Visa fullständig version : slumpa gainern vid deff?
Jag brukar nu ta en gainer efter ett gympass, men sen när min deff ska gå igång ska jag slumpa den då och köra en egen gainer med mer protein än kolhydrater? Vet att man ska dra ner lite på kolhydraterna vid deff.
Men de jag inte förstår är att proteinet inte gör så mkt verkan direkt efter passet, så borde jag inte kunna fortsätta som jag gör nu? med en vanlig gainer efteråt. jag vet att de kommer bli lite mkt kolhydrater då men då kan jag ju dra ner de lite vid resten av måltiderna. Kommentarer på de?
Känns lite onödigt och "slösa" pengar på protein pulver när de endå inte behövs så mkt protein direkt efter.. ist skulle jag kunna ta de direkt innan passet, borde ju bli bättre effekt.
Om ni undrar så tar jag också en burk tonfisk 1 timme efter ett pass
Kör på som du gjorde, ät mindre resterande delen av dagen, försök lägga det mesta kring träning.
kör hårt / TT
J.Saarela
2006-02-03, 19:59
Måste hålla med pommes skipparn GymTT,det lät vettigt
skumt det känns att hålla med han *screwy*
[QUOTE=J.Saarela]Måste hålla med pommes skipparn GymTT,det lät vettigt
Men det var väl gymTT´s kompis som var pommes skippare *slap*
:D
Exakt! backen du vet du ! skönt att någon vet :hbang:
Måste hålla med pommes skipparn GymTT,det lät vettigt
skumt det känns att hålla med han *screwy*
vadårå *grr27*
Håller med de övriga. Fortsätt med gainern, det är ju efter träning kolhydraterna gör mest nytta så varför skära ner på dem då.
Skippar gainern under deff. Näringslöst, mättar dåligt och det känns som om alla kolhydrater ändå kommer användas till det man vill och inte lagras in som fett vid underskott. Möjligt att det inte är optimalt.
fitnessman-
2006-02-03, 22:16
JLL Skippar gainern under deff. Näringslöst, mättar dåligt och det känns som om alla kolhydrater ändå kommer användas till det man vill och inte lagras in som fett vid underskott. Möjligt att det inte är optimalt.
Varför gör du det fast du "känner" på dig att det inte e optimalt? Läs på vad som händer med kollisarna du intar efter ett träningspass så vet du istället för att tro...
J.Saarela
2006-02-03, 22:52
Skippar gainern under deff. Näringslöst, mättar dåligt och det känns som om alla kolhydrater ändå kommer användas till det man vill och inte lagras in som fett vid underskott. Möjligt att det inte är optimalt.
Medlem sen maj 2004 å vet inte bättre *screwy*
kanske kan man säga att under deffen gör den tom mer nytta, tycker jag iaf.
man har bättre insulinkänslighet=gainer sabbar inte hälsan lika mkt
man har sämre återhämtning=snabba kolhydrater i gainer gör mer nytta än vid kcal plus
Cerberus
2006-02-04, 18:32
Personligen skippar jag gainern efter träning nu när jag deffar, mest för att den känns onödig. Det heter kosttillskott för en anledning och jag är hemma på typ 5 min och det är mycket godare och ger mer mättnad att äta ngt riktigt mål hemma. Hellre stekt potatis med ngt fettsnålt kött än en vassledrink med näringsbefriat, mättnadsbefriat socker.
Kanske inte "optimalt" men jag spar in på onödiga kcal på detta sätt känns det som.
Spannmål
2006-02-04, 18:38
Jag och King Grub har kommit fram till att kolhydratdrink efter träning inte är optimalt. Protein + kolhydrat tar jag innan! Proteinsyntes!
tränar man mest på kul och för långsiktig hälsa kan man skippa gainern för evigt tycker jag,deff eller ej, bara ohälsosamt.
King Grub
2006-02-04, 20:23
Jag och King Grub har kommit fram till att kolhydratdrink efter träning inte är optimalt.
Jag var nog inte närvarande när "vi" kom fram till det...
Spannmål
2006-02-04, 20:32
Jag var nog inte närvarande när "vi" kom fram till det...
Det kan finnas trådar som reder ut detta innan men de är oändliga.
I en tråd från augusti skriver du att kolhydrat inte är nödvändigt efter träning (men säkert bra) men att protein är jätteviktigt!
I senare trådar (tror jag) brukar din rekommendation vara något i stil med:
Innan träning: Protein+kolhydrat
Omdelbart efter träning: Kolhydrat
1 timme efter träning: Protein
2 timmar efter: Protein (+kolhydrat)
3 timmar efter: Protein (+kolhydrat)
Anser du att man bör eller inte bör supplementera med vassleprotein omedelbart efter träning? Man bör ju ha EAA cirkluerandes sedan drinken som dracks innan och under passet?
King Grub
2006-02-04, 20:39
Och i ovanstående citat nämner jag ju kolhydraterna direkt efter passet, medan jag inte nämner proteinet förrän en timme efter. Kolhydratintag hör hemma direkt efter passet: då sker glykogeninlagringen som snabbast, det minskar muskelnedbrytningen, och det förhöjer upptaget av aminosyror i muskulaturen 1 h senare. Det jag har sagt är att kolhydrat efter passet inte stimulerar proteinsyntesen.
Varför gör du det fast du "känner" på dig att det inte e optimalt?
Gör massvis med saker som inte är optimala för min träning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.