handdator

Visa fullständig version : Allmänna Trumtråden

Metal_boy_
2006-02-02, 21:10
Jag vet att jag då och då gjort trådar angående trummor som har spridigt sig lite här och där, därför skapar jag den här som jag använder hädanefter vad det än gäller.

Andra trumnördar också såklart, vet att det finns fler här.

http://www.drummerworld.com/Videos/buddyrichmuppet22.html

bubbe
2006-02-02, 21:27
Hur funkar dom nya pedalerna då?
låter det som mäktig dödsmetall i lägenheten?

takjens
2006-02-02, 21:52
Bästa trummisen enligt mig genom tiderna är ju Mike Mangini
Hel bra kille det! :hbang: :hbang:

Dissector
2006-02-02, 22:26
Jag var trummis från jag var 3 år tills jag var 12 :D
Nu lirar jag gura istället, men jag har en del fräcka trumvideos på datorn ifall du är nyfiken. Möjligt att du har alla redan, men det är några instruktionsklipp med Hate Eternals trummis Derek Roddy. Ruskigt snabb. Har ett solo med Thomas Lang också som är ruskigt teknisk =)

Scratch89
2006-02-02, 22:28
Finns det ingen basisttråd? :D

Metal_boy_
2006-02-02, 22:35
Hur funkar dom nya pedalerna då?
låter det som mäktig dödsmetall i lägenheten?

Funkar kanon! Kopplar bara på den andra i nödfall. Det går använda den som två separata. Eftersom jag hade en skitpedal förut så är det nu möjligt för mig att bli bra på heel-toe stamp. Den här är en jäkligt bra pedal och tåls att gämföras med dw:s 9000-serie enligt en kille som jag snackade med idag som har bådera.

Metal_boy_
2006-02-02, 22:37
Jag var trummis från jag var 3 år tills jag var 12 :D
Nu lirar jag gura istället, men jag har en del fräcka trumvideos på datorn ifall du är nyfiken. Möjligt att du har alla redan, men det är några instruktionsklipp med Hate Eternals trummis Derek Roddy. Ruskigt snabb. Har ett solo med Thomas Lang också som är ruskigt teknisk =)

Har tyvärr inte så mycket sånt längre på datorn, sedan den kolapsade. Vore sketasnällt.

Får en film med Thomas Lang imorn btw, med mycket fötter i. Han hävdar att man kan bli lika snabb i baktassarna som i händerna :)

Dissector
2006-02-02, 22:44
Har tyvärr inte så mycket sånt längre på datorn, sedan den kolapsade. Vore sketasnällt.

Får en film med Thomas Lang imorn btw, med mycket fötter i. Han hävdar att man kan bli lika snabb i baktassarna som i händerna :)

Det tror jag säkert man kan bli =)
Jo, nä det är inte speciellt mycket jag har... det är ungefär 20-30 minuter Derek Roddy (är väl iofs mest snabbt spelande, lite blastbeatteknik, pedaler o.s.v), och 2:39 banka med Lang som han lirade som show på nåt ställe nån gång tydligen. Men jag delar gärna med mig av dom om du vill ha. Har tyvärr ingen webbserver att lägga upp på så vi får isåfall ta det på MSN eller liknande

Sonny
2006-02-02, 22:46
Han hävdar att man kan bli lika snabb i baktassarna som i händerna :)Klart man kan, lyssna på Digested Flesh och annan gore-grind :D

Metal_boy_
2006-02-02, 22:47
Det tror jag säkert man kan bli =)
Jo, nä det är inte speciellt mycket jag har... det är ungefär 20-30 minuter Derek Roddy (är väl iofs mest snabbt spelande, lite blastbeatteknik, pedaler o.s.v), och 2:39 banka med Lang som han lirade som show på nåt ställe nån gång tydligen. Men jag delar gärna med mig av dom om du vill ha. Har tyvärr ingen webbserver att lägga upp på så vi får isåfall ta det på MSN eller liknande

Du har Pm Leffe.

Metal_boy_
2006-02-02, 22:48
Klart man kan, lyssna på Digested Flesh och annan gore-grind :D

Jo det finns mycket som smattrar :D Men jag ska se innan jag tror på vissa. Finns ju fuskpedaler som Dualist tex :)

Lasse Kongo
2006-02-02, 22:54
Mental är grym som fan på trummor ju, har ett litet klipp där han lirar, och *host* ett par andra smått sjuka klipp......

Men Mental, hinner du med och trumma på ngn vagina när du lirar så mkt trummor hemma?

Rock'nRoll
2006-02-03, 00:01
Dave Culross är min favorit.

Metal_boy_
2006-02-03, 01:09
Mental är grym som fan på trummor ju, har ett litet klipp där han lirar, och *host* ett par andra smått sjuka klipp......

Men Mental, hinner du med och trumma på ngn vagina när du lirar så mkt trummor hemma?

Haha :laugh:

Nä jag har inte så stor lust för kvinnor just nu *rolleyes*

Nä men jag kanske har nått på G, det är upp till mig tror jag, jag vet inte.
Vettefan om jag vill ge nån en massa falska förhoppningar heller, bara för att man har lite behov ändå :D

Annars skulle jag nog trumma på där, då skulle hon få smaka på filtklubban

http://www.trumslagaren.se/Shop/Image/Article/sc_3261s.gif

Metal_boy_
2006-02-03, 23:23
Oj oj oj, vad jag har tittat på Thomas Lang ikväll! Vaaaaaaad jag har tittat!
Jag rekomenderar definitivt Creativ Control med honom. Fyyyy satan! :hbang:

HenrY
2006-02-03, 23:26
Tacka vet jag Lars Ulrich! :hbang:

Metal_boy_
2006-02-03, 23:27
Tacka vet jag Lars Ulrich! :hbang:

Då tackar jag hellre Nicko :booty:

sgtbarnes
2006-02-03, 23:29
Vet inte om han nämnts( stava?) än men:

Morgan Ågren :hbang:

nån som har hört???

svensk jazz/fusion/teknik- krulltotthuvud. Svinbra.

Metal_boy_
2006-02-03, 23:31
Vet inte om han nämnts( stava?) än men:

Morgan Ågren :hbang:

nån som har hört???

svensk jazz/fusion/teknik- krulltotthuvud. Svinbra.

