Visa fullständig version : OS-hockeyn
sundvall
2006-02-16, 17:19
Fyfan!
Kebab-Arne
*cry* *cry* *cry*
Kaboffastar
men nej
Tigerkotten
men för faaaaaaaaan, o nu börjar grannjävlarna borra hära.
sundvall
Vi är inte speciellt heta nu :/
Metal_boy_
2006-02-16, 17:20
nu måste nått ändras det är för mycket slarv...öhlund bäckman och Kenny Jönsson suger svettig suspensoar.
Ett oavgjort resultat är ju en önskedröm just nu. Om vi åtminstone kunde få in ett par puckar för självförtroendet.
Däremot har Lundqvist gjort det han ska. Alla tre målen berodde på andra faktorer än målvaktsspelet.
Jag trodde att NHL-svenskarna skulle vara vana vid den nya hårdare bedömningen. Vi kan inte spela i box play hela matchen.
hahavaffan
2006-02-16, 17:27
Såg ni hon snygga ryskan dom filmade när spelarna gick av isen nu nyss? Foxy lady!
Metal_boy_
2006-02-16, 17:29
Såg ni hon snygga ryskan dom filmade när spelarna gick av isen nu nyss? Foxy lady!
Hehe, ja hon till vänster såg fin ut :D Skulle kanske köpa henne av hennes farsa för ett Helrör.
hahavaffan
2006-02-16, 17:30
Hehe, ja hon till vänster såg fin ut :D Skulle kanske köpa henne av hennes farsa för ett Helrör.Haha precis, hon till vänster ja :D Ett helrör? Han sa en stock snus till mig... vaffan.
Är Snake på dåligt humör idag?
Metal_boy_
2006-02-16, 17:34
Haha precis, hon till vänster ja :D Ett helrör? Han sa en stock snus till mig... vaffan.
Stock var till henne.
Är Snake på dåligt humör idag?
Jag var det, men nu är jag på bra humör igen nu när du är här Jörgen :kinky:
hahavaffan
2006-02-16, 17:35
Stock var till henne.Niiicee :thumbup:
Dumleman
2006-02-16, 17:42
Nu är Sundin arg :D.
Tigerkotten
2006-02-16, 17:43
Men SeriÖst Nu FÅr Han Ge Sig
Metal_boy_
2006-02-16, 17:43
jävla stalin-domare!!
Kebab-Arne
2006-02-16, 17:44
Men va fan...
Kul att Sundin kämpar iaf. Och är arg. :thumbup:
Tigerkotten
2006-02-16, 17:45
åhh nu gapar jag alldeles för mycket åt TVn
IN ME PUCKEN NU!!!!
Tigerkotten
2006-02-16, 17:49
men seriöst jävla filmare, ska hockeyn bli som fotbollen eller?
NEJ FYFAN, nu skiter jag i de här å går till gymmet....
sundvall
2006-02-16, 17:53
Detta är ju fan patetiskt...
Metal_boy_
Nu är det nog avgjort
Tigerkotten
ne nu ser jag inte mera, 0-4.
Dags för Lasagne
Dumleman
Äsch de vänder, det blir 5-4 till sverige!
Arnesson
Forsberg! Bli hel!
Fan synd om Lundqvist i målet.
keffat_liv
2006-02-16, 17:56
det e för fan sjukt.... allt jag kan säga..... sjukt för fan.
hahavaffan
2006-02-16, 17:58
Domarjävel.
sundvall
2006-02-16, 17:59
0-5 HAHHAHA fyfan vad vi blir ägda... det är nå sjukt
keffat_liv
"det är inte klokt"
äckliga svettiga ryssjävlar.
Metal_boy_
Utklassning!
Pretender
Äh, det är bara en match... vi kommer igen!
Ryssarna har ju sånt flyt också...
/P
HajduMan
2006-02-16, 18:05
Dommarjävel?
spela roll om de blir 3-0 eller 4-0 eller 10-0 sverige loosar ändå!
Man blir fan ALLTID besviken så fort det e hockey!
Ryska_raketen
2006-02-16, 18:07
usch
Metal_boy_
2006-02-16, 18:08
Vi får hoppas att det löser sig efter att dom har fått tränat lite till nästa match
Dumleman
2006-02-16, 18:09
Ja idag förlorade de men igår vann vi! :D
sundvall
2006-02-16, 18:10
Gah fan vad tråkigt ...
hahavaffan
2006-02-16, 18:13
Jag hatar sport... tittar aaaldrig på det... men när jag väl gör det så blir jag så jävla sur när det går dåligt för det laget jag "hejar" på. Jag hade nog kunnat bli en fara för min familjs liv om jag vore sportfreak.
Daniel Mattusch
2006-02-16, 18:13
Sverige lirade inte bra, Ryssarna var bättre på många plan. Men 5-0 var bara pga deras jävla flyt. Henke Lundkvist var långt ifrån att vinna målvaktsstriden.
Och nu har jag plötsligt blivit lite positiv. Det kan ju bara gå bättre efter det här. Nu kommer Tre kronor totalsågas och ingen kommer förvänta sig ett dugg av dem. Normalt brukar Tre kronor spela sådana här matcher i ett avgörande skede men vara bra i gruppspelet. Den här gången har de fattat galoppen, det var en medveten förlust för att spara sig till kvartsfinalen. :D
Å andra sidan finns det en risk att vi missar kvartsfinalen om vi förlorar mot alla "bra" lag i gruppen och Lettland skräller i sina matcher. Lettlands oavgjorda resultat mot USA igår var inte bra.
Nu ska jag äta.
Tigerkotten
2006-02-16, 18:21
Sverige lirade inte bra, Ryssarna var bättre på många plan. Men 5-0 var bara pga deras jävla flyt. Henke Lundkvist var långt ifrån att vinna målvaktsstriden.
Henke kunde knappast gjort mycket bättre ifrån sig enligt mig.
Var inte hans fel för fem öre.
Tycker vi hade en hel del oflyt. Det bortdömda målet tex eller målet då ryssen kommer från utvisningsbåset.
Tycker även att Ryssland va strået vassare och att vi borde kunnat prestera bättre.
Det kommer att bli ytterligare ett OS-fiasko.
allan
Rock'nRoll
2006-02-16, 18:41
Den här turneringen är precis som alla andra. Det går åt helvete lite tidigare än vanligt bara.
Daniel Mattusch
2006-02-16, 18:43
Henke kunde knappast gjort mycket bättre ifrån sig enligt mig.
Var inte hans fel för fem öre.
jag sa inte att det var hans fel, sa att den ryska målvakten var ett steg hetare.
