Visa fullständig version : Handskar eller ej?
Använder du handskar när du tränar?
Cerberus
2006-02-08, 18:10
Nej, för de har jag kastat bort. Tränade sönder dom. Mycket mer hardcore utan handskar plus att magnesium fungerar bättre mot hud.
Jag kör utan men får inte ha magnesium på mitt gym *cry*
Fettecke
2006-02-08, 18:12
gjorde det förut, men slutade utan att tänka på det...
numera tycker jag att handskarna är ivägen när det handlade om grepp/drag/holds -övningar.... hamnar man på tyngre vikter så är hanskarna inte till någon större hjälp, tvärtom tycker jag... materialet glider för mkt...iaf mina Better body-hanskar
Kebab-Arne
2006-02-08, 18:14
Nej, jag är hårdrockare.
Kör med remmar där greppet sviker.
hahavaffan
2006-02-08, 18:26
Nej, jag är hårdrockare.
Kör med remmar där greppet sviker.Hårdrockares grepp sviker aldrig. :(
Kör utan! Mycket skönare nu när huden i handen intagit Defcon 6, och blivit lika hård som hälarna.
Fan ... var jag den enda som kryssat i att man använder handskar? Kan inte tänka mig annat. Men ibland så undrar jag om inte greppet skulle bli bättre utan. Dessutom så kan handskarna vecka sig och ge förhårdnader ändå. Hela ideen med handskar för mig är att skydda huden. Jag är väl inte hardcore :em:
Fan då...klickade i fel poll, skulle ta "ibland". Har t.ex handskar när jag kör rygg, men inte till ben, eller när jag kör pressövningar.
Kör utan handskar. Aldrig haft en tanke på att skaffa några heller. Rätt tramsigt att vara rädd(?) för att få lite ont i händerna efteråt, skulle inte tro att greppet blir bättre med handskar heller då händerna fungerar väl bra :) Dragremmar kan man istället använda, om det behövs.
Kebab-Arne
2006-02-08, 18:36
Hårdrockares grepp sviker aldrig. :(
Kör utan! Mycket skönare nu när huden i handen intagit Defcon 6, och blivit lika hård som hälarna.
*grr*
Defcon 6?
Mass-Tech
2006-02-08, 18:42
Använder dem när jag behöver bättre grepp, så inga handska på ben och bröst dagen.
Cerberus
2006-02-08, 18:46
Jag kör utan men får inte ha magnesium på mitt gym *cry*
Varför får du inte ha det??
Varför får du inte ha det??
För att det är ett "friskvårds"-gym.
Agda 75 kanske blir rädd
Använder hanskar och handkräm, allt för damen ;)
Ja. I en del övningar. Men alla manliga killar tittar konstigt på en fjolla som jag. :D
hahavaffan
2006-02-08, 19:00
*grr*
Defcon 6?Menade Defcon 1. *cry*
Använder inte handskar. Skulle kanske behöva det, för blåsorna gör det ju inte direkt enklare att köra vissa övningar. Fast jag vet inte, det känns lite för seriöst att skaffa handskar när jag bara har tränat i 3 månader och inte lyfter så feta vikter ändå. :-/
Agda 75 kanske blir rädd
va tror du? det skitar ju ner naturligtvis.... *screwy*
Arne Persson
2006-02-08, 19:10
Handskar använde jag senast när jag dissekerade. Självklart ALDRIG vid träning.
J.Saarela
2006-02-08, 19:12
Endast vid onani för maxsimal känsla,absolut ej på gymmet.
Sålunda talade Arne Persson!
Arne Persson
2006-02-08, 19:14
Sålunda talade Arne Persson!
Ha ha! Tillbaks noterar jag! Förgott hoppas jag?
mistermr
2006-02-08, 19:18
Handskar i samband med träning?
Självklart, man vill ju ha sina händer fina!
MVH
Arne Persson
2006-02-08, 19:19
Endast vid onani för maxsimal känsla,absolut ej på gymmet.
Äfven vid vissa anala lekar kanske? :)
MasterChief
2006-02-08, 19:26
Japp..Alltid handskar på. Allt annat är faktiskt vansinne!
Japp brukar i stortsett alltid ha hanskar när jag tränar.
va tror du? det skitar ju ner naturligtvis.... *screwy*
det var inte anledningen till att jag inte fick använda det.
Nej, känner inget behov av det. Har prövat ett par handskar nån enstaka gång för länge sedan, tyckte det sög riktigt mycket. (Dessutom så ser man ju ut som en fikus). Känner jag att greppet behöver lite hjälp då använder jag nånting som faktiskt hjälper och inte bara är mjukt och skönt för kvinnohänder, dvs remmar eller magnesium.
