Visa fullständig version : Jävla soussar
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=517065&previousRenderType=6
Sossarna kommer nog göra så att ser ut som det var vaktens fel... *rolleyes*
Självklart, en sousse behöver aldrig ta något ansvar.
Självklart, en sousse behöver aldrig ta något ansvar.
Så sant. :thumbup:
Haha, ja. de försöker redan göra det nu.
"Han hävdar att vakterna använde övervåld och Sjödin gjorde en motanmälan samma kväll. En vakt plockade enligt Skeppström fram en fjäderbatong och pressade ner en person mot golvet.
- De kallade henne vitt djävla slödder och hora. Att behandla en ung kvinna så här är under all jävla kritik, säger Skeppström.
"
Ta ansvar fyfan. Ni blev dyngraka och fick inte dricka mer. väx upp!
Ja dom säger ju att dom ska prata (gråta ut) med Bodström i veckan och berätta hur elaka vakterna och polisen var.
Vakterna får nog se upp så dom inte sätts på något flygplan till något skumt land där dom får lite spö och får lära sig vad demokrati är (fjäsk för överheten). :laugh:
Så skulle aldrig en Moderat göra, Gustaf Fridolin :laugh:
BigForre
2006-01-29, 12:18
Så skulle aldrig en Moderat göra, Gustaf Fridolin :laugh:
Är inte han miljöpartist? :)
mystic[-_-]
2006-01-29, 12:19
jopp
Det är alltid vakten fel. Hänger ni inte med? Hur många sådana trådar har vi inte haft här.
Vänta bara till MUF's ungomsförbund i GBG har årsfest och dom kör en rampage över centrala GBG med stankastning och allt som hör till.
Ingen nämnd ingen klämmd.
AFanatic
2006-01-29, 12:32
Det är alltid vakten fel. Hänger ni inte med? Hur många sådana trådar har vi inte haft här.
Dags för palme att berätta en historia igen måntro.
två stycken?
Jag och några polare var närvarande igår.
Vakterna (särskilt utländska snaggade som verkade enormt stöddig rakt genom kvällen) var inte sen med att dra fram en lång jävla batong och vifta, och han knuffade ner en av hennes sällskap så han ramlade ner, drog iväg våldsamt osv. Vet inte riktigt vad som hände men det var en stämningsdödare for sure.
Spannmål
2006-01-29, 13:05
två stycken?
I sådana fall är svaret på Jorgens fråga "Alla tal utom 2"
Pellefant
2006-01-29, 13:42
Enligt media kallade hon vakten för "jävla svartskalle" och vakten henne för "blont slödder".
Hoppas de anmäler varandra till DO, så får DO lite att fundera över.
en vilsen vild berusad tant sosse :booty:
Haha tycker synd om vakten, kärringen verkar ju körd, såg henne på nyheterna nyss och man såg att hon myttade:D
Så idiotiskt att så många verkligen tror det ena eller det andra med uppgifter från en nyhetstidning.
Deceiver85
2006-01-29, 22:21
Sossar behöver aldrig ta ansvar för sina egna handlingar, det är alltid någon annans fel...sen oavsett vem som började, det är så jävla onödigt att bråka med vakterna på krogen.
Men förihelvete vad jävla patetiska många av er är... Lägg ner med erat "bara för att hon är sosse får hon göra som hon vill"-snack. Vänta med att yttra er till saken är riktigt utredd. Man ska inte tro på allt som sägs i tidningar.
Men förihelvete vad jävla patetiska många av er är... Lägg ner med erat "bara för att hon är sosse får hon göra som hon vill"-snack. Vänta med att yttra er till saken är riktigt utredd. Man ska inte tro på allt som sägs i tidningar.
Det är bara soussar som tar uppenbara skämt på allvar, ni är så torra.
