Logga in

Visa fullständig version : Är Beatles Överskattade?

Mccartney
2006-02-05, 13:08
Någon som sade att Oasis var större än Beatles...tänkte jag skulle ta upp den här frågan om ni tyckar att Beatles har blivit en slags helig ko inom musikbranschen?

Pudzianovski
2006-02-05, 13:16
Jag tycker att de är överskattade.

scythe
2006-02-05, 13:17
Tycker inte att de är överskattade. Man får ju ta hänsyn till att de kom när de kom. Hade t.ex. Oasis kommit på 60-talet hade de säkert blivit lika stora, samtidigt som The Beatles inte alls hade fått samma gensvar om de kommit fram nu.

Gurk-Burk
2006-02-05, 13:17
Jepp, aningen överskattade...

Fatalist
2006-02-05, 13:19
Beatles är fruktansvärt överskattade. Tråkig, platt och innehållslös musik. Har inte betytt ett skit förutom möjligen en del för kommersialiseringen av hela musikindustrin.

King Grub
2006-02-05, 13:24
Ja, deras musik är tråååkig. Vissa av Lennons låtar är bra, men Beatles tycker jag är klart överskattade, ja.

nossralj
2006-02-05, 13:28
Är som med alla band.. Vissa låtar är bra vissa är mindre bra.. Jag har alltid gillat Beatles så jag tycker att de flesta låtar är bättre..

Så svaret på din fråga, om Beatles är överskattade är nej ;)

Krampus
2006-02-05, 13:34
Har alltid sagt att dem är världens mest överskattade band, tils för ett par år sedan då en vis man sa såhär: Det görs knappt någon ny musik längre. Beatles har redan gjort allt.. Allting som görs nu är bara varitanter på äldre musik.

Det stämmer rätt bra faktiskt när man ger dem en chans.

Om man tänker på hur nyskapande dem var när det begavs sig måste de få massiv respekt. Sen att musiken idag låter rätt tråkig är ju en annan sak, men jag kan tänka mig att det var helt revolutionerande när det kom.

Överskattade - Nej.

Dissector
2006-02-05, 13:35
Ska det diskuteras om Beatles faktiskt är bra eller inte, eller huruvida dom inte betytt så mycket för musikhistorian som det sägs?

Jag tycker Beatles musik är bra, långt ifrån all dock. Vissa låtar smälter bort lite för lätt i mängden, medans vissa sticker ut mycket mer. Men hur de arbetade fram låtarna o.s.v, helt klart genier enligt min mening.
Jag tror dom har betytt väldigt mycket för musikens utveckling. Det var ju nästan i och med Beatles som hela musikhysterin drog igång på allvar =)

scythe
2006-02-05, 13:35
Har sagt det här förut och jag säger det igen, att pissa på artister som The Beatles bara för att deras musik idag skulle vara ganska ointressant som ny, är ganska korkat.
Utan Buddy Holly (som var ännu mer "platt och tråkig" än The Beatles) hade vi inte haft The Beatles, och utan The Beatles hade vi garanterat inte haft en mängd andra band av idag. Kanske just ditt favoritband som "spöar skiten ur The Beatles".

Det är ungefär som att säga att Arnold är överskattad för att hans dåvarande fysik inte hade stått sig i dagens Mr. Olympia.

Krampus
2006-02-05, 13:38
Det är ungefär som att säga att Arnold är överskattad för att hans dåvarande fysik inte hade stått sig i dagens Mr. Olympia.

Bra jämförelse. :thumbup:

hasse36
2006-02-05, 13:42
Visst är det fantastiskt att musik som gjordes för 30-40 år sedan, fortfarande håller.

När såg vi senast trådarna:
- "Är Volvo Amazon en överskattad bilmodell?"
- "Är Sven Tumba en överskattad hockeyspelare?"

Så sent som idag hörde jag Stig Strand säga att Anja Persson anno 2002, inte skulle ha kvalificerat sig till 2:a åket i dagens slalomtävling.