Slagskottet från blå som satt i krysset skall han ha tycker jag, det var en sidoförflyttning men han borde haft den.
Första målet av Kovaljov var ruggigt men inte otagbart, kom inte ihåg hurvida skymd han var dock.
Han borde kanske ha tagit friläget då han redan ligger ner innan ryssen släpper pucken.
Men helt klart skall man säga att det var utespelarna som bjöd på dessa chanser och resten av målen får de helt ta på sig.
babyshambles
2006-02-16, 19:05
Som jag tidigare sagt kan Sverige inte matcha vare sig Kanada, Ryssland eller Tjeckien (som förlorade mot Schweiz), när det gäller OS-guld. Sveriges alla "superstjärnor" presterar helt enkelt inte.
Pretender
2006-02-16, 19:07
Den som lever får se... :cool:
babyshambles
2006-02-16, 19:08
Det finns inget att se. Jag tror att Sverige återigen kommer att göra ett misslyckat OS. Lite f.d Ryssland-varning på Sverige. Mycket stjärnor, inget lag.
Pretender
2006-02-16, 19:10
Ok, du sa det...
Tror inte man ska titta för djupt i en förlust... Canada började svagt förra OS och vi vet ju hur det slutade.
babyshambles
2006-02-16, 19:12
Ok, du sa det...
Tror inte man ska titta för djupt i en förlust... Canada började svagt förra OS och vi vet ju hur det slutade.
Sverige var inte bra mot Kazakstan för den delen heller.
Metal_boy_
2006-02-16, 19:13
Bäckman, Öhlund och K. Jönsson var skit idag. Får hoppas att Bengt-Åke ser allvar i det här nu och ändrar lite i formationerna, så att han inte gör en Hardy.
babyshambles
2006-02-16, 19:14
Bäckman, Öhlund och K. Jönsson var skit idag. Får hoppas att Bengt-Åke ser allvar i det här nu och ändrar lite i formationerna, så att han inte gör en Hardy.
Det är ju den främsta orsaken till att gruppspelet finns. :devil:
Som jag tidigare sagt kan Sverige inte matcha vare sig Kanada, Ryssland eller Tjeckien (som förlorade mot Schweiz), när det gäller OS-guld. Sveriges alla "superstjärnor" presterar helt enkelt inte.
svenska super stjärnor har inget hjärta för sitt land. inte bara det, utan hela laget med...
TYPISK SVENSK-HOCKEY de senaste åren........tyvärrrrrrrrrr
*screwy*
.
Mitt OS drömlag skulle vara:
Målvakter: Lundqvist, Hedberg och Tellqvist
Backar:
Niklas Kronwall - Niklas Lidström
Mattias Norström - Mattias Öhlund
Henrik Tallinder - Kim Johnson
Forwards:
Alfredsson - Forsberg - Nylander
Holmström - Zetterberg - Samuelsson
D.Sedin - H.Sedin - Modin
Jönsson - Påhlsson - Axelsson
Var väldigt svårt att komponera forwards... Någon mer som vill dela med av sitt svenska drömlag? :cool:
Edit: D.Sedin - H.Sedin - Sundin
Modin - Påhlsson - Axelsson
Jag hängde mitt huvud likt Tom Dooley ganska länge igår. Men sen började jag fundera lite. USA spelade oavgjort mot Lettland, Tjeckien fick stryk av Schweiz och Kanada fick stryk av Sverige i Salt Lake. Gruppspelet är för att vi Tre Kronor ska få spela ihop sig, OS börjar i kvartsfinalen.
OS-guld, sen går AIK upp i elitserien. Det blir ett bra hockeyår.
Jag hängde mitt huvud likt Tom Dooley ganska länge igår. Men sen började jag fundera lite. USA spelade oavgjort mot Lettland, Tjeckien fick stryk av Schweiz och Kanada fick stryk av Sverige i Salt Lake. Gruppspelet är för att vi Tre Kronor ska få spela ihop sig, OS börjar i kvartsfinalen.
OS-guld, sen går AIK upp i elitserien. Det blir ett bra hockeyår.
Det är bra. Du är inne på min linje. :thumbup:
Med logiken från tidigare fiaskon ger ett sämre gruppspel ännu bättre resultat i slutspelet. Därför tror jag också att om Foppa inte kan spela blir vi ännu bättre. Lägg till skador på halva laget (inkl Lundqvist) och OS-guldet är bärgat. Här ska vi vara underdogs.
Pretender
2006-02-17, 09:57
Äntligen lite optimism! :D :thumbup:
/P
Målvakter: Lundqvist, Hedberg och Tellqvist
Backar:
Mattias Norström - Niklas Lidström
Nicklas Kronwall - Mattias Öhlund
Andreas Lilja - Kim Johnson
Forwards:
Alfredsson - Sundin - Modin
Holmström - Zetterberg - Forsberg
Näslund - H.Sedin - Samuelsson
Marcus Nilsson - Påhlsson - PJ Axelsson
Var väldigt svårt att komponera forwards... Någon mer som vill dela med av sitt svenska drömlag? :cool:
verkar inte spela någon roll för sverige vilka som spelar ihop eller inte de kan helt enkelt inte vinna...verkar ju itne vara intresserade av att vinna ens..
med undantag för lunkan...som verkligen är besviken och är missnöjd med sin instats trots att han gör årets match typ!!
mer hjärta!!
SVENSK HOCKEY ÄR I KRIS *cry*
verkar inte spela någon roll för sverige vilka som spelar ihop eller inte de kan helt enkelt inte vinna...verkar ju itne vara intresserade av att vinna ens..
med undantag för lunkan...som verkligen är besviken och är missnöjd med sin instats trots att han gör årets match typ!!
mer hjärta!!
Tycker att Mats Sundin tillsammans med Påhlsson och Holmström var de enda som krigade på och ville nåt. Bra iaf att Sudden står upp och inte tvekar när det hettar till lite, önskar bara att fler var lika tända varje match.
Lasse Kongo
2006-02-17, 17:49
Tyckte Sverige gjorde en skaplig match, hade lite otur och pucken ville inte gå deras väg.
Dock var Ryssland ett antal snäpp bättre, fan vad jag gillar rysk hockey! Om inte Sverige vinner så ser jag hellre Ryssland som guldmedaljörer än Canada!!!
Jag tar av mig hatten för Ryssarna, snabba, rappa, alerta och tog till vara på varje chans och piska in puckarna när de hade chansen.
Svenskarna hade ju nada attityd, bara Sudden som visa lite känslor, han väckte liv i mig när han började boxas, ja slog sönder en fjärrkontroll till tvn när jag sympatslogs hemma i soffan, gick dock och mekka ihop igen =)
Jag tror Sverige kommer gå riktigt långt i denna turnering.
