Visa fullständig version : "praktiska" sportbilar?
Funderar på en sportbil, eller rättare sagt en riktigt fin bil som folk vänder på huvudet efter, som samtidigt ska gå att köra med på annat än banan. Jag är inte så jätteintresserad av tex BMW eller Toyota Supra, det är fina bilar men inte riktigt ovanligt. Jag har funderat på Ferrari 328 GTB som kostar 300-400 000 begagnad. http://www.speedace.info/speedace_images/ferrari_328_gtb.jpg
Bensinförbrukningen på en sådan verkar dock inte vara sådär sjukt hög, runt en liter om jag fattat det rätt.
Största nackdelen med en sportbil är väl förutom bensinförbrukning och pris att det bara finns två säten, finns det någon ferrari eller annan grymt snygg sportbil med fyra säten?
Sen har jag ju inte dom här pengarna nu om någon skulle anmärka på att jag bara är 17, men långsiktigt tänkande vettni.
J.Saarela
2006-01-29, 21:47
Lille pojk vänta tills du flyttat hemifrån och har räkningar och dylikt att betala innan du funderar på bilar för 300-400k.Du kommer förstå vad jag pratar om senare i livet.
hahavaffan
2006-01-29, 21:47
Bensinförbrukningen på en sådan verkar dock inte vara sådär sjukt hög, runt en liter om jag fattat det rätt.En liter per km kanske, men den bilen dricker förbannat mycket mer än 1L/mil. Det lovar jag dig. Mammas RAV4, och pappas V70 snittar en liter milen. Och då kör mina föräldrar mesigt.
Lille pojk vänta tills du flyttat hemifrån och har räkningar och dylikt att betala innan du funderar på bilar för 300-400k.Du kommer förstå vad jag pratar om senare i livet.
Jo jag är helt på det klara om hur mycket det kostar, jag har redan flyttat hemifrån och är inofficiell delägare i ett företag som importerar elekronik till företag, så om vi undviker sådana inlägg i tråden.
MasterChief
2006-01-29, 21:54
Corvette kanske? Tidlös!
Annars är Maserati 3200 GT en rätt frän bil. Går att få runt 350.000kr.
http://www.bytbil.com/images/callismaab/ZZP206-1000.jpg
Bensinförbrukningen är dock inte det jag skulle oroa mig för...Hutlösa försäkringar och svindyra reservdelar måste beaktas.
subliminal
2006-01-29, 21:55
En Quattroporte kanske? :love:
http://www.blocket.se/vi/6913242.htm?ca=15_s
http://www.blocket.se/vi/6739604.htm?ca=15_s
Fast de kanske är för dyra.
J.Saarela
2006-01-29, 22:00
Jo jag är helt på det klara om hur mycket det kostar, jag har redan flyttat hemifrån och är inofficiell delägare i ett företag som importerar elekronik till företag, så om vi undviker sådana inlägg i tråden.
Sen har jag ju inte dom här pengarna nu om någon skulle anmärka på att jag bara är 17, men långsiktigt tänkande vettni.
Skrev du,men ber om ursäkt missade att du är inofficiell vd och mångmiljonär. :bow:
En liter per km kanske, men den bilen dricker förbannat mycket mer än 1L/mil. Det lovar jag dig. Mammas RAV4, och pappas V70 snittar en liter milen. Och då kör mina föräldrar mesigt.
En Ferrari F430 drar 18,3 liter per 100 km och den har värre prestanda än den modellen jag har tänkt på så det verkar ändå inte vara så jättefarligt.
Var föresten inte meningen att verka kaxig mot J. Saarela, upptäckte att det kunde uppfattas så men kunde inte edita.
backflash
2006-01-29, 22:02
Funderar på en sportbil, eller rättare sagt en riktigt fin bil som folk vänder på huvudet efter, som samtidigt ska gå att köra med på annat än banan. Jag är inte så jätteintresserad av tex BMW eller Toyota Supra, det är fina bilar men inte riktigt ovanligt. Jag har funderat på Ferrari 328 GTB som kostar 300-400 000 begagnad.
