Visa fullständig version : Är folk sexuellt agressivare i storstäder?
Slartibartfast
2006-01-29, 18:16
Detta är en grej som jag och min polare började fundera över igårkväll. För några veckor sen var han och jag och hälsade på en tredje polare i Helsingfors (invånare drygt 0,5 miljoner) och vi drog ut på stan några kvällar. Och vi blev helt sönderraggade. Tjejerna klängde på en konstant.
Igårkväll drog vi ut på krogen i Vasa (invånare ca 50 k) och då var det bara ett par tjejer som kom fram och snackade på hela kvällen och de var ganska berusade.
När det började bli stängningsdags framlade vi hypotesen om att folk är klart mera "framåt" i storstäder än på mindre ställen. Stämmer detta enligt er?
Det bör påpekas att vi båda har fasta förhållande (inte med varandra) och att vi alltså inte uppmuntrade dessa närmanden på något sätt. Ingen av oss har eller varit i någon olycka sen Helsingforsresan så vi är ännu ungefär lika attraktiva. Vi går också väldigt sällan ut på krogen, vilket kanske gör observationerna lite mindre statistiskt tillförlitliga.
Diskutera.
Jag bor i Stockholm och ja - det är aggressivare här på alla sätt.
Slartibartfast
2006-01-29, 18:19
Jag bor i Stockholm och ja - det är aggressivare här på alla sätt.
vad beror det på?
Där är ju betydligt fler som är sexuellt aggressiva.
Och chansen är större att du träffar på dem.
Men det är ju logiskt, så det har du redan fattat.
H.Emanuel
2006-01-29, 18:22
Klart detta händer dig Slarti, du är ju så snygg. Men knappast att det händer generellt alla killar.
Slartibartfast
2006-01-29, 18:24
Där är ju betydligt fler som är sexuellt aggressiva.
Och chansen är större att du träffar på dem.
Men det är ju logiskt, så det har du redan fattat.
Men trots att man är på ställen som är lika stora med lika mycket folk?
Människor i större städer behöver inte vara lika rädda för deras goda rykte i större stöder, man kommer helt enkelt undan lättare.
Slarti! Intressant iakttagelse.
Den lättaste förklaringen är 1. i små städer snackar folk skit, och man vill inte ses som ...slampa/kåtbock osv. Kanske en för enkel summering. I större städer finns inte samma problem...till en början.
2. Storstadsmentatlitet i allmänhet. Vill man ha nåt får man satsa, det kanske även gäller a) jobb, b) schyssta lägenheter, c) jakten på män/kvinnor, det är inte säkert att man ser dem ute igen, "take it while it's there"-approach?
3. Du hade bara jävligt tur?
4. Du kanske snoffsade upp dig klädesmässigt och det går inte hem i småstäder?
5. Du hade nått en perfekt fyllanivå?
Slartibartfast
2006-01-29, 18:28
Ja, det som Grisen och Snafu säger är det som jag och Progge också funderade att var orsaken.
Konstigt när man ser ut som brad pitt..
Själv har jag endast märkt en marginell skillnad.
Progzilla
2006-01-29, 18:43
I en mindre stad skulle nog aldrig tjejer komma fram helt sonika och fråga om man kommer på kaffe imorgon, om man är upptagen, eller bara börja konversera. I t.ex. Helsingfors tycks det vara normen. Är det så att det är killarna som sköter raggningen på mindre orter medan tjejerna i storstäderna har lärt att ta för sig?
Spannmål
2006-01-29, 18:44
Ville tjejerna klämma på bikeps?
Är finska tjejer attraktiva förresten? Deras tungomål är avtändande, tycker jag.
Slartibartfast
2006-01-29, 18:44
Är det skillnad på svenska och finska storstäder och småstäder? Nån som har erfarenhet av båda?
Slartibartfast
2006-01-29, 18:47
Ville tjejerna klämma på bikeps?
Nä, de flesta ville veta hur man inverterar en matris i Excel.
Är finska tjejer attraktiva förresten? Deras tungomål är avtändande, tycker jag.
Vissa är väldigt. Andra är skabbiga. Som i alla andra länder antar jag.
J.Saarela
2006-01-29, 18:50
Är det skillnad på svenska och finska storstäder och småstäder? Nån som har erfarenhet av båda?
Är en väldigt stor skillnad.Tycker tjejerna i Finland är framåt och väldigt galna :bow: och då har jag bara erfarenhet av småstäder som Kemi och Torneå
Slartibartfast
2006-01-29, 18:52
Är en väldigt stor skillnad.Tycker tjejerna i Finland är framåt och väldigt galna :bow: och då har jag bara erfarenhet av småstäder som Kemi och Torneå
Verkligen? Jag trodde det var svenskorna som var mer "på".
man tar sig mer aggressivt i storstäder, allt blir snabbare, mer aggressivt.
alltså, raggar man inte aggressivt får man inte heller napp, speciellt inte på klubben en lördag
Dumleman
2006-01-29, 18:53
Kan ju bero på att det helt enkelt finns betydligt fler tjejer i storstäder än i småstäder som går på krogen ;).
Slartibartfast
2006-01-29, 18:56
man tar sig mer aggressivt i storstäder, allt blir snabbare, mer aggressivt.
alltså, raggar man inte aggressivt får man inte heller napp, speciellt inte på klubben en lördag
Tyckte det nappade riktigt bra för oss fast vi satt och gömde oss i ett hörn. :cool:
Progzilla
2006-01-29, 18:57
Kan ju bero på att det helt enkelt finns betydligt fler tjejer i storstäder än i småstäder som går på krogen ;).