En av Sveriges bästa

Metal_boy_
2006-02-03, 23:32
Tänkte slänga upp lite bilder på nicko och hans set. Skapligt rack han har, som en stor jävla Gladiatorbur haha :hbang: :hbang:

http://rupinol.weblogger.com.br/img/nicko.jpg

rQx
2006-02-03, 23:36
Dave Weckl ;) .. Köper man många prylar för att se bättre ut än vad man är? *rolleyes* :D

sgtbarnes
2006-02-03, 23:45
ser brutalt ut, nästan för mycket, men kan man spela på det sååå...

det är så jäkla fult annars med trummisar med värsta setet så spelar dom bara på hi hat virvel baskagge. merde!

ok, här kommer en gammal klassiker som upprör varje gång...

http://video.google.com/videoplay?docid=-7566878801028416342&q=drummer+12

killen är tolv bast!!!

rQx
2006-02-03, 23:53
Han är väl runt 20 nu ;) Gått över till swing om jag fått det hela rätt :)

Metal_boy_
2006-02-03, 23:54
Nicko använder varenda pryl i sitt set.

rQx
2006-02-03, 23:55
Han är inte så skillad att han han använda basic.. mohahaha, nä, men det är kul med valmöjligheter :D.. Jag lade upp världens största trumset i någon tråd du gjort för ett tag sedan :)

rQx
2006-02-03, 23:58
Min sabian AAX cymbal har fått två sprickor... wtf!! Man vill att en cymbal ska hålla längre än knappt 1 år :(

gustavk
2006-02-03, 23:58
Asså för att citera Yellowcards trummis Longineau Parson jr, son till:känd jazzmusiker: "If a drummer has got multiple sets of drums/cymbals I want to see him hit every single one of them during a show" Taget från en intervju från modern drummer.

Kan inte annat än hålla med. Själv kör jag en väldigt enkel uppsättning med enbart virvel, kagge 3 cymb, hi-hat, två pukor.

Självklart så fungerar olika uppsättningar olika bra för olika stilar, men direkt man har över 5 pukor känns det mer som en stajl-grej.

Metal_boy_
2006-02-04, 00:00
:D

Skumt, antingen slår du hårt eller så var det en skit-cymbal :)

rQx
2006-02-04, 00:00
Mjo, mest metall som har det =)

Vivel, bra, 3 pukor, 4 cymb, hh.. tänkte skaffa en eller två cymbaler till.. sen är det klart ;) ..

rQx
2006-02-04, 00:01
Jag sa att det var en AAX cymbal och du säger att det kanske var skit ! *grr27* Kostar mig 1700 kr att fixa ny! :(

Metal_boy_
2006-02-04, 00:03
Asså för att citera Yellowcards trummis Longineau Parson jr, son till:känd jazzmusiker: "If a drummer has got multiple sets of drums/cymbals I want to see him hit every single one of them during a show" Taget från en intervju från modern drummer.

Kan inte annat än hålla med. Själv kör jag en väldigt enkel uppsättning med enbart virvel, kagge 3 cymb, hi-hat, två pukor.

Självklart så fungerar olika uppsättningar olika bra för olika stilar, men direkt man har över 5 pukor känns det mer som en stajl-grej.

Det där tycker inte jag stämmer. Du behöver bara sätta på Rock In Rio konserten från 2001 med Maiden, så får du se hur Nicko använder alla sina prylar på ett föredömligt sätt.

gustavk
2006-02-04, 00:03
Jag har faktiskt funderat på en ny crash av ngt slag, gärna höga ljusa toner, fast inte för brilliant "studio"-ljud som. Har ni nå rekommendationer? Har främst kört med sabian nu, tycker om hhx-serien , men de är ju så satans dyrt :(

rQx
2006-02-04, 00:05
Sabian AAX Studio klingar brao :)..

Metal_boy_
2006-02-04, 00:06
Jag har faktiskt funderat på en ny crash av ngt slag, gärna höga ljusa toner, fast inte för brilliant "studio"-ljud som. Har ni nå rekommendationer? Har främst kört med sabian nu, tycker om hhx-serien , men de är ju så satans dyrt :(

Här har du skitbra cymbaler för mycket bättre pris dessutom.

http://www.musikshopen.com/svenskaindex.html

sgtbarnes
2006-02-04, 00:07
paiste gör billiga, gillar dem för att de inte är allt för dyra, själv kör jag på ganska dåliga pearlcymbaler som jag inte ids uppgradera, men skulle vilja ha en paiste crasch

gustavk
2006-02-04, 00:07
Det där tycker inte jag stämmer. Du behöver bara sätta på Rock In Rio konserten från 2001 med Maiden, så får du se hur Nicko använder alla sina prylar på ett föredömligt sätt.

Asså egentligen ska jag ju verkligne inte sitta och döma ut trummisar av rang nu, han kan betydligt mer än mig ang ämnet. Använder han alla hans grejor på scen på ett sätt som höjer kvalitén ska han självklart göra det. För mig känns det bara så långt ifrån min egen stil och jag skulle nog knappt hinna med att gå igenom allt och dessutom nog få det till en fix idé att göra det och på så sätt inte fokusera på musiken i sig.
Du hänger med i mitt resonemang?

edit: Danke för förslagen :)

Metal_boy_
2006-02-04, 00:09
Asså egentligen ska jag ju verkligne inte sitta och döma ut trummisar av rang nu, han kan betydligt mer än mig ang ämnet. Använder han alla hans grejor på scen på ett sätt som höjer kvalitén ska han självklart göra det. För mig känns det bara så långt ifrån min egen stil och jag skulle nog knappt hinna med att gå igenom allt och dessutom nog få det till en fix idé att göra det och på så sätt inte fokusera på musiken i sig.
Du hänger med i mitt resonemang?

Jag hänger med och jag håller med dig till viss del. Men det är det jag älskar med Nicko, man ska inte förstå honom helt enkelt. Det är bara så jävla bra ändå det han gör :hbang:

gustavk
2006-02-04, 00:15
Haha, målet är ju att underhålla! Har man folk som tycker om det man gör ska man fan itne sluta med det :D Nicko o många andra har ju garanterat mer fans än vad jag har så de har ju tydligen ngt extra .. (kanske borde köpa mer pukor hehe, eller varför inte bli bättre på att spela? wie)

Metal_boy_
2006-02-04, 00:16
Haha, målet är ju att underhålla! Har man folk som tycker om det man gör ska man fan itne sluta med det :D Nicko o många andra har ju garanterat mer fans än vad jag har så de har ju tydligen ngt extra .. (kanske borde köpa mer pukor hehe, eller varför inte bli bättre på att spela? wie)

Finns hur mycket som helst som du kan lära dig på den uppsätningen du har först

sgtbarnes
2006-02-04, 00:24
det ska va ett dw set med en

baskagge
virvel
en hängpuka, en golv.
+ några symbaler.

:hbang:

rQx
2006-02-04, 16:23
Paiste?

Lasse Kongo
2006-02-04, 16:27
Haha :laugh:

Nä jag har inte så stor lust för kvinnor just nu *rolleyes*

Nä men jag kanske har nått på G, det är upp till mig tror jag, jag vet inte.
Vettefan om jag vill ge nån en massa falska förhoppningar heller, bara för att man har lite behov ändå :D

Annars skulle jag nog trumma på där, då skulle hon få smaka på filtklubban

http://www.trumslagaren.se/Shop/Image/Article/sc_3261s.gif

Du har inte blivit ghey igen va?

