handdator

Visa fullständig version : Sköt US ner ett passagerar-plan 9/11?

Bönne
2006-01-30, 21:25
Minns att jag hörde något om det på nyheterna kring 9/11, att ett plan som flög in emot US kust, eller dylikt. Hittar dock inget om det, kanske mörklagt :p

Någon som minns det också?

Coldsmith
2006-01-30, 21:50
Näe.. dom sköt inte ner nåt.

Däremot fick dom tillstånd till det tror jag. Men behovet dök aldrig upp.

High1ander
2006-01-31, 00:05
De hade väl tillstånd på det som krasha in i Pentagon? Men piloten ville inte skjuta...

?

Tricklev
2006-01-31, 00:18
Dom sköt ner den som var påväg till washington, det var inget hjälteingripande ifrån folket, utan det blev nerskjutet.

Det var därför man fick se bilder på dom andra crasherna, men aldrig på denna.

Fast det är bara ett rykte/teori.

Coldsmith
2006-01-31, 01:00
Dom sköt ner den som var påväg till washington, det var inget hjälteingripande ifrån folket, utan det blev nerskjutet.

Fast det är bara ett rykte/teori.

det är INGEN teori.. teorier bygger på fakta... det där är bara ett påhittat rykte. Man sköt aldrig ner nåt plan...
Och det var inte heller så att piloten inte ville skjuta ner planet som kraschade i pentagon. Det var först efter pentagonkraschen man satte fart i jaktpiloterna.

Tricklev
2006-01-31, 01:09
det är INGEN teori.. teorier bygger på fakta... det där är bara ett påhittat rykte. Man sköt aldrig ner nåt plan...
Och det var inte heller så att piloten inte ville skjuta ner planet som kraschade i pentagon. Det var först efter pentagonkraschen man satte fart i jaktpiloterna.

Vad hände med det planet då?

Alla passegerare fylldes upp av en patriotiskt känsla och dom övermannade terroristerna o tog självmord?

daja
2006-01-31, 09:01
Man fick se bilder på de två planen som kraschade i NY, kanske beroende på att det finns lite fler turister med kameror i omlopp där än ute i ingenstans?

petersson
2006-01-31, 09:13
Vad hände med det planet då?

Alla passegerare fylldes upp av en patriotiskt känsla och dom övermannade terroristerna o tog självmord?

Dödades piloterna direkt?

AngelLove
2006-01-31, 09:17
Det var väl planet som kraschade utanför Pittsburgh (4e) som man fick tillstånd att skjuta ner. Har hört båda historier att folk ombord på planet skall ha agerat egen lynchmobb mot terroristerna och att 2 st F16-plan skall ha skjutit ner det.

Vad som sen är sant eller ej.. Only God and Bush knows..

petersson
2006-01-31, 09:41
Dödades piloterna direkt?

Alltså. Blev piloterna dödade av terroristerna innan planet gick i backen?

Tricklev
2006-01-31, 10:01
Jag har svårt o tro att alla i planer fylldes av en oerhört start patriotiskt känsla och bråttade ner terroristerna och sedan körde i backen, det är för mycket hollywood för att man ska tro på det.

Som man säger i braveheart, "FREEEEEEEEDOOOOOOOOOOOOOOOOOM!"

petersson
2006-01-31, 10:06
Jag har svårt o tro att alla i planer fylldes av en oerhört start patriotiskt känsla och bråttade ner terroristerna och sedan körde i backen, det är för mycket hollywood för att man ska tro på det.

Om det var så att piloterna fortfarande var i livet så kanske passagerarna bara försöka ta tillbaks planet så piloterna kunde landa det?

Grahn
2006-01-31, 10:07

De kanske inte ville dö och försökte, saker går sällan som man vill. Särskilt inte om man har handgemäng i ett flygplan.

petersson
2006-01-31, 10:09
Vad hade terroristerna för vapen? Kniv eller nått sånt på sin höjd. Då ligger dom klart i underläge mot alla passagerare.. Så varför inte försöka?

Zera
2006-01-31, 10:11
Det heter 11/9 inte 9/11

Tricklev
2006-01-31, 10:13
Det heter 11/9 inte 9/11

Beror på i vilket land du skriver det ;)

Tricklev
2006-01-31, 10:15
Vad hade terroristerna för vapen? Kniv eller nått sånt på sin höjd. Då ligger dom klart i underläge mot alla passagerare.. Så varför inte försöka?