MasterChief
2006-02-08, 21:34
Fördelen med hansdskar är om man ramlar...Då är det jäkligt skönt att ha något som skyddar när man drar händerna längs asfalten...För det är väl cykelträning vi pratar om? :MrT:
Agda 75 kanske blir räddOm du tar med dig en egen kloss lär det inte vara några problem, så länge du inte dammar som fan.
*grr*
Defcon 6?Säkerhetsnivå, US arme har fem nivåer, ju högre siffre desto lägre nivå, så nivå sex när det gäller huden är väl ungefär som ett ollons...
Kebab-Arne
2006-02-08, 22:19
Bönne: Tänk då fattade t o m jag.
Tackar.
Nepp aldrig.. Det är ju härligt när det gör lite ont i händerna :P
Nej. Jag tycker att det är skönare utan.
Inga handskar här - får så mkt sämre grepp då.
Hm, det är iofs lite småmesigt med handskar vid dissektionsövningar va?!
Rektalisering kräver dock handskar :D
Mela> köp magnesiumblock och ha i en tygpåse eller dylikt och var noga med att inte tokdamma det överallt. Så har jag gjort på "icke-magnesium-gym" utan klagomål.
Arne Persson
2006-02-08, 22:30
Hm, det är iofs lite småmesigt med handskar vid dissektionsövningar va?!
Rektalisering kräver dock handskar :D
Mela> köp magnesiumblock och ha i en tygpåse eller dylikt och var noga med att inte tokdamma det överallt. Så har jag gjort på "icke-magnesium-gym" utan klagomål.
Vid humandissektion är det obligatoriskt med handskar. ;)
Vid humandissektion är det obligatoriskt med handskar. ;)
Äh, det var bara du som var rädd att få lite blod på händerna.
Nu ska jag sluta vara OT, ursäkta till trådskaparen.
kör oftast med handskar men har börjar köra utan nu.bänkpress stången känns mkt smalare utan handskar.blir utan vid bänk iaf
det känns skönare med handskar vid stångcurl och underarmsträning.vet inte varför :confused:
starclassic
2006-02-09, 08:06
Fick ett par av sambon, så för den allmänna husfriden så använder jag dem.
Nädå jag tycker att det är ganska skönt för mina kontorist/trumslagarhänder att ha på handskar vid i första hand roddövningar och hantlar.
Jag har precis börjat använda handskar. Det är skönt. ^_^;
Handskar när man tränar?
Ja för fan, mössa och halsduk också......
Neeee, ärligt talat, en riktig man ska väl ha lite valkar? :D
Använder aldrig handskar. Tycker det är skönare utan.
babyshambles
2006-02-09, 10:03
Självklart! Tycker inte om förhårdnadena som uppstår om man kör utan handskar.
Arnesson
2006-02-09, 10:06
Nej, upplever inte att det behövs. Lite valkar gör mig inget.
Använder dock remmar när jag kör mark.
Har prövat använda handskar under några veckor, men tyckte det inte var skönt. Man får en skönare känsla att köra utan.
Handskar endast för att skydda händerna, måste vara representativ i jobbet. Däremot tycker jag att det kan försämra greppet en smula, men allt är väl en vanesak.
mistermr
2006-02-09, 15:34
Handskar endast för att skydda händerna, måste vara representativ i jobbet. Däremot tycker jag att det kan försämra greppet en smula, men allt är väl en vanesak.
Trassel om det är du i ditt avatar och du säger nej till handskar så kommer jag direkt att följa ditt råd!
:D
MVH
Trassel om det är du i ditt avatar och du säger nej till handskar så kommer jag direkt att följa ditt råd!
MVH
FANSTYG :) jag vet att jag inte är stor men det är på väg å bli bättre å jag tror inte jag hade varit större å starkare utan handskarna så det så.. men som tjej vill jag kunna hälsa på folk utan att riva sönder dem ;)
hahavaffan
2006-02-09, 16:06
FANSTYG :) jag vet att jag inte är stor men det är på väg å bli bättre å jag tror inte jag hade varit större å starkare utan handskarna så det så.. men som tjej vill jag kunna hälsa på folk utan att riva sönder dem ;)På tal om att riva sönder... det trodde jag aldrig skulle kunna hända, tills jag kliade mig på kinden med handflatan igår. Om jag säger så här... blodvite uppstod.