Tog sån tid sist för dig att bli av med dessa bögfasoner!

Metal_boy_
2006-02-04, 16:58
Du har inte blivit ghey igen va?

Tog sån tid sist för dig att bli av med dessa bögfasoner!

Nej föffan, det är lungt med det nu :D

mathor
2006-02-04, 17:36
Morgan Ågren. :bow:

Terry Bozio är inte fy skam han heller.

Namedroppa lite mer!

Jense
2006-02-04, 19:53
http://video.google.com/videoplay?docid=-441552641883579421&q=drummer
http://video.google.com/videoplay?docid=-8042573065509279069&q=drummer
http://video.google.com/videoplay?docid=2171818338098011336&q=drummer

hahaha

http://video.google.com/videoplay?docid=9059551445648301402&q=drummer

Metal_boy_
2006-02-04, 20:30
http://video.google.com/videoplay?docid=-441552641883579421&q=drummer
http://video.google.com/videoplay?docid=-8042573065509279069&q=drummer
http://video.google.com/videoplay?docid=2171818338098011336&q=drummer

hahaha

http://video.google.com/videoplay?docid=9059551445648301402&q=drummer

Haha, underbara klipp! Fan att man kan spela sådär bra på gammal skit. Där ser man hur lite märket på ett trumset avgör. Borde folk tänka på som tror att spelandet ska bli avsevärt mycket bättre med dyra prylar :)

Jense
2006-02-04, 20:45
Haha, underbara klipp! Fan att man kan spela sådär bra på gammal skit. Där ser man hur lite märket på ett trumset avgör. Borde folk tänka på som tror att spelandet ska bli avsevärt mycket bättre med dyra prylar :)

precis metal_boi, du slagde huven på spikarna

rQx
2006-02-04, 23:34
Vi gjorde våra egna trumset med Drumteam på musikskolan och spelade upp ett stycke vi spelat på trumset innan.. Ganska fedt! :)

En gammal gjutgärnsgryta blev kanoncymbal! :D

Metal_boy_
2006-02-04, 23:51
Vi gjorde våra egna trumset med Drumteam på musikskolan och spelade upp ett stycke vi spelat på trumset innan.. Ganska fedt! :)

En gammal gjutgärnsgryta blev kanoncymbal! :D

Det väcker gamla minnen från när man en gång i tiden började sitt spelande på alla kastruller och kastrullock hemma. Var väl 2år eller nått och hade dessutom ett durkslag på huvet :D

rQx
2006-02-05, 00:13
Hehe, durkslaget är det viktigaste! Har jag forfarande ju ;)

Metal_boy_
2006-02-05, 00:20
För er som inte redan har sett Nicko-cam så lägger jag upp den här länken

http://www.ironmaiden.com/media/images/IID00000911.wmv

Notera hur snabb han är i refrängen med sin enkelpedal, man får även se vid ett tillfälle :)

rQx
2006-02-05, 12:21
Är inte übersnabbt men hyffsat i alla fall, han får godkännt av mig. ;)

Metal_boy_
2006-02-05, 12:31
Är inte übersnabbt men hyffsat i alla fall, han får godkännt av mig. ;)

Jepp, jag skulle vilja se pedalen i slutet av Dream of Mirrors också.

rQx
2006-02-05, 12:56
Aldrig hört, men det är många som kan spela i den farten med en enkelpedal som han gör i den låten som du visade :)

Metal_boy_
2006-02-05, 13:03
Aldrig hört, men det är många som kan spela i den farten med en enkelpedal som han gör i den låten som du visade :)

Det är det säkert jag kan nästan komma upp i den hastigheten också, men sen ska man ju lyckas hålla den ett tag :( Den var kanske ett dåligt exempel, jag hade för mig att det gick lite fortare än vad det gjorde, men som sagt...Dream of Mirrors :)

rQx
2006-02-05, 13:17
Hehe, problemet är att hålla det jämt ja :) har du inget klipp till Dream mirrors då? :)

Metal_boy_
2006-02-05, 13:31
Hehe, problemet är att hålla det jämt ja :) har du inget klipp till Dream mirrors då? :)

Nej tyvärr, men där är det snabb jävla galopp som gäller.

rQx
2006-02-05, 13:32
Ingen dubbel då? :)

Metal_boy_
2006-02-05, 13:53
Ingen dubbel då? :)

Jo men det är ju dubbel :) Eller syftade du på pedalen?

rQx
2006-02-05, 15:25
Menade pedalen :)

skaparn
2006-02-05, 15:38

Vivel, bra, 3 pukor, 4 cymb, hh.. tänkte skaffa en eller två cymbaler till.. sen är det klart ;) ..

Bra idé! Ännu bättre idé är att skaffa dessa två som jag har liggandes. Som nya, köp av mig, nu.

http://194.165.231.32/hemma/moeriksson/bilder/cymbs.jpg

Metal_boy_
2006-02-05, 15:46
Menade pedalen :)

Nix, han använder alltid enkelpedal. Det är nån låt som jag inte kommer på namnet på, som han var tvungen att ha dubbel pga lite väl krävande uthållighet.

Metal_boy_
2006-02-05, 15:51

Pukor behöver du ju inte ha mer, men ska du inte ha lite splashar och nån mer Hi-hat??

Pudzianovski
2006-02-05, 16:14
För er som inte redan har sett Nicko-cam så lägger jag upp den här länken

http://www.ironmaiden.com/media/images/IID00000911.wmv

Notera hur snabb han är i refrängen med sin enkelpedal, man får även se vid ett tillfälle :)

Snabb? Nu får du ju fan ge dig......Det där gjorde ju Stjärnvind när han var 5 år gammal.

rQx
2006-02-05, 16:31
skaparn: Njae, tänkte mig AAX som allt annat jag har ;)

metal_boy: Enkelpedal är kung, eller vad säger du? *innocent*
Hade inte tänk skaffa fler pukor ;) Jag har HH, ride, 2*crash och splash. Tänkte skaffa en större crash till och kanske en china. En HH räcker för mig ;)

skaparn
2006-02-05, 16:32

Två fel gör inte ett rätt. AAX har aldrig någonsin låtit ens hälvften så vackert som K-Custom.

rQx
2006-02-05, 16:51
Tss, AAS is the king!

rQx
2006-02-05, 16:59
AAX sry :laugh:

Dissector
2006-02-05, 17:21
Tss, AAS is the king!

:laugh: :laugh:

Metal_boy_
2006-02-05, 17:23
Snabb? Nu får du ju fan ge dig......Det där gjorde ju Stjärnvind när han var 5 år gammal.

