Visa fullständig version : Klarar man sig med en bänk, skivstång, hantlar och vikter?
Tjenare! Jag har börjat fundera kring en sak. De flesta säger att det bästa är att träna med fria vikter istället för i maskin. Jag funderar på om det är värt att skaffa en träningsbänk hemma med skivstång, hantlar och lösa vikter.
Det finns vad jag förstår otroligt mycket olika övningar man kan göra med endast detta, men är det någon muskelgrupp som inte går?
Jag skulle nämligen ha plats för detta i min källare och det känns ju som att man skulle spara in pengarna ganska snabbt. Men jag vill kunna träna hela kroppen, ben, mage, rygg, armar, axlar och bröst.
Vad tycker ni? Är det någon här som tränar hemma och i så fall hur funkar det?
Tack! //Mattias
BigForre
2006-02-05, 18:02
Jag tror att du kan bli hur förbannat stor och vältränad som helst med enbart detta...är enbart en sak till jag skulle vilja lägga till och det är en stång att göra chins och dyligt i, vilket inte är särskilt dyrt eller svårt att fixa...
bluelight
2006-02-05, 18:05
Det fungerar nog, men jag tycker du ska skaffa ett chinsräcke och ett viktbälte till det, det går att använda till mycket! Se till och skaffa rejäla grejor nu, inga stadiumsaker!
Massor utav vikter med :D
Oj, ska inte glömma.. DU får inte glömma och ta en massa bilder!
En skivstångställning som går att reglera höjden på så att det även går att köra böj kan vara en fördel.
du behöver faktist inget mer.
Ja jag tränar hemma med de saker som du sade....
Don_Kocke
2006-02-05, 18:21
du behöver faktist inget mer.
Ja jag tränar hemma med de saker som du sade....
Vad kostar grabbarna ? (skivstång,"bänkpress ställning" och hantlar med vikter + vikter till skivstången säg 300 kg)
Wow tack grabbar! Bara positiva svar, mer än vad jag hade väntat mig faktiskt. Många tipsade om en sån ställning där man kan köra chins, det låter utmärkt, tack.
Oj, ska inte glömma.. DU får inte glömma och ta en massa bilder!
Haha ja, jag får väl göra det. Jag är i sketkass form nu så jag räknar med att det ska bli en hyfsad förändring iaf :).
En skivstångställning som går att reglera höjden på så att det även går att köra böj kan vara en fördel.
Vad menar du med böj? Menar du så att bänken kan lutas nedåt/uppåt? I så fall så hade jag tänkt på det också, annars får du förklara vad du menade!
Nån som har tips om vart man kan köpa BRA billiga saker? När jag säger billiga menar jag förstås kvalitet fast den plats där man kvaliten är billigast ;).
Vad menar du med böj? Menar du så att bänken kan lutas nedåt/uppåt? I så fall så hade jag tänkt på det också, annars får du förklara vad du menade!
Knäböj.
Det finns bänkar med fasta upplägg för stången och sen finns det kombinationen bänk och en separat skivstångställning. I den senare varianten så kan man alltså även köra knäböj eller för den delen ganska många andra övningar som är svårt om bänk och upplägg sitter ihop.
Nån som har tips om vart man kan köpa BRA billiga saker? När jag säger billiga menar jag förstås kvalitet fast den plats där man kvaliten är billigast ;).
Leoko är billiga (prisvärd), bäst är ju eleiko men då får man pytsa upp lite till.
Jag skulle definitivt inte skaffa sämre kvalitet på stång och vikter än så, om det inte blir någon gymträning alls. Tror inte du i slutändan kommer billigare undan om du ska ha riktiga grejer än att träna på ett gym.
http://www.extremepower.se/ har leoko.
Om du kollar i länksamlingen så hittar du även länkar till flera ställen där det finns utrustning. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=25204
AndersJohansson
2006-02-05, 18:47
Jag har hängare på väggen, fungerar också men jag skulle helldre haft en riktig ställning.
BÖJ=Benböj= http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html
Jag skulle nog sattsat på begagnat, kolla på blocket finns det säkert någon bra bänk.
Stång kan du säkert också hitta bra begagnat eller så sattsar du på en ny, kostar inte mer än 1000 spänn och du slipper få en skev/misshandlad stång.