Metal_boy_
2006-02-17, 18:08
Tyckte Sverige gjorde en skaplig match, hade lite otur och pucken ville inte gå deras väg.
Dock var Ryssland ett antal snäpp bättre, fan vad jag gillar rysk hockey! Om inte Sverige vinner så ser jag hellre Ryssland som guldmedaljörer än Canada!!!
Jag tar av mig hatten för Ryssarna, snabba, rappa, alerta och tog till vara på varje chans och piska in puckarna när de hade chansen.
Svenskarna hade ju nada attityd, bara Sudden som visa lite känslor, han väckte liv i mig när han började boxas, ja slog sönder en fjärrkontroll till tvn när jag sympatslogs hemma i soffan, gick dock och mekka ihop igen =)
Jag tror Sverige kommer gå riktigt långt i denna turnering.
Håller med dig Lars, ryssarna är speciella. Men nu måste jag fortsätta att äta mörk choklad från Lidl och titta på damerna. Riktigt kul, dom har hämtat upp matchen nu, starkt jobbat!
Lasse Kongo
2006-02-17, 18:10
Håller med dig Lars, ryssarna är speciella. Men nu måste jag fortsätta att äta mörk choklad från Lidl och titta på damerna. Riktigt kul, dom har hämtat upp matchen nu, starkt jobbat!
Damhockey? Du kan ju likabra stänga av tv:n och titta? Ungefär lika underhållande.
Metal_boy_
2006-02-17, 18:44
Damhockey? Du kan ju likabra stänga av tv:n och titta? Ungefär lika underhållande.
Tycker det är rätt skoj. Kul att damerna lyfts fram lite. Man får ju ha deras fysiska grundförutsätningar i åtanke också.
Sen när det gäller jämlikheten så har jag ett förslag, eftersom dom bara säger endast Tre Kronor om herrarna. Pratar dom om damerna så säger dom Damernas Tre Kronor eller Sveriges Damer. Varför inte ha Tre Kronor Klass I och Klass II :D
Sitter också och ser damhockeyn (med ungarna förstås). Misstag till höger och vänster men vad i h-vete Amerikanarna pysslade med vid 2-1 och 2-2 skulle vara kul att veta. Underhållande är det i alla fall *popcorn*
Tigerkotten
2006-02-17, 18:51
så larvigt att dom inte får tacklas tycker jag.
Metal_boy_
2006-02-17, 18:51
Sitter också och ser damhockeyn (med ungarna förstås). Misstag till höger och vänster men vad i h-vete Amerikanarna pysslade med vid 2-1 och 2-2 skulle vara kul att veta. Underhållande är det i alla fall *popcorn*
Hehe fasen va brudarna är heta på gröten. Ena utvisningen efter andra :D
Det är skrattretande vad dåliga damer är på ishockey, liknar juniorhockey, men det är faktiskt underhållande att se på ändå.
Hehe fasen va brudarna är heta på gröten. Ena utvisningen efter andra :D
Det är därför vi gillar hockeybrudar :naughty:
Metal_boy_
2006-02-17, 18:54
Bra boxplay!!
Metal_boy_
2006-02-17, 18:55
Det är därför vi gillar hockeybrudar :naughty:
Absolut :kinky:
Det är skrattretande vad dåliga damer är på ishockey, liknar juniohockey, men det är faktiskt underhållande att se på ändå.
Dom håller en låg 14 års nivå ungefär.
Tigerkotten
2006-02-17, 18:56
dom visar mycket hjärta dock, och offrar sig bra.
Hur många gånger har Härenstam sagt "aj, aj, aj" ?
Tigerkotten
2006-02-17, 19:01
men allvarligt, kan dom skjuta eller iaf lägga pucken på mål lite?
Så jäkla mycket duttande.
ojoj 5 mot 3. KOM IGEN NU
Metal_boy_
2006-02-17, 19:05
Vilken match!! Nu håller vi tummarna för nuckorna grabbar!!
DET FINNS EN GUUUUD!!!!! Foppa spelklar inför morgondagen!!!! :bow:
KOM IGEN NU SVERIGE!!!! SÅÅÅÅ BRA SPEL! :hbang:
Nu fattas det bara 1 mål till, sen är saken skäggbiff!:P
Tigerkotten
2006-02-17, 19:10
DET FINNS EN GUUUUD!!!!! Foppa spelklar inför morgondagen!!!! :bow:
wohooooo :D
DET FINNS EN GUUUUD!!!!! Foppa spelklar inför morgondagen!!!! :bow:Helt underbart med hans vilja att spela OS. Ljumskarna lär knappast vara helt okej, men det skiter han i :D
Tigerkotten
2006-02-17, 19:13
åhhhh faaan va nääääääääära
Metal_boy_
2006-02-17, 19:13
KOM IGEN NU SVERIGE!!!! SÅÅÅÅ BRA SPEL! :hbang:
Nu fattas det bara 1 mål till, sen är saken skäggbiff!:P
:laugh: :laugh: Ja då ska jag kyssa hela laget på skäggbiffarna sen!
Fan vad nära!!!! *grr27*
Metal_boy_
2006-02-17, 19:16
Vad fan gör Harry Potter med i Usa:s lag. Jävla fusk ju. Kille som dessutom både kan jiddra och trolla!!
Tigerkotten
2006-02-17, 19:19
o det där var fan ingen utvisning, suuuuuuuck.
edit: eller kanske :D (efter sett reprisen)
Metal_boy_
2006-02-17, 19:21
haha tappa hon balansen haha!!! *halkvarning*
Metal_boy_
2006-02-17, 19:23
haha älskar wikegård "sen är det en jenkare som hamnar i buren" :laugh:
Tigerkotten
2006-02-17, 19:23
hahaha så sköna kommentatorer, så skön inlevelse :D
o nuuuuu så e det straffar!
god damn, vette fan om jag klarar av straffar........ fyyyyyfan
Metal_boy_
2006-02-17, 19:25
Straffar!! Hoppas att den amerikanska Burmusen är lika nervös som dom sa förut!! :hbang:
Tigerkotten
2006-02-17, 19:31
men sluta dribbla runt
Metal_boy_
2006-02-17, 19:33
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!
"Fan va skönt" :laugh: :laugh:
"Ursäkta svordomen..."
Tigerkotten
2006-02-17, 19:33
sätter dom nu så har vi vunnit!
"Fan va skönt" :laugh: :laugh:
"Ursäkta svordomen..."
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Vad vackert!
Metal_boy_
2006-02-17, 19:34
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Finaaaaaaaaaaaaaaaaaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
Heeeeeeeeeeeeeelt Ooooooootroooooooligt!! Yes!!!!!!!