Men läs tidigare i tråden ditt pungskinn.

Metal_boy_
2006-02-05, 17:24

metal_boy: Enkelpedal är kung, eller vad säger du? *innocent*
Hade inte tänk skaffa fler pukor ;) Jag har HH, ride, 2*crash och splash. Tänkte skaffa en större crash till och kanske en china. En HH räcker för mig ;)

Absolut! Vänsterpedalen till min dubbel ligger i kartongen fortfarande :D

Metal_boy_
2006-02-05, 17:27
Är det nån som är bra på det här? Heel-toe-tekniken för dubbelstamp.

På videolänkarna: http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?t=100222

rQx
2006-02-05, 18:15
Hehe, why buy? :D

Ingen aning, testa om det är bekvämt så kör på :P

gustavk
2006-02-05, 20:03
Asså jag vill ju inte vara den som skryter..
men just heel-toe är ngt jag använder mig av för att få till de där snabbaste slagen. Funkar riktigt bra tycker jag, känner inget behov alls av en dubbelstamp, just högerfotan är väl kasnke min starka sida också :D

edit: Jag vet att det ska finnas en "vruk"-pedal tror jag den hette, som ska funka skitbra för just heel-toe, det ska vara ngn upphöjning som underlättar själva rörelsen, har itne testat den själv eftersom den inte kommit till Sverige än tror jag.

Metal_boy_
2006-02-05, 20:15
Asså jag vill ju inte vara den som skryter..
men just heel-toe är ngt jag använder mig av för att få till de där snabbaste slagen. Funkar riktigt bra tycker jag, känner inget behov alls av en dubbelstamp, just högerfotan är väl kasnke min starka sida också :D

edit: Jag vet att det ska finnas en "vruk"-pedal tror jag den hette, som ska funka skitbra för just heel-toe, det ska vara ngn upphöjning som underlättar själva rörelsen, har itne testat den själv eftersom den inte kommit till Sverige än tror jag.

Ja det ska vara väldigt effektivt, jag övar mycket på det själv. Det finns ju Axis-pedalerna också som är specialbyggda för snabba attacker.

Hur tycker du att det är mest bekvämt att ha pedalen inställd när du kör heel-toe då?

rQx
2006-02-05, 20:35
Jag kör alltid med bara tår när jag spelar. Känns helskumt att ha hela foten i, ingen kraft ;) ..

Tror ni jag får någon kompesation för att min cymbal gått isönder efter 10 månader? jag menar det är ju inte meningen att man ska slänga ut tusentals kronor om året på att byta ut cymbaler.

Metal_boy_
2006-02-05, 20:44
Jag kör alltid med bara tår när jag spelar. Känns helskumt att ha hela foten i, ingen kraft ;) ..

Tror ni jag får någon kompesation för att min cymbal gått isönder efter 10 månader? jag menar det är ju inte meningen att man ska slänga ut tusentals kronor om året på att byta ut cymbaler.

Gör jag också, om jag inte spelar väldigt sakta.

Ja visst borde du få det. Det beror väl iof lite på hur hårt du har misshandlat den, men det syns ju på fler ställen än just där den har spruckit. Och av bilden att döma så verkar du ju vara jazzbög (JK) ;) Nä men fan gå tillbaka med skiten och säg att du ska ha en ny.

rQx
2006-02-05, 20:51
Det är inte den :P

Det är svin gammal den på bilden, det är en AAX studio 17" som gått. Funnit två stycken 1 cm sprickor i kanten ;)

Metal_boy_
2006-02-05, 20:54
Det är inte den :P

Det är svin gammal den på bilden, det är en AAX studio 17" som gått. Funnit två stycken 1 cm sprickor i kanten ;)

Aha ok! Men gå tillbaka med den istället då ;)

rQx
2006-02-05, 20:54
Ska :P
En kompis har haft sina i 3 månader (zildjian) och har fått en spricka i en.

gustavk
2006-02-05, 20:56
Ja det ska vara väldigt effektivt, jag övar mycket på det själv. Det finns ju Axis-pedalerna också som är specialbyggda för snabba attacker.

Hur tycker du att det är mest bekvämt att ha pedalen inställd när du kör heel-toe då?

Egentligen tror jag inta jag har ändrat inställningarna så mycket förutom att hitta rätt längd på "släggan" och hur hårt spänd jag vill ha den. Jag spelar ju främst enkelslag med foten, asså jag använder heel-toe rel. sällan jämfört med vanliga slag så jag prioriterar som att ha den inställd på det sätt som gynnar enkelslagen mest. Sen tycker jag att kaggeskinnet har en ganska stor uppgift, jag gillar det lite mer klickiga ljudet och sen att försöka kombinera det med att ha bra tillbakastuds känns viktigtnär man söker "optimaliteten" :)

Metal_boy_
2006-02-05, 20:57

Kan ju hända att det är fabrikationsfel, för det ska väl annars vara ett bra märke vad jag vet.

rQx
2006-02-05, 20:58
Ja, Sabian och Zildjian är ju inte lågvattenmärke precis.

Metal_boy_
2006-02-05, 21:00
Egentligen tror jag inta jag har ändrat inställningarna så mycket förutom att hitta rätt längd på "släggan" och hur hårt spänd jag vill ha den. Jag spelar ju främst enkelslag med foten, asså jag använder heel-toe rel. sällan jämfört med vanliga slag så jag prioriterar som att ha den inställd på det sätt som gynnar enkelslagen mest. Sen tycker jag att kaggeskinnet har en ganska stor uppgift, jag gillar det lite mer klickiga ljudet och sen att försöka kombinera det med att ha bra tillbakastuds känns viktigtnär man söker "optimaliteten" :)

Ok, jo visst är det viktigt hur skinnet är spänt, absolut! Ska du ha lite mer fläskigt så offrar du ju en del studs som sagt :)

skaparn
2006-02-05, 21:03
Ja, Sabian och Zildjian är ju inte lågvattenmärke precis.

Vilket går att utnyttja eftersom de vill behålla det ryktet. Jag gick bara in till Musikbörsen med trasig Paper Thin Crash från Zildjian varpå Zildjian beordrade Musikbörsen att ge mig en splitterny omgående. Det kostar lite att köpa men servicen är fullständig.