Bensinförbrukningen på en sådan verkar dock inte vara sådär sjukt hög, runt en liter om jag fattat det rätt.
Största nackdelen med en sportbil är väl förutom bensinförbrukning och pris att det bara finns två säten, finns det någon ferrari eller annan grymt snygg sportbil med fyra säten?
En 328 är en kul bil, riktigt fin att titta på, men tyvärr inte mycket mer än så :) ... Och njae angående bensinförbrukningen på dem, visst är den hög(re) men det beror alltid på hur man kör. Iaf, den kommer inte kosta mellan 3-4, utan betydligt mycket mer när det gäller de här bilarna iom orsaker som MasterChief nämner - den kommer ju trots allt vara rätt gammal. Nu är kostnaden kanske inget större problem även om vissa knappast tar den i beräkning, men tiden man kommer vara ifrån bilen kan vara lite tråkigare. Kolla på en NSX istället, vilken ifs kommer vara rätt gammal ändå, men byggdkvaliteten är det milavstånd på. Den är visserligen inte 'jättesportig' i termer av hastighet, men den är en av få bilar som kan köras av normalt folk - och bensinförbrukningen är även den oerhört låg för en sådan bil. Bryr du dig inte om komfort, fixa hem(? antagligen, finns väl bara någon enstaka här) en Lotus Exige för de pengarna. Känner du för att gambla med ditt liv: TVR Cerbera - finns även i 2+2utförande.
hahavaffan
2006-01-29, 22:08
En Ferrari F430 drar 18,3 liter per 100 km och den har värre prestanda än den modellen jag har tänkt på så det verkar ändå inte vara så jättefarligt.
Var föresten inte meningen att verka kaxig mot J. Saarela, upptäckte att det kunde uppfattas så men kunde inte edita.För det första. När Ferrari "mätte" den mängden bränsle per mil, var det Enzo Ferraris döda moster som körde bilen. Hon låg som fortast i 30, på fyrans växel i nerförsbacke. Ingen människa kör en sån bil på den angivna bränsleförbrukningen. Sen för det andra är en F430 en mycket modern sportbil. Det är inte en 328 GTB. I den sitter en gammal 90graders V8 med Boschs gulliga K-Jetronic-sprut. Säkerligen inte världens snålaste motor, nej.
Bryr du dig om bensinförbrukningen kan du nog lägga ner sportbilstankarna direkt..
Ett kännetecken för de flesta mer exklusiva sportbilar är att service, reservdelar och försäkring kostar multum! Iofs är ju tex entusiastförsäkring ett alternativ, men var beredd på riktigt sjuka verkstadskostnader.
Min moder har en Honda S2000, den är schysst som fan och går som ett spjut. 0-100 på 6 sek, 250 hästar och varvar upp till 9000 varv.
För det första. När Ferrari "mätte" den mängden bränsle per mil, var det Enzo Ferraris döda moster som körde bilen.
Jävlar vad snabbt hon körde för att vara död.
hahavaffan
2006-01-29, 22:13
Min moder har en Honda S2000, den är schysst som fan och går som ett spjut. 0-100 på 6 sek, 250 hästar och varvar upp till 9000 varv.Mums ja. Har alltid avgudat Hondas Vtec-motorer. Låter så gött :D
En sån här kanske ?
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=49A0A26257BE58&look=tornspiran
Man sitter fint i dom, även i baksätet, är snygga, går bra etc :}
Goddaniel
2006-01-29, 22:20
Köp en sån här så har du 375 000 kr över. http://www.blocket.se/vi/7143517.htm?ca=11_s ;)
Min kusin åkte ner till Tyskland i somras för att köpa bil. Han fick en skitfräsch Mercedes CL55 -01 för 38.000 Euro. Ca 350 000 i runda slängar, sen tillkommer registrering och eventuell besikting osv. Har ingen koll på det där.
