Visa fullständig version : Pingus eviga datorproblem
Behöver hjälp igen, har köpt en ny dator i dag och jag behöver en brandvägg + antivirusprogram. Vilket är bra och var hittar jag det ???
King Grub
2006-02-04, 15:32
Mina rekommendationer är Kaspersky Personal Pro som antivirus och Zone Alarm Pro 5.5 som brandvägg. Finns på www.kaspersky.com respektive www.zonelabs.com
Bra antivirusalternativ: Nod-32, DrWeb
Bra brandväggalternativ: Outpost
nod32 är ett bra antivirus annars.
Callister
2006-02-04, 17:06
AVG som Antivirus och Kerio Personal Firewall har jag kört i flera år och det är klockrent, gratis och snällt mot datorns resurser.
Jag kör med zone-alarm som brandvägg och avast! som antivirusprogram, båda är gratis och fungerar utmärkt för mig ;)
Förstår inte vad något spelar för roll, men jag körde med sygate personal firewall och xp antivir, fungerade det med. Huvudsaken är att det är gratis =P
(kaspersky, outpost och nod32 kostar väl pengar? men inte zonealarm eventuellt.)
Helena B
2006-02-04, 19:18
Jag har PC Tools antivirus, vet inte om det är bra med det är gratis iaf.
King Grub
2006-02-04, 20:26
Jag har PC Tools antivirus, vet inte om det är bra
Inte speciellt nej, men deras antispyware, Spyware Doctor är bra, och med tiden kanske antiviruset också hänger med.
Helena B
2006-02-04, 20:43
Inte speciellt nej, men deras antispyware, Spyware Doctor är bra, och med tiden kanske antiviruset också hänger med.
Bara min dator inte kraschar så är jag nöjd.
Tack för hjälpen allihopa :bow: nu är datorn lite säkrare :thumbup:
Till Kasperskys fördel så kan jag nämna att den hittade virus som ej Nod32 eller AVG eller Antivir hittade!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.