Visa fullständig version : Hur vanligt att man aldrig utvecklar skäggväxt
Fredrik_S
2006-01-31, 20:30
Som topic
Alltså hur många vuxna män utvecklar alldrig någon vidare skäggväxt bland skandinavier och i övriga världen.
Hmm... Är det bara skäggväxten du har problem med? För om du har kommit in i puberteten borde du få skäggväxt.
Vissa kommer in väldigt sent. Har du ett adamsäpple, hår under armarna och där nere och allt annat pubertetstjafs?
Slartibartfast
2006-01-31, 20:40
Jag har ingen skäggväxt. Men så har jag inte kommit i puberteten heller. :MrT:
Hmm... Är det bara skäggväxten du har problem med? För om du har kommit in i puberteten borde du få skäggväxt.
Vissa kommer in väldigt sent. Har du ett adamsäpple, hår under armarna och där nere och allt annat pubertetstjafs?
jag har allt du nämner där och är 21 år och har kass skäggväxt. min farsa hade likadant men fick sitt senare i livet. dock riktig mustasch när han va i lumpenålder, så jag vettefan om jag får något tjockt hår i ansiktet
Jag har hår överallt förutom i ansiktet.. har några strån på hakan och kinderna men det är nog mindre än den genomsnittlige 15-åringens..
Kommer väl nångång. hoppas jag!
Slartibartfast
2006-01-31, 20:46
Det är ju heller inget man direkt vill ha. Åtminstone inte riklig, så man måste raka sig varje dag.
Hår på könet var tufft, på bröstet manligt, i ansiktet underhållande, på ryggen depprimerande.
Nu är det bara att vänta på att det börjar falla av huvudet.
Är nog rasbetingat, har sett fler arabiska tjejer med skäggväxt än kaukasiska tjejer med skäggväxt. Har väl att göra med pigment att göra.
Det är ju heller inget man direkt vill ha. Åtminstone inte riklig, så man måste raka sig varje dag.
Hellre mycket skägg än inget alls. Jag vill ha polisonger! *cry*
Fast problemet är ju att när man har en gles och fjunig skäggväxt så ser det ju så jävla taskigt ut så att man ändå måste raka sig ofta. Har man en grövre skäggväxt så kan man ju ha en häftig 2 dagars stubb.
Fredrik_S
2006-01-31, 20:58
Nja det gällde inte mig... är själv 25 och klar med detta. Har dock två kompisar som inte har mer än lite fjun i min ålder.
Slartibartfast
2006-01-31, 21:05
Fast problemet är ju att när man har en gles och fjunig skäggväxt så ser det ju så jävla taskigt ut så att man ändå måste raka sig ofta. Har man en grövre skäggväxt så kan man ju ha en häftig 2 dagars stubb.
Man kan se kool ut även med gles skäggväxt: Johnny Depp.
http://www.arnadal.no/film/actors/images/depp_johnny_goldenglobe2004.jpg
Nja det gällde inte mig... är själv 25 och klar med detta. Har dock två kompisar som inte har mer än lite fjun i min ålder.
Ok, kolla om de har hormonbesvär. En del killar behöver använda testoviron (testosteron tillskott) för att deras kropp inte skapar tillräckligt mycket själv. Ibland kan det vara så illa att de inte ens skulle komma in i puberteten ordentligt utan tillskotten.
Du vet bäst. Dina två vänner, har de kommit in i puberteten? spermieproduktion, hårväxt,adamsäpple, massa, längd och allt det där.
Fyller 20 i år och har väl skaplig skäggväxt,måste i alla fall raka mig 2 ggr i veckan om jag inte ska se för taskig ut. brorsan som fyller 27 ser ut som ett litet barn i ansiktet som när på några fjun under läppen.
I slutet av gymnasiet så började det växa allt mer,, eller så var det bara för att jag sket i att raka mig jag tyckte jag fått mer än förut.
jag har bara rejäl skäggväxt under hakan. kinderna och mustachen är bara fjun. och jag är 26år *cry*
Mina polisinger består fortfarande av mjukt hår, hakan och så består av jävla ståludd som växer ut på 12h...
Ok, kolla om de har hormonbesvär. En del killar behöver använda testoviron (testosteron tillskott) för att deras kropp inte skapar tillräckligt mycket själv. Ibland kan det vara så illa att de inte ens skulle komma in i puberteten ordentligt utan tillskotten.
Du vet bäst. Dina två vänner, har de kommit in i puberteten? spermieproduktion, hårväxt,adamsäpple, massa, längd och allt det där.
trodde inte skäggväxt var så pass knutet till puberteten och hormon-peaken, det är väll om något gen-relaterat, exempel:
* väst och syd-afrikaner(bantu, bush etc.) är väldigt sällan berikade med skäggväxt, om än hårväxt öht. ofta mycket glest även på huvudet.
* personer från orienten, perser, araber etc. är ofta väldigt "håriga"
osv..
Det är väl knappast hormonrelaterat ifall han har utvecklat allt annat som hör till puberteten? utan snarare genetiskt, och inte mycket att göra åt?
trodde inte skäggväxt var så pass knutet till puberteten och hormon-peaken, det är väll om något gen-relaterat, exempel:
* väst och syd-afrikaner(bantu, bush etc.) är väldigt sällan berikade med skäggväxt, om än hårväxt öht. ofta mycket glest även på huvudet.
* personer från orienten, perser, araber etc. är ofta väldigt "håriga"
osv..
Nja, om du inte har kommit in i puberteten får du väl ingen skäggväxt. nu snackar jag inte om lilla fjunet. Nu snackar jag om busken man får om man inte rakar sig på flera månader.