Vikter kan du också köpa begagnat, väger ju lika mycket för det, det enda som kan vara är att hållet inte är riktigt rakt/centrerat, men inget man märker när man tränar.
Jag köpte bänk+stång för 250kr. När jag kännde att jag ville fortsätta så kompletterade jag, bättre stång, mer vikter osv...
Sedan har jag fixat hängare i vägen så jag kan köra benböj och en stång i dörröppning för chins.
Så köp en beggad bänk och känn dig för lite, sedan är det ju bara komplettera! :thumbup:
sundvall
2006-02-05, 18:53
Jag har enbart en bänkpress, ställbar skivstångsställning med dips-handtag, en skivstång samt hantlar och 300kg viktskivor och jag kan garantera att det räcker gott och väl. Jag skall även införskaffa ett chins-räcke snart och då har jag absolut allt jag behöver.
Du kan ju träna alla muskelgrupper med bara detta, och på något sätt känns det mer hardcore :D
Tack grabbat! Borde fatttat att böj betydde benböj (pucko). *innocent*
Jag har börjat fundera lite kring vilka övningar som är bra för olika muskelgrupper om man skulle köpa bänk osv. Här är vad jag har kommit fram till, kommentera gärna:
Bröst
Bänkpress med skivstång/hantlar
Nedåtlutande bänkpress med skivstång/hantlar (nedre bröst)
Sned bänkpress med skivstång/hantlar (övre bröst)
Mage
Crunches
Sneda crunches (övre mage)
Benlyft (nedre mage)
Rygg
Marklyft (korsryggen)
Chins (övre ryggen)
Skivstångs- eller hantelshrugs (traps)
Ben
Knäböj (quadriceps)
Tips på bra övningar för hamstring/vader? Jag är iofs inte jätteintresserad av just ben men lite balans vill man ju ha på kroppen.
Axlar
Militärpress
Axelpress
Hantellyft åt sidan
Biceps
Hantelcurl
Skivstångscurl
Hammercurl
Triceps
Liggande tricepspress (enligt sidan https://www.*******.se/html/page.asp?id=67 så ska man ha en curlstång för detta, går det bra med vanlig skivstång också?)
Smal bänkpress
Sittande tricepspress med hantlar
Liten Men Fet
2006-02-05, 18:57
En grej jag funderar på är hur kör ni mage med viktbelastning. Crunches med vikt på bröstet eller har ni en ställbar bänk som man kan göra lutande sittups på?
Styrkebyggare
2006-02-05, 18:59
Jag har börjat fundera lite kring vilka övningar som är bra för olika muskelgrupper om man skulle köpa bänk osv. Här är vad jag har kommit fram till, kommentera gärna:
Bröst
Mage
Crunches
Benlyft (nedre mage)
Rygg
Marklyft (korsryggen)
Chins (övre ryggen)
Ben
Knäböj (quadriceps)
Tips på bra övningar för hamstring/vader? Jag är iofs inte jätteintresserad av just ben men lite balans vill man ju ha på kroppen.
Axlar
Militärpress
Axelpress
Hantellyft åt sidan
Biceps
Hantelcurl
Skivstångscurl
Hammercurl
Triceps
Liggande tricepspress (enligt sidan https://www.*******.se/html/page.asp?id=67 så ska man ha en curlstång för detta, går det bra med vanlig skivstång också?)
Smal bänkpress
Lite raka mark för baksida ben kanske. För vaderna funkar det med nån lite enklare tåhäv (mot bräda t.ex.).
sundvall
2006-02-05, 19:00
En grej jag funderar på är hur kör ni mage med viktbelastning. Crunches med vikt på bröstet eller har ni en ställbar bänk som man kan göra lutande sittups på?
Jag brukar köra crunches med en viktskiva på bröstet. Crunches med fötterna och vaderna på en bänk och viktskiva på bröstet samt liggande benlyft där jag lagt i viktskivor i en påse som jag knyter fast i fötterna :D
Liten Men Fet
2006-02-05, 19:00
Bröst
Mage
Crunches
Benlyft (nedre mage)
Rygg
Marklyft (korsryggen)
Chins (övre ryggen)
Ben
Knäböj (quadriceps)
Axlar
Militärpress
Axelpress
Hantellyft åt sidan
Biceps
Hantelcurl
Skivstångscurl
Hammercurl
Triceps
Smal bänkpress
Skivstångsrodd tycker jag du ska köra för ryggen och kanske stående skivstångsrodd för axlarna om du vill. Stående vadpress med stången på axlarna.
