Visa fullständig version : mest energi, maltodextrin vs dextropur?
jag har bara smakat dextropur och tycker att man blir väldigt pigg av det och presterar bättre i gymmet.men är det bättre eller sämre än maltodextrin? alltså vilken blir man "piggast" eller får mest "energi" av?
Ninjasmurf
2006-02-10, 13:26
Samma mängd energi (båda är kolhydrater, alltså 4,3kcal/gram)
Maltodrxtrin är ju inte lika sött, så det är nog godare att blanda ned (t.ex)50g maltodrxtrin i shakern tillsammans med proteinet/gainern än med 50g dextropur. men det är väl smaksak vad man gillar...
babyshambles
2006-02-10, 14:28
Jag kör på Dextropur eftersom min Whey smakar skit när man dricker den rent. Med Dextropuren smakar det kanon, eftersom det ger sådan kraftig sötma.
Ja precis. det beror nog mycket på vad man använder för andra kosttillskott.
Jag använder en god och halvsöt drink, med dextropur blir det supersupersött.
jag föredrar maltodrxtrin om man använder ett sött kosttillskott.
Men använder man nått blaskigt skit som smakar anus, blire nog godare med dextropur
den är drinken under passet jag pratar om.nu kör jag endast dextropur och tycker det smakar ok
jag testade carbo fx och det blev man inte pigg av alls
Absinteh
2006-02-10, 16:59
Som jag har läst mig till ska du ha 40% dextropur 50% maltodextrin och 10% sackaros.
Det ska tydligen kunna tas upp bäst av kroppen.
Ja, men frågan man ska ställa sig själv är väl ändå, på vilken nivå man själv är redo att dra gränsen. För mig räcker det med antingen Dextropur eller Malodextrin. men det är ju för MIG. andra som är mindre seriösa kanske struntar i snabba kolhydrater efter träning, och dom som är mer seriösa kanske räknar ut en exakt blandning för optimal prestation.
King Grub
2006-02-10, 22:02
Som jag har läst mig till ska du ha 40% dextropur 50% maltodextrin och 10% sackaros.
Det ska tydligen kunna tas upp bäst av kroppen.
Anledning? Eller källa?
kan man köpa dextropur i storförpackning typ 10kg? vilka firmor har sånt?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.