Pumpitup
2006-02-05, 14:04
The Beatles for life!

Herkulez
2006-02-05, 14:05
Ja, deras musik är tråååkig. Vissa av Lennons låtar är bra, men Beatles tycker jag är klart överskattade, ja.
:thumbup:

Papi
2006-02-05, 14:28
Nej!

Slartibartfast
2006-02-05, 14:40
Klart överkattade, ja.

Metal_boy_
2006-02-05, 14:41
Nej det tycker jag inte. Att ljudet knastrar och är allmänt dåligt gör också uppfatningen annorlunda hos folk. Har ni hört Beatlesmusik live eller på CD med Liverpool? Tänk då hur det lät på den tiden också med snäppet bättre vad det gäller sångare.

Löjtnant Blank
2006-02-05, 15:21
Honky music. Överskattade, ja.

Griip
2006-02-05, 15:37
Dåliga nej

Överskattade ja

Nique
2006-02-05, 15:39
De är taktlösa...(Beat les)

Griip
2006-02-05, 15:44
De är taktlösa...(Beat les)

Testa 'less' istället

skaparn
2006-02-05, 15:50
Visst är det fantastiskt att musik som gjordes för 30-40 år sedan, fortfarande håller.

När såg vi senast trådarna:
- "Är Volvo Amazon en överskattad bilmodell?"
- "Är Sven Tumba en överskattad hockeyspelare?"

Så sent som idag hörde jag Stig Strand säga att Anja Persson anno 2002, inte skulle ha kvalificerat sig till 2:a åket i dagens slalomtävling.

Funkar verkligen de jämförelser du gör?
Amazonen är ju inte en bil som den äldre generationen påstår kan hävda sig mot moderna bilar. Den kanske var först med någon säkerhetsdetalj men när man har tillgång till modern teknologi så finns det ingen anledning att klamra sig fast vid Amazonen bara för dess stilbildande roll.
Visst kan man tycka att Beatles är bra, men inget annat band har så många fans som på något sätt ser sin egen smak som en objektiv bedömning av vad bäst äro. Därför tycker jag det kan vara på sin plats att kalla dem överskattade.

Kwon
2006-02-05, 15:52
Jag anser dom vara lika överskattade som Kate Ryans Desenchantee 2 minuter och 4 sekunder in i låten!

Och därmed bastu!

Metal_boy_
2006-02-05, 15:55
Funkar verkligen de jämförelser du gör?
Amazonen är ju inte en bil som den äldre generationen påstår kan hävda sig mot moderna bilar. Den kanske var först med någon säkerhetsdetalj men när man har tillgång till modern teknologi så finns det ingen anledning att klamra sig fast vid Amazonen bara för dess stilbildande roll.
Visst kan man tycka att Beatles är bra, men inget annat band har så många fans som på något sätt ser sin egen smak som en objektiv bedömning av vad bäst äro. Därför tycker jag det kan vara på sin plats att kalla dem överskattade.

Överskattade som musiker i dagsläget är dom ju självklart. Men jag tycker inte att dom är det vad det gäller att dom är musiklegender.

Metal_boy_
2006-02-05, 15:55
Jag anser dom vara lika överskattade som Kate Ryans Desenchantee 2 minuter och 4 sekunder in i låten!

Och därmed bastu!

:laugh: :laugh:

Kwon
2006-02-05, 15:56
:laugh: :laugh:

Har du redan lyssnat eller vet du sedan tidigare? :D

Då vet du vad jag menar! Jag underskattade den låten enormt ända tills jag blev upplyst och insåg innebörden av passagen som började 2:04!

Mkt imponerad blev jag! Vad hon kan! Skånska o krejjer.

Metal_boy_
2006-02-05, 15:58
Har du redan lyssnat eller vet du sedan tidigare? :D

Då vet du vad jag menar! Jag underskattade den låten enormt ända tills jag blev upplyst och insåg innebörden av passagen som började 2:04!

