Logga in

Visa fullständig version : SkypeOut.

Slartibartfast
2006-02-05, 14:11
Jag har två frågor.

1. Har nån erfarenhet av SkypeOut? Man får ringa till vilken fast eller mobiltelefon som helst i världen för 1,7 cent (ca 1,7 kr) i minuten. Jag funderar på att köpa en 10 euros kredit (ca 100 kr) som man får ringa över 10 timmar för. Jag har en polare i Norge och en syrra i Tyskland som jag skulle vilja ha mera kontakt med och detta verkar vara det optimala sättet om man bortser från vanlig skype-samtal.

2. Vilka säkerhetsrisker finns med att ge ut sin kreditkortsnummer på nätet? För att kunna köpa SkypeOut-crediten så måste man ha köpa det med kreditkort och eftersom jag inte har nåt kreditkort själv och farsan inte vill ge ut sitt nummer på nätet så är jag i en liten besvärlig sits.

http://www.skype.com/products/skypeout/

Löjtnant Blank
2006-02-05, 14:20
Jag har det och använder det jämt. Betalade med kreditkort, inga problem. Skype är pålitliga.

Slartibartfast
2006-02-05, 14:31
Funkar det till Norge och Tyskland? Jag märkte att det stod att det bara funkade till 20 länder. *grr*

Slartibartfast
2006-02-05, 14:35
Ah, nu såg jag att det funkar till Norge och Tyskland. Men det är dyrare till mobiltelefoner.

Dessutom kan min polare Progge köpa creditsen med sitt kreditkort, så det är lugnt på den fronten också.

Löjtnant Blank
2006-02-05, 15:00
Jag skulle inte lita på någon som heter Progge.

Progzilla
2006-02-05, 15:58
Jag skulle inte lita på någon som heter Progge.

:devil:

Sonny
2006-02-05, 16:23
Jag skulle inte lita på någon som heter Progge.Min första tanke också :D

aliquis
2006-02-05, 22:18
Jag har två frågor.

1. Har nån erfarenhet av SkypeOut? Man får ringa till vilken fast eller mobiltelefon som helst i världen för 1,7 cent (ca 1,7 kr) i minuten. Jag funderar på att köpa en 10 euros kredit (ca 100 kr) som man får ringa över 10 timmar för. Jag har en polare i Norge och en syrra i Tyskland som jag skulle vilja ha mera kontakt med och detta verkar vara det optimala sättet om man bortser från vanlig skype-samtal.

2. Vilka säkerhetsrisker finns med att ge ut sin kreditkortsnummer på nätet? För att kunna köpa SkypeOut-crediten så måste man ha köpa det med kreditkort och eftersom jag inte har nåt kreditkort själv och farsan inte vill ge ut sitt nummer på nätet så är jag i en liten besvärlig sits.

http://www.skype.com/products/skypeout/
1.7 eurocent är inte alls 1.7kr, utan typ 15 öre, och det är väl inte samma till mobil och fasta nätet?

Visst finns risker med kreditkortet, men inget jag skulle bry mig om. Du kan dessutom ofta skapa ett temporärt kreditkort för e-handel på respektive banks internetbank att handla med.

aliquis
2006-02-05, 22:19
Funkar det till Norge och Tyskland? Jag märkte att det stod att det bara funkade till 20 länder. *grr*Finns någon sipleverantör där du ringer GRATIS till fasta telefoner i ett 20 tal länder, minns inte vad den heter nu, jag har heller inte orkat läsa avtal och prova ;D