Hear, hear! :hbang:
Dessutom är det ju synd om henne. Att man inte ska kunna få ett frispel på fyllan som politiker utan att vakter ska komma och bråka. ;)
MasterChief
2006-01-30, 08:36
Oavsett vem som har rätt kommer detta givetvis vara en fjäder i hatten för Sjödin och hon har direkt tagit sig in på pallplats tillsammans med Schyman och Sahlin. Vänsterkvinnor som gör skandaler brukar göra snabb karriär. :D
Vet ni vad man säger till en kvinnlig sousse med blåtira?
/adde
Herkulez
2006-01-30, 08:55
/adde
haha nä berätta?
Såg de båda i Godmorgon Sverige idag, de verkar inte riktigt ense om vad som hände.
Förövrigt; kalla mig dum, men tjänar läkare så dåligt att de arbetar extra på kvällarna?
hahah, sossarna slutar aldrig förvåna en..
Förövrigt; kalla mig dum, men tjänar läkare så dåligt att de arbetar extra på kvällarna?
En ren gissning, han började med det när han pluggade och sen har han fortsatt av bara farten eller så har han inte fått fast jobb ännu och vill ha en viss trygghet.
Sen jobbar en förvånande stor andel av läkarna i Sverige extra på något sätt, bl a så tar de ut kompen och åker till Norge en månad eller två eller har egen firma vid sidan av osv.
/adde
Ingenting? Man har ju redan sagt det till henne en gång.
/adde
Att hon är Tunisiens näst största stad?
Hittills har alla utgått från att det var precis tvärt om, trots att fakta i målet är knapphändig. Det finns en nästan perverst undergiven mentalitet att en auktoritet alltid har rätt att bruka våld mot den lilla människan (ordförandeskap i SSU skyddar inte bra mot batongslag), en slags ryggmärgsmässig orwellsk självcensur att "nu har makten misshandlat någon igen, dom förtjänade det säkert" oavsett vad som hände. Övervåld från vakter och poliser leder väldigt sällan till fällande domar eftersom ord står mot ord och en tjänstemans ord väger alltid tyngre än en vanlig människas, särskilt om alkohol har varit inblandat. Att det finns en våldskultur, kåranda och stor rättsröta råder det dock ingen tvivel om.
Den farliga landshövdningen och moderaten, 59 år gammal "hotar" polisen: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,414683,00.html
Kårandan och rättsrötan efter Göteborgskravallerna: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=515906&previousRenderType=2
Vakten och människovärdet: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=228315
Välj dina mål noggrant. Hemlösa vittnar om dödshot från väktare och polis: http://www.friatidningen.nu/modules.php?name=News&file=article&sid=1695
Makt ger inte per automatik rätt, det är en farlig inställning. Det är mycket möjligt att SSU-basen handlat fel men ge henne åtminstone en chans att hävda sig innan ni avfärdar henne. Hon tycks dock ha oddsen emot sig, både kvinna och sosse måste ju trigga ett stort förakt här inne.
Haha, tänkte precis samma sak!
AFanatic
2006-01-30, 10:32
Såg de båda i Godmorgon Sverige idag, de verkar inte riktigt ense om vad som hände.
Såg dom i morses också, men man undrar ju om de befann sig på samma uteställe.
Nitrometan
2006-01-30, 10:44
Klart att det är. Kommer ihåg Adelson (stavning?), barnvagnen och vinprovningen?
Så typiskt att vissa klarar sig. "Jag ska prata med Bodström"... Ska han utöva ministerstyre då? Övergripa domstolen?
Nitrometan
2006-01-30, 10:48
Makt ger inte per automatik rätt, det är en farlig inställning. Det är mycket möjligt att SSU-basen handlat fel men ge henne åtminstone en chans att hävda sig innan ni avfärdar henne. Hon tycks dock ha oddsen emot sig, både kvinna och sosse måste ju trigga ett stort förakt här inne.
Nåja. Det brukar alltid vara så att den som är för full och blir utkastad från krogen är helt oskyldig i sina egna ögon.
