Visa fullständig version : Arne Persson till Stockholm?
Finns det fler än jag som är intresserade av Arnes kurser och bor i Stockholm? Om jag inte missförstått saken är väl herr Persson trots sin ålder och kroppshydda någorlunda mobil?
tossefar
2006-02-09, 19:20
Kommer han in genom dörrposten kan även jag vara intresserad av en kurs här uppe i civilisationen..
Arne Persson
2006-02-09, 19:21
Finns det fler än jag som är intresserade av Arnes kurser och bor i Stockholm? Om jag inte missförstått saken är väl herr Persson trots sin ålder och kroppshydda någorlunda mobil?
Mycket intresserad! Jag kör trots allt mellan 4500 - 5000 mil per år så det skall nog inte vara någon större fara. ;)
Du har inget planerat här i norr?
userfriendly
2006-02-09, 19:22
Jag är oxå intresserad! *flex*
Kurs uppe hos Fairings låter väl stabilt Arne? :naughty:
Instämmer!
Krokodil
2006-02-09, 19:26
Instämmer!+1
userfriendly
2006-02-09, 19:26
det låter skitstabilt!!!!!!!!!!!!!!! kolloträff o arneträff samma dag oso vräker vi i oss bars :D
ps. du har väl inte nån extrem dialekt så att man inte förstår vad du säger? jag vill ju ha valuta för pengarna :D :naughty:
Helt ontopic. När anordnar fairing en barätartävling? Givetvis till självkostnadspris :D
det låter skitstabilt!!!!!!!!!!!!!!! kolloträff o arneträff samma dag oso vräker vi i oss bars :D
Låter krymme!
Så, hur lockar vi sköldpaddsfantasten upp till Stockholm då? :naughty:
PS. Jag kan köpa en av dina sköldpaddsböcker, signerad såklart Arne! :thumbup:
Arne Persson
2006-02-09, 19:41
Mycket trevligt! Finns möjligheten så åker jag som sagt gladeligen upp till Stockholm igen! Finns bara en koordinator och lämpliglokal, helst med en liten teorisal, så kör vi!
Var du på Delta förut? Fairing kan eventuellt vara lite litet?
Kaboffastar
2006-02-09, 19:52
Har jag pengarna.+Arne kommer till sthlm så kan jag garantera att ja står och rycker i dörrn till lokalen redan vid 3 på natten fast att ja har 30 mil enkel resa till sthlm !
Har jag pengarna.+Arne kommer till sthlm så kan jag garantera att ja står och rycker i dörrn till lokalen redan vid 3 på natten fast att ja har 30 mil enkel resa till sthlm !
Arne måste känna sig älskad nu! :)
Vad lär man sig på Arnes kurser och vad har man för nytta av dem?
Jag tycker det verkar intressant, men jag har ju inte så bra koll på vad kurserna går ut på(eller vad det kostar, för den delen ;) ).
Arne Persson
2006-02-09, 19:59
Var du på Delta förut? Fairing kan eventuellt vara lite litet?
Jag har inga speciella krav, det bara så att den mkt trevliga Mirre ordnade den mkt trevliga kursen på Delta. Hemfärden var mindre trevlig med en total snöstorm under 60 mil hem.
Arne Persson
2006-02-09, 20:00
Jag tycker det verkar intressant, men jag har ju inte så bra koll på vad kurserna går ut på(eller vad det kostar, för den delen ;) ).
Du får frågon någon här som gått dom.
userfriendly
2006-02-09, 20:00
Helt ontopic. När anordnar fairing en barätartävling? Givetvis till självkostnadspris :D
vi skulle ju kunna ordna en nästa träff... va beredd på att jag vinner bara! *flex* (jag kan äta sjukt mkt om jag vill.... :naughty: bara psyket som inte får säga nej.....)
men som sagt, till självkostnadspris.. rikast vinner väl antagligen då.. :cryout:
Vet du inte vad du lär ut? :D
Arne Persson
2006-02-09, 20:03
Vet du inte vad du lär ut? :D
Jo men jag vet ju inte vad dom lär sig av det som jag lär ut.
;)
vi skulle ju kunna ordna en nästa träff... va beredd på att jag vinner bara! *flex* (jag kan äta sjukt mkt om jag vill.... :naughty: bara psyket som inte får säga nej.....)
men som sagt, till självkostnadspris.. rikast vinner väl antagligen då.. :cryout:
Njää, men det får ju vara ett fast pris. T.ex äta en låda bars snabbast eller motsv :D :eating:
Sa någon ätartävling ?
