet har jag aldrig sett ett enda bråk eller högljutt tjaffs.
Däremot finns det människor man har på ignore och absolut inte pratar med.
Alexlindgren
2006-02-11, 23:31
Hehe, men vi är ju homeboyz! Så mot ett kilo protte så löser vi dina problem på gymmet! :MrT:
Haha, går inte malto bra då? :devil:
nämen jag klarar väl pinnar med ben som stockar?
Metal_boy_
2006-02-11, 23:56
Det jag har råkat ut för på gymmet är lite blandade saker. Jag har snackat med tränaren och vi har eleikovikter+TLstångar och mattor anpassade efter det. Tränaren sa ungefär "Det är bara banka som fan, det håller." när jag frågade om det var okey att köra. Det är jag och en två andra i hela gymmet de andra är 20 meter bort och jag kör maxningar i stöt. Eftersom jag maxade så släppte jag även vikten i marken efter jag hade fått upp den över huvet och jag släppte även om det blev ett misslyckat lyft. Killen kommer fram och hotar mig och snackade om att jag pekade finger till honom o att jag ska hålla käften o att han kan lyfta tungt om han vill och maxa ut de "tunga" 50 kgs vikterna i hantelrodden.
En annan bicepspojke gnällde över att jag lät mycket när jag marklyftade eftersom jag inte körde 100% strikt på nervägen av enkla anledningen att jag körde lågrepare och har dålig rygg och inte vill slita upp den genom att hålla emot och gå jättestrikt på nervägen. Jag släpper inte vikten om ni tror det utan låter den gå ner lite halvsnabbt och dämpar ljudet så mycket jag kan.
När jag började träna och knäböja första gången på gymmet så hade jag problem med 35 kg och då satt det ett par biffar och skrattade åt mig o pekade på mig. Lite störande. De skulle se mig nu höhöhöhö
Sen så kommer jag ihåg förra månaden så värmer jag upp i mitt rack och drar på toa, jag ber polaren att vakta mitt rack medan jag är borta. Tre minuter senare kommer jag ut och det är en styrkelyftare som har tagit bort alla grejer från stången och ska köra lockouts. Jag sa att jag körde där och blabla.. jag fick köra i andra racket orkade inte bråka om något jag trodde var ett misstag. Sen fick jag höra att min polare hade sagt till honom men han hade sagt "Han kan köra i det andra racket" medan han tog bort vikterna på min stång. Maken till beteende har jag inte träffat på innan.
Haha fan du måsste visa mig den snubben nästa gång vi ses där om han är där då :thumbup:
Edit: HAn med 50kg:s hantlarna syftar jag på, som jag för övrigt repar lite 10:or på i hantelrodd, efter några tunga set stångrodd *flex* :D
skrev i den andra tråden:
ot: de har jag sett en gång. en fredagkväll. var väl kanske knappt 15 man där. jag, 2-3 till som tränade ordentligt å kanske 10 killar som mest e där för att spegla sig. jag ser två stå å köra antingen biceps eller axlar med hantlarna när jag plötsligt hör en hantel åka i golvet å ser en kille få en smäll. dom andra rusar dit å drar isär dom. har inte sett en av dom där sen dess
Nej, det är verkligen inte mycket. Det värsta är nog egentligen när jag själv höjde rösten.
En kille var på gymmet och tränade, och han var inte riktigt så stark som man hade velat hoppas. Det gick inte så bra för honom helt enkelt.
Helt plötsligt börjar nått jävla jumbojet i något för tajta linne och brallor säga nedvärderande grejer om den stackars nykomlingen, till sin kompis.
Saker som "Alltså, kolla det där, sicket miffo så svag" och lite pekningar var det milda i deras verbala påhopp och till slut fick jag nog. Jag hade kört flyes men där räk hantlarna rakt ner i marken och jag hoppade upp från bänken och gick fram till killen som hade brölat ur det mesta och var den som eggade sin kompis att fortsätta hånandet.
"Du, ditt jävla stolpskott. Den där attityden ska du fanimej lägga ner direkt. Kommer jag någonsin på dig att du kommer tillbaka hit och säger sånt där skit... Jag ska köra upp bänkpress-stången i arlset på dig, så långt att du kommer på metallsmak i munnen. Och det är ett löfte."
