handdator

Visa fullständig version : Hur stor chans har man att bli polis om man inte gjort lumpen?

GymTT
2006-02-08, 16:16
Sitter här och funderar, vill egentligen inte göra lumpen tror jag.
Men hur svårt är det då att komma in egentligen? Någon med erfarenhet?

MVH TT

skaparn
2006-02-08, 16:27
Egentligen inget bra svar då det bara är enstaka fall, men jag känner tre poliser, och ingen av dessa har gjort värnplikt. En gjorde civilplikt, en utbildningsreserv och en är tjej. Jag tror nog det finns större hinder att bli polis än missad värnplikt, såsom ett ganska högt söktryck.

pocoloco
2006-02-08, 16:30
Det måste finnas massa andra faktorer som spelar in.

Hörde om en kille som hade blivit straffad för skadegörelse, och domaren
hade sagt att sådana brott inte hamnar i belastningsregister därmed kan
han bli polis / väktare eller vad man nu vill bli!

Fast det kanske var bull? *screwy*

pocoloco
2006-02-08, 16:31
Men varför bli polis?

King Grub
2006-02-08, 16:36
Men varför bli polis?

Varför slava i margarinfabriken? Alla har inte samma intressen.

Sve
2006-02-08, 16:38

om man inte vill jobba alls som du grub, hur gör man då.
gör en lista med dina bästa tips *popcorn*

pocoloco
2006-02-08, 16:39
Har inget bra svar på frågan din, men!! :)

Det är klart jag vet det, jag vet bara att om man vill något så finns det
en motivation bakom. Sen formulerade jag frågan på ett visst sätt för att
väcka lite debatt!

Skulle jag bli polis är det för att det skulle finnas en till
som inte var en i mängden.

Angel
2006-02-08, 16:47
Jag tror dom ser till personliga egenskaper mer än lumpen

Baan
2006-02-08, 16:54
maila polisen! duh.

tror själv det är ett plus att ha gjort lumpen inte ett krav.

JJ
2006-02-08, 17:08
Sen beror det såklart på vad för tjänst du får i lumpen. Och väljer du att istället plugga juridik eller något annat meriterande så kanske det ger mer.

GymTT
2006-02-08, 17:17
Ja okej, jag mailade dem tidigare idag.
Får se vad jag får för svar.
Det är svårt, jag är inte säker på vad jag vill bli, har varit ganska bergis på polis nu ett tag, men jag vet inte nu har lumpen börjat kännas fel, jag vill hellre ut i arbetslivet och skaffa mig erfarenheter, och sen för att jag kommer må piss det där året i lumpen då jag kommer tappa min form helt och inte kunna styrketräna osv, därför lockar jobb mer så man kan fortsätta träna som vanligt.

Annars, vad är bra yrken?

Srednq
2006-02-08, 17:43
i dagens läge när bara ca 5000(?) personer får göra lumpen så e de nog inget dom "bryr" sig om. majoriteten av tjejer gör inte lumpen och de finns kvinliga poliser.

Snake
2006-02-08, 17:49
Egentligen inget bra svar då det bara är enstaka fall, men jag känner tre poliser, och ingen av dessa har gjort värnplikt. En gjorde civilplikt, en utbildningsreserv och en är tjej. Jag tror nog det finns större hinder att bli polis än missad värnplikt, såsom ett ganska högt söktryck.

Och jag känner 3 st. som gjort värnplikten och nu är cops. En var riktigt duktig, 10/10/10 (även om det inte säger så mycket) som jägare - befälen dyrkade honom. De 2 andra var KBs.
Jag tror det kan vara en bra merit när man söker, men absolut inte avgörande.

Fartman
2006-02-08, 17:54
Och jag känner 3 st. som gjort värnplikten och nu är cops. En var riktigt duktig, 10/10/10 (även om det inte säger så mycket) som jägare - befälen dyrkade honom. De 2 andra var KBs.
Tja, 10/10/10 är faktiskt extremt bra betyg. Det lär ha spelat in en del.

Mental
2006-02-08, 18:14
Tja, 10/10/10 är faktiskt extremt bra betyg. Det lär ha spelat in en del.

Japp. för att ha fått det under sin värnplikt måste han ha räddat livet på någon eller varit jävligt duktig i ett skarpt läge eller något.

fan killen som blev årets soldat och var älskad av allt och alla det året jag låg inne muckade med 10/9/9 och det såg som en jävla bedrift

10/10/10 på någon som inte är en mission i utlandsstyrkan är snudd på legendariskt, så pass att jag inte riktigt tror på det. men men, kudos till honom om han hade så pass.

ribby_girl
2006-10-01, 18:12
Du behöver inte ha gjort lumpen, det är heller inget plus att du gjort den, i sådant syfte att du gjort lumpen. Huvudsaken är att man gjort lite saker. och i det syftet är det bra om du gjort lumpen men du kunde lika gärna jobbat ett år som hårfrisörska eller rest jorden runt, eller läst persiska. Do you get my point. De vill att man har gjort mycket.

mathor
2006-10-01, 18:49

Jag tror inte på att han fick 10/10/10. När jag inte tror på det är det inte troligt för allmänheten, och därför måste du bevisa det för att det ska bli trovärdigt.

Njabbesh
2006-10-01, 19:06
Japp. för att ha fått det under sin värnplikt måste han ha räddat livet på någon eller varit jävligt duktig i ett skarpt läge eller något.

fan killen som blev årets soldat och var älskad av allt och alla det året jag låg inne muckade med 10/9/9 och det såg som en jävla bedrift

10/10/10 på någon som inte är en mission i utlandsstyrkan är snudd på legendariskt, så pass att jag inte riktigt tror på det. men men, kudos till honom om han hade så pass.

Hur fungerar det där med betygsättning? Tyckte det lät riktigt intressant

kroy
2006-10-01, 19:09
Jag tror inte på att han fick 10/10/10. När jag inte tror på det är det inte troligt för allmänheten, och därför måste du bevisa det för att det ska bli trovärdigt.

Så som alla våra befäl berättade för oss är 10/10/x 10/x/10 omöjligt att få och att man praktiskt som högst kan få 10/9/9.

Arf Pingvin
2006-10-01, 20:14
Hur många tjejer har gjort lumpen? Det finns många kvinnliga poliser.