Dra med dig någon kompis så får du en skön road trip på köpet :thumbup:
Jag köpte själv en porsche av lite äldre modell när jag tog körkort och ägde den i några år. Min erfaranhet är att det kostar väldigt mycket att serva och laga gamla bilar. Inköpspriset är inte det som är den riktiga måttstocken. Med lite otur är du snabbt uppe i stora delar av inköpspriset i reparation och service.
Därmed inte sagt att jag avråder från att köpa en rolig sportbil när man är ung! Tvärtom. Men om du känner att inköpspriset är en begränsning så kommer nog även tiden du äger bilen att bli begränsad. Betänk detta när du köper bilen och se till att du köper en bil som går att sälja om något år.
Om du ändå sitter inne på pengarna skulle jag utefter dina önskemål om en "praktisk" sportbil valt en Ferrari 456 som är mer av en gt vagn. I övrigt är min erfaranhet att en ferrari inte är en bruksbil. Annars skulle jag tippsa om att köpa en porsche 996, dessa ligger väldigt bra till i pris nu och uppfyller kravet på praktisk sportbil.
Vad det gäller bensinförbrukning så är det irrelevant. Med tanke på att ett t.ex par däck kostar lika mycket som hela årets bensinförbrukning.
En bra länk jag kan bjuda på är www.vonbraun.se
Sveriges i särklass (enligt mig) trevligaste sportbilsförsäljare. Här kan du se priser på service på ferrari och beggagnade sportbilar.
Bästa hälsningar och lycka till med ett framtida bilköp
/Krille
0-100 på 6 sek
Det är väl inget att komma med för en sportbil?
Liten Men Fet
2006-01-29, 23:15
Funderar på en sportbil, eller rättare sagt en riktigt fin bil som folk vänder på huvudet efter, som samtidigt ska gå att köra med på annat än banan. Jag är inte så jätteintresserad av tex BMW eller Toyota Supra, det är fina bilar men inte riktigt ovanligt. Jag har funderat på Ferrari 328 GTB som kostar 300-400 000 begagnad. http://www.speedace.info/speedace_images/ferrari_328_gtb.jpg
Jag lovar dig att det inte är bensinförbrukningen som kommer kosta på en sån bil. Kika upp vad det kostar att ta in den på service, vanlig service bara.
Sen kollar du vad det kostar att byta koppling eller växellåda, skulle inte förvåna mig om det går på 50 lök för kopplingen.
En sån bil skulle inte jag äga om jag inte har råd att smälla den och gå därifrån utan att få en spänn för det.
Tråkigt men sant, det finns massa häftiga bilar som är billigare och mer praktiska att äga. Ska du köra på vintern så ska du direkt glömma alla bilar liknande ferrari. Kapitalförstörning att åka sånt då.
Kolla på sportigare BMW, honda, subaru osv. Alfa kanske eller nissan.
Billigare att äga.
Åkte lite M5:a i helgen. Vi snitta 2.7 liter milen. Bilen körs fortfarande in så det är snälla växlingar och max 5 krpm.
Vill inte ens veta vad den drar med M-power mappen och fullt varv. *screwy*
Sen Ferrari... nej.. det är ingen bil man KAN anv som bruksbil.
Då får du byta olja oftare än du tankar bilen.
Vill du verkligen att folk ska vända på huvudet och tänka Magnum PI / Miami Vice :D
Spara några år extra och köp en Aston Martin DB9, det är kärlek.
http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars-2005/2005-carpics/frankfurt-2005/aston-martin-db9-f.jpg
eller varför inte spara några år till och satsa på en DBR9? ;) (även om denna känns lite fotoaffärad (photoshop))
http://clabedan.typepad.com/photos/uncategorized/2005astonmartindbr9.gif
Ford Mustang GT (V8, 300hk). Nya i sverige ligger väl mellan 350-400 tusen.
Släng in ett par lite mer skålade stolar bara, dom där platta fotöljerna gör ingen lycklig.
