handdator

Visa fullständig version : Vad i h-vete har gått fel?

gothen
2006-02-06, 07:37
Deffat sedan andra januari och gick ner bra i början. Nu har det skräpat sig totalt.
Jag äter mellan 1900 och 2300 kcal per dag och går minst 70 minuter varje dag i högt tempo.
Jag väger ca 87 kg. Här är min viktgraf:
http://img53.imageshack.us/img53/345/vikt4wi.th.png (http://img53.imageshack.us/my.php?image=vikt4wi.png)

Jaha, vägde in mig imorse alltså och wohouuuu, upp 3 kg??? Hade den första ätardagen i torsdags där jag var på en buffe och åt. Men borde det inte vara nästan omöjligt att jag har gjort en helomvvändning med viktminskningen och istället börjat öka?
Efter en vägning med upp tre kilo ska jag nu dra och hålla ett föredrag jag inte förberätt, jo just det jag har blivit sjuk också. Härlig dag...

Helea
2006-02-06, 07:39
du har säkert dragit på dig en massa vätska i kroppen. Nu när du e sjuk å så. Inget att vara orolig för. Det kommer funka för dig tillslut.

Micke A
2006-02-06, 08:38
Vätska efter en "slarvdag" tar 3-4 dagar att släppa.
(Du ligger f.ö väldigt lågt på kalorier)

z_bumbi
2006-02-06, 08:52
(Du ligger f.ö väldigt lågt på kalorier)

Och då får man ännu större effekt av att äta mer en dag.

gothen
2006-02-06, 16:45
Jo i början låg jag på 2300 kcal per dag. Gick ju riktigt bra då.
testat nu när nedgången legat och segat i ca 3 veckor med att sänka lite till för att se om det hjälpt och det fick ju motsatt effekt kan man säga :)

Tycker ändå att det är knasigt, då jag legat på så stort kaloriunderskott borde jag ha minskat lite i alla fall teoretiskt sett + att jag under helgen gick ca 3 timmar om dagen i gott tempo, blev många mil där.
Får se hur det blir nästa vecka, kanske tar sig vågen en tur ut från balkongen..

Herkulez
2006-02-06, 17:01
eller så har du helt enkelt gått ut för hårt redan från början så kroppen protesterar och släpper ut kortisol vilket gjort att du lagt på dig vätska

OBS BARA EN VÄLDIGT LÅNGSÖKT TEORI :D

Power
2006-02-06, 17:14
Lite upp och ner spelar väl ingen roll. Det är resultatet över tiden som spelar roll.
Kör på så ska du se att det hela kommer att visa en nedåtgående trend igen. :hbang:

gothen
2006-02-06, 17:48
Lite upp och ner spelar väl ingen roll. Det är resultatet över tiden som spelar roll.
Kör på så ska du se att det hela kommer att visa en nedåtgående trend igen. :hbang:

Jo hoppas på det, hade faktiskt tänkt att ta en vilovecka nu och ligga på ca 2100 kcal per dag och se om något händer. Med ett kilo i månaden känns lite surt :D