Mkt imponerad blev jag! Vad hon kan! Skånska o krejjer.

Nä, jag är Dancebandare *popcorn*

Noodles
2006-02-05, 17:48
Det var jag som skrev att de var en helig ko i musikbranschen. Jag tycker att The Beatles har väldigt många bra låtar. Både Lennon/McCartney var duktiga kompositörer. Däremot visade det sig i efterhand att Lennon var betydligt bättre eftersom Paul som soloartist är lika spännande som fettfri grädde. Pauls kommersiella framgångar som soloartist beror mer på hans Beatles-koppling än på kvaliteten. Och dessutom kan kommersiella framgångar aldrig användas som ett mått på kvalitet eftersom Ace Of Base's debutalbum sålde runt 20 miljoner exemplar.

The Beatles och Elvis är exempel på artister där deras påverkan på kulturen och musikhistorien är större än den musikaliska kvaliteten. Det samma gäller artister som Bob Dylan. Klart att de har fått fram en del mästerverk till låtar. Om man däremot jämför med hur många album de har släppt (i Elvis och Dylans fall) så är det inte konstigt att de fick in ett par fullträffar. Visst kan Beatles få hyllas som hjältar men man får inte glömma att många låtar var rejält slätstrukna och tillintetsägande. De lyckades dessutom komma i precis rätt tidsperiod för popmusiken. Som någon sa hade de inte fått samma status om de kommit fram idag.

grisbil3n
2006-02-05, 18:19
Progressivt och coolt på sin tid, vissa av hitsen är sköna men jag förstår inte hela grejen.

balder
2006-02-05, 19:25
Nej de är inte överskattade, sjukt bra musik!

Rock'nRoll
2006-02-05, 19:55
Riktigt överskattade och tråkiga.

terror
2006-02-05, 19:57
Beatles är överskattade som satan.
de kanske var bra när dinosaurierna gick på jorden och världen var ny, men det är dags o släppa det.

Beatles suger bajs!

grisbil3n
2006-02-05, 20:02
de kanske var bra när dinosaurierna gick på jorden och världen var ny, men det är dags o släppa det.

Beatles suger bajs!

Jo hip to the hop skare va lr vadå? Att säga att gammal/äldre musik per automatik är dålig är ju jävligt dumt enbart. Visserligen så var det lite det jag sa också haha men fan...

Metal_boy_
2006-02-05, 20:23
Jag tror att det är svårt att säga nått för oss som inte var med på den tiden och vet hur musiken ansågs då iof. Om 35år så kommer den tidens unga undra vad fan vi ska minnas Axl Rose för. Vi som är födda på 60-70 och -80-talet och gillade rock vet ju varför.

Daniel Mattusch
2006-02-05, 20:41
Tycker de gör/gjort överlag bra musik men Oasis piskar stjärt jämfört med Beatles!

gustavk
2006-02-05, 20:59
Asså OMG! Vad tusan klart dom inte är överskattade, hur kan man vara överskattad när man uppenbarligen varit det mest populära bandet ngnsin?.. Även fast man inte tycker om musiken får man ändå inse att de var otroligt stilbildande. Även fast man itne tycker om just deras musik var de helt fantastiska på sin tid och är nog det band som inspirerat flest.

terror
2006-02-05, 21:50
spelar roll om det var 1990 eller 1190 som beatles gjorde musik de skulle suga lika mycket om det var igår de släppte sin senaste platta, det var inte så jag menade.
Men saken är ändå den att beatles är gårdagens nyheter och därför är de överskattade på det sättet att det är gammalt skåp mat, finns bättre och frächare musik (snackar inte om brittney crap).

Hårdrock för slanten!!
Lyssnar mycket på Bathory just nu.

Dissector
2006-02-05, 21:56
spelar roll om det var 1990 eller 1190 som beatles gjorde musik de skulle suga lika mycket om det var igår de släppte sin senaste platta, det var inte så jag menade.
Men saken är ändå den att beatles är gårdagens nyheter och därför är de överskattade på det sättet att det är gammalt skåp mat, finns bättre och frächare musik (snackar inte om brittney crap).

