handdator

Visa fullständig version : stöt på problem behöver hjälp/förslag

Brattström
2006-01-29, 22:16
har tränat ett tag nu med mina nya pass och det har gått bra men på sista tiden har jag fått stora problem med mitt ryggoch axelpass.
orkar inte genomför det längre helt enkelt greppet sviker efter halva passet JÄVLIGT frustrerande....

mitt rygg/axel-pass:

chinns 2*max
militärpress 8*5
rodd med bred fattning 8*5
marklyft 4 set stegrande vikter
hantellyft åt sidan 8*5
shrugs 3*8 (pallar inte lägga allt för mycket tid på dem :P)
hyperextentions 16*2

som ni ser är det ganska många övningar som sliter på greppet...:(
som jag ser det har jag 3 alternativ,

1 göra om till 2-split men det skulle förstöra allt kör liksom bröst triceps på ena och ben biceps+mage på andra...för då måste axlarna gå på bröst tricepspasset och då blir det ben å rygg på det andra...ingen höjdare...

2 skulle kunna köra rygg ensam men slöseri med tid...

3 införskaffa dragremmar men det döljer ju bara problemet sen får jag intesamma kontakt med dragremmar heller...

så behöver alltså hjälp med hur jag ska styra upp det här :cryout:

sorry om folk uppfattar det som om jag bara gnäller men är verkligen frusterande att greppet inte kan hålla samma takt som resten av kroppen...

BigForre
2006-01-29, 22:26
Jag ögnade igenom din post, men jag säger att du gör enligt följande, införskaffa ett par dragremmar som du i fortsättningen använder så fort ditt grepp börjar göra att ditt ryggpass blir lidande. Du lägger in greppträning i din träningsvecka...att du inte får samma kontakt med dragremmar låter för mig som ett mysterium...lycka till

Kebab-Arne
2006-01-29, 22:27
Om du inte vill använda dragremmar men ändå använda det schemat så får du börja med greppträning.