Visa fullständig version : Resident Evil?
hobbitar
2006-02-05, 20:40
Resident Evil går på fyran ikväll, är den något bra eller?
Haha, se den, du lär iaf få dig ett gott skratt :D
nja,har du inget annat att titta på eller göra så funkar den väll.Det är dock ingen super rulle
den har fått 6.2/10 på imdb.com så den går säkert att se på, men är nog ingen vidare rulle asso.. har själv inte sett den men ska se den nu ikväll tänkte jag =) dock hört mycket blandade åsikter om filmen, därav raten på imdb kan tänkas!
Helt ok slöaction imo! Passar perfekt att halvsova till, bara man inte har för stora förväntningar.
Metal_boy_
2006-02-05, 20:46
Så urblåst dålig! Iaf om du vill likna filmen med dom underbara spelen och handlingarna där i som är magnifika.
Helena B
2006-02-05, 20:47
Jag har för mig att jag har sett den och jag tror att jag tyckte den var bra. Men jag är inte säker, kommer inte ihåg vad det är för en film.
Funtade också på att se den! blir nog switcha mellan den och bigbrother :naughty:
hobbitar
2006-02-05, 20:49
Jag har för mig att jag har sett den och jag tror att jag tyckte den var bra. Men jag är inte säker, kommer inte ihåg vad det är för en film.
Vilket givande svar :)
http://diablo.kk.e-wro.pl/ban.jpg
suck..
Jag har för mig att jag har sett den och jag tror att jag tyckte den var bra. Men jag är inte säker, kommer inte ihåg vad det är för en film...
Metal_boy_
2006-02-05, 20:51
Den handlar om att dom är på ett labb där ett virus har släppts lös och en massa skit, folk blir zombies (stavning ?) och smittar ner varandra etc.
Den handlar om att dom är på ett labb där ett virus har släppts lös och en massa skit, folk blir zombies (stavning ?) och smittar ner varandra etc.
Afrika? :D
Börjar om 7 minuter!
Skitbra film :)
Kollade precis på Underworld - Evolution, skitbra den med : D
Nu är det bara 6 minuter kvar : (
Helena B
2006-02-05, 20:55
Vilket givande svar :)
Hmm jo absolut ett av mina bästa inlägg. Men jag kollade upp nu var det var för en film och den är bra, tror det finns en uppföljare till den om jag inte minns fel som också är okej. Fast det står att det är en rysare så det kan hända att jag inte har sett hela då.
Metal_boy_
2006-02-05, 20:55
Afrika? :D
Absolut! Hivens grabbar med där i :thumbup:
Helena B
2006-02-05, 20:58
Äter de på varandra? Eller är den shawn eller dawn of the dead? Jag vet att jag har sett vissa bitar av den, men jag kanske blandar ihop den med uppföljaren.
Edit: Tycker inte att ni är speciellt snälla nu :whipped:
Tricklev
2006-02-05, 20:59
Den är okey att se i brist på bättre.
Helt klart sevärd!
Jag gillar inte Michelle Rodriguez för fem öre och hon kan nästan förstöra en hel film för mig men Milla är desto bättre!
Spelen är mycket bättre men det brukar de väl vara? Vi får sätta vårt hopp till Silent Hill som verkar ha riktat in sig mer på den krypande stämningen istället för pang-pang
mangemani
2006-02-05, 21:04
tycker att det är synd att dom gjorde en sån dålig film av ett sånt bra spel.
Fast det står att det är en rysare så det kan hända att jag inte har sett hela då.
Aww, du är ju bara för gullig.
(nej, ingen ironi eller något)
Bobbokrull
2006-02-05, 21:17
Jag diggar den sortens filmer! Duger helt klart som alternativ till det i övrigt kassa utbudet på tv.
Den är helt ok...men inte mer
hahavaffan
2006-02-05, 21:29
Älskar spelen. Älskar filmerna.
Helena B
2006-02-05, 21:31
Aww, du är ju bara för gullig.
(nej, ingen ironi eller något)
Du kunde ha lurat mig *V*
Du kunde ha lurat mig *V*
Hrm, vad betyder *V*?
Varan, våldsam, volvo?
[EDIT] Doh, visslar?
Helena B
2006-02-05, 21:49
Hrm, vad betyder *V*?
Varan, våldsam, volvo?
[EDIT] Doh, visslar?
Very big smile kanske? Bara en glad mun (med smilgropar) *V* eller nåt.
Very big smile kanske? .Så uppenbart! *slap*
Helena B
2006-02-05, 22:10
Så uppenbart! *slap*
Tror det är dags för dig att gå och lägga dig!
Tror det är dags för dig att gå och lägga dig!
Tror det är dags för dig att sluta posta i varenda tråd som existerar, utan bara då och då när du har något intelligent att säga :MrT:
Tror det är dags för dig att gå och lägga dig!Tror det är dags för dig att sluta vara sån jävla blåst attention whore.
Tror det är dags för dig att sluta vara sån jävla blåst attention whore.
I double that..
Helena B
2006-02-05, 22:19
Tror det är dags för er att sluta vara så elaka. Sätt mig på ignore så slipper ni läsa mina inlägg :thumbup:
grisbil3n
2006-02-05, 22:24
:laugh:
Halvskön film dock.
Jag köpte den men tyckte att den sög.