Hårdrock för slanten!!
Men, so? Dom har betytt mycket för utvecklingen av musiken. Kompositörer som Mozart och Beethoven behöver inte vara överskattade bara för att de är populära än idag. Ordet "överskattan" måste väl inte bara gälla bandets/musikernas ställning i dagsläget?

petersson
2006-02-05, 22:08
Vad menar ni med överskattning? Att folk säger att dom gillar Beatles bara för att man "ska" göra det? Någon slags masshypnos? Jag gillar Beatles därför att jag gillar deras musik, deras stil och även deras budskap, inte för alla andra gillar dom / att dom är överskattade.

Fatalist
2006-02-05, 22:52
Enda anledningen till att de blev kända var inte att de var bra, utan allt annat var så dåligt.

terror
2006-02-05, 22:55
Men, so? Dom har betytt mycket för utvecklingen av musiken. Kompositörer som Mozart och Beethoven behöver inte vara överskattade bara för att de är populära än idag. Ordet "överskattan" måste väl inte bara gälla bandets/musikernas ställning i dagsläget?

de kanske har betytt mycket för musikens utveckling, faktum är att jag inte säger emot dig där, men de är inte lika roligt att lyssna på beatles idag som det var en gång i tiden, i denna mening om att de skulle vara så jävla bra i dag håller jag inte med om faktum är att det är rätt så trist musik i min smak.

jag skiljer på musik historia och att lyssna på musik, jag går inte och lyssnar på musik för att gruppen eller kompositören i fråga har betytt mycket för musikens utveckling, jag lyssnar på musik för att jag tycker att det låter bra.

I denna mening om att lyssna på beatles, och att de skulle vara så jävla bra tycker jag att de i allra högsta grad är överskattade.

Styrkebyggare
2006-02-05, 23:05
Beatles stod för en smärre revolution inom populärmusikens utveckling, och är inte överskattade i det avséendet enligt min mening. Sen finns det säkert många som överskattar musikens kvalitet i jämförelse med modern musik (som dock i många fall kan ha en betydande del av sitt ursprung i Beatles).

Löjtnant Blank
2006-02-05, 23:36
Enda anledningen till att de blev kända var inte att de var bra, utan allt annat var så dåligt.
:D

grisbil3n
2006-02-05, 23:59

Hårdrock för slanten!!

Förlåt att jag härsknade, du får pluspoäng för Bathory! :D

terror
2006-02-06, 00:13
Förlåt att jag härsknade, du får pluspoäng för Bathory! :D
hähä :hbang:
de e lungt jag accepterar att folk har olika åsikter.

myggan
2006-02-06, 00:22
Jag tror att det är svårt att säga nått för oss som inte var med på den tiden och vet hur musiken ansågs då iof. Om 35år så kommer den tidens unga undra vad fan vi ska minnas Axl Rose för. Vi som är födda på 60-70 och -80-talet och gillade rock vet ju varför.

kunde inte sagt det bättre själv :)

beatles håller dock fortfarande IMO. Sjukt bra musik, fast jag gillar mest deras första 5-6 album. Hur trallvänliga och bra som helst :) Ren eurofi.

Mccartney
2006-02-06, 03:17
Det var jag som skrev att de var en helig ko i musikbranschen. Jag tycker att The Beatles har väldigt många bra låtar. Både Lennon/McCartney var duktiga kompositörer. Däremot visade det sig i efterhand att Lennon var betydligt bättre eftersom Paul som soloartist är lika spännande som fettfri grädde. Pauls kommersiella framgångar som soloartist beror mer på hans Beatles-koppling än på kvaliteten. Och dessutom kan kommersiella framgångar aldrig användas som ett mått på kvalitet eftersom Ace Of Base's debutalbum sålde runt 20 miljoner exemplar.

