Visa fullständig version : Min DVD-rom är sjuk!
Metal_boy_
2006-02-04, 00:39
När jag sätter i skivan så susar den upp och laddar lite, sen lägger den bara av. Det står enligt datorn att det inte sitter nån skiva i? Vad kan det vara?
kimonque
2006-02-04, 01:20
testat med annan skiva?
Metal_boy_
2006-02-04, 01:24
testat med annan skiva?
Funkade med en musikskiva men det kanske inte räcker att gämföra med?
Nej pröva med en annan dvd skiva
Metal_boy_
2006-02-04, 01:36
Nej pröva med en annan dvd skiva
Funkade med en annan
Metal_boy_
2006-02-04, 01:39
Jag har ju sett på dvd:n på en annan dator idag, vad fan kan det va?
Funkade med en annan
din dvd-rom är förmodligen mer logisk än din slutledningsförmåga :)
Jag har ju sett på dvd:n på en annan dator idag, vad fan kan det va?Din läsare som inte lyckas läsa skivan pga dålig media, fult bränt, smuts, repor, ..
Metal_boy_
2006-02-04, 01:42
din dvd-rom är förmodligen mer logisk än din slutledningsförmåga :)
Ja det förstår jag med :) Om han då kunde berätta för mig vad anledningen var då, så att jag med förstår :D
Metal_boy_
2006-02-04, 01:43
Din läsare som inte lyckas läsa skivan pga dålig media, fult bränt, smuts, repor, ..
Inte en repa eller smuts på den.
Jag har ju sett på dvd:n på en annan dator idag, vad fan kan det va?
vissa dvd spelare är känsligare än andra.
någonting med skivan som din dvd spelare inte gillar.
är det en bränd skiva? är den smutsig, repig osv ?
om den är bränd, vad är det för format på filmen ?
Metal_boy_
2006-02-04, 01:49
vissa dvd spelare är känsligare än andra.
någonting med skivan som din dvd spelare inte gillar.
är det en bränd skiva? är den smutsig, repig osv ?
om den är bränd, vad är det för format på filmen ?
Ja den är bränd. Den är inget repig, nåon fläck kanske såg jag nu att det var. Jag har ingen aning om vilket format det är på den :/
Edit: haha d4en funkade nu när jag tvättade av den lite :hbang:
Helena B
2006-02-04, 01:52
Så där är minoxp kräsen som tusan, spelar bara viss musik. Vi verkar imnte ha samma musiksmak.
Så där är minoxp kräsen som tusan, spelar bara viss musik. Vi verkar imnte ha samma musiksmak.
:)
det jobbiga med dvd spelare brukar vara att ju dyrare och finare dom är, desto kräsnare är dom och ju mindre spelar dom.
Så är man ute efter en dvd spelare som spelar allt och inte bryr sig överdrivet mycket om bild och ljud kvalite så skall man köpa den billigast möjliga.
Inte en repa eller smuts på den.Dålig media = Bränd skiva av något billigt skräpfabrikat. Är det en köpt pressad skiva utan smuts eller repor vettefan, trött o ledsen dvdromläsare kanske?Edit: haha d4en funkade nu när jag tvättade av den lite :hbang:Sa ju det ;/
Helena B
2006-02-04, 01:59
det jobbiga med dvd spelare brukar vara att ju dyrare och finare dom är, desto kräsnare är dom och ju mindre spelar dom.
Så är man ute efter en dvd spelare som spelar allt och inte bryr sig överdrivet mycket om bild och ljud kvalite så skall man köpa den billigast möjliga.
a tror inte min är speciellt dyr, men kräsen. nu är den ändå kaputt kanske borde byta.
Så är man ute efter en dvd spelare som spelar allt och inte bryr sig överdrivet mycket om bild och ljud kvalite så skall man köpa den billigast möjliga.Nu snackar vi stationära? Vet inte om det gäller nu men förr var det väl kanske så att de ofta körde med en "vanlig dvd-rom" i de billigare och något speciellt "fint" i de dyrare, och de var petigare. Vad vet jag. Nuförtiden tror jag typ vad som helst sväljer nästan vad som helst. Men köper man bra media (typ ritek g04 o ritek g05) lär man inte ha några problem.
Helena B
2006-02-04, 02:04
Nu snackar vi stationära? Vet inte om det gäller nu men förr var det väl kanske så att de ofta körde med en "vanlig dvd-rom" i de billigare och något speciellt "fint" i de dyrare, och de var petigare. Vad vet jag. Nuförtiden tror jag typ vad som helst sväljer nästan vad som helst. Men köper man bra media (typ ritek g04 o ritek g05) lär man inte ha några problem.
jag menade bärbar min stationära sköter sig, än så länge.
*ta i trä*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.