Tigerkotten
2006-02-17, 19:34
herrejösses! Första laget som vinner mot USA förutom Kanada!
WIEEE :hbang: :hbang: :hbang:
victor_n
2006-02-17, 19:36
FYFAN VA KUL tänk om det blir kanada i finalen? dejawu känsla någon? ;)
fast vilket är värst motstånd finland eller kanada?
Djeeez va flyt dom hade, Martin var helt borta på right-skyttarnas straffar.
Cool 16åring som pallade trycket :thumbup:
Tigerkotten
2006-02-17, 19:37
FYFAN VA KUL tänk om det blir kanada i finalen? dejawu känsla någon? ;)
fast vilket är värst motstånd finland eller kanada?
Kanda utan tvekan.
Kanada är bästa laget i damhockey, sedan USA.
Sen Sverige/Finland.
WOHOOO BRA SVERIGE!! :D :hbang:
Vikken tid går herrarnas match imorrn?
NU VILL VI HÖRA OM FOPPA, INTE DAMHOCKEY. *grr*
Usa hade stolpe ut hela matchen, tror tjejerna redan hade börjat ladda mot finalen mot kanada.
Kebab-Arne
2006-02-17, 19:42
Mycket trevligt. Silver minst är ju fixat. :thumbup:
WOHOOO BRA SVERIGE!! :D :hbang:
Vikken tid går herrarnas match imorrn?
17.00 både imorgon och på söndag
NU VILL VI HÖRA OM FOPPA, INTE DAMHOCKEY. *grr*
Foppa spelklar mot Lettland imorgon.
Toljanen
2006-02-17, 19:54
Foppa spelklar mot Lettland imorgon.
*cry*
Med tanke på namnet så kanske han är lettisk!;)
Toljanen
2006-02-17, 19:59
Varför gråta över det?
Om en vecka vet du! Historien upprepas än en gång! *spy*
Ja det är ju möjligt :) Men en man gör inget lag, men så klart är det kul att han skall lira.
Skall bli kul att se hur många tacklingar han får...
Toljanen
2006-02-17, 20:00
Med tanke på namnet så kanske han är lettisk!;)
Inte en risk!
Toljanen
2006-02-17, 20:03
En 100% frisk Foppa som är i form är guld värd, men en Foppa som inte spelat på ett tag som dessutom är halvskadad vill inte jag ha i mitt lag. Då föredrar jag en Nylander i storform.
Tigerkotten
2006-02-17, 20:19
En 100% frisk Foppa som är i form är guld värd, men en Foppa som inte spelat på ett tag som dessutom är halvskadad vill inte jag ha i mitt lag. Då föredrar jag en Nylander i storform.
Men kamma dig, efter ett uppehåll och om Foppa är frisk är han GRYM.
Och nu säger han iaf att han är hel, så vi får hoppas att det stämmer.
Ett längre frånvaro brukar ju inte ens påverka honom speciellt.
hahavaffan
2006-02-17, 20:22
Vann tjejerna OS-guld idag, eller gick dom vidare? Såg matchen, men hängde inte med vad det var för match :D
Vilka ska foppa matchas med nu då? Lite expertspekulationer?
Vann tjejerna OS-guld idag, eller gick dom vidare? Såg matchen, men hängde inte med vad det var för match
Vidare till final är dom. :hbang:
Grym match mot USA. I sådana här lägen får man skita i att skottstatistiken var mördande. De vann och USA pallade inte för trycket.
Foppa spelklar. Jag tror det är en bra nyhet. Hoppas bara att han inte mörkar ljumsksmärtor. Han verkade i och för sig väldigt positiv i intervjun.
Riktigt bra fråga. Zetterberg kanske? Problemet är att båda de är för puckkära och är bäst som framspelare. Jag tror Foppa behöver en spelare som kan ta ett defensivt ansvar i sin kedja. Det skulle vara intressant att se honom i en kedja med Alfredsson. Vet inte om det har provats. Alfredsson är (normalt sett, gårdagens match undantaget) en riktigt bra avslutare och Foppas smörpassningar är mums för en målskytt. Har för mig att Alfredsson gjorde mål på pass från Foppa mot USA i gruppspelet i Nagano. Det var ett tag sedan. :D
Kanske en bra skytt som Modin passar bra med Foppa. Den normalt fungerande kedjan Sundin-Alfredsson-Modin har ju inte fungerat så bra hittills. Frågan är om de ska få fler chanser eller om Bengt Åke ska våga experimentera. Matchen mot Lettland är en måstematch.
hmm jo klart foppa e en förstärkning men herregud vad patetiskt att läsa om hur sverige ska lyftas som till en helt annan nivå ungefär som dem krossar allt o alla nu, syftar på tidningar o tv interjuer.. med en halvskadad spelare som inte ens briljerade i elitserien då han gjorde en säsong där nyligen... Pessimist, ja just nu efter utskåpningen senast *cry* *grr27*
hmm jo klart foppa e en förstärkning men herregud vad patetiskt att läsa om hur sverige ska lyftas som till en helt annan nivå ungefär som dem krossar allt o alla nu.. med en halvskadad spelare som inte ens briljerade i elitserien då han gjorde en säsong där nyligen... Pessimist, ja just nu efter utskåpningen senast *cry* *grr27*
Foppa ledde väl poängligan i Elitserien fram tills han blev skadad? För att briljera krävs ändå en bra omgivning och motståndet i Elitserien var inte fy skam förra året. Synd att Foppa blev skadad precis när Näslund blev spelklar förra året. Hade varit kul att se dem om de hade fått lite matcher på sig.
Klart att Foppa inte lyfter hela laget men även om han inte avgör matcherna själv så måste motståndarna åtminstone slösa defensiv kraft på honom.
Metal_boy_
2006-02-17, 21:11
Heja Finnjävla!!
Vad är det foppa ska göra egentligen? Se till att sveriges misslyckande blir mindre än planerat?
Metal_boy_
2006-02-17, 21:21
Vad är det foppa ska göra egentligen? Se till att sveriges misslyckande blir mindre än planerat?
Se till att bli söndermosad av Niedermayer ännu en gång :D
Tyst nu. Sverige ska mörka sin form genom hela gruppspelet. Problemet är att de mörkar så bra att de missar slutspelet.
Tyst nu. Sverige ska mörka sin form genom hela gruppspelet. Problemet är att de mörkar så bra att de missar slutspelet.