Jag anmäler mig !
Priset är väl strax under 1900:-? Så kanske det tillkommer reseersättning?
Hur många vill du att det ska vara minst Arne?
Kaboffastar
2006-02-09, 20:06
1900 per del va ? det är 2 delar ?
Är jag ute ock cyklar ?
Jo men jag vet ju inte vad dom lär sig av det som jag lär ut.
;)
Okej, okej - jag omformulerar frågan! Vad är det Arne försöker lära ut? ;)
:D
Arnes kurser är mycket bra. Dom rekomenderas varmt. :thumbup:
Förresten Arne, steg två?
Hur ofta har du Steg 1 nere i Lödde? Vad brukar kursen kosta när du håller den där?
Kaboffastar
2006-02-09, 20:18
Ja men ge oss lite seriös info istället för att bladdra om annat !
Jag är grymt intresserad och vill veta mer, bla annat det som Yes frågar om.
Reklam is the shit, ge mig !
*grr27*
Är också sugen att gå på kurs men jag har 1timmes resväg med tåg till stockholm så jag undrar hur dags du brukar sätta igång kursen på morgonen?
ikariotis
2006-02-09, 20:24
Ja är också intresserad, så styr upp nått nu f*r f*n
Är också sugen att gå på kurs men jag har 1timmes resväg med tåg till stockholm så jag undrar hur dags du brukar sätta igång kursen på morgonen?
Vad åker du för tåg om det tar 1 timme. Eller bor du inte kvar i JKPG?
Vad åker du för tåg om det tar 1 timme. Eller bor du inte kvar i JKPG?
Jo jag bor i jönköping men ska jag på kursen så åker jag hemifrån mina föräldrar i katrineholm. Blir närmre och billigare så
Cartwright
2006-02-09, 20:27
Arne, har du något på gång i Linköping imorgon? Jag läste något om det på ditt nya favoritforum.
Kaboffastar
2006-02-09, 20:29
steg 1, 2 ?
kosta ?
tider ?
mat ?
logi ?
vad ska man ha med sig ?
kan man köpa signade sköldpaddsböcker på plats ?
får man arnes frus hemmagjorda mackor ?
vad lärs ut ?
vad ligger tyngdpunkten på i de båda stegen ?
läggs det ens nån extra tyngd på nånting i något utav stegen ?
ja.. nåt sånt iaf.
Kost och logi får man ju fixa på något sätt, och jag tvivlar på att Arnes fru kommer med för att bre mackor åt dig Kaboff.
Jag gissar att man får kolla intresset mer seriöst och börja fundera på datum? Vi kan ju kolla med Lasse exempelvis hur han ställer sig till att få gymmet invaderat någon dag?
Hur länge kommer du att hålla på med kurserna Arne?
Arne Persson
2006-02-09, 22:03
Arne, har du något på gång i Linköping imorgon? Jag läste något om det på ditt nya favoritforum.
He he! Fick besked idag att där var sjuka instruktörer som inte kunde närvara så vi sköt den till nästa fredag.
Arne Persson
2006-02-09, 22:04
Steg 2 kursen kommer att planeras in så fort det har lugnat ner sig lite för mig vad gäller mitt jobb.
Steg 2 kursen kommer att planeras in så fort det har lugnat ner sig lite för mig vad gäller mitt jobb.
:thumbup:
Arne Persson
2006-02-09, 22:07
Priset brukar jag diskutera med den som är koordinator. Normalt brukar det vara 10-20 på kursen.
Metal_boy_
2006-02-09, 22:08
Kost och logi får man ju fixa på något sätt, och jag tvivlar på att Arnes fru kommer med för att bre mackor åt dig Kaboff.
:laugh:
Stenberg
2006-02-09, 22:41
När det gäller lokal skulle jag kunna kolla med KTH. Här finns ju rätt MÅNGA lokaler (underdrift) som skulle kunna passa...
När det gäller lokal skulle jag kunna kolla med KTH. Här finns ju rätt MÅNGA lokaler (underdrift) som skulle kunna passa...
Och gymmet är stort och av god standard?
Ni kan börja med mantrat redan nu.
Säg efter mig: Infraspinatus, supraspinatus, teres minor och subscapularis.
Krokodil
2006-02-09, 22:45
Finns det info någonstans om kursinnehållet?
Ni kan börja med mantrat redan nu.
Säg efter mig: Infraspinatus, supraspinatus, teres minor och subscapularis.
