handdator

Visa fullständig version : Tjockis! Dags att ändra formen... igen!

Power
2006-02-04, 19:10
Idag träffade jag folk som jag inte träffat sedan sent i somras, och en av de första kommentarerna jag fick var: "Vad skönt att du är dig lik igen och inte är så där anorektisk som du var i somras"!
Senare på eftermiddagen i omklädningsrummet på gymmet sa jag till en kompis: "Jag har nog lagt på mig lite väl mycket i vinter.", och fick som svar: "Mmmm... jag säger inget!"
Dessutom har jag fått väääldigt svårt att klämma mig i byxor som jag utan problem kunde ha för tre månader sedan.

Fick en liten tankeställare. Man kanske ska starta med vikt- och måttminskningen lite tidigare än planerat!

Lägsta vikt i somras var 79,5 kg och högsta nu i vinter 96,1. Just nu ca 94 kg. Detta på en 35-årig kropp om mäter 180 cm!

Viktökningen har dock fört en del bra saker med sig. Starkare har man blivit, och godis är inte lika gott längre, så det kommer vara lätt att hålla sig från.

Målet ligger att tappa 12 kg ner till 82 kg, och där lär jag vara nån gång i slutet av juli/början av augusti utan att behöva tro på underverk.
Förra året var första gången jag verkligen gick in för att bli av med kilon och centimetrar, och då gick det ganska bra, så den här gången kommer det att gå lättare, tror jag i alla fall! Nu vet jag i alla fall hur jag ska göra.

Cinna
2006-02-04, 19:29
Ingen som kan anklaga dig för att inte ha tagit bulken på allvar iaf :D

Men du kan vara lugn, jag ska nog se till att få dig iform till sommaren :whipped:

blekfet2
2006-02-04, 19:32
Motivation verkar det finnas, så nog fan kommer det bara går bra!

Herkulez
2006-02-04, 19:34
lycka till, med cinnas hjälp ska det nog gå utmärkt, hon verkar ju veta hur man dietar av hennes bilder från sommaren :thumbup:

(och bulka av bilderna från idag....JUST KIDDING :D )

Cinna
2006-02-04, 19:43
lycka till, med cinnas hjälp ska det nog gå utmärkt, hon verkar ju veta hur man dietar av hennes bilder från sommaren :thumbup:

Pfffffff *grr27*

Va snäll nu ... annars blir det inga privata dietbilder för din del i sommar ;)

Krampus
2006-02-04, 19:52
Kör hårt M! :thumbup:

Power
2006-02-04, 19:57
Jodå, hon vet hur man dietar, men jag tror inte att hon har riktigt förstått hur man gör när man inte går på diet.
Och jag som har visat henne, gång efter gång efter gång efter gång. Inte undra på att det gått som det gjort för min del.
Men.. som sagt.... dags att vända trenden!

Piranha
2006-02-05, 18:30
Jodå, hon vet hur man dietar, men jag tror inte att hon har riktigt förstått hur man gör när man inte går på diet.
Och jag som har visat henne, gång efter gång efter gång efter gång. Inte undra på att det gått som det gjort för min del.
Men.. som sagt.... dags att vända trenden!

Mmmm... *kissass*

GymTT
2006-02-05, 18:57
Kör hårt! det är kanonskönt att gå ned lite!

/ TT

H.Emanuel
2006-02-05, 19:56
Kör hårt! det är kanonskönt att gå ned lite!

/ TT
Japp, skippa pomesfritsen :D