handdator

Visa fullständig version : Är det tufft att vara tjej på kolo?

Krokodil
2006-02-09, 18:28
I ett annat forum diskuteras skillnaderna mellan det forumet och Kolozzeum, en tjej skrev..

Om vi skall prata skillnader så tror jag att det procentuellt sett finns fler tjejer på BODY är på Kolozzeum, och jag tror att det påvekar klimatet en del. På Kolozzeum är det så pass få tjejer att de har anammat en lite "manligare" jargong. Så uppfattar jag det i alla fall.

Baan
2006-02-09, 18:30
hmmmmmm tycker inte det verkar vara någon nackdel, folk verkar bete sig schyssate överlag mot tjejer. en neackdel vore småraggningen och sånt som jag hade nog stört mig lite på (fast nu är jag bara avundsjuk).

christian
2006-02-09, 18:30
Haha, det kan jag inte tänka mig. Kolla uppmärksamheten när någon tjej skriver mot när en kille skriver i t ex träningsdagboken.

De, som vistas här, trivs nog gött. Dessutom får vi ju en del nya då och då. It´s all good.

hahavaffan
2006-02-09, 18:34
Hehe ja... Mange_85 skapar en tråd med bilder under Träningsjournaler, och får en visning per dygn. Lotta_85 gör samma sak, och får 600 visningar den första minuten, och sen runt 250 visningar per trekvart.

Visst är det annorlunda att vara tjej här... är de dessutom snygga, så får de snabbt lära sig att Metal_boy, Kollos raggarkonung, gärna ger lektioner i sexuellt umgånge :D

Trance
2006-02-09, 18:37
Generellt så finns det en hel del tjejer som väljer könsneutrala namn just pågrund av denna uppmärksamheten på dess person istället för kanske innehållet på posterna.

Som jag.

mini
2006-02-09, 18:39
Jag ser inte citatet ovan som sanning nödvändigtvis. Kanske är det inte så att tjejerna på Kollo anammar en manligare jargong, utan gillar Kollo just för att de själva känner sig mer bekväma i den typen av kommunikation?

Inte har tjejer på Kollo det svårt om de bara kan bita ifrån lite.

Baan
2006-02-09, 18:41
det enda jag finner negativt i just den här frågan är att få kan vara kritiska mot en tjej som postar bilder, dom kanske är rädda för att skrämma iväg henne, vad vet jag :) men ofta känns det som killar lättare får konstruktiv kritik (läs: får ta emot skit) medan jag sällan (kanske aldrig) fått se det hända en tjej.

Tricklev
2006-02-09, 19:30
Visst är det annorlunda att vara tjej här... är de dessutom snygga, så får de snabbt lära sig att Metal_boy, Kollos raggarkonung, gärna ger lektioner i sexuellt umgånge :D

:laugh: :laugh: :laugh:

Fettecke
2006-02-09, 19:35
Hehe ja... Mange_85 skapar en tråd med bilder under Träningsjournaler, och får en visning per dygn. Lotta_85 gör samma sak, och får 600 visningar den första minuten, och sen runt 250 visningar per trekvart.

Precis... Jag ska snitta dicken och bli babe. Verkar som om jag måste döpa om mig till Lotta också....

zanzi
2006-02-09, 19:42
Generellt så finns det en hel del tjejer som väljer könsneutrala namn just pågrund av denna uppmärksamheten på dess person istället för kanske innehållet på posterna.

Som jag.

Visste inte att du var en tjej!?

Du har PM!

:D

Skäms lite men jag men måste nog säga att jag särbehandlar tjejer. Blir mer imponerad av en stor tjej än en motsvarande kille. Pinglan t.ex. (finns fler på kolo men tog första namnet som dök upp). :bow:

Trance
2006-02-09, 19:44
Visste inte att du var en tjej!?

Du har PM!

Skäms lite men jag men måste nog säga att jag särbehandlar tjejer. Blir mer imponerad av en stor tjej än en motsvarande kille. Pinglan t.ex. (finns fler på kolo men tog första namnet som dök upp). :bow:

Nej, jag är inte tjej. Dessutom fick jag inte ett enda PM, så jag har kass feminin utstrålning. Livet är hårt.

Angel
2006-02-09, 20:16
ingen har försökt ragga på mig iallfall, ja gjorde ett halvtaskigt försök i början att ragga på allan men har lagt ner de...

Yankeee
2006-02-09, 20:17
ingen har försökt ragga på mig iallfall, ja gjorde ett halvtaskigt försök i början att ragga på allan men har lagt ner de...

Allan är gammal nog att vara big brother åt oss på forumet, men han har inget med programmet att göra.

Sonny
2006-02-09, 20:20
ingen har försökt ragga på mig iallfall..

Metal_boy_
2006-02-09, 20:22
Äh, den där "jargongen" som det pratas om tror jag mer går i hand med att det är tuffa brudar som gillar vikter :cool: Det kan väl uppfattas som att det är lite pojkflickigt i det, jag vet inte. Men jag ser inget negativt i det, jag gillar kvinnor med lite klös i.

Metal_boy_
2006-02-09, 20:23

Lugna dig kvinna. I sinom tid, i sinom tid...

Bönne
2006-02-09, 20:29
Får ni inte mysiga förslag i PM, tycker att jag läst att tjejer klagat över det, här och på andra ställen, fast missminns mig kanske.

Zakath
2006-02-09, 20:32
Nej, det är inte tufft.

Men tjejer får onekligen väldigt mycket mer uppmärksamhet här än killarna, på gott och ont.

Jorgen
2006-02-09, 20:39
Får ni inte mysiga förslag i PM, tycker att jag läst att tjejer klagat över det, här och på andra ställen, fast missminns mig kanske.
Det finns dom som får mer än mysiga förslag via PM.