Läkare jobbar alltid extra. De är pengakåta de flesta av dem. Min kavvokirurg tjänar över 50 papp i månaden och han hoppar på alla jourer och extratjänster han kan.
Pellefant
2006-01-30, 10:53
Klart att det är. Kommer ihåg Adelson (stavning?), barnvagnen och vinprovningen?
Per Bill.
haha nä berätta?
Ingenting, hon har ju redan blivit tillsagd.
/adde
Nitrometan
2006-01-30, 11:22
Per Bill.
Hmm, du har nog rätt, det var Bill och Bull.
Vad var det Adel... hittade på? Figurerade inte han i nåt lika roligt sammanhang?
Hmmm. Ska leta.
Pellefant
2006-01-30, 11:27
Hmm, du har nog rätt, det var Bill och Bull.
Vad var det Adel... hittade på? Figurerade inte han i nåt lika roligt sammanhang?
Hmmm. Ska leta.
Menar att det var Per Bill(m) och inte Adelsson(m) som du syftar på.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,621800,00.html
http://sv.wikipedia.org/wiki/Per_Bill (längst ned)
Adelssons enda(?) fadäs var vän nån dans i "bastukjol"(?) på kanarieöarna(?).
Nitrometan
2006-01-30, 11:41
Menar att det var Per Bill(m) och inte Adelsson(m) som du syftar på.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,621800,00.html
http://sv.wikipedia.org/wiki/Per_Bill (längst ned)
Adelssons enda(?) fadäs var vän nån dans i "bastukjol"(?) på kanarieöarna(?).
Jag vet. Att det var det du menade. Och att du har rätt.
Ulf Adelsson är ju landshövding. Det var nåt med ett bråk med folk som kissade på "hans" slott. Whatever. Jag som rörde ihop det.
Ulf Adelsson är ju landshövding. Det var nåt med ett bråk med folk som kissade på "hans" slott. Whatever. Jag som rörde ihop det.
Det var väl iofs Björk som skällde ut polisen för att de pissade på Uppsala slott?
Ja, det skämtet var otroligt roligt... Det är tragiskt att ni måste ta vara på varje möjlighet ni får bara för att smutskasta sossarna. Men ni ska inte vara så rappa i käften innan ni vet vad som verkligen hände. Som sagt, ord står mot ord i frågan, dock har Anna Sjödin flera vittnen som styrker hennes berättelse... Sen har hon även en massa blåmärken som även dessa bekräftar att hon utsatts för mer våld än vad som över huvud taget krävs för att avbryta ett verbalt bråk. Men jag beskyller ingen för någonting, för än jag vet vad som hänt. Låt åklagare och polis ta hand om utredningen innan ni fördömmer och kallar henne för en massa saker... Hade detta hänt någon annan tjej än just SSUs ordförande hade ni gått i taket och blivit råförbannade, men bara för att hon är socialdemokrat så är det direkt hennes fel och inga frågor ställda.
Jag blir så arg! Skämmes tamme faan!
Nitrometan
2006-01-30, 11:56
Han också. Adelsson sitter väl i Örebro?
Perscitus
2006-01-30, 11:59
Ja, det skämtet var otroligt roligt... Det är tragiskt att ni måste ta vara på varje möjlighet ni får bara för att smutskasta sossarna. Men ni ska inte vara så rappa i käften innan ni vet vad som verkligen hände. Som sagt, ord står mot ord i frågan, dock har Anna Sjödin flera vittnen som styrker hennes berättelse... Sen har hon även en massa blåmärken som även dessa bekräftar att hon utsatts för mer våld än vad som över huvud taget krävs för att avbryta ett verbalt bråk. Men jag beskyller ingen för någonting, för än jag vet vad som hänt. Låt åklagare och polis ta hand om utredningen innan ni fördömmer och kallar henne för en massa saker... Hade detta hänt någon annan tjej än just SSUs ordförande hade ni gått i taket och blivit råförbannade, men bara för att hon är socialdemokrat så är det direkt hennes fel och inga frågor ställda.
