Visa fullständig version : Superskumt browserproblem.
Slartibartfast
2006-02-07, 16:54
Min Firefox-browser kan helt plötsligt sluta hitta sidor. Samma sak med IE. Anslutningen är ok, eftersom jag kan använda skype och msn, men browsarna är helt cepe.
Igår hade jag samma problem och imorse när tjejen knäppte på datorn så funkade det igen. Nyss slutade browsern att funka och jag försökte stänga av datorn emellan, men inget hjälpte. Plötsligt började det bara funka igen. Jag hade bara nitat fast telefonkabeln längs listen och kopplat loss telefonkabeln emellan, men jag föstår inte hur det skulle ha något att göra med om browsern funkar eller inte.
:confused: :confused:
Nån som har nån idé?
Jag kommer att följa tråden med intresse, eftersom den ena av husets datorer har precis samma problem, medan den andra har det motsatta: där funkar alla browsrar hur fint som helst, men alla instant messengers bråkar och klagar på anslutningsproblem.
Dumleman
2006-02-07, 17:21
Låter som DNS-problem och det rår du inte över.
CyberHamster
2006-02-07, 17:36
Klart han rår över DNS-problem. Bara byta dns adresser till typ KTHs eller någon som är stabila.
Slartibartfast
2006-02-07, 17:51
Va fan!? Nu hände det igen och då ryckte jag genast telefonkabeln ur modemet och satte dit den igen. Och då funkade det!
Varför gör det på detta viset??
Slartibartfast
2006-02-07, 17:52
Klart han rår över DNS-problem. Bara byta dns adresser till typ KTHs eller någon som är stabila.
Kan du förklara på svenska? :em:
babyshambles
2006-02-07, 17:56
Snälla du, använd inte ordet CP för att beskriva ett datorrelaterat problem.
Slartibartfast
2006-02-07, 18:11
Snälla du, använd inte ordet CP för att beskriva ett datorrelaterat problem.
Jag ber om ursäkt.
Problemet är alltså mongo.
formatera skiten
Formatera dns-servern!
fan är dns, dumma jävla utomjording blast you fool
Passa dig.
DNS = Domain Name Server, de som berättar vilken ip-adress en viss dator har när du anger ett domännamn.
hahavaffan
2006-02-07, 18:44
Låter som DNS-problem och det rår du inte över.Precis min tanke. Har samma problem på jobbet. Samma ISP kanske?
Kan vara så att browsarna får för sig att aktivera läget Arbeta offline om den tappar kontakten med nätet.
Du hittar den möjligheten under Arkiv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.