För övrigt anser jag att du borde köpa mina Zildjian.

starclassic
2006-02-05, 21:34

Vet inte om ni diskuterat detta tidigare men, om sprickan är längsgående i svarvningarna så är det oftast ett fabrikationsfel, och brukar inte var några probs att få ut en ny dito utan extra kostnad.
Är det däremot sprickor rakt in mot centrum på cymbalen så har du/ni nog använt "skogspinne 8" på en typ paper thin crash när ni spelar Motörhead covers :) asså skit bakom spakarna... :D

ps, har spelat Zildjian i 20 år och har inte något dåligt att säga om dem, sällan de andra (sabian) heller.....!

gustavk
2006-02-05, 21:50
Jag tror det är ganska svårt att rent "slå" sönder cymbalerna. Mycket större risk att de får skavanker undertransport, eller om de sitter på dåliga stativ utan de tygkuddar som skyddar litegrann, som sedan UTvecklas av hamrandet tror jag. Min bräckliga ekonomi har tyvärr tvingat mig att använda såna här aluminiumpinnar med plastskal som är jävlart omöjliga att slå av.
Sjävklart blev jag ju livrädd för mina Sabian hhx-jättedyra-cymbaler så jag bytte ut dem mot några lite tjockare, billigare repcymbaler. Månader och 3 lager plastskal senare, som man kan köpa till och ännu inte några sprickor i mina cymbaler och jag är övertygad om att jag slår nog hårt för att med aluminiumpinnar kunna förstöra en cymbal. Helt övertygad.

starclassic
2006-02-05, 22:06
Det är nog en kombination av alla 3 påståenden, men visst, en crashcymbal blir ju utmattad och sönderstressad i sina vibrationer så att de förr eller senare går sönder är inget konstigt. Men det jag menar är att spricker cymbalerna i svarvningarna så beror det i de flesta fall på materialfel och inte handhavandefel. Visst skruvar man fast dom för kung och fosterland i stativet så att de inte får vibrera fritt så får man ju skylla sig själv ifall de går sönder.
Det man också ska tänka på är ju faktiskt att man ska sträva efter att köpa rätt cymbaler för ändamålet, små gig=små cymbaler, stora gig=stora cymbaler.
Det finns ju roligare saker att göra än att sitta i t.ex pianobar med 2 st 18 tums Z Customs som man inte ens kan nudda utan att det blir för starkt, samma sak om man ska lira på hårdrocksklubb så funkar ju inte ett par 15 tums AAX Studiokrashar så bra....

skaparn
2006-02-05, 22:18
Det finns ju roligare saker att göra än att sitta i t.ex pianobar med 2 st 18 tums Z Customs som man inte ens kan nudda utan att det blir för starkt, samma sak om man ska lira på hårdrocksklubb så funkar ju inte ett par 15 tums AAX Studiokrashar så bra....

Jag kanske inte var särskilt aggressiv i min spelstil förr men just de 18" Z du nämner har jag aldrig egentligen spelat till deras fulla potential, den övre gränsen för cymbalens ljudresurser är outforskad för min del, jisses vad den kan väsnas.

rQx
2006-02-05, 22:24
Jag ser alltid till att cymbalen kan vibrera fritt och att hållaren är hel och inte av metal o.s.v. hoppas de ger mig en ny eller rabatt snnars får jag ryck ;)
Menar du inte kolfiber stockar? ;)

ArnoldOnLehmä
2006-02-06, 12:47
Kul att ni snackar cymbaler för jag behöver 2 nya. Har HH och ride men både crash och china har spruckit. Så vad skulle ni rekomendera till en urfattig student. Såg att Jam hade nått som hette Stagg och var nästan gratis även zildjan hade dem väldigt billigt. Ska man ha en crash och en china eller? Har två cymbalstativ. Spelar mest hårdrock.

rQx
2006-02-06, 12:55
Stagg is the shit, och då menar jag skit.. Replokalen har haft hur många sådanna som helst, gått sönder efter sisådär 1 månad... Köp något kännt märke de brukar vara bra, ska du nu köpa kan du köpa lite dyrrare tycker jag så du slipper byta så ofta om det nu är kvalién det hänger på.

ArnoldOnLehmä
2006-02-06, 14:15
Stagg is the shit, och då menar jag skit.. Replokalen har haft hur många sådanna som helst, gått sönder efter sisådär 1 månad... Köp något kännt märke de brukar vara bra, ska du nu köpa kan du köpa lite dyrrare tycker jag så du slipper byta så ofta om det nu är kvalién det hänger på.

Precis vad jag misstänkte men hur är zildjans billigare modeller. Kommer förhoppningsvis tjäna mycket cash i sommar så det räcker att dem håller typ 7-8 månader och jag har sällan sönder trummgrejer. Dem förra cymbalerna höll i 15 år :)

Metal_boy_
2006-02-06, 14:21
Precis vad jag misstänkte men hur är zildjans billigare modeller. Kommer förhoppningsvis tjäna mycket cash i sommar så det räcker att dem håller typ 7-8 månader och jag har sällan sönder trummgrejer. Dem förra cymbalerna höll i 15 år :)

Jag har en hi-hat men jag vet inte vad det är för märka, jag kan kolla det.

rQx
2006-02-06, 15:03
Kan du inte låna pengar av någon så du slipper betala för billiga cymbaler du ändå ska byta ut senare? Min kompis köpte ett paket med ZXT Titanium för typ 4 månader sedan och han har redan en spricka i dem.

ArnoldOnLehmä
2006-02-06, 15:45
Njae har ingen lust och låna pengar för en sån sak precis. Men vad skulle en crash och säg en china gå på om det ska vara hyfsad kvalitet. Jag kommer ju bara spela hemma och jag använder inte cymbaler så jätte mycket.

rQx
2006-02-06, 16:08
Beros ju på vilken tum :) ..

Säg att en Sabian AAX China 18" kostar 2200:- . AAX brukar hållabra kvalié har ingen själv så jag kan inte yttra mig om hur den låter.

Cymbal Zildjian ZXT Titanium 18" kostar 1734:- det är det närket min polare har och det låter kanon, har dock inte hört china.

Lite riktmärken, man kan inte hålla koll på allt ;)

Cymbal Sabian B8 18" Chinese kostar 1046:- har inte hört den, men jag har hört andra cymbaler av B8 serien och det låter fördjävligt! ;)

Pudzianovski
2006-02-06, 17:37
Här kan ni åka och kolla på en av mina fav trummisar, Peter Wildoer.

14/2 – Helsingborg – www.halmenmusik.se
15/2 – Göteborg – www.crafton.se/crafton/index2.htm

gustavk
2006-02-06, 17:41
Jag ser alltid till att cymbalen kan vibrera fritt och att hållaren är hel och inte av metal o.s.v. hoppas de ger mig en ny eller rabatt snnars får jag ryck ;)
Menar du inte kolfiber stockar? ;)

Haha, det värsta är att det verkligen är aluminium.. Kolpinnarna går sönder för ofta också, så jag gick över till 500-kronors monstrena. Skalen man köper till kostar 70 o druvorna 50 tror jag, men de håller fan bra :D Sen byter man skal med hårtork och superlim, vilket jag gärna skulle slippa.

rQx
2006-02-06, 19:08
hehe, nice, har du någon länk till vart man kan se på dem ;)

starclassic
2006-02-07, 11:51
Njae har ingen lust och låna pengar för en sån sak precis. Men vad skulle en crash och säg en china gå på om det ska vara hyfsad kvalitet. Jag kommer ju bara spela hemma och jag använder inte cymbaler så jätte mycket.