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1842503
Oavsett om du snart är miljonär(och är du snart det får jag passa på att gratulera) vill jag avråda från något dylikt åkt. Inte för att det kostar en massa pengar, för det vet du nog redan och det lär vara värt vartenda öre om du har råd. Grejen är att en potent sportbil i händerna på någon med rykande färskt körkort oftast slutar rätt tråkigt. Kan man inte visa vart skåpet skall stå blir det lätt att det är bilen som kör med en, istället för tvärtom(och med färskt körkort har man nog oftast svårt att bestämma över en trött 240 med sura förgasare ;) ).
Nå, med det sagt får jag väl ändå tipsa om något. Alfa Romeo 75TS:
http://www.blocket.se/vi/7039372.htm?ca=11_s
Släng på schyssta dämpare/fjädrar och bra däck så har du i varje fall väghållning som en Ferrari. Alfa-röd är dessutom sexigare än Ferrari-röd.
Okej, lite nyare då... Alfa Romeo GT:
http://www.blocket.se/vi/6747288.htm?ca=11_s
Snygg, exklusiv, rolig och ändå rätt vettig. När du tagit körkort har dessutom andrahandsvärdet halverats(nåja...), så den är sjukt billig också. :D
Men lilla gubben om man har funderingar på en bil för 350-400k så spelar inte besinförbrukningen ingen roll, det är väll det sista du tänker på.
1l milen för en supra? Vart då om du frikopplar o rullar nerför en backe kanske, ja hade en Peugeot 205 gti, den sörplade som om det vore en virvel i tanken;P
http://www.blocket.se/vi/7034545.htm?ca=11_s
Mmmmm.. lite över 400 hk i en Z3 coupe
Perscitus
2006-01-30, 10:14
Du verkar inte gilla att man avråder dig från ditt planerade köp, men allvarligt talat, ska det där bli din första bil? Om du klarar av att inte orsaka allvarlig skada på dig själv, någon annan eller materiell egendom, kommer du ändå inte ha roligt. Det är faktiskt inte bara struntprat att man helst inte bör börja köra en bil med mer än max 200 hästar. Det är väldigt mycket bara det! Det kan kännas underbart att trycka på när du åker på en fin sommarväg och känna accelererationen, men när du åker med samma 400-hästars bil på lite regnvåt asfalt i över 120km/h och trycker ner gasen lite för mycket... Då kommer du ångra i samma sekund att du någonsin satte dig i den bilen när du snurrar runt och har noll kontroll. Många säger att de har självkontroll, men det är inget man föds med, det övar man upp. Alla går över gränsen någon gång, jag har gjort det själv många gånger men jag har alltid sett till att konsekvenserna inte blir så stora. Kör jag MC buskör jag inte under rusningstrafiken på motorvägen, sladdar jag med bilen gör jag det inte intill närmaste dagis, och min första bil var en Volvo 240 som har suttit i fler snödrivor än jag kan räkna till. Men det har lett till att jag har lärt mig en sjuhelsikes massa läxor på vägen, som ändå inte fått så katastrofala konsekvenser.
Men - om du tänker endast åka i max tillåtna hastighet och accelerera med högsta varsamhet så visst. Fast varför köpa en sportbil då?
Kasta tillbaka mina tillrättavisande besserwisserråd i ansiktet på mig om du vill, jag menar bara väl! :)
J.Saarela
2006-01-30, 10:19
Du verkar inte gilla att man avråder dig från ditt planerade köp, men allvarligt talat, ska det där bli din första bil? Om du klarar av att inte orsaka allvarlig skada på dig själv, någon annan eller materiell egendom, kommer du ändå inte ha roligt. Det är faktiskt inte bara struntprat att man helst inte bör börja köra en bil med mer än max 200 hästar. Det är väldigt mycket bara det! Det kan kännas underbart att trycka på när du åker på en fin sommarväg och känna accelererationen, men när du åker med samma 400-hästars bil på lite regnvåt asfalt i över 120km/h och trycker ner gasen lite för mycket... Då kommer du ångra i samma sekund att du någonsin satte dig i den bilen när du snurrar runt och har noll kontroll. Många säger att de har självkontroll, men det är inget man föds med, det övar man upp. Alla går över gränsen någon gång, jag har gjort det själv många gånger men jag har alltid sett till att konsekvenserna inte blir så stora. Kör jag MC buskör jag inte under rusningstrafiken på motorvägen, sladdar jag med bilen gör jag det inte intill närmaste dagis, och min första bil var en Volvo 240 som har suttit i fler snödrivor än jag kan räkna till. Men det har lett till att jag har lärt mig en sjuhelsikes massa läxor på vägen, som ändå inte fått så katastrofala konsekvenser.