Ja, så arg blev jag ;) Jag såg inte killen igen efter det, och ifall de som jobbar på gymmet fick höra om det var de förmodligen bara tacksamma då de började hälsa ännu merglatt på mig nån vecka senare :cool:
Wennerberg
2006-02-12, 00:28
Man hör ofta irriterande jävla skit från nägra jävla diskojuckare "Det där är jättefarligt för ryggen" osv när man kör marklyft.
En gubbe står ALLTID och stirrar argt på mig. Fattar inte vad jag har gjort, en dag märkte jag att han glodde och sen dess har han gjort det men nä rjag kollar på honom kollar han bort. Anja böjer jippo vad väger han tro
Nej, det är verkligen inte mycket. Det värsta är nog egentligen när jag själv höjde rösten.
En kille var på gymmet och tränade, och han var inte riktigt så stark som man hade velat hoppas. Det gick inte så bra för honom helt enkelt.
Helt plötsligt börjar nått jävla jumbojet i något för tajta linne och brallor säga nedvärderande grejer om den stackars nykomlingen, till sin kompis.
Saker som "Alltså, kolla det där, sicket miffo så svag" och lite pekningar var det milda i deras verbala påhopp och till slut fick jag nog. Jag hade kört flyes men där räk hantlarna rakt ner i marken och jag hoppade upp från bänken och gick fram till killen som hade brölat ur det mesta och var den som eggade sin kompis att fortsätta hånandet.
"Du, ditt jävla stolpskott. Den där attityden ska du fanimej lägga ner direkt. Kommer jag någonsin på dig att du kommer tillbaka hit och säger sånt där skit... Jag ska köra upp bänkpress-stången i arlset på dig, så långt att du kommer på metallsmak i munnen. Och det är ett löfte."
Ja, så arg blev jag ;) Jag såg inte killen igen efter det, och ifall de som jobbar på gymmet fick höra om det var de förmodligen bara tacksamma då de började hälsa ännu merglatt på mig nån vecka senare :cool:
Upptäckte de sanslöst många felstavningarna jag fick med - Jag är helt enkelt rätt trött, ni får ursäkta det.
Gere_Erik
2006-02-12, 00:36
[QUOTE"Du, ditt jävla stolpskott. Den där attityden ska du fanimej lägga ner direkt. Kommer jag någonsin på dig att du kommer tillbaka hit och säger sånt där skit... Jag ska köra upp bänkpress-stången i arlset på dig, så långt att du kommer på metallsmak i munnen. Och det är ett löfte."QUOTE]
Bra sagt :thumbup: , helt onödigt att bete sig på det viset, alla är väl klena i början, mer eller mindre.
Jag var med om att en liten kille började plocka av vikter av min stång när jag körde shrugs, men jag förstod att det var av misstag så jag sa bara lugnt till honom, men han hörde inte utan började plocka av mer vikter så då blev jag tvungen att höja rösten och då verkade det som han blev lite skraj, eller generad, men det var ju inte alls meningen.
Jag har hittils aldrig varit med om några tråkigheter på mitt gym. Det är iof rätt märkligt med tanke på hur stora, starka och tuffa en del tror sig vara. En teori jag har är att det beror på den galna finnen som ibland syns till. Han är en av dom större herrarna där, och han ser ut att vara runt 50 år. Dessutom är han finne. Ibland låter det som han pratar med sig själv, eller om det är med vikterna, och han morrar argsint. Alla vet nog innerst inne att om dom bråkar kommer finnen och tar dom.
Jag har hittils aldrig varit med om några tråkigheter på mitt gym. Det är iof rätt märkligt med tanke på hur stora, starka och tuffa en del tror sig vara. En teori jag har är att det beror på den galna finnen som ibland syns till. Han är en av dom större herrarna där, och han ser ut att vara runt 50 år. Dessutom är han finne. Ibland låter det som han pratar med sig själv, eller om det är med vikterna, och han morrar argsint. Alla vet nog innerst inne att om dom bråkar kommer finnen och tar dom.
:laugh:
Det är kul att observera aerobicsklasser etc, folk är fan maniska på att de ska ha samma ställe i salen varje gång. För mig total obegripligt. :D
jag vill alltid sta langst bak mest for att jag inte vill kunna se mig sjalv i speglarna.
annars ar det inte sa viktigt var men bra att ha nara till dar man kan stalla vattenflaskan pa ett bra stalle
fast eg ar det val inte konstigare an att andra vill trana pa samma satt i gymmet?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.