Som vanligt mao :)
Som vanligt mao :)
Nä. Tidigare har vi visat upp bländande spel i gruppspelet och inte sparat något till slutspelet. Den här gången missar vi antagligen slutspelet. *grr27*
Tre kronor har lurat mig så många gånger att jag inte tänker ta ut något i förskott den här gången. Foppas namn är däremot mindre befläckat eftersom han inte var med i Salt lake city. Det som irriterar mig mest med matchen mot Vitryssland är inte att spelet låste sig. Det kan hända vilket lag som helst. Det dåliga var bristen på engagemang. Jag tror att en spelare som Foppa hade kunnat rädda en sådan match eftersom han är envis som en åsna. Han och Sundin hade kunnat få igång laget.
När det gäller Salt Lake City fick Tommy Salo bära alldeles för mycket skuld. Hade laget gjort sitt jobb hade det där målet på sin höjd varit ett reduceringsmål. Den häxjakt som följde honom var patetisk.
Fan va nice med final på måndag!!!!! *yourock*
Metal_boy_
2006-02-17, 23:13
Det är ren utklassning nu på finnarna.
Jadu egge jag är väl ingen expert men vad sägs om Foppa-Alfie-Homer och Sudden-Zäta-Modin. 3vligt med diskussion. :)
Nä. Tidigare har vi visat upp bländande spel i gruppspelet och inte sparat något till slutspelet. Den här gången missar vi antagligen slutspelet. *grr27*
Tre kronor har lurat mig så många gånger att jag inte tänker ta ut något i förskott den här gången. Foppas namn är däremot mindre befläckat eftersom han inte var med i Salt lake city. Det som irriterar mig mest med matchen mot Vitryssland är inte att spelet låste sig. Det kan hända vilket lag som helst. Det dåliga var bristen på engagemang. Jag tror att en spelare som Foppa hade kunnat rädda en sådan match eftersom han är envis som en åsna. Han och Sundin hade kunnat få igång laget.
När det gäller Salt Lake City fick Tommy Salo bära alldeles för mycket skuld. Hade laget gjort sitt jobb hade det där målet på sin höjd varit ett reduceringsmål. Den häxjakt som följde honom var patetisk.
Kontentan är hur som helst att svenska landslag suger :D
Lasse Kongo
2006-02-18, 07:24
Jag har laddat kylen med bira, jobbar ett tag nu sen blir det hem och bänka sig framför tvn.
Foppa är ju guld värd för laget, få som sliter och tar så mkt smällar som han, till skillnad mot många andra i laget som tror de sysslar med konståkning...
NU SKA VI KROSSA LETTERNA :hbang:
Lasse Kongo
2006-02-18, 11:39
Detta är läsvärt, får nästan lite gåshud...
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,780609,00.html
Jag hoppas nästan mer på att det skall gå bra för Foppa än för hela laget *screwy*
Jag tycker att uppmärksamheten och allt tjafs kring Forsberg är rent ut sagt pinsam. Svenska medier verkar tycka att Sverige inte klarar av någonting alls utan Foppa. Skrattretande.
Lasse Kongo
2006-02-18, 12:46
Jag tycker att uppmärksamheten och allt tjafs kring Forsberg är rent ut sagt pinsam. Svenska medier verkar tycka att Sverige inte klarar av någonting alls utan Foppa. Skrattretande.
Så ser inte jag på saken, definitivt inte, däremot är Foppa stor, nästan en gud och en underbar människa och en stor idrottsprofil, och de skall vi ta till vara på i vårt lilla land...
Det är mer så att jag tycker lite synd om Foppa, snacka om press, men jag tror iofsig att han är van så han skakar nog av sig det ganska lätt.
Så ser inte jag på saken, definitivt inte, däremot är Foppa stor, nästan en gud och en underbar människa och en stor idrottsprofil, och de skall vi ta till vara på i vårt lilla land...
Det är mer så att jag tycker lite synd om Foppa, snacka om press, men jag tror iofsig att han är van så han skakar nog av sig det ganska lätt.
Men Sverige kan väl för fan inte förlita sig på en enda spelare? Mattias Norström blev skada fick han en halv sida Sportbladet. Jag undrar vad han betydde för Sverige? Ingenting eller?
Lasse Kongo
2006-02-18, 12:52
Men Sverige kan väl för fan inte förlita sig på en enda spelare? Mattias Norström blev skada fick han en halv sida Sportbladet. Jag undrar vad han betydde för Sverige? Ingenting eller?
Men de gör de väl inte heller?
Men de gör de väl inte heller?
Läs tidningarna igen...
Lasse Kongo
2006-02-18, 12:54
Läs tidningarna igen...
Tidningarna ja, är du och jag tidningar?
Du fattar ju ingenting. Uppenbarligen vet du inte hur bra Foppa är. Han gör för det första en femma grymt jävla bra, sen även ett powerplay som heter duga (när han är på spelhumör).
Man får inte Hart trophy för ingenting..
Du fattar ju ingenting. Uppenbarligen vet du inte hur bra Foppa är. Han gör för det första en femma grymt jävla bra, sen även ett powerplay som heter duga (när han är på spelhumör).
Okej, så om Forsberg inte ansluter kan Sverige lämna Walk-Over på alla matcher? Det är det som är skillnaden mellan ex Sverige och Finland. Svenskarna gråter blod och vägrar tänka efter en ny ersättare till Forsberg. Finländarna fick höra att Kiprusoff (en av Finland viktigaste spelare som överlägsen förstamålvakt) inte kunde spela pga av skada, så var en ersättare vald redan nästa dag. Sverige är inget lag längre. Det är en one-man-show med Forsberg i spetsen.
Lasse Kongo
2006-02-18, 13:05
Precis, och dessutom, han vill inget hellre än att lira ett OS för Sverige, vad har han att tjäna på det? Inget!
Han vill vara med och slåss om medaljerna för att han VILL, handlar ju om ren kärlek för sporten och för landet, respekterar man inte det så kan man ta en överdos direkt.
Känns det inte bra för Foppa idag så lär han inte spela mer i detta OS, han lirar ju bara om han känner att han kan ge ngt för laget, annars lämnar han nog gärna över sin plats.
Lasse Kongo
2006-02-18, 13:06
Okej, så om Forsberg inte ansluter kan Sverige lämna Walk-Over på alla matcher? Det är det som är skillnaden mellan ex Sverige och Finland. Svenskarna gråter blod och vägrar tänka efter en ny ersättare till Forsberg. Finländarna fick höra att Kiprusoff (en av Finland viktigaste spelare som överlägsen förstamålvakt) inte kunde spela pga av skada, så var en ersättare vald redan nästa dag. Sverige är inget lag längre. Det är en one-man-show med Forsberg i spetsen.
Din motor snurrar, men sitter det någon bakom ratten ;)
som jag sa tidigare ljumskador är inget att leka med...