Trakasserier mot medlemmar (kvinnliga som manliga) är INTE accepterat på detta forumet.

sissa
2006-02-09, 21:17
jag tycker det är tufft att vara på kollo. sen om det beror på att jag är tjej vetefan. uppenbarligen finns det qvinns som inte tycker det, så det beror åtminstone inte bara på det.

har aldrig stött på en liknande jargong faktiskt (på forum. vilket kan bero på att de tidigare forum jag vatt på varit av en mer nördig karaktär. typ filosofi och sånt) ). det är väldigt ytligt många ggr, vansinnigt sexfixerat och ett ganska så tufft klimat hela tiden. känns väldigt "öh! vaddå vi här på kollo, vi är faktiskt skitcoola så kom inte här" och nästan allt spårar allt ut till nån slags intern analdiskussion.

sen är jag förmodligen en torrboll + att jag bryr mig för mkt och inte har ett liv och att jag inte förstår mig på att "vara oseriös" på det sättet som menas här.

just det; jag är förmodligen bitter och skit också.

och gissa hur många kompisar jag har.

Trance
2006-02-09, 21:25
jag tycker det är tufft att vara på kollo. sen om det beror på att jag är tjej vetefan. uppenbarligen finns det qvinns som inte tycker det, så det beror åtminstone inte bara på det.

har aldrig stött på en liknande jargong faktiskt (på forum. vilket kan bero på att de tidigare forum jag vatt på varit av en mer nördig karaktär. typ filosofi och sånt) ). det är väldigt ytligt många ggr, vansinnigt sexfixerat och ett ganska så tufft klimat hela tiden. känns väldigt "öh! vaddå vi här på kollo, vi är faktiskt skitcoola så kom inte här" och nästan allt spårar allt ut till nån slags intern analdiskussion.

sen är jag förmodligen en torrboll + att jag bryr mig för mkt och inte har ett liv och att jag inte förstår mig på att "vara oseriös" på det sättet som menas här.

just det; jag är förmodligen bitter och skit också.

och gissa hur många kompisar jag har.

Antar att det handlar om att lära sig att hoppa över och strunta i vad folk skriver. Jag läser så gott som aldrig poster utav många av de mer frekventa spammarna. De brukar skriva samma sak hela tiden ändå.

AFanatic
2006-02-09, 21:39
Det tror jag inte...att det är tufft alltså. Kanske beror på vilken ålder man är i iofs, eller vem man frågar för den delen.

Men jag vet ju att jag är en tomboy (fast jag gillar inte matte eller att gå omkring i herrkläder), så jag störs inte. :D

sissa
2006-02-09, 21:47
Antar att det handlar om att lära sig att hoppa över och strunta i vad folk skriver.

jag måste kolla vad folk skriver eftersom jag måste kolla in läget så jag vet hur jag ska vara när jag försöker vara rätt och vill bli högt älskad, helst av alla förstås. ( och vart vänder man sig då? kollo!!
ehum..kanske inte)

borde nog lägga ner det.

Allan
2006-02-09, 21:50
Återigen - vi försöker hålla en bra stil på Kolozzeum. OM tjejer känner sig utsatta eller åsidosatta måste ni ta kontakt med moderatorerna. Jag tycker själv vi fått bukt med raggandet i trådarna, men det kanske behövs en uppstramning igen!

allan

Jorgen
2006-02-09, 21:51
Jag tycker själv vi fått bukt med raggandet i trådarna, men det kanske behövs en uppstramning igen!

allan
Det är bara Metal kvar. :whipped:

Trance
2006-02-09, 21:52
jag måste kolla vad folk skriver eftersom jag måste kolla in läget så jag vet hur jag ska vara när jag försöker vara rätt och vill bli högt älskad, helst av alla förstås. ( och vart vänder man sig då? kollo!!
ehum..kanske inte)

borde nog lägga ner det.

Att vara hatad väcker ungefär lika starka känslor som att vara älskad, men är mycket lättare att uppnå.

Jag tycker själv vi fått bukt med raggandet i trådarna

Seriöst? Sedan är jag väl kass på att raportera, men vet inte att ni velat ha bort det heller.

Big_Vik
2006-02-09, 22:00
Det finns dom som får mer än mysiga förslag via PM.

Trakasserier mot medlemmar (kvinnliga som manliga) är INTE accepterat på detta forumet.

Men lite trakasserier är bara roligt och acceptabelt, eller vad säger man annars om Metal Boys avatar? :D

Inte för att jag vill ha bort den, men det känns som om det blir tufft att dra några gränser.

Squatinator
2006-02-09, 22:02

Jag försöker leda in honom i säkerhet så jag kan få honom på rygg. Men det kommer ta lite tid så ni får ha lite tålamod så länge. Jag tror att han börjar få känslor för mig. Redan i en annan tråd så pratade vi:

Han "Nu har jag sluppit haggan iaf!"
Jag "Tjejer är jobbiga"
Han "Ja"

Vi bondade helt klart där så det är bara bygga på det.

Trance
Men lite trakasserier är bara roligt och acceptabelt, eller vad säger man annars om Metal Boys avatar? :D

Inte för att jag vill ha bort den, men det känns som om det blir tufft att dra några gränser.

Heh, riktigt skabbig avatar ja.

zanzi
Nej, jag är inte tjej. Dessutom fick jag inte ett enda PM, så jag har kass feminin utstrålning. Livet är hårt.