Men - om du tänker endast åka i max tillåtna hastighet och accelerera med högsta varsamhet så visst. Fast varför köpa en sportbil då?
Kasta tillbaka mina tillrättavisande besserwisserråd i ansiktet på mig om du vill, jag menar bara väl! :)
Bil med under 200hk är väl inge å gasa med?Trött bil
Har du liten kuuk ?
Har du inte råd?
Sportbil kan vara kul oavsett penisstorlek.
Perscitus
2006-01-30, 10:25
Bil med under 200hk är väl inge å gasa med?Trött bil
Nej det är ju därför det är bra att börja med en sådan!
MasterChief
2006-01-30, 10:25
Har du inte råd?
Visst är det så, men tyvärr så är skämten om penisstorlek intimt förknippade med dyra sportbilar. Ibland är det skoj eftersom man vet att personen försöker göra sig lustig men jag har hört folk slänga ut såna kommentaren med allt annat än skämt i rösten. Det är svenska avundsjukan som osar igen.
När jag får höra såna kommentarer brukar jag själv dunka tasken mot motorhuven på min Porsche GT. Det brukar få dom tysta.
Har du inte råd?
Jasså ?
Löjtnant Blank
2006-01-30, 10:26
En praktisk sportbil? Oxymoron, anyone?
BMW M5? Anyone?
Fast bensinförbrukningen är väl inte så roande.
MasterChief
2006-01-30, 10:31
Mercedes AMG
BMW M-serier
Audi S/RS-serier
Volvo R-serier
Osv...
Löjtnant Blank
2006-01-30, 10:34
Mercedes AMG
BMW M-serier
Audi S/RS-serier
Volvo R-serier
Osv...
Det där är skit som nyligen blivna egenföretagare kör i tron att det är sportbilar.
MasterChief
2006-01-30, 10:37
Det där är skit som nyligen blivna egenföretagare kör i tron att det är sportbilar.
Mmm..visst. *rolleyes*
Löjtnant Blank
2006-01-30, 10:38
Lägg nu inte upp en fucking wiki-länk med en definition om vad en sportbil är. Alla vet att det finns två sportbilar här i världen:
http://www.madforcars.com/images/pics/jags/Etype-1.jpg
och
http://members.fortunecity.com/specs1/Lamborghini/diablo.jpg
Markus H
2006-01-30, 12:06
Oj oj oj.
Att drömma om Ferrari har då jag sluta med iaf.
Om jag köper en "sportbil" de närmaste fem åren så blir det garanterat en Corvette eller någon trimmad Trans-Am Ram Air ws6.
Det är mycket bil för pengarna tycker jag.
Markus H
2006-01-30, 12:12
Oavsett om du snart är miljonär(och är du snart det får jag passa på att gratulera) vill jag avråda från något dylikt åkt. Inte för att det kostar en massa pengar, för det vet du nog redan och det lär vara värt vartenda öre om du har råd. Grejen är att en potent sportbil i händerna på någon med rykande färskt körkort oftast slutar rätt tråkigt. Kan man inte visa vart skåpet skall stå blir det lätt att det är bilen som kör med en, istället för tvärtom(och med färskt körkort har man nog oftast svårt att bestämma över en trött 240 med sura förgasare ;) ).
Nå, med det sagt får jag väl ändå tipsa om något. Alfa Romeo 75TS:
http://www.blocket.se/vi/7039372.htm?ca=11_s
Släng på schyssta dämpare/fjädrar och bra däck så har du i varje fall väghållning som en Ferrari. Alfa-röd är dessutom sexigare än Ferrari-röd.