Man kan inte ge 100% snabbt efter en skada ska spela matcher.
Jag har varit med om det...
VI FÅR SE IDAG o IMORGON......
Din motor snurrar, men sitter det någon bakom ratten ;)
Ni undrar varför Sverige aldrig lyckas i stora mästerskap? Därför att det är alltid en himla jävla hype kring EN ENDA spelare. Om det inte är Forsberg, så är det Sundin, eller Alfredsson, eller kanske Lundqvist. Svenskarna har fortfarande inte fattat att en enda spelare inte vinner ett mästerskap. Det är laget som gör det. Där har ni svaret.
Ni undrar varför Sverige aldrig lyckas i stora mästerskap? Därför att det är alltid en himla jävla hype kring EN ENDA spelare. Om det inte är Forsberg, så är det Sundin, eller Alfredsson, eller kanske Lundqvist. Svenskarna har fortfarande inte fattat att en enda spelare inte vinner ett mästerskap. Det är laget som gör det. Där har ni svaret.
EXAKT
Lasse Kongo
2006-02-18, 13:11
Tittar du på matcherna, ser du en kejda som lirar i 60 min?
Sverige har vunnit många fler mästerskap än vad finland har gjort. Finland tog sitt första VM-guld för bara några år sen, så kom inte och snacka om att sverige är någon one-man-show och att finland har det ultimata lagbygget. Att säga att inte foppa skulle göra sverige bättre är ju bara att provocera och spela korkad.
Sverige har vunnit många fler mästerskap än vad finland har gjort. Finland tog sitt första VM-guld för bara några år sen, så kom inte och snacka om att sverige är någon one-man-show och att finland har det ultimata lagbygget. Att säga att inte foppa skulle göra sverige bättre är ju bara att provocera och spela korkad.
Men Finland har inte det ultimata lagbygget, då man inte är, eller någonsin har varit, ett av världens bästa hockeylag. Finlands spelare räcker helt enkelt oftast inte till i de stora mästerskapen. Klart som fan att Svergie skulle bli bättre med Forsberg i laget, men det är inte bara Sverige som blir tvungen att handskas med skadade nyckelspelare. Inget lag är helt fritt från skador på sina viktigaste spelare, men Sverige är det enda laget som vägrar gå vidare och arbeta utifrån det man har.
Tittar du på matcherna, ser du en kejda som lirar i 60 min?
Nej, men jag ser att fokuseringen, taktiken och snacket ligger kring en enda kedja, så varför inte spela den hela matchen istället?
Finland har de senaste åren bra lagspel...
De spelar med stort hjärta för sitt land,, Kanada med..
Svenska hockylandslaget är utan inställning, hjärta, vilja, mod...
vi får se idag o imorgon om de är på rätt väg.... :cool:
Lasse Kongo
2006-02-18, 13:28
Finland har det ultimata lagbygget, det ä klart...
De spelar med stort hjärta för sitt land,, Kanada med..
Svenska hockylandslaget är utan inställning, hjärta, vilja, mod...
vi får se idag o imorgon om de är på rätt väg.... :cool:
vilket *bs*
Men, det enda vi kan göra är att se vad som sker i framtiden, och hålla våra tummar och tår tills dem blir blå, nu slutar jag jobba, ska hem och kläcka en kall och hälla upp chipsen
SVÄÄÄÄÄÄRJE SVÄÄÄÄÄÄRJE
DU GAAAAAMLA DU FRIAAAAAAA LALALALALALALALAAAAAAAAAAAAAA :hbang: :hbang: :hbang:
Heja Sverigeeeeeeeeeee, bästa landet i världen :hbang:
vi håller tummarna, en match i taget :)
Metal_boy_
2006-02-18, 16:28
Snart är det dags för gubbarna mot Lettland och Foppa är dessutom med. Hur tror ni att matchen går då? Blir det ett Vitrysslands-stuk på matchen? Överlägsen vinst pga bättre lag än sist?! Vad tror kolozzeum?
Snart är det dags för gubbarna mot Lettland och Foppa är dessutom med. Hur tror ni att matchen går då? Blir det ett Vitrysslands-stuk på matchen? Överlägsen vinst pga bättre lag än sist?! Vad tror kolozzeum?
Jag tror att dom kommer krossa Letterna, dom kommer vara jävligt revanchsugna efter plattmatchen mot ryssarna.
Ölen är på kylning, foppa är på spelhumör - kan inte bli bättre.
Metal_boy_
2006-02-18, 16:30
Fick precis nys om, att Swezzarna leder med 1-0 över Canada :hbang:
Pretender
2006-02-18, 16:30
4-1 till Sverige, Foppa gör första ;)
Andra intressanta hockeynyheter:
- Ryssland vann med 1-0 mot Kazakstan
- Efter en period spelad: 1-0 till Schweiz mot Kanada (!)
Edit: här är man på efterkälken, metal hann före
/P
Tigerkotten
2006-02-18, 16:31
5-1 till Sverige
Man märker att det börjar bli jämnare och jämnare.
Se bara Ryssland mot Kazaskstan 1-0 vart det bara.
Och nu Kanada - Schweitz 0-1 efter första perioden.
Matchen med Kanada Schweitz visas förresten på Eurosport
Metal_boy_
2006-02-18, 16:33
Jag tror att dom kommer krossa Letterna, dom kommer vara jävligt revanchsugna efter plattmatchen mot ryssarna.
Ölen är på kylning, foppa är på spelhumör - kan inte bli bättre.
Hehe, helrätt. Halva pizzan ligger redan i magen här. Langar upp nya sukralos-colan, iskall och välkyld snus. För snus kommer gå åt som fan under matchen!
Metal_boy_
2006-02-18, 16:34
Jag tror på 7-3 som resultat, till Sverige.
Tigerkotten
2006-02-18, 16:42
mååååååååål schweitz! :D (hur faen stavas det) :D
Schweitz 2 Kanada 0
5 mot 3 och dom kommer fortfarande spela 5-3 då kanada hade 3 utvisade.
Schweitz 2 Kanada 0
Sjukt sappad runt och blev helt shockad när jag såg det :eek:
2-1 nu. *grr*
edit: bortdömt?
2-1 nu. *grr*
edit: bortdömt?
japp blev inte mål
Tigerkotten
2006-02-18, 16:53
omg vilket räddning nyss av gerber
oj det lär bli mål, vi får se.
Går ej se från kameran ovanför. Och det är väl enbart den man får använda?
Metal_boy_
2006-02-18, 16:54
Schweitz 2 Kanada 0
haha yes! Men Canada kommer snart.
omg vilket räddning nyss av gerber
oj det lär bli mål, vi får se.
den är inne ?