Det är väl knappast hormonrelaterat ifall han har utvecklat allt annat som hör till puberteten? utan snarare genetiskt, och inte mycket att göra åt?
Det var just det jag frågade, om han hade utvecklat allt annat som hör till puberteten. Har han gjort det är det inte hormonrelaterat.
Fredrik_S
2006-01-31, 22:43
Jo då allt annat är nog utvecklat... jag var mest intresserad över hur vanligt det är att vuxna män inte får skäggväxt... det är ju knappast något helt ovanligt.
Vad gäller då?
För de som inte utvecklar kraftig skäggväxt, kan de få hormontillskott "gratis"/statligt isåfall?
Hårväxt är ju garanterat hormonrelaterat, det är anledningen till att det kommer när det kommer och varför vissa damer efter klimakteriet börjar få lite hårväxt i ansiktet osv.
Dock är det ju inte enbart bundet till vilka hormonnivåer du har i kroppen.
Jag har själv en gles skäggväxt. Fick mustasch och sådant hår när jag var kanske 15 men hakan min och kinderna har knappt mer hår än min 11-åriga lillebror. Det ligger i släkten, pappa kan inte heller odla ett tätt och fint skägg.
Jag tror att det är mycket vanligt, kanske förekommer hos 30% av personer med svenskt påbrå? Då i varierande grad.
Vad gäller då?
För de som inte utvecklar kraftig skäggväxt, kan de få hormontillskott "gratis"/statligt isåfall?
Gå till apoteket och fråga om du kan få lite roider för din glesa skäggväxt =).
Jag har faktiskt en kompis som gick till apoteket och frågade om han kunde få lite endorfin för att han hade sån träningsabstinens :D . Jag skrattade fett när han berättade det för mig.
Jag tror inte att du kan få receptbelagda hormoner bara på grund av att du har för lite skägg.
Vad gäller då?
Heheh, funderar du på lite doping eller? :whipped: nah, skojar. Du skulle aldrig göra något sånt. :thumbup:
Nah, för att få hormontillskottet testoviron krävs det helt enkelt att din kropp producerar för lite testosteron, som påverkar ditt liv. De kräver mer än skäggväxt som problem.
Min skäggväxt fungerar på samma sätt som den här mannens:
http://www.simpsoncrazy.com/homer/33.gif
Jag har hårväxt på de ställen som utsätts för väder och vind eller andra påfrestningar... Ansikte, underarmar, vader är håriga så att de värmer...
hangatyr
2006-02-01, 07:14
själv har jag för tillfället en tjusig (röd) skepparkrans. den gillas av brudarna.
eller nåt.
Coldsmith
2006-02-01, 07:56
Jag behöver två veckor på mig för att odla moppemusch. Är 24. Men det börjar ta sig nu iaf. Lagomt till 50årsåldern så tror jag att jag kan ha en liten polisong :D.
Klagar då inte heller, det funkar fint med lite hårväxt i ansiktet, lätt att raka och hålla lent. Man ser lite yngre ut också = bra. Kom rätt tidigt in i puberteten också så det har inte varit nåt problem för mig. Men just i ansiktet vill det sig inte mycket.
På kroppen annars finns inte mycket hår. En gång räknade jag till 3 bortsprungna hårstrån på bröstet. Det ni!
hahavaffan
2006-02-01, 08:14
Började få lite skägg i nian typ... idag snart 20 år gammal måste jag raka mig tre gånger i veckan. Har knappt några polisonger dock =(
Perscitus
2006-02-01, 08:23
muddler lyser med sin frånvaro här i tråden. Blev du mobbad för dina polisonger i 7:an eller?
Wennerberg
2006-02-01, 08:40
har haft polisånger sen jag gick i åttan, fick skägg i nian, nu har jag en jävla skäggväxt i ansiktet, men sen har jag hårväxt på bröstet, ryggen, men har inte så mcyket på armar och ben. Har precis fyllt tjugo
Va glada för att ni inte har så mycket tillväxt på ansiktet, fan va skönt att slippa behöva raka sig varje/varannan dag :)
BigForre
2006-02-01, 09:05
Jag behöver två veckor på mig för att odla moppemusch. Är 24. Men det börjar ta sig nu iaf. Lagomt till 50årsåldern så tror jag att jag kan ha en liten polisong :D.
Klagar då inte heller, det funkar fint med lite hårväxt i ansiktet, lätt att raka och hålla lent. Man ser lite yngre ut också = bra. Kom rätt tidigt in i puberteten också så det har inte varit nåt problem för mig. Men just i ansiktet vill det sig inte mycket.
På kroppen annars finns inte mycket hår. En gång räknade jag till 3 bortsprungna hårstrån på bröstet. Det ni!
Det låter som om du har lika manlig hårväxt som mig ;)
Polisonger har man jämt velat ha och kommer aldrig att få... 18 år och den man ska skylla på är nog pappa som aldrig haft någon ordentlig skäggväxt *grr27*
Coldsmith
2006-02-01, 11:23
Äh, hår är äckligt, varför i hela friden ska man ha det. Är det nån sorts penisförlängare eller? ;).
För det är väl ingen som har tänkt "ooh va sexigt" när chuck norris tar av sig tröjan i bruce lee-filmen och visar allt hår på axlarna och ryggen :D.
Du vet bäst. Dina två vänner, har de kommit in i puberteten? spermieproduktion, hårväxt,adamsäpple, massa, längd och allt det där.hah, fan då, skulle styrt testosteron ;/
Nu är jag väl antagligen "tillräckligt färdigutvecklad" så det e kört ;D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.