Ska du ha chineser för billiga pengar så skulle jag kolla på Wuhan, billiga som stryk och låter mycket bra (om man får tag på rätt ex) De kanske inte håller lika länge som Zildjian eller Sabian, men för de pengarna så kan du köpa 3 st Wuhan på 1 st Zildjian.

Annars kolla här: http://www.birkamusik.se/show_products.asp?kat=trumbeg&lang=swe&prtyp=Cymbaler

Sonny
2006-02-17, 20:12
Hyffsat bra grabb (http://video.google.com/videoplay?docid=-5430313070034284681&q=dream+theater)

Metal_boy_
2006-05-17, 01:31
http://www.youtube.com/watch?v=cXx2m_Ik2Qk&search=drumsolo%20kiss

grisbil3n
2006-05-17, 04:35
Hyffsat bra grabb (http://video.google.com/videoplay?docid=-5430313070034284681&q=dream+theater)
Coolt, gammal var han ej.

Beecher
2006-05-17, 23:28

har sett en video med honom där han lirar panic attack, skapligt grymt...
känns som att han utklassar en rätt hårt :(
handteknik som heter duga...

Metal_boy_
2006-05-17, 23:29
har sett en video med honom där han lirar panic attack, skapligt grymt...
känns som att han utklassar en rätt hårt :(
handteknik som heter duga...

Får öva handteknik som fan på virveln. Sen när det sitter, så är det bara tralla ut över pukorna och låta fantasin flöda.:hbang:

Metal_boy_
2006-05-17, 23:46
http://www.youtube.com/watch?v=e1mKOqLVfso&search=drum%20%20technique

Metal_boy_
2006-05-18, 00:06
De flesta av er verkar rätt haj på trummorna. Jag antar att ni behärskar den här tekniken? http://www.youtube.com/watch?v=BtiZe3qSTH8&search=heel%20toe

Om ni inte gör det, så bör ni lära er. Det finns inget som är så härligt som att dra av en maiden-låt t.ex med en saftig jävla galopp. Som t.ex den här killen gör(och man behöver ingen dubbelpedal för det som alla snorbarn tror) http://www.youtube.com/watch?v=rfjBGawlf7U&search=the%20evil%20that%20men%20do

Metaddict
2006-05-18, 00:56
http://www.youtube.com/watch?v=e1mKOqLVfso&search=drum%20%20technique

Bobby Jarzombek i en låt från skivan med Spastic Ink ju! SÅ jävla bra :whipped:

Pudz gött, antar då att du diggar Darkane med? Peter är en riktigt jävla grym trummis, framförallt hans metal-spelande! Väldigt trevlig snubbe med faktiskt :)

Metaddict
2006-05-18, 01:20
Hm blev osäker nu. Måste leta upp skivan och kolla om det verkligen är från den. Tror det ändå.

Hittade skivan och skummade igenom (högst rekommenderad). Hittade inte detta. Varför känner jag då igen musiken? Det hörs tydligt att det är samma band. Vet du exakt varifrån klippet kommer metal boy?

Hursomhelst var klippet otäckt. Förutom att spelandet i sig är sjukt duktigt och låten jävligt bra - måste han verkligen leda med vänster hand PLUS ha cymbaler bakom ryggen som han ändå träffar exakt mitt på? Klippet får mig att minnas varför jag slutade spela trummor. Går ju inte att göra sådär!

Metal_boy_
2006-05-18, 01:35
Hm blev osäker nu. Måste leta upp skivan och kolla om det verkligen är från den. Tror det ändå.

Hittade skivan och skummade igenom (högst rekommenderad). Hittade inte detta. Varför känner jag då igen musiken? Det hörs tydligt att det är samma band. Vet du exakt varifrån klippet kommer metal boy?

Hursomhelst var klippet otäckt. Förutom att spelandet i sig är sjukt duktigt och låten jävligt bra - måste han verkligen leda med vänster hand PLUS ha cymbaler bakom ryggen som han ändå träffar exakt mitt på? Klippet får mig att minnas varför jag slutade spela trummor. Går ju inte att göra sådär!

Ingen aning tyvärr :/

Hehe, visst fan går det med massor av träning, men då kan man inte springa på gymet varje dag :) Grejen är väl att man inte behöver kunna det för att spela till musik, men det skadar ju inte att kunna en del utöver det vanliga :)

Beecher
2006-05-18, 07:24
De flesta av er verkar rätt haj på trummorna. Jag antar att ni behärskar den här tekniken? http://www.youtube.com/watch?v=BtiZe3qSTH8&search=heel%20toe

Om ni inte gör det, så bör ni lära er. Det finns inget som är så härligt som att dra av en maiden-låt t.ex med en saftig jävla galopp. Som t.ex den här killen gör(och man behöver ingen dubbelpedal för det som alla snorbarn tror) http://www.youtube.com/watch?v=rfjBGawlf7U&search=the%20evil%20that%20men%20do

måste skamset erkänna att jag inte behärskar den tekniken...
jag är en sån där dubbeltramps unge.
fast min trumlärare är jävligt bra på det :thumbup:

Metal_boy_
2006-05-18, 12:26
måste skamset erkänna att jag inte behärskar den tekniken...
jag är en sån där dubbeltramps unge.
fast min trumlärare är jävligt bra på det :thumbup:

Jag har med en dubbelpedal, men jag har inte den andra ikopplad. Jag vill utveckla mig ordentligt på en pedal först.

Beecher
2006-05-20, 03:05
Dags för att införskaffa nytt set denna sommar!

Står mellan Pearl Export,Tama Superstar och Sonor Force 2005.
Nu är frågan, lönar det sig att köpa ett nytt?
Jag har 2 crashar, och har tänkt mig att bygga på med hela sabian XS20 serien (är vad jag har råd med, ändå rätt ok ljud tycker jag) och en Masterwork handknackad hi-hat som låter otroligt bra.

Några rekommendationer om köp, kanske jag ska köpa beggat ändå?

Beecher
2007-01-10, 18:24
Någon som har 1-2 halvbilliga bomstativ i bra skick till salu?

Metal_boy_
2007-04-14, 21:48
Nån som vet bra tips på "play along"-skivor med hårdrock?

LAR
2007-04-14, 22:25
en allmän trumtråd? jag vet inte vart jag ska börja.. sitter just nu och övar rudiment på min övningsplatta

LadyInsane
2007-04-14, 22:48
Denna tråd har jag totalt missat! Amagad!:smash: Jag lirar också trummor ffs. Tvingades iofs sälja mina två set pga pengabrist, och har inte lirat i band sedan förra våren.