Edit, raka mark förstås.
En hård matta på golvet om du inte vill ha märken?
Skulle tycka det var skitkul med en riktig stång/ställning och vikter, så när man fick ett ryck kunde gå ner i källaren och köra lite stöt! ;)
edit:fast jag vill samtidigt inte missa träningen på klubben!
Leoko är billiga (prisvärd), bäst är ju eleiko men då får man pytsa upp lite till.
Jag skulle definitivt inte skaffa sämre kvalitet på stång och vikter än så, om det inte blir någon gymträning alls. Tror inte du i slutändan kommer billigare undan om du ska ha riktiga grejer än att träna på ett gym.
Du tror inte att jag kommer undan billigare undan med egna grejer alltså? Men jag menar, ett årskort på ett gym kostar mellan 4- och 5000kr. Det borde jag väl kunna få bra utrustning för och kunna använda i FLERA år? Eller missförstod jag dig? :confused:
sundvall
2006-02-05, 19:09
Dessa är alla övningarna jag brukar köra:
Bänkpress
Hantelpress
Lutande Bänkpress
Lutande Hantelpress
Marklyft
Hantelrodd
Skivstångsrodd
Hantelrodd med båda armarna samtidigt där jag stöder kroppen mot en uppåtlutad bänk
Tricepsextention
Smal Bänkpress
Dips
Skivstångscurl
Hantelcurl
Hammercurl
Underarmscurl
Knäböj
Raka Marklyft
Vadpress med hantlar
Militärpress
Hantelpress (axlar)
Hantellyft åt sidan
Skivstångsshrugs
Hantelshrugs
Crunches med viktskiva
Benlyft med viktskivor i påse
Nu, det där räcker helt klart till för att bygga en stark kropp :P
BigForre
2006-02-05, 19:09
Benlyft (nedre mage)
Ajaj, nu är det många på forumet som river sitt hår, det är bäst att du läser igenom den här tråden (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11626) omgående...
Övrigt tycker jag som redan nämnts in med skivstångsrodd eller hantelrodd på ryggdagen. Och självklart ska du träna ben så raka mark för hamstrings är väl det bästa du kommer kunna tillgå...
Du tror inte att jag kommer undan billigare undan med egna grejer alltså? Men jag menar, ett årskort på ett gym kostar mellan 4- och 5000kr. Det borde jag väl kunna få bra utrustning för och kunna använda i FLERA år? Eller missförstod jag dig? :confused:
Om du bara vill träna med fria vikter, kan du komma undan mycket billigare än så.
Men om man är seriös, och verkligen har tänkt använda grejerna ska man se till att få tag på bra grejer. Se på Pinglan här som ex.
Om du köper vikter, ställning, bänk, skivstång, hantlar så är du garanterat uppe i 10' - 15' och då har du ändå inte samma kvalitet som du kunde fått på en riktig klubb. Alltså, ja jag tror inte man tjänar så mycket på att bygga ett hemmagym.
sundvall
2006-02-05, 19:13
Fördelen med ett hemmagym är ju såklart att man kan väsnas hur mycket man vill och slänga vikter i golvet. Att man får spela den musik man själv vill lyssna till och att man inte behöver vänta på att tex bänkpressen ska bli ledig.
AndersJohansson
2006-02-05, 19:38
Om du köper vikter, ställning, bänk, skivstång, hantlar så är du garanterat uppe i 10' - 15' och då har du ändå inte samma kvalitet som du kunde fått på en riktig klubb. Alltså, ja jag tror inte man tjänar så mycket på att bygga ett hemmagym.
Varför köpa nytt?
http://www.blocket.se/vi/6902499.htm?ca=4_s
1300kr ink 87kg vikter, räcker att börja med, vill man fortsätta köper man mer vikter.
Känner du inte för det kan du sälja vikterna löst för 1000spän, lätt!
Billigast vikterna jag sett i stan låg på 20kr/kg
Det gäller att hålla utkik efter fynd och man måste inte ha leoko eller eleiko hemma om man köper en ny stång, hemma har man ju koll på hur stången används samt så kan man alltid köpa en ny stång senare om man känner att man börjar nämra sig sådana vikter att det behövs.
