Visa fullständig version : Förlorar ni styrka vid deff?
Rock'nRoll
2006-02-08, 11:09
Jag förlorade bara styrka i bröstet, ökade marginellt i allt annat.
Det intressanta är att jag ofta, riktigt ofta alltså, snarare hör tvärtom. Folk som stått stilla och trampat i åratal börjar plötsligt öka i både styrka och volym på deff. Vad beror det på? Handlar det om sundare matvanor, större motivation eller något annat?
sundvall
2006-02-08, 11:21
Det intressanta är att jag ofta, riktigt ofta alltså, snarare hör tvärtom. Folk som stått stilla och trampat i åratal börjar plötsligt öka i både styrka och volym på deff. Vad beror det på? Handlar det om sundare matvanor, större motivation eller något annat?
Hmm, kanske att man börjar med mer konditionsträning som gör att man blir piggare och därmed orkar mer?
Hmm, kanske att man börjar med mer konditionsträning som gör att man blir piggare och därmed orkar mer?
Jag kan tänka mig att kroppen som organism sett helt enkelt fungerar bättre och att det hela blir en positivt förstärkande cirkel av det ökade välbefinnandet och motivationen att nå målet.
Jag brukar gå ifrån en sund offseason-diet till en deff-diet och klarar oftast att hålla, även maxstyrkan, fram till ca 3-4 veckor före tävling - sen droppar det kanske med 10% eller nått. Första veckorna kan man tom öka lite. Sen tränar jag inte riktigt på samma sätt, färre set bla, men jag behåller 2-3 tunga set i början av passen.
/adde
förra gången jag deffade(halvhjärtat) så tappade jag lite styrka men det var snarare energin som man inte hade...
nu så går styrkan fortfarande framåt
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.