Njaa, vi har empiriskt kontaterat att storleken inte har betydelse, det tycks vara mera action i en mindre pub i storstan än på en stor klubb i en mindre stad.
Tyckte det nappade riktigt bra för oss fast vi satt och gömde oss i ett hörn. :cool:
mm.. men brudarna va aggressiva, det va väl brudarna vi snackade om? är du brud?
Sen är alla svenska brudar stuck up biatches som tror att de är för bra för alla.
Sen är alla svenska brudar stuck up biatches som tror att de är för bra för alla.
är dom? tycker dom är ganska lätta
Slartibartfast
2006-01-29, 19:03
mm.. men brudarna va aggressiva, det va väl brudarna vi snackade om? är du brud?
Egentligen snackar vi överlag. Både killar och tjejer. Men eftersom både Progge och jag är män så har vi bara studerat fenomenet bland kvinnfolk.
J.Saarela
2006-01-29, 19:03
Verkligen? Jag trodde det var svenskorna som var mer "på".
Absolut ej,och undra varför man är i Finland ofta? :em: Har ju bara 13 mil dit:) Ni verkar suga helt och hållet ni Finska grabbar :D Men på allvar så är Finskorna på och en del väldigt rak på sak.Vi brukar åka dit ett gäng på 4-5 st och så hänger alltid 2-3 st kompisar från Torneå med.
J.Saarela
2006-01-29, 19:04
Eller så tror dom att dom är för bra för just dig.
Slartibartfast
2006-01-29, 19:07
"Q: What's the difference between a bitch and a hoe?
A: A hoe sleeps with everybody and a bitch sleeps with everybody except you"
Metal_boy_
2006-01-29, 19:09
Sverige har dock snyggare brudar än Finland. :bow:
J.Saarela
2006-01-29, 19:11
Sverige har dock snyggare brudar än Finland. :bow:
Säger alla.Och så trodde även jag,men det stämmer fan inte.Är då minst lika fina tjejer där om inte finare oxå.
Helena B
2006-01-29, 19:29
Jag tror att det har att göra med att tjejer är mer otåliga i storstäderna. Lite allt eller inget attityd. Lika bra att satsa för att se om killen nappar eller inte, annars är det bara slöseri med tid. Vill man gå hem med någon som man känner sig attraherad av så kan man inte bara stå brevid och vänta, då lär han bli snodd av någon annan.
Hehehe.... snyft
jag vet inte, jag kommer från landet, ta mig.
klart det e mer fart i storstäderna... fler fester, tidigare, mer fylla, osv också.
Med tanke på J.Saarelas svar kanske man skulle paddla över.
Var i tårnåe brukar ni gå ut? nelson e ganska bra.
Dumleman
2006-01-29, 20:48
klart det e mer fart i storstäderna... fler fester, tidigare, mer fylla, osv också.
Med tanke på J.Saarelas svar kanske man skulle paddla över.
Nej det där bestrider jag, det är betydligt mer fylla i småbyar än i storstäder. I småbyar törs man ju supa sig redlös utan att behöva va rädd för att någon polis kommer och kastar in en i fyllecellen.
Nej det där bestrider jag, det är betydligt mer fylla i småbyar än i storstäder. I småbyar törs man ju supa sig redlös utan att behöva va rädd för att någon polis kommer och kastar in en i fyllecellen.ok, kanske bara jag som inte hade några vänner o var bjuden någonstans =P
Progzilla
2006-01-29, 21:03
Vad har tjejerna för erfarenheter om dethär? Blir ni mera frenetiskt uppraggade av killar på krogen i storstan?
Perscitus
2006-01-29, 21:04
Vad har tjejerna för erfarenheter om dethär? Blir ni mera frenetiskt uppraggade av killar på krogen i storstan?
Säg vad är skillnaden mellan oändlighet och oändlighet + 1000? :)
ok, kanske bara jag som inte hade några vänner o var bjuden någonstans =P
Hade? Jag har fortfarande inga vänner.
Sen blir jag väldigt sällan uppraggad på krogen (eller någon annanstans för den delen) så jag kan inte uttala mig ang. Slartis fråga.
Metal_boy_
2006-01-29, 21:21
Säger alla.Och så trodde även jag,men det stämmer fan inte.Är då minst lika fina tjejer där om inte finare oxå.
Ok, då gömde sig dom när jag varit där iaf. Kanske var för att jag var så ful :D
Dom jag såg var likbleka smala och hade likadan näsa som Lilla My. Eller så var dom feta hehe.
http://hem.passagen.se/parasite78/ragg/deltva.html
Säg vad är skillnaden mellan oändlighet och oändlighet + 1000? :)
Enkelt, den ena är oändlig, den andra är ett tal som slutar med = error. Går helt enkelt inte. :)
Aah, men jag vill höra vad tjejerna på Kollo tror. Det är mer liv och mer konkurens här i stan, eller hur?
J.Saarela
2006-01-29, 21:30
Dom jag såg var likbleka smala och hade likadan näsa som Lilla My.
En fördom.
Metal_boy_
2006-01-29, 21:32
Dom jag såg var likbleka smala och hade likadan näsa som Lilla My.
En fördom.
Nej jag sa bara vad jag såg, fördommar är nått annat.
Ja, det som Grisen och Snafu säger är det som jag och Progge också funderade att var orsaken.
Det e väl samma fenomen som svenskar, danskar, engelsmän et al som åker ner till Grekland och liknande places.
När jag var nere på KOS var det som om undergången var nära.
Det är väl mentaliteten att man kan göra vad man vill å sen åka hem.
I en storstad är det ju lättare att vara anonym åsse.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.