Röstade "Nej" men borde ha röstat "Ibland". När jag styrketränar inomhus har jag inte handskar. Men nu i nollgradigt om man kör ute, är handskar ett måste.
Ett tag hade jag handskar ibland under ryggträningen för att inte slita upp huden (tre lager hud läker LÅÅÅÅNGSAMT och man vill ju köra mark och rodd varje vecka samt inte ha jävligt ont i alla andra övningar)
AFanatic
2006-02-09, 16:10
Använder bara handskar när jag kör rygg, får mindre ont i valkarna då.
Berenger
2006-02-09, 16:13
Ett tag hade jag handskar ibland under ryggträningen för att inte slita upp huden (tre lager hud läker LÅÅÅÅNGSAMT och man vill ju köra mark och rodd varje vecka samt inte ha jävligt ont i alla andra övningar)fila ner dom då... du kanske greppar fel? först greppar du med fingrarna sedan in med handflatan..
fila ner dom då... du kanske greppar fel? först greppar du med fingrarna sedan in med handflatan..
Varför skriver du med comic sans ms? =p
Nej, var och är fortfarande helt enkelt för svag i greppet. Magnesium är inte alltid så bra heller har man märkt :D
Sebastiaaan
2006-02-09, 17:43
Jag kör med handskar då jag tycker jag får bättre grepp! Blir så jäkla sliten i händerna utan..
har ni några tips för att motverka förhårdnader? finns det någon kräm som skyddar händerna?
mistermr
2006-02-09, 17:52
har ni några tips för att motverka förhårdnader? finns det någon kräm som skyddar händerna?
Kör med handskar!
MVH
Wennerberg
2006-02-09, 18:18
magnesium ffs
Fettecke
2006-02-09, 18:22
Jag drar på handsalva 3-5ggr om dagen, samt att jag filar ner dem ibland i duschen....
Deceiver85
2006-02-09, 18:57
Klart man använder handskar, hade ni sett mina små fröken-händer så hade ni förstått varför. Mystic kan intyga.
Decamber
2006-02-09, 19:42
Jag använder i dagsläget icke handskar i gymmet, men på senare tid har köna' börjat klaga på för vassa smekningar, så snart blir det väl ändring på den fronten.. man får ju inte vara enfaldig. ;) I övrigt använder jag handkräm och handskar när jag jobbar med bilen under längre perioder, bär ved eller dylikt. Vad gör man inte för frun? :love:
neej, handskar är ivägen! jag säger bara magnesium :hbang:
Jag kör med handskar ganska ofta. Jag har en tendens att svettas och sen torka mig med händerna, för att inte tala om ren handsvett så jag måste använda handskar även i t.ex. Bänkpress för att inte glida och tappa stången med katastrofala följder.
Till Triceps, Biceps, Ben m.m där det inte sätts några jättevikter på nävarna kör jag självklart utan.
*kissass* Skinnet ska synas!
Jag använder det mest för att det har blivit en vanesak, märker inte så mycket skillnad när jag inte har dem. Gör iof lite ont utan dem i marklyften.
WinternetAlm
2006-02-09, 23:09
Härda Händerna förfan !
bluelight
2006-02-10, 00:10
Nope, hårdrockare is teh me.
Magnesium däremot!
Deceiver85
2006-02-10, 00:30
Handskar är behagliga att ha i marklyft, chins, latsdrag (i princip alla ryggövningar), att tappa grepp och slita upp handflatan är inte så roligt. I ben är de överflödiga, men i övrigt har jag alltid på mig mina små fina handskar.
Använder du handskar när du tränar?
Aldrig. Jag älskar att känna metallen i nävarna. *flex*
Behöver jag extra grepp så använder jag dragremmar.
Nej aldrig!
Valkar i händerna är ju så snyggt :cool:
Sen så glider jag bara runt med handskar, mer skada än nytta.
Gere_Erik
2006-02-10, 20:42
Inga handskar, har testat ett par gånger vid riktigt tunga mark, aldrig vid andra övningar än mark eftersom enbart då är det ju frågan om att greppet kan svikta(möjligen shrugs). Handskarna jag då använt är inte "riktiga" träningshandskar utan ett par andra, dom har gumminoppror på insidan, jag vet inte om vanliga träningshandskar också har det.
Kangethe
2006-02-10, 21:04
Använder aldrig hanskar då jag tycker det är onödigt. Har relativt bra grepp och det räcker. Jag behöver inte ens dragremmar på mina fjollvikter. Dock skulle lite magnesium vara bra att införskaffa.
robba_86
2006-02-11, 00:13
köpte handskar, men jag tycker att dom är ivägen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.