Visa fullständig version : Min första mindre gym-olycka!
Lövbiffen
2006-02-07, 17:08
Idag så tränade jag ett Bröst/mag-pass, vilken kändes bra(kolla in passet på min journal)!
Precis då jag var klar med passet och hade avslutat min sista övning som var sidlyft med hantel(magövningen givetvis). Jag då kändes det riktigt bra!
Jag har haft problem med styrkan i bröstet en längre tid, men nu kändes det som om jag var på uppgång :)
Men då dunsade det till i golvet! :devil:
Hanteln som jag använde(en 42 kilos) till sidlyften ramlade av träningsbänken och rätt på min fot! *cry* Det kändes inte bra! Inte alls bra! Det kändes helt enkelt förjävligt att stå där och ha ont och samtidigt skämmas över min klantighet!
Detta är ingen tråd om självömkan, utan snarare en varning så att ingen annan råkar ut för samma sak!
Kontentan av det hela är alltså: Kolla att hanteln ligger stadigt, innan du släpper den med blicken!
Wennerberg
2006-02-07, 17:09
Kör du sidolyft med 42 kg hantel?
sidlyft med hantel(magövningen givetvis)...
Well, gjorde ont att tappa en 20 kgs gummi vikt på tån också. Farligare än i trafiken ju :P
Lövbiffen
2006-02-07, 17:18
Kör du sidolyft med 42 kg hantel?
*rolleyes*
Läs vad RQX skrev!
sidebends tolkar jag det som.
Wennerberg
2006-02-07, 17:18
ok
Lövbiffen
2006-02-07, 17:19
sidebends tolkar jag det som.
Jag har boken: Styrketräning- En anatomisk guide och där står det sidlyft!
Du behöver väl inte dumfröklara mej! *grr*
Jag har boken: Styrketräning- En anatomisk guide och där står det sidlyft!
Du behöver väl inte dumfröklara mej! *grr*
dumförklarade ingen, men översättningar sådär brukar bara bli fel.
Lövbiffen
2006-02-07, 17:23
Ok, jag trodde *screwy* -smileyn var till mej!
Jag visste inte vad den hette på annat än svenska!
Men hur som helst så gjorde det jävligt ont i foten!!!
har jag gjort en *screwy* smiley????
edit: ah jag kanske har en i min signatur när jag tänker efter. men jag har plockat bort visningen av alla signaturer eftersom de är FETT JOBBIGA!
men då fattar jag.
En man tappade en 25kgs viktskiva på foten på vårat gym förra veckan, tror det var från benpressen, ett par tår hade i alla fall blivit köttslamsor...
Lövbiffen
2006-02-07, 17:29
En man tappade en 25kgs viktskiva på foten på vårat gym förra veckan, tror det var från benpressen, ett par tår hade i alla fall blivit köttslamsor...
Oj, det lät inte skönt!
Jag hade en jävla tur att det inte blev värre än vad det är!
Tror inte att det är nån större skada!
Min flickväns morsa som är sjuksköterska ska kolla min stackars fot ikväll!
Fan, nu kanske jag missar benpasset på torsdag *grr*
_Robbie_
2006-02-07, 17:29
:eek: ajajajaj
en gång när jag kom till gymmet stod det en ambulans utanför (nej det var itne psykvården som letade efter mig) för den mest vältränade killen på gymmet hade tappat en vikt på tån. minns att det var utspätt blod på bänken i bänkpressen sen, urrrk. Han fick hoppa på ett ben ut till ambulansen, en syn man aldrig glömmer :D
edit: nej det var inte oggeP men väl en av hans bästa vänner! mohaha
Jag gillar Sve:s "*screwy*" smiley. Den är riktad till alla och den passar så bra till 99% av hans inlägg. :)
Lövbiffen, se det från den ljusa sidan: Du hann klart med ett lyckat bröst-pass innan olyckan inträffa.
Jag gillar Sve:s "*screwy*" smiley. Den är riktad till alla och den passar så bra till 99% av hans inlägg. :)
Lövbiffen, se det från den ljusa sidan: Du hann klart med ett lyckat bröst-pass innan olyckan inträffa.
nöff nöff! :D
Alltså, det där med att mosa tårna.
Jag tappade en 20kilos gummivikt på stortån (joggingskor) för nåt år sen. Den studsade och visst, det gjorde rätt ont. Men inte fan blev det slamsor av mig.
Hur lyckas man med det? Barfota och järnvikter?
Wennerberg
2006-02-07, 18:02
jag tappade en sån femtonkgs och det va ritne så farligt, den rullade sen rakt in i rutan och det kunde gått åt helvete men jag hade tur
Alltså, det där med att mosa tårna.
Jag tappade en 20kilos gummivikt på stortån (joggingskor) för nåt år sen. Den studsade och visst, det gjorde rätt ont. Men inte fan blev det slamsor av mig.
Hur lyckas man med det? Barfota och järnvikter?Järnvikt var det, det är jag säker på då vi inte har gummivikter över 20kg. Han hade skor på sig, men han tappade den som sagt troligen från benpressen.
jag tappade en sån femtonkgs och det va ritne så farligt, den rullade sen rakt in i rutan och det kunde gått åt helvete men jag hade turTror det är värre att tappa en 10kgs järnvikt än en 15kgs gummivikt på foten.
Jag tappade också ur benpresshöjd (sömnig när man lastade av..) Tur att man kör med gummivikt då :)
Hahahahahah tillåt mej Garva Fredrik!:D
Markus H
2006-02-07, 20:36
Jag hahr tappat et 10 kilos järn fån ca 75cm ner på foten (stortån) och det gjorde nog jävla ont, kan knapt inbilla mig hur det hadde känts om den vägde dubbelt så mycket och från högre höjd.... *cry*
Har inte tänkt att det kan gå så illa ... Har inte än mosat någon tå som tur är. Men man har ju varit nära att tappa hantlar vid shrugs. Man får tänja på stoltheten och köra remmar redan vid lite lägre vikter och köra greppträning separat under mer kontrollerade former.
Lövbiffen
2006-02-08, 19:09
Jag hade tur, foten verkar inte vara skadad, förutom att det gör ont!
Hade en jävla tur, hanteln vägde trots allt 42kg!
HenrY, hanteln låg på en bänk och gled ner, det va inte jag som tappade den!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.