Pretender
2006-02-18, 16:55
Helt sjuk sidoförflyttning av målvakten, men plocken är ju typ inne i målet :D
Era jävla marodörer - koncentrera er på hockeyn. Det är baraNÖRDAR!!!!! som har datorn med sig vid en hockeymatch. Her-re-gud!!!!
allan
Tigerkotten
2006-02-18, 16:56
Någon som vet om dom får använda flera kameravinklar? Har för mig att det är enbart kameran ovanför man får använda?
Det ser ut som pucken är inne om man såg från sidan osv.
Men som sagt vilka vinklar får man använda?
Tigerkotten
2006-02-18, 16:57
Era jävla marodörer - koncentrera er på hockeyn. Det är baraNÖRDAR!!!!! som har datorn med sig vid en hockeymatch. Her-re-gud!!!!
allan
sluta :( Har ju ingen o snacka med här i verkligheten :(
Vill bara påminna om att Sverige faktiskt tagit en del medaljer i både OS och VM. För dig som är fjorton år kanske det är svårt att komma ihåg, men vi är andra som ser världen i ett annat perspektiv.
allan
Vissa har ju placerat datorn så att man ser tvn genom att vrida på huvudet :)
Visst var det kul att Sveriges damer vann igår men är det inte lite väl mycket att jämföra det med fotbollsbronset -94 eller hockeyguldet -94?
Pretender
2006-02-18, 16:58
allan
Välkommen till 2000-talet ;)
Metal_boy_
2006-02-18, 16:58
allan
Det ena utesluter inte det andra, Allan ballan handtrallan i Fullkornsfrallan :D
Tigerkotten
2006-02-18, 17:00
lite väl långt domslut nu.
7min+
woho inget mål! :D Men jag tror det e pga dom får enbart titta på kameran ovanför. Men kan ha fel.
Visst var det kul att Sveriges damer vann igår men är det inte lite väl mycket att jämföra det med fotbollsbronset -94 eller hockeyguldet -94?
Utan tvekan. Damhockey och fotboll har inte alls samma konkurrens som herrarna.
Metal_boy_
2006-02-18, 17:01
Yes!! Det var inget mål, haha!
Metal_boy_
2006-02-18, 17:05
Nu släpptes pucken!! Sverige - Lettland!
Metal_boy_
2006-02-18, 17:24
Bra spel nu!
Metal_boy_
Jaaaaaaaaaa!!!!
Tigerkotten
Yeah Baby!!!!!
sundvall
2006-02-18, 17:25
Braa!
Dumleman
2006-02-18, 17:30
Å så härligt med Foppa i laget igen :love:.
Tigerkotten
2006-02-18, 17:32
tycker Sverige är rätt bra nu, men visa mera tacklingar pls! :)
Metal_boy_
2006-02-18, 17:32
Suverän 1:a Period.
sundvall
2006-02-18, 17:33
Foppa lirar bra :)
keffat_liv
2006-02-18, 17:35
konstigt att vi spelar bra när vi möter skitlag... vill se samma spel imorgon mot usa.
Metal_boy_
2006-02-18, 17:40
utvisning på Canada nu, hoppas på 3-0 till swezzarna :hbang:
2-0 till Schweiz mot Kanada just nu en bit in i 3:e. Vad säger du om det Babyshambles? ;)
Metal_boy_
2006-02-18, 17:42
2-0 till Schweiz mot Kanada just nu en bit in i 3:e. Vad säger du om det Babyshambles? ;)
Han har nog svalt snusen redan :)
Tigerkotten
2006-02-18, 17:42
konstigt att vi spelar bra när vi möter skitlag... vill se samma spel imorgon mot usa.
Bara så du vet så var det 4-3 till Slovakien efter 2 perioder mot Lettland, och Slovakerna vann över Ryssland.
Plus att får inse att lag som inte har enormt med NHL spelare, har mycket mera tid att spela ihop sig osv. Så skitlag? Nej
Metal_boy_
2006-02-18, 17:44
Canada har ingen tur i andra-dressen :)
Metal_boy_
2006-02-18, 17:52
LidstrÖm!!! Vilket Skott Han Har Den Backen!!
Tigerkotten
2006-02-18, 17:52
ding ding 2-0 :D
Jag hoppas att han får spela mera Lidas dvs, han har bra pricksäkerhet!
metal_boy: Jag antar du skrev i caps? Jag har märkt att det blir lunarstrom varning på bokstäverna när man gör det :D Att dom ändras :)
Metal_boy_
2006-02-18, 17:53
Haha, Wikegård då, " Strax under kristallkulorna!" :laugh:
Tigerkotten
2006-02-18, 17:57
läckert det dära målet! 3-0!
Tigerkotten
2006-02-18, 17:59
4-0 :DDDD :hbang:
Dumleman
YES foppa gör 4-0!
melancoolio
Holmström power!
Tigerkotten
2006-02-18, 18:00
YES foppa gör 4-0!
foppa? :) Han passa :)
keffat_liv
2006-02-18, 18:01
Bara så du vet så var det 4-3 till Slovakien efter 2 perioder mot Lettland, och Slovakerna vann över Ryssland.
Plus att får inse att lag som inte har enormt med NHL spelare, har mycket mera tid att spela ihop sig osv. Så skitlag? Nej
jag vet? skitlag? ja.
Tigerkotten
2006-02-18, 18:04
jag vet? skitlag? ja.
rätt bra skitlag isåfall om dom spelar jämna siffror mot Slovakien länge, plus spelar oavgjort mot USA.
Dumleman
foppa? :) Han passa :)
Ja men han låg bakom då :D
Metal_boy_
Kalas!! Hahaha!!
Tigerkotten
mååååååååååål 5-0
Är det bara jag som avskyr när kameran är så extremt nära som den var nyss?
Pretender
2006-02-18, 18:05
Rena lekstugan :D
Blir tvåsiffrigt tror jag
/P
Dumleman
2006-02-18, 18:08
Slovakien - Ryssland: 4-3
Slovakien - Lettland:4-3
Sverige - Ryssland: 0-5
Sverige - Lettland: 5-0 <-- foppa är med
Om man jämför mot Slovakien så borde Ryssland och Lettland vara lika bra men det skiljer 10 mål minst som Sverige har spelat, ja man kan jämföra så! :D
Tigerkotten
2006-02-18, 18:10
Slovakien - Ryssland: 4-3
Slovakien - Lettland:4-3
Sverige - Ryssland: 0-5
Sverige - Lettland: 5-0 <-- foppa är med
Om man jämför mot Slovakien så borde Ryssland och Lettland vara lika bra men det skiljer 10 mål minst som Sverige har spelat, ja man kan jämföra så! :D
och Ryssland vann bara med 1 mål över Kazakstan, medans Sverige vann med 5, alltså de Sverige bara otur som inte vann över Ryssland :D
Tigerkotten
2006-02-18, 18:15
åhh synd att foppa inte fick trycka in en dära.
sundvall
2006-02-18, 18:32
Fan vad jag älskar hockey, iallafall VM och OS :)
Sverige tar OS-guld! Jippie!