Men jämför du med närmaste "gym" som kostar 5000 kr/år så är det inte säkert att grejerna är sämre när det gäller basövningar. :D
Varför köpa nytt?
http://www.blocket.se/vi/6902499.htm?ca=4_s
1300kr ink 87kg vikter, räcker att börja med, vill man fortsätta köper man mer vikter.
Känner du inte för det kan du sälja vikterna löst för 1000spän, lätt!
Billigast vikterna jag sett i stan låg på 20kr/kg
Tack för tipset! Ja det blir nog begagnat, det behöver ju inte betyda dålig kvalitet. Om det är bra grejer ska det ju hålla ett tag.
AndersJohansson
2006-02-05, 19:51
Tack för tipset! Ja det blir nog begagnat, det behöver ju inte betyda dålig kvalitet. Om det är bra grejer ska det ju hålla ett tag.
Min delbara stång från rusta pallar än iaf, försöker att inte ha vikter på den när jag inte träna. Men den pallar ju över 100kg iaf :hbang:
Men jämför du med närmaste "gym" som kostar 5000 kr/år så är det inte säkert att grejerna är sämre när det gäller basövningar. :D
Hehe, så sant så sant!
Vad jag opponera mig emot (vilket egentligen är löjligt) är att om man menar med billigare egentligen menar mer prisvärt för man kan alltid köpa billigt som inte har samma kvalitet. Så tror jag ändå inte att man kommer billigare (mer prisvärt) undan, Om man inte köper riktiga grejer och använder dom frekvent i 4-6 års tid.
Visst kan man alltid köpa ett billigt beg "startpaket" men då skulle iaf inte jag skippa gymet helt just pga den sämre kvaliten. Det bästa vore ju som du skriver björnen, att göra några beg fynd på eliko/leoko för att få tag på dom riktiga grejerna men ändå billigt.
Som av en händelse har jag faktiskt egna grejer också, skipskräp! använder det aldrig. Har gjort någon knäböj för att träna på djupet, men inget mer.
Så Froggen, jag har lite billiga vikter/skivstång och bänk att sälja :D
Vad jag opponera mig emot (vilket egentligen är löjligt) är att om man menar med billigare egentligen menar mer prisvärt för man kan alltid köpa billigt som inte har samma kvalitet. Så tror jag ändå inte att man kommer billigare (mer prisvärt) undan, Om man inte köper riktiga grejer och använder dom frekvent i 4-6 års tid.
Visst kan man alltid köpa ett billigt beg "startpaket" men då skulle iaf inte jag skippa gymet helt just pga den sämre kvaliten. Det bästa vore ju som du skriver björnen, att göra några beg fynd på eliko/leoko för att få tag på dom riktiga grejerna men ändå billigt.
Sant rakt igenom.
AndersJohansson
2006-02-05, 20:12
skippa gymet helt just pga den sämre kvaliten
Så du känner skillnad på olika 10kg plattor :D
Om jag ska vara seriös så tycker jag det är tyngre att träna hemma, kör 3-5kg mindre i bänken.
Så du känner skillnad på olika 10kg plattor :D
Om jag ska vara seriös så tycker jag det är tyngre att träna hemma, kör 3-5kg mindre i bänken.
Jag känner en enorm skillnad, svar ja.
Fördelen med ett hemmagym är ju såklart att man kan väsnas hur mycket man vill och slänga vikter i golvet. Att man får spela den musik man själv vill lyssna till och att man inte behöver vänta på att tex bänkpressen ska bli ledig.
Ungefär som i det vanliga gymet alltså. :)
Som av en händelse har jag faktiskt egna grejer också, skipskräp! använder det aldrig. Har gjort någon knäböj för att träna på djupet, men inget mer.
Så Froggen, jag har lite billiga vikter/skivstång och bänk att sälja :D
Jag förstår vad du menar. Men är det verkligen sån skillnad, om en bänk ska klara säg 150kg bänkpress, var i ligger den dåliga kvaliten? Och när du säger att man kan isf köra lite hemma, men inte allt, utan även på gymmet, menar du att man ska dela upp träningen då, typ köra vissa övningar hemma och vissa på gymmet? Vilka övningar är bättre att köra på gym?