Dom hade knivar, i dom andra planen satt folk gråtandes och försökte ringa ut, tippar att dom gjorde det samma här.

Hjältarna som ville besegra ondskan o försvara sitt land blev nog försvinnande liten när det stog ett gäng terrorister framför honom beväpnad med knivar och skrek aggresivt (alla främmande språk låter aggresiva! ) med varandra.

Zera
2006-01-31, 10:17
Beror på i vilket land du skriver det ;)

mjo men jag trodde detta var ett svenskt forum iaf ;)

Tricklev
2006-01-31, 10:20
mjo men jag trodde detta var ett svenskt forum iaf ;)

Trådskaparn är kanadensisk.

Grahn
2006-01-31, 10:25
Dom hade knivar, i dom andra planen satt folk gråtandes och försökte ringa ut, tippar att dom gjorde det samma här.

Hjältarna som ville besegra ondskan o försvara sitt land blev nog försvinnande liten när det stog ett gäng terrorister framför honom beväpnad med knivar och skrek aggresivt (alla främmande språk låter aggresiva! ) med varandra.

Teorin var väl att de fått reda på vad som väntade dem, dina teorier verkar ngt mindre trovärdiga.

Tricklev
2006-01-31, 10:29
Teorin var väl att de fått reda på vad som väntade dem, dina teorier verkar ngt mindre trovärdiga.

Herregud, det är inte min teori, han frågade om det och jag gav en sak jag hört, tänkte om det var därifrån han fick höra att ett blev nerskjutet.

Jag bara försvarar den för sakens skull.

FREEEEEEEEEEEEEEDOM

High1ander
2006-01-31, 10:40

Hollywood vad? http://www.apple.com/trailers/universal/flight93/

Bönne
2006-01-31, 12:06
Det heter 11/9 inte 9/119/11 är inte ett datum, det är en händelse snarare. Fler vet nog vad man syftare på om man skriver 9/11 istället för 11/9...

jwzrd
2006-01-31, 12:07
9/11 är inte ett datum, det är en händelse snarare. Fler vet nog vad man syftare på om man skriver 9/11 istället för 11/9...

Om du vill vara anal med att det är ett namn snarare än ett datum så är det korrekta namnet nine-eleven.

Löjtnant Blank
2006-01-31, 12:14
Om du vill vara anal med att det är ett namn snarare än ett datum så är det korrekta namnet nine-eleven.
Det skrivs 9/11. Bönne har helt rätt.

The September 11, 2001 attacks (also referred to as 9/11) were a set of coordinated suicide attacks upon the United States of America carried out on Tuesday, September 11, 2001, in which a total of nineteen Arab hijackers simultaneously took control of four U.S. domestic commercial airliners. The hijackers crashed two planes into the World Trade Center in Manhattan, New York City — one into each of the two tallest towers, about 18 minutes apart. Within two hours, both towers had collapsed. The hijackers crashed the third aircraft into the U.S. Department of Defense headquarters, the Pentagon, in Arlington County, Virginia. The fourth plane crashed into a rural field in Somerset County, Pennsylvania, following passenger resistance. The official count records 2,986 deaths in the attacks, including the nineteen hijackers.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/9/11

Bönne
2006-01-31, 12:30
Om du vill vara anal med att det är ett namn snarare än ett datum så är det korrekta namnet nine-eleven.Nej, man skriver 9/11, inte nine-eleven. Inte alltid som det väljs det som följer språkriktningarna bäst...

Coldsmith
2006-01-31, 12:51
Folket på planet som kraschade hade fått veta om dåden i new york, man insåg att detta skulle bli samma sak. Så några personer försökte övermanna terroristerna då detta var enda utvägen. Detta stöds också av svarta lådan.

Blir så jävla less på fåniga konspirationsteorier.

jwzrd
2006-01-31, 13:19
Nej, man skriver 9/11, inte nine-eleven. Inte alltid som det väljs det som följer språkriktningarna bäst...

Läs namnet pundhuvud. 9/11 är en natumangivelse, det är också sättet man skriver namnet på händelsen. Händelsen heter uttalat nine-eleven. nine-eleven blir aldrigaldrig 11/9 på svenska hur du än vill. Du kallar inte en Geroge Bush för je-årj buske bara för att det är det svenska namnet med en översättning av efternamnet.