Metal_boy_
2006-02-18, 18:33
ding ding 2-0 :D
Jag hoppas att han får spela mera Lidas dvs, han har bra pricksäkerhet!
metal_boy: Jag antar du skrev i caps? Jag har märkt att det blir lunarstrom varning på bokstäverna när man gör det :D Att dom ändras :)
Haha, ja jag märkte det :D
Fan hoppas kanada åker på stryk nu, det är bara 1 1/2 min kvar nu !!
Metal_boy_
2006-02-18, 18:37
Canada fick stryk!!Haha!!
sundvall
2006-02-18, 18:38
Bra!
Metal_boy_
2006-02-18, 18:38
Sverige tar OS-guld! Jippie!
Jobbar du på Aftonbladet?
Metal_boy_
2006-02-18, 18:50
Sundin!!
Pretender
2006-02-18, 18:55
8-6 till lettland.
loliboll
Jobbar du på Aftonbladet?
Nej men visst vore det skoj om Svrige tog OS guld :)
Hur stora är chanserna tror du?
Metal_boy_
2006-02-18, 19:17
Nej men visst vore det skoj om Svrige tog OS guld :)
Hur stora är chanserna tror du?
Absolut!
Inte en aning :) Vad som helst kan ju hända om vi tittar på Canada - Schweiz
Lasse Kongo
2006-02-18, 19:27
Vilken härlig match, och så glad jag är över Foppas insats, nästan så att dem som var negativa mot Foppa i tråden borde be om offentlig ursäkt :whipped:
Men men, jag hoppas att Sverige kommer kunna kampa ännu mer i kommande matcher, vill se mer krig, men det behövdes dock inte idag.
I den här matchen såg man verkligen vad Foppa betyder för Sveriges lag, han lyfter ju hela laget och alla blir tajtare, helt underbart!
Men kvällens skräll, Schweiz smiskar upp Canada, fyfan så underbart! Jag haaaaaaaaatar Canada, mest pga deras extremt fula och farliga spel! Hatten av för Schweizarna.
Nu blickar vi framåt mot Usa.
DU GAAAAMLAAAA DU FRIAAAAAA LALALALALALALAAAAAAAAAAAA :hbang:
Absolut!
Inte en aning :) Vad som helst kan ju hända om vi tittar på Canada - Schweiz
Jo, riktigt skoj att canada fick på nötan :D
Är finnlands lag bra i detta OS då? Tror ni att de kommer vara ett hot?
Metal_boy_
2006-02-18, 19:50
Finnarna är allltid ett hot :)
Är det nån mer hockey idag??
Pretender
2006-02-18, 19:51
Finland - Tjeckien
och Slovakien - USA
vet dock inte om de visas.
/P
Lasse Kongo
2006-02-18, 19:52
Japp, acne mot schekien
Metal_boy_
2006-02-18, 20:00
Fattar inte varför Jagr har börjat använda en 70-talskapsyl som Wikegård kallar det! Ser förjävligt ut ju! Modell ful, som fanns att köpa på lekhuset(stod VM på dom) Fast med lite modernare linjer. Gretzky och Kurri bl.a, hade ju dom gamla äkta originalen :D
För er som inte fattat hur stort det damkronorna gjorde igår egentligen är: Krönika signerad Simon Bank. (http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,780721,00.html)
Finnarna är bra trots att dom har borta flera gubbar pga skada.
Metal_boy_
2006-02-18, 22:22
För er som inte fattat hur stort det damkronorna gjorde igår egentligen är: Krönika signerad Simon Bank. (http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,780721,00.html)
Riktigt stort, jag njöt enormt mycket. Antagligen var det mer njutning än herrarna kommer att bjuda på
Ja!! Finland har tagit ledningen över Tjeckien!
Pretender
2006-02-18, 22:26
Riktigt ful tackling på Jagr... sög musten ur den matchen.
Någon som har någon information ang. matchen mellan USA - Slovakien?
/P
sundvall
2006-02-18, 22:27
Såg ni tacklingen på Jagr? :D
Metal_boy_
2006-02-18, 22:28
Japp, haha vilket jävla skott i mål Tjeckerna gjorde!! Typiskt Tjeckiskt hårt jävla dyngskott.
Dumleman
2006-02-18, 22:34
Ja fy fan, mumintrollet som gjorde tacklingen hänger löst. Dålig stil^2
Lasse Kongo
2006-02-18, 22:39
Ja nackskott på finnen!
Hans mamma kan inte va glad, så ful som han är!
Helt idiotiskt, hoppas han blir avstängd resten av turneringen.
Usch, mkt dålig stil, hoppas att han blir avstängd.
Bortsett från det är det en jäkligt härlig match med mycket vilja. Hyvö Soumi!
Måste bara tillägga det var riktigt kul att se Wikegårds entusiasm inför tjejernas Final. Jävlar vad han levde sig in som förbundskapten :D :thumbup:
Lasse Kongo
2006-02-18, 22:46
Måste bara tillägga det var riktigt kul att se Wikegårds entusiasm inför tjejernas Final. Jävlar vad han levde sig in som förbundskapten :D :thumbup:
Wikegård är ju heeeeeelt underbar, "han är uppe på läktaren och ber om senap och ketchup" hahahaha så underbar han är!
Wikegård är ju heeeeeelt underbar, "han är uppe på läktaren och ber om senap och ketchup" hahahaha så underbar han är!
Haha ja samspelet Wikegård, Tornberg och Jihde höjer hela turneringen i min mening. Wikegård och Tornberg är kunnig och räds inte för att säga vad de tycker. Sen är det alltid kul när de slänger skit med Jihde. :thumbup:
Lasse Kongo
2006-02-18, 22:51
Haha ja samspelet Wikegård, Tornberg och Jihde höjer hela turneringen i min mening. Wikegård och Tornberg är kunnig och räds inte för att säga vad de tycker. Sen är det alltid kul när de slänger skit med Jihde. :thumbup:
Haha japp helt klart, det är riktigt kul att kolla/lyssna på, brukar vara rätt torrt annars ala Krister Ulfbåge haha.
Gillar inte riktigt Tornberg, men Jihde och Wikegård är sköna!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.