Ja, vi kan kalla mig en inaktiv-trummis för tillfället. *whistle*

LAR
2007-04-14, 23:03
det finns ett svenskt trumforum: drummersunited.se

LadyInsane
2007-04-14, 23:04
det finns ett svenskt trumforum: drummersunited.se

Är rädd för att gå in där, vill inte bli besatt av ännu ett forum....:D

Chaan
2007-04-15, 00:32
Är det någon här som kan spela 32-delar med en hand?

skaparn
2007-04-15, 06:46
Är det någon här som kan spela 32-delar med en hand?

Jag kan. I sub-64 bpm.

LAR
2007-04-15, 09:18
johnny rabb kan; http://www.youtube.com/watch?v=hw4vMV3EnRw

Metal_boy_
2007-04-16, 20:58
johnny rabb kan; http://www.youtube.com/watch?v=hw4vMV3EnRw

Haha, strålande!*flex*

Metal_boy_
2007-04-16, 21:00
Den här killen Derrick Pope verkar vara en trevlig grabb som delar med sig av tips. Det är nog det mest intressanta och tydliga jag har sett på youtube iaf. Se och lär, det tänker jag göra!

http://www.youtube.com/results?search_query=derrick+pope

pilt77
2007-05-25, 16:56
det står säkert nånstans menjag orkar inte läsa igenom tråden nu;

jag vill spela trummor i min lägenhet, vad finns det för smidig lösning på det? är det elektroniska trummor som gäller? eller funkar det att lägga såna där dämpplattor på vanliga trummor?

theoppositescollide
2007-07-12, 01:19
Trevlig tråd. kan ju passa på att bidra med nya bilder på mitt kit:

http://img177.imageshack.us/img177/4940/dsci0113eo7.jpg
http://img149.imageshack.us/img149/1109/dsci0120bj3.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/1205/dsci0130yj8.jpg
http://img176.imageshack.us/img176/9595/dsci0129jq2.jpg

theoppositescollide
2007-07-12, 01:22
Är det någon här som kan spela 32-delar med en hand?Alla i hela världen kan spela 32-delar med en hand. Så länge BPMn ligger på rätt nivå. Hur hög underdelningen har INGEN betydelse såvida BPMn inte är på matchande hög nivå. Tex så är 16-delar i 200 BPM exakt detsamma som att spela 32-delar i 100 BPM, det är bara att man slår dubbelt så många slag per BPM(beat(s) per minute), men eftersom BPMn är hälften så hög blir tempot identiskt.

Chaan
2007-07-12, 03:28
Alla i hela världen kan spela 32-delar med en hand. Så länge BPMn ligger på rätt nivå. Hur hög underdelningen har INGEN betydelse såvida BPMn inte är på matchande hög nivå. Tex så är 16-delar i 200 BPM exakt detsamma som att spela 32-delar i 100 BPM, det är bara att man slår dubbelt så många slag per BPM(beat(s) per minute), men eftersom BPMn är hälften så hög blir tempot identiskt.

Neh det var inte en kuggfråga. Jag undrade helt ärligt om någon här kunde spela 32-delar i normalt rocktempo med en hand eftersom jag tappar i den farten (åtminstone 100 bpm) på gitarr. Med en hand. Jag har full förståelse för att det kan vara lurigt men fick ju se en video med som kan nu.

Kan man få se dig dra några rytmer på setet..? Jag är ärligt nyfiken på hur dina Pearlkaggar låter. Och vart går pedalen med kabeln?

FreCKo
2007-07-12, 06:06
Kan man få se dig dra några rytmer på setet..? Jag är ärligt nyfiken på hur dina Pearlkaggar låter. Och vart går pedalen med kabeln?

Kolla på höger sida av trumsetet, finns en till hihat där.

Fultjack
2007-07-12, 07:42
snyggt kit :thumbup:

haha tyckte denna var lite rolig http://www.youtube.com/watch?v=MJJHk4hSFB4 :laugh:

rQx
2007-07-12, 16:45
Jag tycker in i trumkåren 30 Juli =) .. Hade en större spelning i augusti som vi bokat innan med bandet men den fick vi avvara nu abra för det ='(

Fagen
2007-07-12, 18:07
Se och njut. Skönare trummis får man leta efter!

eg1Cjm0jptw

theoppositescollide
2007-07-12, 21:16
Kolla på höger sida av trumsetet, finns en till hihat där.Den går inte dit. Den hi-haten är fast. Kabeln går till en tredje hi-hat ännu längre höger på kitet:

http://img529.imageshack.us/img529/7197/dsci0133qg3.jpg

Chaan: då måste du ju skriva ut att du menar "normalt" rocktempo(vad nu det innebär), eftersom antalet underdelningar inte på något sätt indikerar hur fort det går om man inte har ett BPM-antal att utgå ifrån.
Har tyvärr inget från mig bakom detta kitet, men ska försöka låna en kamera och spela in lite. Har planerat att lägga upp lite videor när jag spelar igenom lite As I lay dying, august burns red osv, men vi får se hur det blir med den saken.

FreCKo
2007-07-13, 06:21
Den går inte dit. Den hi-haten är fast. Kabeln går till en tredje hi-hat ännu längre höger på kitet:

*bild*

Chaan: då måste du ju skriva ut att du menar "normalt" rocktempo(vad nu det innebär), eftersom antalet underdelningar inte på något sätt indikerar hur fort det går om man inte har ett BPM-antal att utgå ifrån.
Har tyvärr inget från mig bakom detta kitet, men ska försöka låna en kamera och spela in lite. Har planerat att lägga upp lite videor när jag spelar igenom lite As I lay dying, august burns red osv, men vi får se hur det blir med den saken.

Vadå, alla såg väl att det var en treeeeeeeeeeedje hihat ÄNNU längre bort.. *rolleyes*

Eddie Vedder
2007-07-13, 08:57
ska försöka låna en kamera och spela in lite. Har planerat att lägga upp lite videor när jag spelar igenom lite As I lay dying, august burns red osv, men vi får se hur det blir med den saken.

Det ser jag fram emot i såna fall, vore kul att se iom att ditt set är heöt sjukt och jag vågar gissa att man inte pungar ut till ett sånt set om man inte är duktig nog att ha användning av det.:hbang:

Fed up
2007-07-13, 09:03
Finns det ingen basisttråd? :D

Jag är också basist, vi kan prata om vilket plektrum som är bäst.:cool:

Eddie Vedder
2007-07-13, 09:04
Jag är också basist, vi kan prata om vilket plektrum som är bäst.:cool:

Spelar man bas med plektrum är man ingen riktig bassist.:D

.......ett skämt.

