Visa fullständig version : Göra chokladkaka av chokladsås
Kan man på något sätt få chokladsåsen (o´hoy) att bli till en fast kaka? Genom att värma den i ugnen eller tillsätta någon ingrediens? *popcorn*
Kan man på något sätt få chokladsåsen (o´hoy) att bli till en fast kaka? Genom att värma den i ugnen eller tillsätta någon ingrediens? *popcorn*
HAHAha :D vilken skön ide!
Hmmmm om du vispar ihop den med ägg borde det kunna ju stelna till en chokladomelett :D
gott vetefan, men fast iaf :thumbup:
Frustrator
2006-01-31, 00:22
Gelatin.
Bara att smälta och blanda ihop, och sen kyla ner..
Gelatin.
Bara att smälta och blanda ihop, och sen kyla ner..
Blir det riktigt hårt som en chokladkaka dårå? Ibland så har ju chokladsåsen torkat i korken...hur kan man få en sån hårdhet på såsen? :D
Eller om man kunde få samma konsistens på den som på en kladdkaka :naughty:
Fyfan vad bra ide ^_^b
Synd jag deffar :(((((88
Blir det riktigt hårt som en chokladkaka dårå? Ibland så har ju chokladsåsen torkat i korken...hur kan man få en sån hårdhet på såsen? :D
Eller om man kunde få samma konsistens på den som på en kladdkaka ::
Men om du vill ha den torkad som på korken, kan du väl smeta ut den på ett bakplåtspapper och köra in den i ugnen i 10 min på hög värme? Slöseri dock, jag hade klämt ut rubbet i munnen :(
Borde bli som knäck :eating:
Näe, annars tror jag en fet söt jävla kladdkaka med EXTRA mkt kakao/choklad i blir godare än styv chokladsås :confused: :eating:
Med gelatin bör det bli samma konsistens som chokladpudding. Du måste fräsa till den med mjöl och ägg och dylikt!
MyungChul
2006-01-31, 07:47
Varför?
Metal_boy_
2006-01-31, 08:10
Geggade ihop endast lite mjölk och oboypulver och frös in när jag var liten. Var rätt gott men det var ändå lite isigt så nått måsste ju till.
Edit: slarvläste, trodde det var glass du snackade om *screwy*
Frustrator
2006-01-31, 10:04
Om du tar en tillräcklig dos av gelatin och blandar i så kommer det inte att bli som chokladpudding...tar du för lite så blir det däremot så..
annars är oboypulver + lite vatten + lite havregryn - in i micron nån minut - en jeeefvla höjdare :bow: blir som nån sorts chokladgröt :D och låter man den svalna stelnar den till kak-konsistens :eating:
Grejen är att chokladsås "bara" innehåller 63,5 gram kolhydrater och 3,5 gram fett per 100 gram...BETYDLIGT färre kcal och fett än i "vanlig" kladdkaka eller choklad. Men dock lika god enligt min mening. :)
Rockhard
2006-01-31, 19:17
Grejen är att chokladsås "bara" innehåller 63,5 gram kolhydrater och 3,5 gram fett per 100 gram...BETYDLIGT färre kcal och fett än i "vanlig" kladdkaka eller choklad. Men dock lika god enligt min mening. :)
Men varför inte bara äta den som den är? Antagligen betydligt godare än att steka den i brödrosten eller vad du hade tänkt...
Men varför inte bara äta den som den är? Antagligen betydligt godare än att steka den i brödrosten eller vad du hade tänkt...
För att det är mycket smidigare att äta den på ett annat sätt annat än att stå å klämma ur den ur tuben ;)
För att det är mycket smidigare att äta den på ett annat sätt annat än att stå å klämma ur den ur tuben ;)
PÅ något form av kex/rån då?
Hade lite ohoy över så jag var tvungen att testa.
1 dl rapsolja
2 ägg
1 dl ohoy
Återkommer med resultat om någon är intresserad :)
Hade lite ohoy över så jag var tvungen att testa.
1 dl rapsolja
2 ägg
1 dl ohoy
Återkommer med resultat om någon är intresserad :)
Är mkt intresserad!
Är mkt intresserad!
Helt klart ätbart, kanske en skvätt mjöl i så att den blir fastare och kladdigare. Nu är ytan krispig, mjuk insida. Kommer garanterat att göras fler gånger om ohoy finns hemma :)
Skönt och snabbt sätt att få i sig 1000 kcal om inte annat :D
Den smälter i munnen kan tilläggas :eating:
Helt klart ätbart, kanske en skvätt mjöl i så att den blir fastare och kladdigare. Nu är ytan krispig, mjuk insida. Kommer garanterat att göras fler gånger om ohoy finns hemma :)
Vad gjorde du? Körde du den i ugnen?
låter ju supersmarrigt..
tack yankee
Vad gjorde du? Körde du den i ugnen?
200 grader i 10 min ungefär.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.