The Beatles och Elvis är exempel på artister där deras påverkan på kulturen och musikhistorien är större än den musikaliska kvaliteten. Det samma gäller artister som Bob Dylan. Klart att de har fått fram en del mästerverk till låtar. Om man däremot jämför med hur många album de har släppt (i Elvis och Dylans fall) så är det inte konstigt att de fick in ett par fullträffar. Visst kan Beatles få hyllas som hjältar men man får inte glömma att många låtar var rejält slätstrukna och tillintetsägande. De lyckades dessutom komma i precis rätt tidsperiod för popmusiken. Som någon sa hade de inte fått samma status om de kommit fram idag.

Vet du villka låtar Paul skrev i The Beatles?Hur många album har du lyssnat på med Paul Mccartney. Paul Mccartney tjänade mer pengar på wings än med Beatles...Band on the Run...ja det är en riktigt dålig platta...

Mccartney
2006-02-06, 03:24
Fråga dagens låt skrivare vad dem anser om Lennon/Mccartney...fråga killar som Gene simmons och Ozzy vad tycker om Mccartney.

Som musiker idag är Paul Mccartney fortfarande överlägsen alla. Han spelar alla instrument själv..han skriver sina låtar och han sjunger alla delar och han är executiv producer.

Nominerad till 3 st grammy awards på onsdag. Killen är dem som kan sälja biljetter till sina konserter trots högst pris.

Kom igen när ni ser någon artist idag hoppar mellan bas,elgitarr, Akustisk gitarr ,piano och ukelele under en 2,5 timmes lång konsert...samtidigt som han lead sång på över 30låtar.

Griip
2006-02-06, 05:01
Fråga dagens låt skrivare vad dem anser om Lennon/Mccartney...fråga killar som Gene simmons och Ozzy vad tycker om Mccartney.

Som musiker idag är Paul Mccartney fortfarande överlägsen alla. Han spelar alla instrument själv..han skriver sina låtar och han sjunger alla delar och han är executiv producer.

Nominerad till 3 st grammy awards på onsdag. Killen är dem som kan sälja biljetter till sina konserter trots högst pris.

Kom igen när ni ser någon artist idag hoppar mellan bas,elgitarr, Akustisk gitarr ,piano och ukelele under en 2,5 timmes lång konsert...samtidigt som han lead sång på över 30låtar.

Axl rose, HAHA! Ägd. + att Axl har/har haft en av historiens bästa röster

Noodles
2006-02-06, 07:37
Vet du villka låtar Paul skrev i The Beatles?Hur många album har du lyssnat på med Paul Mccartney. Paul Mccartney tjänade mer pengar på wings än med Beatles...Band on the Run...ja det är en riktigt dålig platta...

Jag vet ungefär vilka låtar Paul skrev i The Beatles. Precis som du antagligen gör. Jag personligen tycker att generellt är John Lennons låtar mer spännande. När det gäller hans soloalbum har jag lyssnat på flera av dem. Mina föräldrar är hängivna Beatles-fans och jag har indoktrinerats från tidig ålder. :)

Som jag skrev tidigare så är kommersiell framgång inget mått på kvaliteten i musiken. Vad gäller hans instrumentella kunskaper så borde du vidga vyerna eftersom det finns många artister som skriver, spelar och producerar själva. Skillnaden är att de inte spelar inför lika stora arenor. Att någon är skicklig på instrument är inte heller en garanti eftersom musiken kan vara lika tråkig för det. När det gäller Beatles status så är många inom media i rätt ålder för att ha upplevt Beatles vid rätt tidpunkt. Precis som Metal Boy skriver hade du knappast fått Beatles högst upp om du gjorde en lista bland 70- och 80-talister. Om du frågar dagens (Ozzy tillhör en äldre generation) låtskrivare vilka som har inspirerat dem mest så är det ofta de som var stora under 80- och 90-tal. Hur många av dagens låtskrivare och artister säger inte att Michael Jackson har stått för deras inspiration?