Visst visste jag att du inte är en tjej (eller rättare sagt, trodde mer på att du var en kille). Försökte bara skoja till det lite där men om du fortfarande vill ha ett PM kan jag knåda ihop ett senare med några homoerotiska inslag. ;)

Jorgen
2006-02-09, 22:03
Men lite trakasserier är bara roligt och acceptabelt.
Trakasserier (utsätta (någon) för obehag eller förföljelse) är aldrig roliga eller accepterade.

mini
2006-02-09, 22:04
Men lite trakasserier är bara roligt och acceptabelt
För vem och enligt vem?

Metal_boy_
2006-02-09, 22:05

Metal_boy är Metal_boy, jag är harmlös och det vet nog kvinnorna på forumet om. Dom seriösa snuskhumrarna bombar antagligen flickorna med PM. Fråga kvinnorna om dom har blivit drabbade av sånt när det gäller mig :)

Krokodil
2006-02-09, 22:06
Men lite trakasserier är bara roligt och acceptabelt.
Det är skillnad på gnabb och trakaserier.

Metal_boy_
2006-02-09, 22:06
Trakasserier (utsätta (någon) för obehag eller förföljelse) är aldrig roliga eller accepterade.

Håller absolut med, sånt är bara obehagligt och tråkigt att det ska förekomma på ett forum :(

Trance
2006-02-09, 22:08
Håller absolut med, sånt är bara obehagligt och tråkigt att det ska förekomma på ett forum :(

Känns det inte lite fel när du skriver det?

Squatinator
2006-02-09, 22:09

Det handlar mer om att förnärma folk. T.ex. om någon är politiskt korrekt så kan man säga "negerboll". Det är roligt. Eller om man är mörkhyad så kan man skämta om det eller liknande. Humor är roligt när någon blir förnärmad över det.

Big_Vik
2006-02-09, 22:09
Nu vet vi att Melish inte tar illa vid sig, men är det osannolikt att någon annan i hennes ställe hade gjort det? Hur mycket fantasi behövs för att förstå att "en banan för Melish" lika väl kan vara "en fallos för Melish"? Varför väljer man annars en banan när man kan ta ett päron t.ex.? :D Men lite får man såklart tåla! Såg det bara som värt att nämna.

Jorgen
2006-02-09, 22:10
Metal_boy är Metal_boy, jag är harmlös och det vet nog kvinnorna på forumet om. Dom seriösa snuskhumrarna bombar antagligen flickorna med PM. Fråga kvinnorna om dom har blivit drabbade av sånt när det gäller mig :)
Jag skojade bara kompis. :)

Hade du varit en av dom seriösa snuskhummrarna så hade vi nog vetat om det och då hade vi skickat hem Bumbi och Emmzan till dig för en obedövad kastrering. :D

Metal_boy_
2006-02-09, 22:10
Känns det inte lite fel när du skriver det?

Absolut inte.

Metal_boy_
2006-02-09, 22:11

Hade du varit en av dom seriösa snuskhummrarna så hade vi nog vetat om det och då hade vi skickat hem Bumbi och Emmzan till dig för en obedövad kastrering. :D

:laugh: :thumbup:

Trance
2006-02-09, 22:17
Nu vet vi att Melish inte tar illa vid sig, men är det osannolikt att någon annan i hennes ställe hade gjort det? Hur mycket fantasi behövs för att förstå att "en banan för Melish" lika väl kan vara "en fallos för Melish"? Varför väljer man annars en banan när man kan ta ett päron t.ex.? :D Men lite får man såklart tåla! Såg det bara som värt att nämna.

Sedan kan man ju undra, hur vet man att hon inte tar illa upp? Känns lite som några retar en person i gänget och säger: "Du vet väl att jag bara skämtar så du tar inte illa upp va?". Skulle nog vilja säga att svaret alltid är "Det är lugnt..", även fast det inte alltid är det. Finns ju en tjej på forumet som signalerat att det blev lite mycket ett tag där. Lite überseriöst ett tag där, men skit samma. Jag vill bara ha bort allt jäkla jobbigt spam.

Metal_boy_
2006-02-09, 22:20
Sedan kan man ju undra, hur vet man att hon inte tar illa upp? Känns lite som några retar en person i gänget och säger: "Du vet väl att jag bara skämtar så du tar inte illa upp va?". Skulle nog vilja säga att svaret alltid är "Det är lugnt..", även fast det inte alltid är det. Finns ju en tjej på forumet som signalerat att det blev lite mycket ett tag där. Lite überseriöst ett tag där, men skit samma. Jag vill bara ha bort allt jäkla jobbigt spam.

Frågan är ju när man vet det någon gång över huvud taget, vare sig det gäller damerna nu eller i övrigt.

Big_Vik
2006-02-09, 22:28

Bra sagt. Inte den förste man väntade sig det från om en säger, och inläggen i medliande-tråden dessutom. Har herr/fru Trance blivit blödig på senaste? :D

Nog är bananfallet gränsfall alltid. Ja men det blev ju väldigt tydligt att "addressen till BK:s forum" osv. inte var något fel att driva med. Själv tycker jag att stämningen blev lite taskig när alla slöt upp bakom, nästan lite mobbing. Nåväl...

mini
2006-02-09, 22:37
Ja men det blev ju väldigt tydligt att "addressen till BK:s forum" osv. inte var något fel att driva med.
Igen - enligt vem?

Big_Vik
2006-02-09, 23:09
Igen - enligt vem?

De som har makten såklart.

skaparn
2006-02-09, 23:17

Frågan är väl om ditt ändlösa anspelande på sex och raggningsförsöken kan isoleras. Effekten av det kan vara en förändring av jargongen generellt. Efter att ha sett dina inlägg 140 gånger är man kanske omedvetet något avtrubbad? I synnerhet gäller detta nytillkomna skribenter.