Ännu en anledning att INTE köpa film ;D
Bara sett den en gång dessutom, billigare att hyra. Vafan köpte jag någon film för. Någon som vill köpa massa dvdfilmer? Gärna till ockerpriser.
Jag köpte den men tyckte att den sög.
Ännu en anledning att INTE köpa film ;D
Bara sett den en gång dessutom, billigare att hyra. Vafan köpte jag någon film för. Någon som vill köpa massa dvdfilmer? Gärna till ockerpriser.
Har du Schindlers List och The Pianist i original så tar jag de.
Har du Schindlers List och The Pianist i original så tar jag de.Nej =P
Nej =P
Om du inte har de filmerna är du en nolla i mina ögon. jag har de, jag testade bara dig.
:sleep:
Har för mig att det var mer action än rysare, sevärd men inte jättebra.
Handligen är rätt var rätt trist och förutsägbar har jag för mig.
Ganska kass faktiskt. Duger väl i vissa sammnhang.. Typ bakfyllefilm eller gosa upp sig med några småtjejer. Tvåan är bättre.
Om du inte har de filmerna är du en nolla i mina ögon. jag har de, jag testade bara dig.
:sleep:
:laugh:
Iaf: Resident Evil är helt ok, riktigt go att dra på när man ska sova och sådär. Ingen höjdarfilm alls, men som sagt, sevärd. Uppföljaren har jag inte sett lika många gånger så inte riktigt bestämt mig om den än. Ja, synd att dem gjorde så i jämförelse till spelen kassa filmer av det hela.. kunde ju bli så mycket bättre :(
hobbitar
2006-02-06, 09:11
Jag såg bara fram till nyheterna igår, sen somnade jag :( Men det jag såg av filmen var bra!
Gillade när den första zombien kom gåendes med bruten fot och en yxa släpandes i marken :)
s_himself
2006-02-06, 12:07
hm.. När Resident Evil släpptes till PS så spela jag det slaviskt med brorsan och till och med pappa gilla det.
Sedan fick jag RE2.. även det följdes slaviskt. Hade jag förväntningar på filmen? JA
Men far åt h*lvete så jäkla besviken jag blev på den.. Typ inget va spec. likt... Hade ju förväntat mig huvudpersonerna från spelet medverka i filmen. Och att dom faktikst sprungit runt i den miljön som finns i spelet.
Har inte sett 2:an.. vågar jag eller blir jag besviken?
hm.. När Resident Evil släpptes till PS så spela jag det slaviskt med brorsan och till och med pappa gilla det.
Sedan fick jag RE2.. även det följdes slaviskt. Hade jag förväntningar på filmen? JA
Men far åt h*lvete så jäkla besviken jag blev på den.. Typ inget va spec. likt... Hade ju förväntat mig huvudpersonerna från spelet medverka i filmen. Och att dom faktikst sprungit runt i den miljön som finns i spelet.
Du kommer helt klart bli besviken men se den ändå:D
Den skall tydligen vara sämre än första! :/
Wennerberg
2006-02-06, 12:21
Jag har alltid spelat spelen och äger allihop. När filmen kom tänkte jag "YES!" men icke. Jag ville kräkas efteråt. Trots detta så såg jag tvåan också. Efter detta ville jag begå självmord.
s_himself
2006-02-06, 12:25
Du kommer helt klart bli besviken men se den ändå:D
jo det är ju så det kommer bli :)
Jag va tvungen att fråga så jag inte blir besviken under filmens gång.. Nu vet jag att jag blir besviken. Så det kommer inte kännas lika tungt :P
RE2 är bättre än RE. Fast båda suger så är de ett måste i samlingen för alla zombieälskare och givetvis för oss som spelat spelen.
Vad tyckte du om Doom då Palme?
Vad tyckte du om Doom då Palme?
Oxå kass rulle men en sån man måste kolla på iaf, dock var pov scenen hård! Räddade filmen från underkänt imo.
Oxå kass rulle men en sån man måste kolla på iaf, dock var pov scenen hård! Räddade filmen från underkänt imo.
:D
ALLA zombiefilmer e ju "MUST SEE" imho! :)
POV-scenen var ok men tycker POV ska stanna i pronfilmens värld.
:D
ALLA zombiefilmer e ju "MUST SEE" imho! :)
POV-scenen var ok men tycker POV ska stanna i pronfilmens värld.
Hahaha ja kanske det ;)
Tror det är dags för dig att sluta posta i varenda tråd som existerar, utan bara då och då när du har något intelligent att säga :MrT:
Säger du åt kollos största spammare att sluta posta Helt? :MrT: :D
Säger du åt kollos största spammare att sluta posta Helt? :MrT: :D
Heh, förstår att detta skulle förstöra det sociala livet för vederbörande..
Scratch89
2006-02-06, 21:57
Vad ni klagar!
Spelen är helt underbara, det är bara så.
Första filmen var jag också besviken på, då jag faktiskt inte blev ett dugg rädd av det som hände, utan snarare satt o klagade på hur fult allt var gjort.
Men hur kan ni klaga på uppföljaren? Den följer ju Resident Evil:Nemesis nästan till punkt och pricka. Jag älskar verkligen monstret som ser helt jävla EXAKT ut som han gör i spelet. "STAAAAAARS..." :D
babyshambles
2006-02-06, 23:38
Klart underskattad film. Jag tycker att den är grymt sevärd med skön action och bra effekter + Milla Jovovich :naughty:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.