Är du väldigt personligt berörd av händelsen? Det är ju folk som blir misshandlade och värre saker varje dag. Man kan väl inte hetsa upp sig så över det. Och en fråga bara utan att gå in på några som helst detaljer som jag ändå inte känner till - vad säger att i just det här fallet är det vakten som gjort fel? När det i 99% av alla andra fall av krogvaktsbråk är fulla jävla slödder som ställer till problem. Varför skulle just en SSU-medlem vara den sista procenten som oskyldigt råkat i bråk med vakterna?
Han också. Adelsson sitter väl i Örebro?
Vad alla pissar på slott, undrar om det är optimalt? Jag måste nästan testa någon gång. :D
Är du väldigt personligt berörd av händelsen? Det är ju folk som blir misshandlade och värre saker varje dag. Man kan väl inte hetsa upp sig så över det. Och en fråga bara utan att gå in på några som helst detaljer som jag ändå inte känner till - vad säger att i just det här fallet är det vakten som gjort fel? När det i 99% av alla andra fall av krogvaktsbråk är fulla jävla slödder som ställer till problem. Varför skulle just en SSU-medlem vara den sista procenten som oskyldigt råkat i bråk med vakterna?
Nej, men jag blir fortfarande arg över att alla möjligheter som uppkommer tas till vara av högeraliansen och används till smutskastningr. Som du kankse missade så skrev jag att jag inte ansedde att någon hade rätt eller fel, jag anser att åklagare och polis ska utreda vad som verkligen hände. Sen kan man yttra sig.
Spannmål
2006-01-30, 12:04
Hon är Sousse, det är illa nog. Resten är liksom bara bonus. Bryr mig inte ett dugg om vem som har rätt i denna fråga, hatar henne för att hon är (s) och det är min fulla rätt, Endumen.
Spannmål
2006-01-30, 12:05
Nej, men jag blir fortfarande arg över att alla möjligheter som uppkommer tas till vara av högeraliansen och används till smutskastningr. Som du kankse missade så skrev jag att jag inte ansedde att någon hade rätt eller fel, jag anser att åklagare och polis ska utreda vad som verkligen hände. Sen kan man yttra sig.
Är kolozzeum högeralliansen? jag är inte med i någon allians såvitt jag vet.
Hon är Sousse, det är illa nog. Resten är liksom bara bonus. Bryr mig inte ett dugg om vem som har rätt i denna fråga, hatar henne för att hon är (s) och det är min fulla rätt, Endumen.
Ja, så därför ska hon straffas? För att hon har en annan åsikt än vad du har? Det är tragiskt att inte respektera andras åsikter...
Är kolozzeum högeralliansen? jag är inte med i någon allians såvitt jag vet.
Nu pratade jag inte om kolozzeum specifikt, utan om moderater, centerpartister, folkpartister, kristdemokrater och andra personer med "högeråsikter"... Dock är det många högerorienterade här på kolo!
Sousse?:S
Japp det är ett egenmyntat uttryck. Det betyder Sosse, fast på öveklassvenska. Uttrycket föddes i en MSN-konversation mellan mig och Yankee rörande Jay-Z partitillhörighet.
:thumbup:
Märkligt att Polisen inte har fått in någon motanmälan om hon är så pass oskyldig som Endumen insinuerar. Men det kommer kanske senare i veckan.
http://www.corren.se/archive/2006/1/30/ijhnjjomz6oyea2.xml?category1=1096984640-2&
Uttrycket föddes i en MSN-konversation mellan mig och Yankee rörande Jay-Z partitillhörighet.
Som ni överhuvudtaget inte har en susning om, pojkar små. :thumbup:
På internet behövs ingen domstol, där kan folk utläsa sanningen ur dagspressen och stå till doms ögonblickligen!
Det är alltid lite jobbigt för människor som tror de har andra rättigheter i samhället för att de har jobb med lite högre lön, eller kan sitta och bestämma det ena och andra. Men huxflux kommer verkligheten ifatt dem och då går det så här....