Inte med det sagt att ditt beteende har haft just den effekten, men jag påpekar bara att jargong och allmän stämning är en summa större än dess beståndsdelar.

Metal_boy_
2006-02-09, 23:24
Frågan är väl om ditt ändlösa anspelande på sex och raggningsförsöken kan isoleras. Effekten av det kan vara en förändring av jargongen generellt. Efter att ha sett dina inlägg 140 gånger är man kanske omedvetet något avtrubbad? I synnerhet gäller detta nytillkomna skribenter.

Inte med det sagt att ditt beteende har haft just den effekten, men jag påpekar bara att jargong och allmän stämning är en summa större än dess beståndsdelar.

Nja vetefan. Det vore skillnad om alla betedde sig som mig och lyckligtvis så är det ju inte så.

Cerberus
2006-02-09, 23:25
Det e coolt med muskler, vältränade tjejer är sexiga...

dock till en viss gräns. Typ fitness-brudar som Eva-Linda blabla(kommer inte ihåg resten av namnet) är skitsnygg/sexiga.

Lite tråkigt att det e så få tjejer på detta forum, det e dock coolt med tjejer som tränar :)

fick en liten idé, funderar på att registrera mig på ett tjejforum(för vad som helst) :D någon som kan tipsa om ngt bra tjejforum(för bindor, trosor, whatever :P).

mini
2006-02-09, 23:31
Cerberus, om du tror att tjejforum (vad är det förresten?) innebär att prata bindor och trosor gissar jag att du inte varit i närheten av det senare? Och hur dina preferenser ser ut var väl inte ämnet för denna tråd?

Trance
2006-02-09, 23:35
Cerberus, om du tror att tjejforum (vad är det förresten?) innebär att prata bindor och trosor gissar jag att du inte varit i närheten av det senare? Och hur dina preferenser ser ut var väl inte ämnet för denna tråd?

Tjejforum domineras av bilder som läggs in när de har kuddkrig i underkläder.

Nej, men forum som domineras av tjejer bör ju vara forum inriktade på hästar, feminism, darin och liknande.

Cerberus
2006-02-09, 23:38

Svårt att ta ett skämt?? Och nej, trosor är ngt jag inte fått som dagligvara på ett tag...jag är bara ärlig. Iof är de ju inte trosorna jag vill ha utan...ja :P

sissa
2006-02-09, 23:51
ville bara flika in att jag inte själv har blivit personligt påhoppad eller så, jag syftade mer på den allmänna jargongen sådär. jag kan reagera på grovt språk och grova skämt ( eller ja, som är grovt i mina öron iaf)
det behöver inte bara vara sexistiskt , även om det nog främst är det jag tänker på, utan grovt språk rent allmänt som iaf jag kan reagera på. och så fin i kanten tror jag inte att jag är ( jag är inte så superkänslig så att jag reagerar på svordomar eller så) ,men ibland kan man undra helt klart.

men herregud, att vistas här är ju frivilligt. förstås.

mini
2006-02-09, 23:57
www.cuddelypinkponies.com/forum

Det enda "tjejforum" jag känner till då är ett där Cerberus inte skulle vara många minuter. Brudarna där skulle tugga honom och spotta ut honom gråtande på gatan.

Diana
2006-02-09, 23:59
känns väldigt "öh! vaddå vi här på kollo, vi är faktiskt skitcoola så kom inte här" .
:laugh:

ja upplever kolo som ett vänligt forum, (har iofs inget annat forum att jämföra me då de är det enda ja bekantat mej med..) ok att de är en jäkla salig röra av olika typer av folk, olika humör och stil men trots det känns stämmningen accepterande och familje-aktig på nåt vis, modsen är snabba på att ta bort personpåhopp/avlägsna raggare osv :thumbup:

fick en liten idé, funderar på att registrera mig på ett tjejforum(för vad som helst) :D någon som kan tipsa om ngt bra tjejforum(för bindor, trosor, whatever :P).
hahaha
valfritt hästforum borde väl funka :D

Cerberus
2006-02-10, 00:00

Det enda "tjejforum" jag känner till då är ett där Cerberus inte skulle vara många minuter. Brudarna där skulle tugga honom och spotta ut honom gråtande på gatan.

Ärligt talat, hur kan man ta så illa upp?? Det var inget personligt menat mot dig men den den där report-knappen under din avatar ser mer attraktiv nu... *grr*. Du vet inget om mig och det där börjar likna personligt påhopp.

mini
2006-02-10, 00:02
Klarar du inte av jargongen?
Det är inget personligt mot dig, de skulle behandla alla män (och en stor andel kvinnor också när jag tänker efter) på det viset.

Krokodil
2006-02-10, 00:07

Funkar ej!

mini
2006-02-10, 00:09
Funkar ej!
Å, den måste ha stängts ner av sedlighetspolisen. Rackarns.

Big_Vik
2006-02-10, 00:10
Mini är giftig ikväll *popcorn* Vad är det för typ av forum? :) (vågar inte kika)

Krokodil
2006-02-10, 00:13
Å, den måste ha stängts ner av sedlighetspolisen. Rackarns.
Typiskt! :D

Kan det vara så att den "råamenhjärtligajargongen" här skrämmer bort tjejer? Det finns ändock ganska många som är reggade i flera år utan en enda post, de kanske helt enkelt inte vågar göra sin röst hörd.

mini
2006-02-10, 00:22
För mig var det mest att jag inte visste vad jag skulle kunna tillföra. Jag är (okej, var) inte typen som skulle stövla in i allmänt och spamma dag ett. Man kommer hit för att lära sig om träning. Och det är en ganska "tajt" stämning på allmänt. Det kan verka som om alla känner alla. Då är det inte så lätt. Så visst, den råa men hjärtliga tonen kan säkert uppfattas som mest rå. Det passar inte alla.