Chaan
2007-07-13, 09:47
Chaan: då måste du ju skriva ut att du menar "normalt" rocktempo

Men alla i hela världen som har en brukbar hand kan spela 32-delar med den om det går tillräckligt sakta.

Jag tycker det vore intressantare att höra några egna rytmer.

theoppositescollide
2007-07-13, 21:05
Men alla i hela världen som har en brukbar hand kan spela 32-delar med den om det går tillräckligt sakta.
Det var det som var hela poängen, det var därför jag skrev det. Det är ändå dumt att skriva så, för vi har fortfarande ingen som helst indikation på hur fort det ska gå. Ska du fråga om någon klarar av att göra något i en viss hastighet, måste du ju skriva ut vad den hastigheten är. Annars är det ju som att fråga "Är det någon här som klarar att springa 100 meter?". Det är precis samma sak, alla i hela världen med funktionella ben klarar att springa 100 meter(i princip), så frågan saknar helt poäng egentligen. Isåfall borde man fråga tex "är det någon här som klarar att springa 100 meter på sekunder?", eller dylikt.

Chaan
2007-07-13, 21:14
Det var det som var hela poängen, det var därför jag skrev det. Det är ändå dumt att skriva så, för vi har fortfarande ingen som helst indikation på hur fort det ska gå. Ska du fråga om någon klarar av att göra något i en viss hastighet, måste du ju skriva ut vad den hastigheten är. Annars är det ju som att fråga "Är det någon här som klarar att springa 100 meter?". Det är precis samma sak, alla i hela världen med funktionella ben klarar att springa 100 meter(i princip), så frågan saknar helt poäng egentligen. Isåfall borde man fråga tex "är det någon här som klarar att springa 100 meter på sekunder?", eller dylikt.

Nu kan du besvara frågan. Hur många slag i sekunden gör du med din bästa hand.

theoppositescollide
2007-07-13, 21:41
Räknas gravity blast? Isåfall är det vansinnigt mycket, men jag har inga siffror på det, aldrig testat hur fort jag klarar av.

Chaan
2007-07-13, 21:57
Räknas gravity blast? Isåfall är det vansinnigt mycket, men jag har inga siffror på det, aldrig testat hur fort jag klarar av.

Nah det var inte så jag tänkte. Eftersom jag jämför med tapping på gitarr så får du räkna enbart ändslagen i så fall. Det är samma typ av rörelse. Annars blir det ju mer jämförbart med strängspel med plektrum. Alla etablerade metalgitarrister skulle jag tro kan spela 32-delar i rocktempo med plektrum.

skaparn
2009-01-06, 09:23
Den här tråden förtjänar bumbning nu när Spotify sett dagens ljus.

Jag sitter och spisar Seven Steps to Heaven där Tony Williams spelar på några av låtarna. Enligt wiki är det spår 2, 4 och 6. Det enda väsentliga är i detta fall titelspåret Seven Steps to Heaven där det tvivelsutan är Williams. Faaaaaanken vad bra. Det mina vänner, är gudabegåvat trumspel.

Så, nu startar ni Spotify och lyssnar.

spotify:track:4xhzU1A8GO0FhhHxVxu5Vg

MasterChief
2009-01-06, 09:33
Den här tråden förtjänar bumbning nu när Spotify sett dagens ljus.

Jag sitter och spisar Seven Steps to Heaven där Tony Williams spelar på några av låtarna. Enligt wiki är det spår 2, 4 och 6. Det enda väsentliga är i detta fall titelspåret Seven Steps to Heaven där det tvivelsutan är Williams. Faaaaaanken vad bra. Det mina vänner, är gudabegåvat trumspel.

Så, nu startar ni Spotify och lyssnar.

spotify:track:4xhzU1A8GO0FhhHxVxu5Vg

Kittlar riktigt bra med mina elektrostatlurar!

Mycket bra morgonmusik. Eller ja, mycket bra vilkentidsomhelstmusik.

Miles gör ju inte heller bort sig.

skaparn
2009-01-06, 09:40
Kittlar riktigt bra med mina elektrostatlurar!

Mycket bra morgonmusik. Eller ja, mycket bra vilkentidsomhelstmusik.

Miles gör ju inte heller bort sig.

Så sant. Jag skulle nog våga påstå att det där är den skiva jag uppskattar mest med Miles Davis. Egentligen så är hela 60-talets produktion sanslöst bra. Efter det fann han synthen, och då spårade det ur. Typ. Fast det klart, jag blir ganska pilsk då jag hör Wrinkle inspelad live på skivan Live Around the World.

skaparn
2009-01-06, 09:49
Morgonens bästa trummis får ändå blir Peter Erskine som är old shool men ändå fräsch.

Jag kan ibland tycka Diana Krall är lite trist, men när hon har med sig Erskine live blir det bra.

lxiVzIJu40c

MasterChief
2009-01-06, 10:07
Så sant. Jag skulle nog våga påstå att det där är den skiva jag uppskattar mest med Miles Davis. Egentligen så är hela 60-talets produktion sanslöst bra. Efter det fann han synthen, och då spårade det ur. Typ. Fast det klart, jag blir ganska pilsk då jag hör Wrinkle inspelad live på skivan Live Around the World.

Du har nästan optimal musiksmak. Du borde förstå Bach och kunna njuta av lite Metallicariff så vore du som mig: Optimal.

rQx
2009-01-06, 11:47
The used gamla trummis var riktigt grym :)

http://www.facebook.com/v/45852041559

Bjuder på en inspelning med en äldre låt, hoppas den går att se :)

skaparn
2009-01-06, 13:18
The used gamla trummis var riktigt grym :)

http://www.facebook.com/v/45852041559

Bjuder på en inspelning med en äldre låt, hoppas den går att se :)

Även om han hade varit bra, så hade detta omintetgjorts av värdelösheten i musiken. Fyyyyyy. Jag kommer behöva hela eftermiddagen för återhämtning.

skaparn
2009-01-06, 14:47
Du har nästan optimal musiksmak. Du borde förstå Bach och kunna njuta av lite Metallicariff så vore du som mig: Optimal.

Bach?

http://www.sleazeroxx.com/bands/skidrow/skidrow1.jpg

rQx
2009-01-06, 14:51
Även om han hade varit bra, så hade detta omintetgjorts av värdelösheten i musiken. Fyyyyyy. Jag kommer behöva hela eftermiddagen för återhämtning.

Smaken är som baken ;)

teargaz
2009-01-07, 11:41
Man får inte glömma denhär killen

http://www.chrismaitland.com/content/audio/MP3/drums/kino.mp3

Nitrometan
2009-09-21, 13:35
En lapp.

http://i33.tinypic.com/2e3vl9w.jpg

Jodå.

John Steinbeck
2009-09-21, 14:30