Bönne
2006-01-31, 13:47
Läs namnet pundhuvud. 9/11 är en natumangivelse, det är också sättet man skriver namnet på händelsen. Händelsen heter uttalat nine-eleven. nine-eleven blir aldrigaldrig 11/9 på svenska hur du än vill. Du kallar inte en Geroge Bush för je-årj buske bara för att det är det svenska namnet med en översättning av efternamnet.Har farfar tagit för stor dos av sin medicin? Har aldrig påståt något sådant...

jwzrd
2006-01-31, 13:59
Har farfar tagit för stor dos av sin medicin? Har aldrig påståt något sådant...

Första halvan var riktat till dig, andra till någon som påstod att det heter 11/9 i sverige.

Bönne
2006-01-31, 14:06
Första halvan var riktat till dig, andra till någon som påstod att det heter 11/9 i sverige.Vi pratar inte om uttalet, utan hur man skrev det.

jwzrd
2006-01-31, 14:09
Vi pratar inte om uttalet, utan hur man skrev det.

Jag berättade vad det hette, du motsatte dig och sa: Nej det SKRIVS inte så. Ser du något problem i det möjligtvis?

Profetkaninen
2006-01-31, 15:25
Folket på planet som kraschade hade fått veta om dåden i new york, man insåg att detta skulle bli samma sak. Så några personer försökte övermanna terroristerna då detta var enda utvägen. Detta stöds också av svarta lådan.

Kraschade då terroristerna själva planet mitt ute i ingen stanns då de insåg att de höll på att bli övermannade?

Nu vet jag inte hur svårt det är att flyga ett jumbojet men jag antar att ifall passagerarna lyckades övermanna terroristerna kunde de gjort ett försök att styra planet själva, likväl som att krascha det, eller?

Blir så jävla less på fåniga konspirationsteorier.
Jaså, men du tror väll inte det är en slump att det bara finns ett Konkurrensverk!!? :laugh:

- Jonas

scythe
2006-01-31, 15:31
United Flight 93 Crash Theory Home Page

http://www.flight93crash.com/

AngelLove
2006-01-31, 15:39
Nu vet jag inte hur svårt det är att flyga ett jumbojet men jag antar att ifall passagerarna lyckades övermanna terroristerna kunde de gjort ett försök att styra planet själva, likväl som att krascha det, eller?

- Jonas

Eeeh det är ju inte som så att bara för du har 100timmar i ett Cessna att du kan landa en jumbojet.

Det händer bara på filmer där tornet talar den stressade hjälten igenom landningen :MrT:

Profetkaninen
2006-01-31, 16:01
Eeeh det är ju inte som så att bara för du har 100timmar i ett Cessna att du kan landa en jumbojet.

Det händer bara på filmer där tornet talar den stressade hjälten igenom landningen :MrT:
Ah du missförstod mig, jag valde medvetet ordet "styra". Hade passagerarna lyckats hindra planet från att krascha d.v.s. styra planet, så hade de nog försökt kontakta omvärlden för att försöka landa eller åtminstonde krascha på ett så lämpligt ställe som möjligt i närheten av en massa räddningsmanskap.

- Jonas

AngelLove
2006-01-31, 16:13
Ah du missförstod mig, jag valde medvetet ordet "styra". Hade passagerarna lyckats hindra planet från att krascha d.v.s. styra planet, så hade de nog försökt kontakta omvärlden för att försöka landa eller åtminstonde krascha på ett så lämpligt ställe som möjligt i närheten av en massa räddningsmanskap.

- Jonas

Hur skall de kunna "styra" det till en säker kraschplats om de inte har en susning på hur man flyger planet ?? Då blir det nog krasch där det blir..

Tror fortfarande inte att de via kontakt med omvärlden, hur skall de kontakta någon förresten om de ex inte vet hur de gör, skulle kunna landa det med hjälp av ex ett flygledartorn..

Antn
2006-01-31, 16:36
Sedan hade ju dom en utbildad pilot om bord, som inte tillhörde besättningen. Tydligen en av dom som stod för det eventuella upproret.

Bönne
2006-02-01, 19:30
Jag berättade vad det hette, du motsatte dig och sa: Nej det SKRIVS inte så. Ser du något problem i det möjligtvis?

Om du vill vara anal med att det är ett namn snarare än ett datum så är det korrekta namnet nine-eleven.Jag skrev ett "namn", man skriver det så. Att du sedan kommer och är anal är en annan sak...