Fartman
2006-02-10, 00:23
Återigen - vi försöker hålla en bra stil på Kolozzeum. OM tjejer känner sig utsatta eller åsidosatta måste ni ta kontakt med moderatorerna. Jag tycker själv vi fått bukt med raggandet i trådarna, men det kanske behövs en uppstramning igen!

allan

Om man ser till hur det var för ett par år sedan (och med säkerligen mindre än hälften så många medlemmar) så har det faktiskt blivit mycket mycket bättre. Jag kommer så väl ihåg en tråd där Nate(?) la ut en bild, det var fanimej som en skock fängelsekunder huserade på forumet.
Numera när det gäller raggning är det ju mest sånt som man rätt lätt kan identifiera som skoj, mellan användare som känner varandra väl.

Diana
2006-02-10, 00:30
det var fanimej som en skock fängelsekunder huserade på forumet.
.
dom drog nog tilll exhale :D

Grisen
2006-02-10, 00:31
Ärligt talat, hur kan man ta så illa upp?? Det var inget personligt menat mot dig men den den där report-knappen under din avatar ser mer attraktiv nu... *grr*. Du vet inget om mig och det där börjar likna personligt påhopp.

Klarar du inte av jargongen?
Det är inget personligt mot dig, de skulle behandla alla män (och en stor andel kvinnor också när jag tänker efter) på det viset.

Ha ha, stackars Cerberus..

*popcorn*

Krokodil
2006-02-10, 00:32
dom drog nog tilll exhale :DEller kom ur puberteten. :D

Fartman
2006-02-10, 00:38
Eller kom ur puberteten. :D
Jo, det var pinsamt många som fortfarande huserar här. Drog en snabbkoll genom tråden och kunde konstatera att det värsta var rensat, men nog var det många "Du var ju väldigt fin iaf :love:" etc.

Diana: Det är nog inte alls omöjligt med tanke på hur det var där. ;)

Metal_boy_
2006-02-10, 01:23
Jag försöker leda in honom i säkerhet så jag kan få honom på rygg. Men det kommer ta lite tid så ni får ha lite tålamod så länge. Jag tror att han börjar få känslor för mig. Redan i en annan tråd så pratade vi:

Han "Nu har jag sluppit haggan iaf!"
Jag "Tjejer är jobbiga"
Han "Ja"

Vi bondade helt klart där så det är bara bygga på det.

Haha, det där inlägget missade jag :laugh:

:thumbup:

Tricklev
2006-02-10, 01:23
Haha, den lilla raggning som finns nu känns som vänlig emellan folk som känner varandra, och Metalponken, trots sin storlek är harmlös.

Ps: Metal, när får jag min banan?

Jense
2006-02-10, 01:25

aja, metal raggar på fula brudar också. han bara raggar

Metal_boy_
2006-02-10, 01:27
aja, metal raggar på fula brudar också. han bara raggar

Precis! Det finns en plats för alla kvinnor i mitt hjärta.

Trance
2006-02-10, 01:31
Bra sagt. Inte den förste man väntade sig det från om en säger, och inläggen i medliande-tråden dessutom. Har herr/fru Trance blivit blödig på senaste? :D

Jag är ju nästan alltid snäll och trevlig. Förutom mot jobbiga personer...och mini. Men mot mini krävs det annars blir hon så kaxig när hon piskat upp några unga pojkar.

Metal_boy_
2006-02-10, 01:34
Haha, den lilla raggning som finns nu känns som vänlig emellan folk som känner varandra, och Metalponken, trots sin storlek är harmlös.

Ps: Metal, när får jag min banan?

:thumbup:

Varsego:

Tolkia
2006-02-10, 08:45
De som har makten såklart.
Jag är inte så säker på att jag håller med till 100% där.
Kan det vara så att den "råamenhjärtligajargongen" här skrämmer bort tjejer?
Kan vara så, men behöver inte vara det (även bland tjejer finns det ju - tro det eller ej, grabbar - en viss individuell variation). Dock är den berömda "råa men hjärtliga" jargongen oftare än manb skulle önska bra mycket mer rå än hjärtlig; kanske för att fok verkligen inte fattar var gränserna går, kanske för att folk inte bryr sig om att fundera över om någon skulle kunna ta illa upp/det vederbörande skriver verkligen ÄR kul eller bara taskigt, kanske för att folk skiter i om någon tar illa upp. Det är å andra sidan inte ett specifikt "tjejproblem" utan mer allmänmänskligt.

Diana
2006-02-10, 08:58
Eller kom ur puberteten. :D
eller bytte nick... any suspects.....? :laugh:

Diana: Det är nog inte alls omöjligt med tanke på hur det var där. ;)
sant, PMboxarna gick fan varmare än själva forumet :D rip...

är helt klart så som tolkia säger! sen finns de folk som kan leverera 'skämtsam råhet' men inte ta det när det kommer tillbaka o biter dem i aschlet sas :D så man ska nog passa sej lite för att dra för mkt slutsatser var folks självdistans ligger om man inte känner dom

Jense
2006-02-10, 09:11
Mini är giftig ikväll *popcorn* Vad är det för typ av forum? :) (vågar inte kika)

inget alls. och det med att tugga och spotta.. det är som forumet jag brukar vara på , vi som slår och tvingar tjejer laga mat

mini är lite av ett rövhål idag!

tinus
2006-02-10, 09:14
Jag gillar kolo just pga den härliga jargongen,hatar allt slisk och gullegull från vissa tjejer på andra forum ;) Jag är nog som Afan en liten pojkflicka,eller som en kompis sa en gång (han är kille) Du är en vääldigt kvinnlig kille :MrT:

Har absolut inte kännt mig förföljd på någotsätt av medlemmar man "vet" vem det är (läs Metal & bröderna bäver från norr). Har snarare skrattat så tårarna har runnit mer än en gång.