Vi kommer aldrig bli överens på den här punkten. Du tycker att McCartney är fantastisk och det får du gärna göra. Däremot är det svårt att presentera objektiva fakta som visar att Beatles och McCartney är störst genom tiderna. Musik är mer komplicerat än så. Att Beatles hade ett enormt inflytande på musiken och samhället betvivlar ingen. Att de (objektivt sett) skulle vara bäst genom tiderna och immuna mot kritik är trångsynt att säga.

hangatyr
2006-02-06, 09:07
de var revolutionerande för SIN TID. ur det perspektivet är de inte överskattade, men många verkar tycka att det än i denna dag rä det bästa som gjorts i musikväg. ur det perspektivet är de så klart överskattade.

z_bumbi
2006-02-06, 09:58
Det är betydligt roligare att jämföra olika musikgenerationer genom att lyssa på ett bredare utbud av musik än de mest kända artisterna/låtarna, det som var "bättre förr" är ju det som folk kommer ihåg.

Om man lyssna igenom en stor samlingsbox från valfri period så inser man snart att om det här är det som har letat sig in på listorna så hur mycket (ytterligare) skräp finns det då inte som har producerats under samma period?

Vad gäller Beatles så är de av många överskattade men av många underskattade, precis som nästan alla annan musik med andra ord.

Mccartney
2006-02-06, 10:14
Jag vet ungefär vilka låtar Paul skrev i The Beatles. Precis som du antagligen gör. Jag personligen tycker att generellt är John Lennons låtar mer spännande. När det gäller hans soloalbum har jag lyssnat på flera av dem. Mina föräldrar är hängivna Beatles-fans och jag har indoktrinerats från tidig ålder. :)

Som jag skrev tidigare så är kommersiell framgång inget mått på kvaliteten i musiken. Vad gäller hans instrumentella kunskaper så borde du vidga vyerna eftersom det finns många artister som skriver, spelar och producerar själva. Skillnaden är att de inte spelar inför lika stora arenor. Att någon är skicklig på instrument är inte heller en garanti eftersom musiken kan vara lika tråkig för det. När det gäller Beatles status så är många inom media i rätt ålder för att ha upplevt Beatles vid rätt tidpunkt. Precis som Metal Boy skriver hade du knappast fått Beatles högst upp om du gjorde en lista bland 70- och 80-talister. Om du frågar dagens (Ozzy tillhör en äldre generation) låtskrivare vilka som har inspirerat dem mest så är det ofta de som var stora under 80- och 90-tal. Hur många av dagens låtskrivare och artister säger inte att Michael Jackson har stått för deras inspiration?

Vi kommer aldrig bli överens på den här punkten. Du tycker att McCartney är fantastisk och det får du gärna göra. Däremot är det svårt att presentera objektiva fakta som visar att Beatles och McCartney är störst genom tiderna. Musik är mer komplicerat än så. Att Beatles hade ett enormt inflytande på musiken och samhället betvivlar ingen. Att de (objektivt sett) skulle vara bäst genom tiderna och immuna mot kritik är trångsynt att säga.

Nämn låter som Mccartney skrivit i the beatles och nämn Mccartney album som du lyssnat på?

Jag skall testa dina Mccartney kunskaper:

Vem skrev:

Cant buy Me Love?
Revolution 9?
Julia?
Im Down?
Eleanor Rigby?
Doctor Robert?
Helter Skelter?
Birthday?
Im a Loser?
We can work it out?
A Day in Life?
Yellow Submarin?
Im The Walrus?
Penny Lane?
For No One?
She is leaving Home?
I've got a Feeling?

Kwon
2006-02-06, 10:50

Beatles suger bajs!

Gammal musik kan uppskattas likaväl som ny!

Ta verk från tex Beethoven och Mozart, det var ett tag innan Beagles.

EDIT: LOL, såg att Disse skrev ungefär samma sak.

Ja, bara för att en musikstil eller vissa låtar är lite äldre, behöver de ej vara sämre.

Jag ser musik som en cirkel där alla inspirerar alla.