Tack igen alla! Det blev visst en populär tråd vilket förstås gläder mig, läser nyfiket varje inlägg ;). Jag skulle vilja veta vad den största skillnaden ligger i angående "bra" utrustning och "budgetutrustning". Något annat än hur mycket vikt de klarar?
Vad kostar grabbarna ? (skivstång,"bänkpress ställning" och hantlar med vikter + vikter till skivstången säg 300 kg)
Jag har väl lagt ut lite mer än 7 000kr... fast då med bara 120kg i vikter..
Om du ska ha 300kg så lär du få punga ut en hel del, fast det lönar sig :thumbup:
bluelight
2006-02-05, 20:39
Men vi säger att grejorna pallar 10 år (det håller säkert längre, men som exempel)..
Prylarna kostar 15 000 kan vi säga, och 10 år på ett gym är DYYYRT!
Men vi säger att grejorna pallar 10 år (det håller säkert längre, men som exempel)..
Prylarna kostar 15 000 kan vi säga, och 10 år på ett gym är DYYYRT!
hmm, ja jag betalar 1400:- då har jag tillgång till 3 st godkända tävlingsställningar och bänkar, hantlar upp till 65kg, 4 st OL stänger, 3 st SL stänger, massor av vikt, ett par kabelmaskiner, cyklar, pressar, smith osv.
Tycker inte alls det är dyrt!
Topworker
2006-02-05, 20:45
En arbetspolare hade skaffat sig lite prylar, billigt...Så jag tar mig friheten o länka, hoppas det är ok...
http://www.varmlandstraningsprodukter.se/
Int stång med 140kg för 2900:- = billigt!!!
O kolla priserna på vikter...
Min arbetspolare skicade ett helt set med bussfrakt, tror det kostade typ 500:- till södra sverige.
Jag förstår vad du menar. Men är det verkligen sån skillnad, om en bänk ska klara säg 150kg bänkpress, var i ligger den dåliga kvaliten? Och när du säger att man kan isf köra lite hemma, men inte allt, utan även på gymmet, menar du att man ska dela upp träningen då, typ köra vissa övningar hemma och vissa på gymmet? Vilka övningar är bättre att köra på gym?
Tack igen alla! Det blev visst en populär tråd vilket förstås gläder mig, läser nyfiket varje inlägg ;). Jag skulle vilja veta vad den största skillnaden ligger i angående "bra" utrustning och "budgetutrustning". Något annat än hur mycket vikt de klarar?
jo det är en rolig tråd, drömmer själv om ett eget SL-gym vore hur grymt som helst!
Balans, stabilitet, passform, grepp. är väl dom största orsakerna till varför man köper riktiga grejer. Jag skulle nog satsa på dom riktigt tunga dagarna på ett riktigt gym, och köra mindre övningar hemma!
AndersJohansson
2006-02-05, 20:57
Balans, stabilitet, passform, grepp. är väl dom största orsakerna till varför man köper riktiga grejer. Jag skulle nog satsa på dom riktigt tunga dagarna på ett riktigt gym, och köra mindre övningar hemma!
Kan inte det där bero på hur seriös man är?
Man köper ju inte värsta skateborden bara för att man ska testa skate en gång?
För mig är det skit samma om jag måste ha lite mindre hemma, jag blir trött i vilket fall och man känner sig stark när man kommer till skolan :D
Edit:
Ditt gym var prisvärt!
jo det är en rolig tråd, drömmer själv om ett eget SL-gym vore hur grymt som helst!
Okej, uppfattat :bow:. Men du får även tänka på att jag är väldigt klen just nu och därför kommer jag inte att köra med tunga vikter. Visst, självklart blir det tyngre och tyngre ju starkare jag blir, men det tar nog ett tag innan jag kommer upp i riktigt höga viktklasser (enligt mig höga, kanske inte enligt er :)).
Så i mitt fall borde väl även "tunga" dagar funka hemma, då dem faktiskt inte är speciellt tunga (för mig är de förstås men det är inte frågan om mkt vikter). Men det är klart, bra kvalitet vill man förstås ha. Men det kanske är skillnad på krav för en nybörjare och ett muskelberg menar jag :D
hehe!
Vad jag menade med "tunga" dagar är då man verkligen vill mosa skiten ur sig, typ maxreppa på knäböjen el likn. Då kan det vara en fördel med bättre utrustning därför att du kan helt enkelt klara än mer vikt och därmed få ännu mer ut av ditt träningspass.