Det var dock mig Jorgen menade med trakasserier av annat slag. Jag har förutom konstiga pm från nyreggade medlemmar även fått ett par anonyma sms,vilket INTE är kul. Måste vara enormt patetiska människor,som på fullaste allvar kan tro att jag på något sätt skulle uppskatta det?! *screwy*
Så om någon undrat varför min träningsjournal gått upp i rök..så är det anledningen.

Diana
2006-02-10, 09:23
Det var dock mig Jorgen menade med trakasserier av annat slag. Jag har förutom konstiga pm från nyreggade medlemmar även fått ett par anonyma sms,vilket INTE är kul. Måste vara enormt patetiska människor,som på fullaste allvar kan tro att jag på något sätt skulle uppskatta det?! *screwy*
Så om någon undrat varför min träningsjournal gått upp i rök..så är det anledningen.
näää fan så trist att de va för en sån sak du la ner journalen :MrT: hoppas du kommer igen sen :thumbup:
håller med helt! ja har oxå råkat ut för pm och sms o fattar inte va de tror de ska få ut av sånt *screwy* äcklande

Nina L
2006-02-10, 09:24
Inte har tjejer på Kollo det svårt om de bara kan bita ifrån lite.Just precis. De som kan bita ifrån stannar. Själv gillar jag klimatet här. Det passar mig utmärkt.

Du har en poäng där! ;)

Äh, den där "jargongen" som det pratas om tror jag mer går i hand med att det är tuffa brudar som gillar vikterSkitsnack

Jag gillar kolo just pga den härliga jargongen,hatar allt slisk och gullegull från vissa tjejer på andra forum ;) Jag håller med till 100 % Det är hög klass på tjejerna här!

Jense
2006-02-10, 09:25
näää fan så trist att de va för en sån sak du la ner journalen :MrT: hoppas du kommer igen sen :thumbup:
håller med helt! ja har oxå råkat ut för pm och sms o fattar inte va de tror de ska få ut av sånt *screwy* äcklande

jag har pmat dig! sen har jag skrivit på msn .. sen när vi hade sex skrev jag sms till dig som du läste efter akten.. OMG tänkte du, whos dat

petersson
2006-02-10, 09:27
Jo lite tufft, i ordets andra bemärkelse, är det nog att vara tjej på kollo. Ni får en jävla respons på allt ni gör här iaf, träningsdagböcker, frågor ni ställer, bilder ni lägger ut :-)

Diana
2006-02-10, 09:29
jag har pmat dig! sen har jag skrivit på msn .. sen när vi hade sex skrev jag sms till dig som du läste efter akten.. OMG tänkte du, whos dat
:laugh: ssssssshhh!!

Nina L
2006-02-10, 09:29
Jo lite tufft, i ordets andra bemärkelse, är det nog att vara tjej på kollo. Ni får en jävla respons på allt ni gör här iaf, träningsdagböcker, frågor ni ställer, bilder ni lägger ut :-)Det får vi på BODY eller vilket annat träningsforum som helst också. Der är inte unikt för Kolo.

Trassel
2006-02-10, 09:30
Jag trivs :) tufft vette sjutton, jargongen är som man är van vid IRL, bara det att här kan det vara en smula knepigare att veta om folk är allvarligare eller inte.

Jense
2006-02-10, 09:32
:laugh: ssssssshhh!!

oih shit trode jag skrev pm till nån brud.

har jag skickat pm till nina? hmhm

Nina L
2006-02-10, 09:37
har jag skickat pm till nina? hmhm
http://onthepatio.typepad.com/photos/stfu/stfuhippie_patio.jpg

Cilia
2006-02-10, 10:29
vem skrev det dar pa body?
Jag trivs ocksa pa kollo. Haller med Tinnitus. Jag forstor inte Body och stilen dar. Men det kanske beror pa att jag inte hanger dar tillrackligt. Jag blir bara trott nar jag laser och dessutom ar det ingen aktion, bara trakigt.

jag tycker det är tufft att vara på kollo.

har aldrig stött på en liknande jargong faktiskt (på forum. vilket kan bero på att de tidigare forum jag vatt på varit av en mer nördig karaktär.
jag tycker precis tvartemot.

Det har ar det snallaste forumet jag har hangt pa. Jag ar hela tiden tvungen att bita mig i tungan for att inte passera gransen for vad som ar tillatet. De forum/siter jag hanger pa annars ar betydligt tuffare och det ar skitkul tycker jag.

Det kan ocksa bero pa att det har ar det forsta svenska forumet jag har varit pa. Jag har nastan uteslutande alltid surfat runt pa amerikanska foum och siter av ngn anledning. Dar far man verkligen halla i hatten.

Diana
2006-02-10, 10:36
Jag ar hela tiden tvungen att bita mig i tungan for att inte passera gransen for vad som ar tillatet. De forum/siter jag hanger pa annars ar betydligt tuffare och det ar skitkul tycker jag.
.
inte hålla tillbaka nåt! :nono: vi vill höra allt du har på hjärtat juue :D

Nina L
2006-02-10, 10:39
Jag ar hela tiden tvungen att bita mig i tungan for att inte passera gransen for vad som ar tillatet.Det märks inte alls. Sluta genast med ofoget! ;)

Jense
2006-02-10, 10:41
http://onthepatio.typepad.com/photos/stfu/stfuhippie_patio.jpg

är det ja eller nej? jag minns ju inte

Metal_boy_
2006-02-10, 10:45
Skitsnack

Av vilken anledning?

skaparn
2006-02-10, 10:47
Jag håller med till 100 % Det är hög klass på tjejerna här!