Det är bara att välja citat, denna gång var det "Jag är riksdagsledamot". Det kunde lika gärna varit "Jag känner ägaren", "Jag är advokat", "Jag är läkare" etc etc....
Och hennes snack om att hon fått en batong i skallen är ju rent skitsnack, du får inte skrapmärken av batongslag, du får blånader, eller i värsta fall öppna sår.
Men det känns skönt att det läggs så mycket energi på det iallafall, lite synd att hon inte var invandrare och vakten var svensk så kunde de sagt att han var rasist också.
:bow:
Nitrometan
2006-01-30, 12:26
Vad alla pissar på slott, undrar om det är optimalt? Jag måste nästan testa någon gång. :D
Jag misstänker att det är det.
Måste provas.
Hmmmmm. Eniro, eniro - visa mig var närmsta slott finns... :cool:
Som ni överhuvudtaget inte har en susning om, pojkar små. :thumbup:
Så sant, så sant min vän. Men spekulera får vi gör hur mycket vi vill.
Så sant, så sant min vän. Men spekulera får vi gör hur mycket vi vill.
Jag vet, min käre kommunist.
Anna Sjödin har spelat rugby i landslaget. *slap*
Hmmmmm. Eniro, eniro - visa mig var närmsta slott finns... :cool:
Kolozzeum on Tour.
Träningsläger
http://www.b-sound.com/pissa.jpg
Inför första målet
http://personalpages.manchester.ac.uk/staff/jian-bo.yang/JB%20Yang%20Pissa%202004.JPG
Slutmålet
http://svt.se/content/1/c6/42/11/06/slott.jpg
Bara det faktum att hon väljer att festa på Crazy Horse räcker väl för att hon bör avgå! :D
Sedan är det kul att de inte kan köra "dum, korkad vakt" - argumentet heller, han är ju läkare!
Sist så valde ju polisen att förvara henne i fyllecellen över natten, då hon tydligen var för full för att höras. *innocent*
Sist så valde ju polisen att förvara henne i fyllecellen över natten, då hon tydligen var för full för att höras. *innocent*
Dom misstog sig nog bara. Hon har säkert ett dokumenterat problem med innerörat (som gör att hon har dålig balans) och magsjuka. :hbang:
Nitrometan
2006-01-30, 13:45
Nu finns det iaf två polisanmälningar i ärendet hos åklagaren.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=517325&previousRenderType=6
En från vakterna, från natten och en från Anna Sjödin lite senare.
Polisen valde att sätta henne i fyllecell och tydligen gjorde hon motstånd på vägen till cellen... Det ska bli spännande att se vad som händer.
Kommer hon att stå på valbar plats till Riksdagen i höstens val?
Nu finns det iaf två polisanmälningar i ärendet hos åklagaren.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=517325&previousRenderType=6
En från vakterna, från natten och en från Anna Sjödin lite senare.
Polisen valde att sätta henne i fyllecell och tydligen gjorde hon motstånd på vägen till cellen... Det ska bli spännande att se vad som händer.
Kommer hon att stå på valbar plats till Riksdagen i höstens val?
Självklart kommer hon det, en gång maktens korridorer, alltid maktens korridorer :thumbup:
Det är för att såssar är fattiga. Fattiga människor har ingen humor, dom har inte råd att se det roliga här i livet... har jag hört :D
AngelLove
2006-01-30, 14:59
Ingen som har tänkt tanken att BÅDA kanske har gjort fel ?!
Nitrometan
2006-01-30, 15:14
En av de anställda på krogen.
Arlinda Gashi beskriver sällskapet på sex personer som "bossiga och provocerande".
Bråket startade när Anna Sjödin och en av hennes väninnor ville beställa mer alkohol, men nekades av barchefen som upplevde att de var för berusade.
- Han har precis gått en utbildning och vet exakt vad han gör, säger Arlinda Gashi.