Okej, lite nyare då... Alfa Romeo GT:
http://www.blocket.se/vi/6747288.htm?ca=11_s
Snygg, exklusiv, rolig och ändå rätt vettig. När du tagit körkort har dessutom andrahandsvärdet halverats(nåja...), så den är sjukt billig också. :D
Alfa Romeo är väll ganska kända för att nöta verkstadsgolv! och det är ju inte kul om man inte gillar att meka själv. eller?
Visst är det så, men tyvärr så är skämten om penisstorlek intimt förknippade med dyra sportbilar.
Ha ha, jag vet. Brorsan fick höra en del när han köpte en BMW M5. Fast det var bara på skoj såklart, alla män i min släkt har gigantiska penisar.
Visst är det så, men tyvärr så är skämten om penisstorlek intimt förknippade med dyra sportbilar. Ibland är det skoj eftersom man vet att personen försöker göra sig lustig men jag har hört folk slänga ut såna kommentaren med allt annat än skämt i rösten. Det är svenska avundsjukan som osar igen.
När jag får höra såna kommentarer brukar jag själv dunka tasken mot motorhuven på min Porsche GT. Det brukar få dom tysta.
Inte alls , det säger mer om kategorien av människor som köper en sportbil.
Frånskilda män som vill uppleva ungdomen på nytt, och för att locka "yngre" snyggare tjejer eftersom deras eget utseende är long gone så blir det fin bil.
Men man brukar skämtsamt säga liten *** , men dunka gärna på i moturhuven du om det gör dig glad.
Äh, sådana personer tror jag inte köper några riktiga sportbilar. Det slutar väl oftast med en Toyota Celica eller en stylad Sierra?
MasterChief
2006-01-30, 12:34
Frånskilda män som vill uppleva ungdomen på nytt, och för att locka "yngre" snyggare tjejer eftersom deras eget utseende är long gone så blir det fin bil.
Finns det tjejer som lockas av fina bilar idag? Allvarligt, jag vet inte och undrar seriöst.
MasterChief
2006-01-30, 12:35
Ha ha, jag vet. Brorsan fick höra en del när han köpte en BMW M5. Fast det var bara på skoj såklart, alla män i min släkt har gigantiska penisar.
Alltså...Man undrar lite hur du fått reda på detta. Har ni aktiviteter på era släkträffar som, hur ska jag säga det, skiljer sig från normen?
Finns det tjejer som lockas av fina bilar idag? Allvarligt, jag vet inte och undrar seriöst.
Jag tvivlar på att några tjejer slänger sig över en för att man har fin bil. Det sticker nog mest i ögonen på folk i det här landet. Men som sagt, en sportbil tror inte jag leder till att man får fler läppar runt sin snorre.
Alltså...Man undrar lite hur du fått reda på detta. Har ni aktiviteter på era släkträffar som, hur ska jag säga det, skiljer sig från normen?
Vi har släktträffar precis som de flesta släkter. Kostymbyxor är ganska tunna. :D
GoldDiggers .. absolut hela stureplan kryllar av dem efter solnedgången.
D Andersson
2006-01-30, 12:52
Bränsleförbrukningen mäts enligt den så kallade EU-normen vilket bl.a. innebär att man accelererar till 50 km/h under 30 sekunder. Det är alltså extremt försiktig körning, helt orealistisk. En vanlig bil drar ca en liter/mil. "Din" bil trolige närmare 2 liter, men det är inte det som är kostnaden i sammanhanget om du inte ska använda den som bruksbil. Se stora posterna är försäkring, service, slitdelar och reparationer.
Ta Maserati 3200 GT som exempel, en bil jag funderat på/drömt om. Det är en sportbil med V8 och biturbo, 0-100 på 4,8 sekunder och ett ganska rimligt inköpspris, 3-400k för en 5-6 år gammal bil. En vanlig grundservice till den kostar 8500kr och den ska göras var 1500e mil eller en gång om året. Sedan har du försäkringen, om bilen ska stå på dig, vilket den ska om det är du som kommer att köra den, så kommer det att kosta dig minst 30 000kr/år. Du kan försöka entusiastförsäkra den för att komma billigare undan men då får du inte köra mer än 500 mil/år, måste ha den i godkänt garage och får inte använda den som bruksbil, måste alltså ha en annan bil till vardags. En uppsättning däck till den här bilen kostar uppskattningsvis 20 000 kr och kommer att behöva bytas minst vartannat år. Om du inte är avskräckt vid det här laget så kör bara.
