handdator

Visa fullständig version : snabb viktminskning??

Barkbiten
2006-02-03, 22:01
Jag har beslutat mig för att deffa i slutet av februari, har bulkat i vinter och det börjar bli dags att få bort det jag har lagt på mig (förutom musklerna förstås). Nu undrar jag hur snabbt man kan gå ner utan att förlora muskler. Ett halvkilo i veckan låter lite, känns som att det blir en olidlgt lång deff då, vill få skiten avklarad så fort som möjligt så jag kan börja bulka igen...
kan man sikta på kanske 1,5-2kg i veckan?
det är inte 5% BF jag siktar på, utan kanske snarare10%.
tror jag behöver tappa ca 15kgiaf.
170lång strax under 90kg i dagsläget.
nån som är en erfaren "deffare" kanske har nån bra ide?

King Grub
2006-02-03, 22:02
vill få skiten avklarad så fort som möjligt så jag kan börja bulka igen...

Om det enda målet är att få börja bulka och äta upp sig igen, vilket syfte tjänar deffen då? Bara en undran.

pragmatist
2006-02-03, 22:28
Att sikta på c:a ett kilo i veckan tycker jag är fullt rimligt om man är åt det lite knubbigare hållet. Det innebär ett underskott på c:a 1000 kcal/dygn i genomsnitt. Mer än så är varken nyttigt eller angenämt om man inte är väldigt överviktig.

Ett tips är att inte bulka så du behöver deffa fullt så mycket nästa gång, det misstaget gjorde jag själv i början. Det är mycket angenämare att bara behöva deffa ner några kilo men istället göra det lite oftare än att behöva använda hela våren för att komma i form.

Barkbiten
2006-02-03, 23:24
Om det enda målet är att få börja bulka och äta upp sig igen, vilket syfte tjänar deffen då? Bara en undran.

då slipper jag ju deffa ännu mer gången efter det. fast jag kanske inte kommer bulka lika länge nästa gång.