När sällskapet vägrade avlägsna sig, uppstod slagsmålet. Enligt Arlinda Gashi bad flera vakter dem vänligt att gå innan de transporterade dem ut.
- Anna Sjödin skrek könsord och att vakten var en svartskalle och att han inte borde vara i Sverige. Vi försökte verkligen lösa det verbalt men hon var jätteaggressiv, säger Arlinda Gashi.
Läs här om ni vill:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=517394&previousRenderType=6
MasterChief
2006-01-30, 15:15
På Crazy Horse måste man vara redigt full för att inte få beställa mer sprit. :D
Nitrometan
2006-01-30, 15:20
Kolozzeum on Tour.
Träningsläger
It's on! Här ska blis optimal! *kissass*
Pellefant
2006-01-30, 15:21
Forumet socialism.nu:s tråd i ämnet:
http://www.socialism.nu/index.php?page=forum§ion=thread&id=14747
MasterChief
2006-01-30, 15:37
Forumet socialism.nu:s tråd i ämnet:
http://www.socialism.nu/index.php?page=forum§ion=thread&id=14747
Regga er gärna på det forumet och säg något borgerligt (men ändå seriöst) och räkna hur många sekunder det tar innan ni blir bannade. Gör det två gånger så blir ni IP-bannade.
Pellefant
2006-01-30, 15:47
Regga er gärna på det forumet och säg något borgerligt (men ändå seriöst) och räkna hur många sekunder det tar innan ni blir bannade. Gör det två gånger så blir ni IP-bannade.
mmm, de är hårda där. Ska det skrivas ska man ha rätt åsikt från början.
*grr27*
MasterChief
2006-01-30, 15:51
DN.s analys är läsvärd (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=517174&previousRenderType=6)
DN.s analys är läsvärd (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=517174&previousRenderType=6)
Ja, verkligen!
Jag tvivlar inte en sekund på att det finns vakter som beter sig illa och tänkte lite på hur illa det är ifall man är rättslös såtillvida man inte råkar vara ledare för ett stort politiskt ungdomsförbund eller har andra möjligheter att mobilisera medialt uppbåd. Hur det står till med detta fall har jag ingen aning om men jag är ganska säker på att de tillhörande kreti och pleti utsatt för övervåld, som inte fått det stöd Anna Sjödin fått, kommer se upp till henne precis som Brors skriver.
Tricklev
2006-01-30, 18:55
Gött åt henne, ner med övermakten! :thumbup:
Gött åt henne, ner med övermakten! :thumbup:
Så det var OK att vakten spöade henne. För att hon råkar vara ordförande i SSU? Han kanske skulle ha slagit ihjäl henne istället då. Det hade väl känts ännu bättre.... *screwy*
Jag fattar mig inte på er. Det är helt jävla uppenbart att hon utsatts för övervåld. Tycker ni det är OK att en tjej ska se ut så efter en kväll på krogen? Hon kanske "förtjänade" det. Hon kanske var uppkäftig. Hon kanske gick vakten på nerverna. Men ger det honom rätt att rappa på henne? Efter vad jag kunnat utläsa bestod hennes "brott" i att hon inte kom ut från krogen fort nog. Och det skulle då ge honom orsak att fysiskt avvisa henne.
Jag är ytterst medveten om vad vakter får göra och inte göra, och jag säger inte att Anna Sjödin ska behandlas annorlunda än andra kroggäster.
Men inga - absolut inga - kroggäster förtjänar någonsin att få spö av vakterna.
Vakter som pysslar med sånt är en skam för yrket.
Och jag kan bara med vämjelse se hur folk tycker att det hela var rätt - rediga grabbar det där! :thumbup: - bara för att Anna Sjödin råkat vara den hon är.
Fy fan. Det hade lika gärna kunnat vara Towe Livendahl eller nån annan - det här bråket hade inte det minsta att göra med någons politiska åsikt. Det handlar om hur folk ska bemötas.
allan
Tricklev
2006-01-30, 20:30
Var det bara i metro som det stog att hon hade slagit till honom?