Test:
http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2000/0001/000109.html&carId=34
Tänkte det samma.
En sportbil är kul och måste inte kosta hur mycket pengar som helst men de brukar sällan vara praktiska.
Sen finns det andra bilar som också är kul men det är t ex svårt att klassa en Volvo av idag som en sportbil, racingutförande gör inte så mycket då det är som att försöka sminka en gris. Grisen lyser igenom..
Hade jag 400 kkr över plus att jag inte skulle ha några problem att sköta driften så skulle jag i alla fall inte lägga allt på en bil då man i alla fall måste ha minst en vinterbil. :)
Corvette är en av de mest prisvärda sportbilarna tycker jag.
GoldDiggers .. absolut hela stureplan kryllar av dem efter solnedgången.
Hur fungerar det i praktikten?
"Tjena tjejen, snygga silikontuttar!"
"Tihi tack"
"Fast vore det inte schyst med ett par ännu större? Jag kör Ferrari, så du förstår att pengarna inte är något problem"
":love:"
AngelLove
2006-01-30, 13:02
"Tihi tack"
"Fast vore det inte schyst med ett par ännu större? Jag kör Ferrari, så du förstår att pengarna inte är något problem"
ROTFLMAO !!!!!!
Alfa Romeo är väll ganska kända för att nöta verkstadsgolv! och det är ju inte kul om man inte gillar att meka själv. eller?
Jo, dom har ju ett sånt rykte om sig, och det är inte helt oförtjänt. Nya Alfor tror jag dock inte är värre än genomsnittsbilen. Och vilken Alfa som helst håller bättre än en gammal Ferrari. ;)
"Tihi tack"
I praktiken funkar det som så att dom börjar prata, är trevliga och undrar lite över den fina bilen. Givetvis ser dom till att exponera så mycket byst som möjligt. Sen vet jag inte mer för när jag svarat att det är en Nissan brukar dom försvinna rätt fort. :D
Om du nu har cashen så köp en corvette c5 eller z06 hade jag gjort vettigaste bilen för dom pengarna tror jag...
Men hur är man inofficiellt delägare i ett företag?
Men hur är man inofficiellt delägare i ett företag?
Framtida arv, jobbar svart eller lånat ut pengar?
Hahahaha jo tjena. Kolla lite vilka tider egenföretagarna sätter på ringen.
Löjtnant Blank
2006-01-31, 01:13
Hahahaha jo tjena. Kolla lite vilka tider egenföretagarna sätter på ringen.
What? Sätter på ringen?
What? Sätter på ringen?
Nurburgring banan = ringen
http://www.nuerburgring.de/
Du kan få en 993 turbo för ungefär de pengarna, kanske 500 tkr.
Snygg, absolut skottsäkert maskineri, en blivande klassiker i och med sista "riktiga" Porschen med luft/oljekyld motor. Spöar dessutom det mesta runt ringen.
Metal_boy_
2006-01-31, 03:13
Nurburgring banan = ringen
http://www.nuerburgring.de/
Du kan få en 993 turbo för ungefär de pengarna, kanske 500 tkr.
Snygg, absolut skottsäkert maskineri, en blivande klassiker i och med sista "riktiga" Porschen med luft/oljekyld motor. Spöar dessutom det mesta runt ringen.
Och vem vill ha en hottad VW Bubbla om man ska ha en riktig sportbil?