Hey, kanske du kan komma om Arne är upptagen?
Väldig tonvikt på anatomi i steg 1 upplevde jag, vilket bara var bra. Även en del övningsutförande, men jag hade mest behållning av anatomidelen. Jag gick egentligen inte kursen för att bli instruktör, utan mest för att lära mig mer. Arne är mycket duktig, och kursen är väl värd sina pengar. :thumbup:
Hey, kanske du kan komma om Arne är upptagen?
Räcker det för er att lära sig rotatorcuffarna och inget mer så visst.
Priset blir det samma, men kursen mycket kortare.
Räcker det för er att lära sig rotatorcuffarna och inget mer så visst.
Priset blir det samma, men kursen mycket kortare.
Det låter som en jättedålig idé faktiskt. Hur viktiga nu cuffarna än är.
Vore grymt intressant att närvara vid en av dina föreläsningar, du har inget kring dalarna fram över eller? Annars hoppe jag i bilen o far te sthlm när du är där nästa gång :)
nej, nej och nej!
Tinnitus och jag har pratat om att vi ska forsoka gora en skaneresa och trakassera Arne pa en av hans kurser.
varfor hanger du inte pa oss ner till obygderna istallet for att locka upp odjuret till vara civiliserade trakter istallet?
i planen ingar att ta oss till en mindre by och gora natten osaker men Arne havdar att vi inte orkar efter en hel dags kursande..
Och gymmet är stort och av god standard?
Det behövs väl bara en skivstång och lite viktskivor, Arne kör väl inget annat än tunga basövningar? :D
Mycket trevligt! Finns möjligheten så åker jag som sagt gladeligen upp till Stockholm igen! Finns bara en koordinator och lämpliglokal, helst med en liten teorisal, så kör vi!
LAsse har det, 100 meter från gymmet :booty: :thumbup:
M
Kaboffastar
2006-02-11, 12:17
Kan någon häva ur sig om det kostar 1900 kronor steget ?
Kan någon häva ur sig om det kostar 1900 kronor steget ?
Ja. Gjorde det när jag gick den iaf.
Jag kollar med Lasse. Det har ju varit på tapeten förrut med Fairings men det sprack då (OBS - vare sig Lasses eller Arnes fel). Bättre lycka denna gång kanske.
allan
Tips:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=38081
Tips:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=38081
Tack! Äntligen kom det ett svar. :)
Låter onekligen intressant(fast sen vet jag inte hur det funkar med pengar, tid etc. om det skulle bli av).
Arne Persson
2006-02-14, 20:23
Kommer ej ihåg vad deltagarna fick betala på den kursen?
Kommer ej ihåg vad deltagarna fick betala på den kursen?
En hundring eller två om jag minns rätt :)
JAM: läste din sammanfattning av föreläsningen nu! Detta verkar ju riktigt intressant.
Vore skitkul Arne om du kunde komma upp till sthlm igen, jag vet då att jag skulle alla ggr boka hotell för en helg och fara ned dit härifrån falun! Verkar ju kanon dedär!
mvh =)
Arne Persson
2006-02-15, 08:52
JAM: läste din sammanfattning av föreläsningen nu! Detta verkar ju riktigt intressant.
Vore skitkul Arne om du kunde komma upp till sthlm igen, jag vet då att jag skulle alla ggr boka hotell för en helg och fara ned dit härifrån falun! Verkar ju kanon dedär!
mvh =)
Som sagt finns det bara en en lämplig tid och plats för intresserade så kör vi! :)
Låter ju kanon! Kom igen nu gått folk o visa intresse i denna tråd nu! :D Såg allan skulle kolla upp lokal va? Hoppas hoppas! :thumbup:
Jag kommer gärna och lyssnar.
Okej, för att det ska bli lite mer överskådligt så gör vi såhär:
Du som är intresserad av att gå (samt betala för) en helgkurs för Arne skickar ett pm till mig, så är det lättare att se hur stor grupp vi skulle kunna få ihop. Lokal löser vi. Boende fixar man själv.
Okej, för att det ska bli lite mer överskådligt så gör vi såhär:
Du som är intresserad av att gå (samt betala för) en helgkurs för Arne skickar ett pm till mig, så är det lättare att se hur stor grupp vi skulle kunna få ihop. Lokal löser vi. Boende fixar man själv.
men?????????/
jag som trodde du ville haka pa ner till Skane *suck*
jag sag framfor mig ett aventyr ala Thelma & Loise fast med 3 tjejer.....
men?????????/
jag som trodde du ville haka pa ner till Skane *suck*
jag sag framfor mig ett aventyr ala Thelma & Loise fast med 3 tjejer.....