Självklart ska man inte tro på allt manläser, men Allan har inte mer info än mig så han kan inte säga att det är övervåld mer än jag kan säga att hon förtjänade det.
Allan, du har fel.
Självklart ska man inte tro på allt manläser, men Allan har inte mer info än mig så han kan inte säga att det är övervåld mer än jag kan säga att hon förtjänade det.
Självklart var det övervåld, inte ser man ut som hon gjorde om man har blivit behandlad som man ska bli behandlad.
Tricklev
2006-01-30, 20:35
Självklart var det övervåld, inte ser man ut som hon gjorde om man har blivit behandlad som man ska bli behandlad.
Hade hon betet sig som man ska bete sig hade det inte heller hänt något.
Två fel blir ett rätt alltså?
Rättning i ledet, annars blir det ett kok med stryk?
Helena B
2006-01-30, 20:36
Men det som är bra att det hände just en politiker är att hon kommer att gå vidare med det här. Hon har makt och inflytande och kanske kan få bukt med det här problemet. Att vakter använder övervåld verkar uppenbara sig mer och mer. Sen att hon är sosse har inget med saken att göra, finns inget som säger att en moderat eller någon annan skulle ha reagerat annorlunda. Jag tycker att det är bra att det förstoras som det gör men nackdelen är väl att de "liberala" tidningar vinklar detta och gör det till en politisk fråga. Även fast jag inte är socialdemokrat tycker jag ändå att det är fel att utnyttja tillfällen som dessa. Men jag hoppas hon kan göra någon nytta och driva den här frågan framåt.
Att vakter använder övervåld verkar uppenbara sig mer och mer.
Vad baserar du det på?
Tricklev
2006-01-30, 20:38
Är det inte Allan som brukar ta sida jämte Vakterna och komma med kommentarer som "Man blir behandlad som man behandlar andra" osv?
Skaparn: Det fick vi lära oss på mitt dagis.
Sen att hon är sosse har inget med saken att göra, finns inget som säger att en moderat eller någon annan skulle ha reagerat annorlunda. Jag tycker att det är bra att det förstoras som det gör men nackdelen är väl att de "liberala" tidningar vinklar detta och gör det till en politisk fråga. Även fast jag inte är socialdemokrat tycker jag ändå att det är fel att utnyttja tillfällen som dessa.
Håller med att det är fånigt att dra politiska växlar på det här. Tyvärr har våra sju nyanser av sossegrått bestämt sig för att, i brist på våghalsig utstakning av "en ny väg", rikta in sig på trivialiteter.
Var det bara i metro som det stog att hon hade slagit till honom?
Allan, du har fel.
Då ska jag berätta hur man jobbar. Om gästen ger dig en örfil så tar du ut honom. Du har rätt att använda så mycket våld som nöden kräver. Att det skulle innebära att det är tillåtet att klappa på folk med batong är befängt. Fixar man inte situationen har man inte på ett sånt jobb att göra.
Han sa också att hon vevade som en galning, att han var rädd och att han var tvungen att freda sig. Då ska jag citera en känd Koloprofil - även tjejer som kan slåss har inte en chans mot en kille. Om han blev rädd av att slåss med AnnaSjödin - hur reagerar han om han träffar på arg tjugoårig kille med lite gymstyrka? Springer? Ärligt talat, hur sannolikt tycker du det låter?
Är han det minsta rutinerad ska han veta hur man gör för att inte hamna i den situationen. Och man slår inte. Inte nån. Inte nånsin.
Folk tjafsar varje kväll på krogen. Hur många ser ut som Anna Sjödin dan efter?
Om hon inte varit Anna Sjödin - hade hon förtjänat det då också? Sitta med blåtiror i nyllet dan efter? Eller är det så att lite spö ska uppkäftiga brudar ha?
allan
Håller med att det är fånigt att dra politiska växlar på det här. Tyvärr har våra sju nyanser av sossegrått bestämt sig för att, i brist på våghalsig utstakning av "en ny väg", rikta in sig på trivialiteter.