Kwon
2006-02-06, 10:53
Elgitarrer i synthmusik skapade senare egen stil.

Nu finns det Industrial och allt möjligt.

Synth besöker ofta hårdrockens och metallens underbara värld etc.

Man kan inspireras av många stilar/genres/låtar.

Musik är en cirkel.

Gamla rytmer dyker upp igen osv.

Papi
2006-02-06, 11:49
This thread makes baby Jesus cry! *cry*
Visst, ni kanske inte gillar Beatles musik, det är helt ok, men det går nog inte att överskatta deras betydelse för musikens utveckling.

Noodles
2006-02-06, 11:51
Nämn låter som Mccartney skrivit i the beatles och nämn Mccartney album som du lyssnat på?

Jag skall testa dina Mccartney kunskaper:

Vem skrev:

Cant buy Me Love?
Revolution 9?
Julia?
Im Down?
Eleanor Rigby?
Doctor Robert?
Helter Skelter?
Birthday?
Im a Loser?
We can work it out?
A Day in Life?
Yellow Submarin?
Im The Walrus?
Penny Lane?
For No One?
She is leaving Home?
I've got a Feeling?

Can't buy me love: McCartney
Revolution 9: John Lennon
Julia: Lennon
I'm Down: McCartney
Eleanor Rigby: McCartney
Doktor Robert: Lennon
Helter Skelter: McCartney
Birthday: McCartney
I'm A Loser: John Lennon
We can work it out: Vet ej
A day in the life: Båda två (en av mina favoriter)
Yellow Submarine: McCartney
I am the walrus: Lennon
Penny Lane: McCartney
For no one: McCartney
She is leaving home: McCartney
I'v got a feeling: Vet ej

De McCartney-album jag har hört är:
Band on the run
Wings at the speed of sound
Wild life
McCartney
Tug of war
Flowers in the dirt
Chaos and creation in the backyard
Flaming pie

Förvånande att majoriteten av låtarna du nämner var skrivna av McCartney... Det bekräftar dessutom det jag redan tycker. Han har skrivit de (i mitt tycke) minst spännande låtarna (med undantag för Eleanor Rigby och Penny Lane).

Vad är det du vill ha sagt med ditt inlägg? Måste kunskaperna testas för att man ska få ha en åsikt? Eftersom du är så övertygad om att du älskar McCartney borde du inte ha ett så pass stort behov av att få bekräftelse från andra. Jag gillar den musik jag gillar. Jag har vuxit ifrån det stadium där jag behöver försvara det jag lyssnar på genom att berätta hur bra alla andra tycker de artisterna/grupperna är.

King Grub
2006-02-06, 11:55
Han spelar alla instrument själv..han skriver sina låtar och han sjunger alla delar och han är executiv producer.

Där ser man. :) Synd bara att resultatet blir så överväldigande tråkigt.

Mccartney
2006-02-06, 19:10
Can't buy me love: McCartney
Revolution 9: John Lennon
Julia: Lennon
I'm Down: McCartney
Eleanor Rigby: McCartney
Doktor Robert: Lennon
Helter Skelter: McCartney
Birthday: McCartney
I'm A Loser: John Lennon
We can work it out: Vet ej
A day in the life: Båda två (en av mina favoriter)
Yellow Submarine: McCartney
I am the walrus: Lennon
Penny Lane: McCartney
For no one: McCartney
She is leaving home: McCartney
I'v got a feeling: Vet ej

De McCartney-album jag har hört är:
Band on the run
Wings at the speed of sound
Wild life
McCartney
Tug of war
Flowers in the dirt
Chaos and creation in the backyard
Flaming pie

Förvånande att majoriteten av låtarna du nämner var skrivna av McCartney... Det bekräftar dessutom det jag redan tycker. Han har skrivit de (i mitt tycke) minst spännande låtarna (med undantag för Eleanor Rigby och Penny Lane).