Åh tack!

Nina L
2006-02-10, 10:50
Åh tack! :D Min favorithästtjej!!

Av vilken anledning?
För att med den logiken skulle tjejerna vara lika tuffa på andra träningsforum. Som Tinus skrev: "hatar allt slisk och gullegull från vissa tjejer på andra forum".

Diana
2006-02-10, 10:50
Åh tack!
jenses nästa offer... :naughty:

jwzrd
2006-02-10, 10:52
Precis... Jag ska snitta dicken och bli babe. Verkar som om jag måste döpa om mig till Lotta också....

Tror jag inte behövs.

Metal_boy_
2006-02-10, 10:57
:D Min favorithästtjej!!

För att med den logiken skulle tjejerna vara lika tuffa på andra träningsforum. Som Tinus skrev: "hatar allt slisk och gullegull från vissa tjejer på andra forum".

Ja ok, men om vi endast snackar kolo då :)

Cilia
2006-02-10, 10:58
Ser att Diana och Nina har som mal att fa mig bannad har *gggrrrrrr*

AFanatic
2006-02-10, 10:59
Jag gillar kolo just pga den härliga jargongen,hatar allt slisk och gullegull från vissa tjejer på andra forum ;) Jag är nog som Afan en liten pojkflicka,eller som en kompis sa en gång (han är kille) Du är en vääldigt kvinnlig kille :MrT:

Yeah sist'a! :hbang: *popcorn* Synd med journalen dock och anledningen till att det blev så. *screwy*

Nina L
2006-02-10, 11:02
Ser att Diana och Nina har som mal att fa mig bannad har *gggrrrrrr*Jag slår vad om att du aldrig ens fått en varning. :naughty:

Rock'nRoll
2006-02-10, 11:07
Asså tjejer, vad står det egentligen i dessa pm ni får?

"Hej, jag är en kille på 15 jordsnurr. Kan du köra lite utfall för mig :naughty: :naughty: :naughty: ?"

Skulle vara väldigt interesant att få veta.

Cilia
2006-02-10, 11:07
Jag slår vad om att du aldrig ens fått en varning. :naughty:
jag har fatt varningar om varningar och arga PM fran mods, raknas det? *g*

Nina L
2006-02-10, 11:09
Det räknas. Living on the edge! :hbang:

Metal_boy_
2006-02-10, 11:10

Jasså? Det kunde jag faktiskt aldrig tänka mig. :)

Nina L
2006-02-10, 11:11

"Hej, jag är en kille på 15 jordsnurr. Kan du köra lite utfall för mig :naughty: :naughty: :naughty: ?"

Skulle vara väldigt interesant att få veta.
Det är nästan ingen okänd som PM:ar mig här. Jag fattar inte varför!?
<------ kanske

Men på andra forum brukar det vara killar som frågar om man är stark i armbrytning, om man kan brotta ner en kille, eller som frågar efter träningshjälp. I det sistnämnda fallet så brukar de berätta om sin träningshistorik och komma med en fråga. Jag brukar hänvisa dem till Kolo. ;)

Metal_boy_
2006-02-10, 11:12
Det räknas. Living on the edge! :hbang:

Det är knappast "Living on the edge", om ni vågar göra en gämförelse med Rune. :smokin:

Rock'nRoll
2006-02-10, 11:17
Det är nästan ingen okänd som PM:ar mig här. Jag fattar inte varför!?
<------ kanske

Men på andra forum brukar det vara killar som frågar om man är stark i armbrytning, om man kan brotta ner en kille, eller som frågar efter träningshjälp. I det sistnämnda fallet så brukar de berätta om sin träningshistorik och komma med en fråga. Jag brukar hänvisa dem till Kolo. ;)

Haha, jäkla frågor.. Är du stark i armbrytning?.. Dräggel, dräggel, dräggel..

Nina L
2006-02-10, 11:22
Haha, jäkla frågor.. Är du stark i armbrytning?.. Dräggel, dräggel, dräggel..Verkligen. Och till historien hör att jag verkligen tycker att det är avtändande med killar som går igång på sånt. Någon tyckte att jag hade starka lår och frågade en massa om jag hade brottat ner någon kille någon gång. Det är många som fiskar efter att man skall berätta för dem att man är starkare än killar på olika sätt. *spy*

Metal_boy_
2006-02-10, 11:30
Sen är det så att killar kan faktiskt på PM av tjejer med. Jag fick senast för nån dag sen ett PM med inledning " Hej jag tänkte bara trackasera dig med ett Porrigt PM"
*popcorn*

Lasse Kongo
2006-02-10, 11:31
Sen är det så att killar kan faktiskt på PM av tjejer med. Jag fick senast för nån dag sen ett PM med inledning " Hej jag tänkte bara trackasera dig med ett Porrigt PM"
*popcorn*

Och sen vakna du med kudden i örat?

Krokodil
2006-02-10, 11:33
Och såg rävar i farstun. :D

Metal_boy_
2006-02-10, 11:34

Nä det är faktiskt sant Lassie Mongo.

Nina L
2006-02-10, 11:35
Nä det är faktiskt sant Lassie Mongo.Det var inget porrigt PM. Det var ett skämt. I'm sorry Metal.

Lasse Kongo
2006-02-10, 11:35
Och såg rävar i farstun. :D

Haha, man kan undra vad vår gode vän Mental knaprar till frukost, syrliga frimärken?