Pirre & J.Saarela: Nej inte heller en Sierra :D
Definiera "sportbil"
Metal_boy_
2006-01-31, 03:51
Definiera "sportbil"
http://www.mclarencars.com.ru/images/gallery/hi/022.jpg
http://pwslexmond.online.fr/werkstuk2004/lars/Plaatjes/lamborghini.jpg
http://www.atspeedimages.com/pebble_2004/concorso_italiano/ferrari_enzo/ferrari_enzo_red.jpg
http://members.fortunecity.com/freecarwallpapers/images/koenigsegg_cc_11.jpg
Löjtnant Blank
2006-01-31, 04:01
Metal: Exakt! :D
:thumbup: Det där kallar jag också sportbilar men jag hittar ingen Mclaren på blocket för 3-400 tkr.
Wohoo post nr 100 det tog ett tag, det firar vi med en bild på senaste vw bubblan.
Metal_boy_
2006-01-31, 04:23
:thumbup: Det där kallar jag också sportbilar men jag hittar ingen Mclaren på blocket för 3-400 tkr.
Wohoo post nr 100 det tog ett tag, det firar vi med en bild på senaste vw bubblan.
Sant, det där är väl bara handpenning för dom bilarna :D
Grattis btw! :thumbup:
Fy fan mina ögon, bländade av den skönheten. Konstigt a de linjerna kan ge sjunkande känsla i magen.
J.Saarela
2006-01-31, 10:10
Jag orkade inte posta en sierra :D
Man har inte gigantisk penis bara för att man har liten bil! ;)
Praktiska sportbilar finns inte.
Men en bil som både är praktiskt och lite sportig är ju en Audi rs4 avant. Jag lovar att folk kommer vrida på skallen om du glider runt i en sådan.
Porsche_962 LM, Street version :hbang:
Frippe_L
2006-02-01, 07:12
Dauer 962 Le Mans?
http://members.lycos.nl/Vorden/dauer/962.html
håller med om att den är :hbang: :hbang:
Tja den funkar väl.. :D
Sen har vi ju Ultima GTR, ska bli kul att se om de två svenska kommer ut i sommar.
Skraré va skall de nog vara en Ariel !!!
http://video.google.com/videoplay?docid=6514168251893889573&q=top+gear+ariel
Man har inte gigantisk penis bara för att man har liten bil! ;)
Är du ett levande exempel?
Hm. Hade jag varit ute efter en kombinationsbil i form av att vara praktisk och rolig att köra, då hade jag utan tvekat sett över BMW:s M-Serie. Samt audis S/RS-Serie.
Skraré va skall de nog vara en Ariel !!!
http://video.google.com/videoplay?docid=6514168251893889573&q=top+gear+ariel
Pratar vi fortfarande om praktiska sportbilar?
Dauer 962 Le Mans?
http://members.lycos.nl/Vorden/dauer/962.html
håller med om att den är :hbang: :hbang:
Yeah. Det här är en Le Mans bil från början som blev konverterad för gatan. Då den blev tested så var effekten högre än de uppgivna 730hp. Det är så att man kan skruva upp effekten (twin turbo boosten) inifrån coupen. Då får man runt 900hp i en bil som väger 1080kg. WTF :devil:
hahavaffan
2006-02-01, 12:57
Har en film där en Lancer EVO FQ430 drar lika/ifrån en Lamborghini Murcielago på bana. Rätt sjukt, om man tänker på prisskillnaden. En sån Lancer hade jag gärna ägt.
Var det Topgear?
Det man skall tänka på är att den EVO:n är mycket modifierad men trots det så är det jävligt imponerande att en 4 dörrars bil ownar Murci runt banan hahaha respect :hbang: Slutade det inte så att Murci fick sladd och körde nästan av banan, stackarn kände sig för jävla pressad av evon som låg bakom.
edit: redan standard EVO:n för 400k slår många sportbilar. Hade jag haft 400k och skulle satsa på en sportbil så skulle jag vänta på nästa evo modellen och klippa till. Sen skall vi inte snacka om hur trimmvänliga EVO modellerna är.
Pratar vi fortfarande om praktiska sportbilar?
Priset , med en sån har du råd med en bil till.
vad kör the mighty Piranha för bil då?
Smart? :D
vad kör the mighty Piranha för bil då?
Smart? :D
Jag sosseslingan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.