Vad är det du vill ha sagt med ditt inlägg? Måste kunskaperna testas för att man ska få ha en åsikt? Eftersom du är så övertygad om att du älskar McCartney borde du inte ha ett så pass stort behov av att få bekräftelse från andra. Jag gillar den musik jag gillar. Jag har vuxit ifrån det stadium där jag behöver försvara det jag lyssnar på genom att berätta hur bra alla andra tycker de artisterna/grupperna är.

Ive got a feeling skrev Mccartney ...men annars har du alla rätt. Jag ger mig...därför att du är en av få som faktiskt känner till beatles. Många idag har en förutfattad mening om tex att Lennon var den som skrev rocksånger medans Mccartney skrev smörsånger...vill nog säga att Mccartney var den bättre av dem på att skriva rock sånger.

Tyvärr har Lennons död gjort honom större än vad han var. Lennon för mig är genialisk med en röst som få. Gillar man politiska texter så förstår jag att man gillar Lennon mer. Mccartney skriver gärna om vardagslivet och om sin familj....tex Martha my Dear...som är Mccartneys english sheepdog...

Lennon/Mccartney tillsammans var oslagbara..det visste båda två och Mccartney än idag känner stor saknad av sin kära kompanjon. Det som gjort att jag fastnat för Mccartney är att är mer komplett än vad lennon var samt att Mccartney har värderingar som jag gillar. Mccartney har alltid låtit familjen går före allt, samt att han är en stor djurvän och kämpat länge för att djurensrättigheter villket jag anser vara större än att kämpa för mänskiliga rättigheter ..då människan själv oftast är orsaken till sina egna problem.

Dante
2006-02-06, 20:25
"Oasis var större än Beatles."

Bah de var väll de själva som uttalde sig så, kan vi inte göra detta till en hat tråd till Oasis istället översittande skanks.

Beatles är underskattade.

Krampus
2006-02-06, 20:45
Där ser man. :) Synd bara att resultatet blir så överväldigande tråkigt.

Lite kul att du resonerar så då Ramones är ditt favoritband, vars låtar alla i princip låter lika dant. :)

Nina L
2006-02-06, 20:46
Beatles storhet består väl främst i att ha varit det första bandet som det blev riktig hysteri runt? Själv måste jag säga att jag gillade dem bättre innan de förlorade sig i lysergsyredietylamiden.

Krampus
2006-02-06, 20:49
Beatles storhet består väl främst i att ha varit det första bandet som det blev riktig hysteri runt? Själv måste jag säga att jag gillade dem bättre innan de förlorade sig i lysergsyredietylamiden.

Nej det var då dem toppade och började bli intressanta fan! :D

Nina L
2006-02-06, 20:50
Nej det var då dem toppade och började bli intressanta fan! :DLika intressanta som vilka trippungar som helst. :thumbup:

Krampus
2006-02-06, 20:54
Lika intressanta som vilka trippungar som helst. :thumbup:

Så så... Har man inte konstnärlig förmåga nog att ta in och tolka och heller väljer snygg och dum i en poll än smart och ful, så funkar det nog bäst med att lalla med i "I wanna hold you hand", när dem fortfarande var ett korkat pojkband. :D

Nina L
2006-02-06, 20:56
Så så... Har man inte konstnärlig förmåga nog att ta in och tolka och heller väljer snygg och dum i en poll än smart och ful, så funkar det nog bäst med att lalla med i "I wanna hold you hand", när dem fortfarande var ett korkat pojkband. :DDu kan inte använda mina egna lögner emot mig på det sättet. *slap*

palme
2006-02-06, 20:57
Klart överskattade, ungefär som de flesta av dagens artister, men kidsen styr.

Krampus
2006-02-06, 20:58
Du kan inte använda mina egna lögner emot mig på det sättet. *slap*

Erkänn att du älskar mig!

Nina L
2006-02-06, 20:59
Erkänn att du älskar mig!Klart jag gör. Det gör alla innerst inne!

Lasse Kongo
2006-02-06, 21:07
dynga

beatles alltså