Metal_boy_
2006-02-10, 11:36
Det var inget porrigt PM. Det var ett skämt. I'm sorry Metal.

Lägg ner Nina, du har aldrig skickat PM till mig och inte jag till dig ;)

Nina L
2006-02-10, 11:37
Lägg ner Nina, du har aldrig skickat PM till mig och inte jag till dig ;)I know. (tror jag) Vad jag menar är att om det i PM:et står "Detta är ett porrigt PM" så är det inte det.

Metal_boy_
2006-02-10, 11:38
Haha, man kan undra vad vår gode vän Mental knaprar till frukost, syrliga frimärken?

Kom hit och titta då om du inte tror mig din Xbox-ghey.

Metal_boy_
2006-02-10, 11:40
I know. (tror jag) Vad jag menar är att om det i PM:et står "Detta är ett porrigt PM" så är det inte det.

Må hända, men det rockade porr efter det Pm:et via msn istället.

Nina L
2006-02-10, 11:42
Må hända, men det rockade porr efter det Pm:et via msn istället.yadayada

Lasse Kongo
2006-02-10, 11:44
Nina och Mental: Ta in på hotell!

Metal_boy_
2006-02-10, 11:47
yadayada

Haha, fy fan vad du inte tror på mig ;)

Slartibartfast
2006-02-10, 12:01
Jag tycker i alla fall det var roligt att du fick ett porr-PM, Metal. Grattis!

Nina L
2006-02-10, 12:02
Jag tycker i alla fall det var roligt att du fick ett porr-PM, Metal. Grattis!Dont feed the troll!

Metal_boy_
2006-02-10, 12:03
Jag tycker i alla fall det var roligt att du fick ett porr-PM, Metal. Grattis!

Det var inte det som var grejen.

Slartibartfast
2006-02-10, 12:05
Det var inte det som var grejen.

Reeeeeeeeeeeeeeeeeee-e-eee-ee-eeeeeeeeeeeeeally?? :MrT: :D

Lasse Kongo
2006-02-10, 12:09

Haha, löööööhoooooooo seeeehööööööööööör!

Pez
2006-02-10, 12:11
Verkligen. Och till historien hör att jag verkligen tycker att det är avtändande med killar som går igång på sånt. Någon tyckte att jag hade starka lår och frågade en massa om jag hade brottat ner någon kille någon gång. Det är många som fiskar efter att man skall berätta för dem att man är starkare än killar på olika sätt. *spy*
Det första jag kommer att tänka på är sketchen från "Glenn Killing i manegen" där Robert G ringer in och ber om att få pendeltågsstationerna mellan Märsta och Stockholm C, eller nåt sånt, uppräknade.

"..Karlberg.."
"*Ngghh*...åhhh..tack!"

Metal_boy_
2006-02-10, 12:11

Sluta prata Bradpittiska :D

;)

Nina L
2006-02-10, 12:19
Det första jag kommer att tänka på är sketchen från "Glenn Killing i manegen" där Robert G ringer in och ber om att få pendeltågsstationerna mellan Märsta och Stockholm C, eller nåt sånt, uppräknade.

"..Karlberg.."
"*Ngghh*...åhhh..tack!"

:DHehehe. Ja, lite i den stilen är det. Jag brukar svara att jag är jätteklen i armbrytning och att jag tycker att killar som blir nerbrottade av tjejer behöver gå till gymmet och träna upp sig eftersom det inte är normalt. :devil: Jag får även mejl från "tjejer" som frågar mig om armbrytning. Hur knas som helst.

emmzan
2006-02-10, 12:33

Tufft och tufft. Det kan ju såklart vara tufft när moderatorstaben använder mig som hot när det gäller kastreringar av dumma medlemmar :)

Fartman
2006-02-10, 12:46
Hehehe. Ja, lite i den stilen är det. Jag brukar svara att jag är jätteklen i armbrytning och att jag tycker att killar som blir nerbrottade av tjejer behöver gå till gymmet och träna upp sig eftersom det inte är normalt. :devil: Jag får även mejl från "tjejer" som frågar mig om armbrytning. Hur knas som helst.
Asså vad är det med den här jävla armbrytningen och folk som inte tränar alt. nyligen börjat träna?
typ styrkeindikator:
icke tränande = armbrytning (alt armhävningar om dom är riktigt unga)
tränat ett litet tag = bänkpress alt bicepscurl(sving)
tränat länge = böj alt mark (och lite bänk kanske)

tossefar
2006-02-10, 13:37
Nina... vad tar du i... bänk? *unf* *gnnnn*

Tack, det var inget.

emmzan
2006-02-10, 14:01

"Tycker folk i din omgivning att du är sexig"

"Vill du ha hjälp med tävlingsförberedelserna, jag är bra på att olja in!"

"Länk till någon sliskig bild där personen ifrågan är nästan eller helt naken"

Sen finns det grövre varianter.

I många fall är det tjejer som inte har hunnit skriva ett inlägg eller för den delen inte ens lagt ut några bilder.

Rock'nRoll
2006-02-10, 14:13
"Tycker folk i din omgivning att du är sexig"

"Vill du ha hjälp med tävlingsförberedelserna, jag är bra på att olja in!"

"Länk till någon sliskig bild där personen ifrågan är nästan eller helt naken"

Sen finns det grövre varianter.

I många fall är det tjejer som inte har hunnit skriva ett inlägg eller för den delen inte ens lagt ut några bilder.

Lagom patetiskt.. Vad förväntar dom sig för svar egentligen? :)

"Ja givetvis vill jag att någon okänd internet raggare ska smörja in mig! Tack så mycket för att du frågade"