Trots att skåne lockar oerhört ill jag inte beröva hemstaden möjligheten till Arne. Du är väl på Cilia?
Trots att skåne lockar oerhört ill jag inte beröva hemstaden möjligheten till Arne. Du är väl på Cilia?
antagligen men jag tycker fortfarande att skane ar mer lockande *pout*
Skåne låter mycket mer lockande :thumbup:
Då slipper farbror Arne köra så långt, och jag med ;)
Arne Persson
2006-02-15, 20:43
Kommer gärna upp till hufvudstaden! :) Skall imorgon till Linköping (Campushallen) och hålla en liten kurs där på fredagen för instruktörerna under några timmar.
Kommer gärna upp till hufvudstaden! :) Skall imorgon till Linköping (Campushallen) och hålla en liten kurs där på fredagen för instruktörerna under några timmar.
Ska du dundra av nåt pass på Campus imorgon? Eller du kanske åker upp sent?
Jag kan komma och föreläsa ämnesomsättning igen om jag slipper kursavgift :)
Jag vill gå steg 2, gärna i sthlmområdet.
Kaboffastar
2006-02-15, 22:32
Det låter ju ypperligt !
steg 1
steg 2
och emmzan på näringslära.
Någon mer som är sugen på att "gratisföreläsa" och lära mig så mycket som möjligt på samma gång ?
:cool:
Arne Persson
2006-02-15, 22:36
Ska du dundra av nåt pass på Campus imorgon? Eller du kanske åker upp sent?
Vet ej när jag kommer iväg. Vägarna är inte speciellt trevliga här nere just nu.
Arne Persson
2006-02-15, 22:36
He he! Det gjorde du ypperligt sist! ;)
Bumpeli bump.
Är det inte fler än fyra som är intresserade? Kanske får vi packa in oss i en bil och fara till skaune om vi vill möta mannen, myten, legenden.
Bumpeli bump.
Är det inte fler än fyra som är intresserade? Kanske får vi packa in oss i en bil och fara till skaune om vi vill möta mannen, myten, legenden.
:thumbup:
Kanske starta en ny tråd om intresse o klistra den eller nånting? Tråden hinner ju försvinna rätt fort här på allmänt då den varje timma bombas med nya trådar =)
Bara en tanke! :)
Kanske starta en ny tråd om intresse o klistra den eller nånting? Tråden hinner ju försvinna rätt fort här på allmänt då den varje timma bombas med nya trådar =)
Bara en tanke! :)
Done, tack för tipset.
Krokodil
2006-02-18, 00:17
Done, tack för tipset.
Hur gjorde du en sticky Mini, har du krafter vi andra inte har? :D
Hur gjorde du en sticky Mini, har du krafter vi andra inte har? :D
Du skulle bara veta...
Frågan är ju om folk ser den när den är sticky, jag letade och det tog mig nästan 10 sekunder att hitta den pga sticky :/
Frågan är ju om folk ser den när den är sticky, jag letade och det tog mig nästan 10 sekunder att hitta den pga sticky :/
Därför är jag lite jobbig och håller liv i denna tråd också tänkte jag. :D
Good thinking.
lite??? *puzzled*
lite??? *puzzled*
Det är inte 22:a än, vad gör du på kolo så mycket?
Det borde du väl kunna räkna ut med lilltån om det är den 18:e nu?
ater frukost och ser till sa att ni inte slappnar av helt utan kanner flaset i nacken.
varfor sover inte du?
Det borde du väl kunna räkna ut med lilltån om det är den 18:e nu?
Ne, jag är blond.
ater frukost och ser till sa att ni inte slappnar av helt utan kanner flaset i nacken.
varfor sover inte du?
Vi blondiner sover bara med sällskap.
http://bestsmileys.com/signs11/3.gif
Jag förväntar mig två pm från Yankeee och Cilia där ni beskriver hur sugna ni är på att gå kurs, hur betalningsvilliga ni är och hur mycket ni uppskattar mitt initiativ och min handlingskraft. Seså, sluta slaska i min tråd.
Seså, sluta slaska i min tråd.
Bra där!!! :thumbup:
allan
Bump!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=63000 <-- anmäl er!
Och så gör vi att fler ser stickyn som nu är uppdaterad.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.