Visa fullständig version : Effektivaste sättet att bli brunare på 8 dar
Fredrik_S
2006-02-10, 13:14
Jag har en ganska bra grundfärg och solar solarium någon gång per vecka för att underhålla min solbränna från i sommras.
Jag vill maximera brunheten till om 8 dagar
Villket upplägg kan vara bäst då?
sola 20 min varannan dag
eller
sola 10 min varje dag
Har att välja på rör med 100 watt solarium resp rör med 160 watt solarium båda med 16+20 rör.
eller annat förslag?
Jag vet att jag tål 20 min varannan dag och inte tål 20 min varje dag.
10 min om dan vet jag inte om jag tål då jag ej testat.
Kaboffastar
2006-02-10, 13:17
ProTan.
Ja. Eller bara be en billackerare lacka dig i nån snygg brun färg, det är garanterat snabbaste sättet.
svep svep, brun resten av livet..
Och fort går det !
hahavaffan
2006-02-10, 13:21
Med risk för att inlägg tas bort, och gnäll uppstår, i vanlig ordning... undrar jag bara varför? Ska du resa bort, och inte vill se så turist ut? :)
Kaboffastar
2006-02-10, 13:24
Med risk för att inlägg tas bort, och gnäll uppstår, i vanlig ordning... undrar jag bara varför? Ska du resa bort, och inte vill se så turist ut? :)
Du blir nog bara en i mängden i alla fall ;)
ONtopic
Du kanske ska fråga hos de som har solarierna ? är inte det lite utav bästa sättet ?
Juliette
2006-02-10, 13:26
För mig funkar bäst att sola lite varje dag om jag vill bli maximalt brun, så tio min/dag skulle jag valt.
Men det kanska är olika för person till person..? Men av egen erfarenhet så funkar det bäst på mig iaf.
Du kan också prova att solduscha dig endast eller kombinerat med solningen. Då får man bäst resultat om man går till någon som sprayar på en, alltså INTE där man går in själv i en "typ duschkabin". Av de märken som jag provat tycker jag scanditan är bäst, och om du (de) använder clear-lösningen så färgar du inte av dig så mycket på kläder och lakan.
Smartast är då att göra en spray dag 3 och en dag 6, så är du maximalt brun dag 8. Då du redan har färg innan så kan du troligen redan första gången använda den mörkaste lösningen, om inte så definitivt när du gör den andra.
babyshambles
2006-02-10, 13:33
Lite off-topic, men jag tycker verkligen att det ser hemskt ut att vara solbränd på vintern.
Fredrik_S
2006-02-10, 15:57
Tack juliett.
Jag ska se hur jag reagerar på 10 min per dag.
Ja, jag ska till New york och ta danslektioner på Broadway. I en dansstudio med den ofta starka belysningen och med dom många svarta mäniskorna :)(var det sist jag var där iallafall) så ser det helt enkelt bättre ut med en mörkare färg på huden.
Fredrik_S
2006-02-10, 16:04
Du blir nog bara en i mängden i alla fall ;)
ONtopic
Du kanske ska fråga hos de som har solarierna ? är inte det lite utav bästa sättet ?
Nja, jag frågar hällre nån oberoend källa. Solarieägare är väl företagsamma och vill tjäna så mycket pengar som möjligt. De rekomenderar förhoppningsvis inte flera timmar om dan, men ändå.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.