Men och ett stort men, är nog den psykologiska aspekten med hemma gym/riktig lokal. Att få peppning/tips/utvärdering/passning är rätt stora delar i din kommande träningskarriär, sen inte minst även inspiration.
Testa med ett litet "startpaket" och om du tycker det känns omotiverande efter ett halvår/år ha då som bestämt mål att söka upp en bra träningslokal där du kan få nytändning i träningen. dvs ge inte upp träningen helt när du lessnar där hemma, utan se till att ta dig i kragen och gå till ett gym då istället!
Lycka till!
sweetkarolina
2006-02-05, 21:21
hmm, ja jag betalar 1400:- då har jag tillgång till 3 st godkända tävlingsställningar och bänkar, hantlar upp till 65kg, 4 st OL stänger, 3 st SL stänger, massor av vikt, ett par kabelmaskiner, cyklar, pressar, smith osv.
Tycker inte alls det är dyrt!
och jag betalar 900:- för 4 tävlingställningar. resten har jag inte räknat :D
är ett oerhört bra utrustat gym både med fria vikter och maskiner och konditionsapparater
jag tror sällan det skulle bli billigare och absolut inte bättre om jag hade ett gym hemma.
och jag betalar 900:- för 4 tävlingställningar. resten har jag inte räknat :D
är ett oerhört bra utrustat gym både med fria vikter och maskiner och konditionsapparater
jag tror sällan det skulle bli billigare och absolut inte bättre om jag hade ett gym hemma.
*grr27* give me all your money!
sweetkarolina
2006-02-05, 21:27
*grr27* give me all your money!
ooo just ja. så tränar jag gratis på klubben där jag tävlar...
så 900:-/år med 6 st tävlingställningar spritt på två gym...
om jag ska vara seriös mot trådskaparn också så skulle jag säga att man visst klarar sig med de övningar du kan göra med ett hemmagym, MEN jag skulle aldrig palla att träna hårt och hålla mitt schema utan all teknikhjälp, uppmuntran och sällskap jag får i gymmen.
*BUMP*
Ska beställa vikter och skivstång, begagnat såklart! Och då undrar jag om ni tycker att 200kg vikt för 3800kr är ett bra pris?
Och vet någon vad frakten kan bli på detta från stockholm till skellefteå? Lyckades inte hitta någon bra pristabell :(
Så vad tror ni man får pröjsa för en pall som väger lite över 200kg?
EDIT: Vet ni nåt mer ställe än alm & careplan som säljer utrustning? Skivstång lyckas jag inte hitta :/
Lillgrabben
2006-06-18, 20:26
*BUMP*
Ska beställa vikter och skivstång, begagnat såklart! Och då undrar jag om ni tycker att 200kg vikt för 3800kr är ett bra pris?
Och vet någon vad frakten kan bli på detta från stockholm till skellefteå? Lyckades inte hitta någon bra pristabell :(
Så vad tror ni man får pröjsa för en pall som väger lite över 200kg?
EDIT: Vet ni nåt mer ställe än alm & careplan som säljer utrustning? Skivstång lyckas jag inte hitta :/
Vore jag Polaren skulle jag hellre lägga dessa 3800 kr + frakt till körkortskassan. Då kommer det vara mkt bekvämare, bättre, osv för er att åka in till gymmet & träna era pass!
Prova ringa till Bussgods etc för att få veta vad frakten går lös på...
Vore jag Polaren skulle jag hellre lägga dessa 3800 kr + frakt till körkortskassan. Då kommer det vara mkt bekvämare, bättre, osv för er att åka in till gymmet & träna era pass!
Prova ringa till Bussgods etc för att få veta vad frakten går lös på...
Ändå sant, med körkort blir det bekvämt :love: Men jag vill ha! :)
grabben i skogen
2006-06-19, 13:24
själv har jag tänkt att ha ett eget gym när jag movar till hus. ska då sluta träna på vanligt gym tänkt jag.
har samlat ihop massa saker hittillls, bänkar, vikter, powerrack, chinsräck, ställningar, sandsäckar, etc etc
har hittills kostat mig mindre än 3000kr.
ska köpa mig en ny eleiko ol-stång också sen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.