Är det egentligen någon som på allvar har dragit några poltiska växlar på detta?
Helena B
2006-01-30, 20:45
Vad baserar du det på?
Samhällsprogram på tv bland annat Insider och hon blondinens program (?). Behöver inte betyda att det händer mer, men det uppmärksammas iaf mer.
Är det inte Allan som brukar ta sida jämte Vakterna och komma med kommentarer som "Man blir behandlad som man behandlar andra" osv?
Nej. Jag försvarar att det måste finnas ordningsvakter. Bra, kunniga vakter som håller god ordning och som skapar trygghet. Arslen behöver vi inte fler av i den yrkesgruppen. Läs vad AP skrev tidigare i tråden.
allan
Helena B
2006-01-30, 20:49
Är det egentligen någon som på allvar har dragit några poltiska växlar på detta?
Bara genom att titta på löpsedlarna: SSU-kvinna SEXATTACK!
Om det inte drogs några politiska växlar så hade det räckt med att skriva kvinna eller om hon inte vore politiker så hade det inte blivit några skriverier över huvud taget. Okej att man utnyttjar situationer som Tsunamin men en situation som denna är bara fel och jag hoppas verkligen inte att mitt parti försöker dra några fördelar av detta.
Nej, egentligen inte om jag ska vara ärlig, jag rycktes bara med av Helena B's inlägg.
KDU och MUF har genom sina ordföranden basunerat ut att det inte är ett lämpligt beteende av en ordförande för landets största ungdomsförbund så man kan väl inte kalla det politiska växlar i den meningen att de gör det till en fråga om ideologi. De riktar däremot in sig på personen och ser nog möjligheten att skapa en smula kaos i SSU.
Bara genom att titta på löpsedlarna: SSU-kvinna SEXATTACK!
Om det inte drogs några politiska växlar så hade det räckt med att skriva kvinna eller om hon inte vore politiker så hade det inte blivit några skriverier över huvud taget. Okej att man utnyttjar situationer som Tsunamin men en situation som denna är bara fel och jag hoppas verkligen inte att mitt parti försöker dra några fördelar av detta.
Det säger iof inget mer än att media anser att "SSU-kvinna" säljer mer än bara "kvinna".
Jajamän. Ut och glo på bloggarna bara. Alla har synpunkter på allt från huruvida det är lämpligt att Anna Sjödin ens går på krogen till att hon ska lära sig respektera uniformerad tjänsteman (dvs ordningsvakten). På ytterligt få ställen har man tagit upp att hon ser ut som om hon dragits genom en mangel.
allan
Jajamän. Ut och glo på bloggarna bara. Alla har synpunkter på allt från huruvida det är lämpligt att Anna Sjödin ens går på krogen till att hon ska lära sig respektera uniformerad tjänsteman (dvs ordningsvakten). På ytterligt få ställen har man tagit upp att hon ser ut som om hon dragits genom en mangel.
allan
Vad har detta med politik att göra? Det handlar väl mer om hennes personliga omdöme osv?
Helena B
2006-01-30, 20:57
Det säger iof inget mer än att media anser att "SSU-kvinna" säljer mer än bara "kvinna".
Okej det kan jag hålla med om att det även är så. Men om man läser reportagen så har de även frågat SSU om deras förtroende för henne har förändrats. Så jag tycker nog allt att de gör det till en politisk fråga, iaf tidningarna. Sen om de borgerliga partierna drar nytta av det återstår och se.
Vad har detta med politik att göra? Det handlar väl mer om hennes personliga omdöme osv?
Det tycker jag också.
allan
MasterChief
2006-01-30, 20:59
allan
Kan instämma att det är väldigt mycket tyckande och det är ju som vanligt. Vi människor blir som flugor kring en färsk koblaja. En blog (en nyliberal sådan) har en ganska viktig poäng och är ovanligt skvallerfri:
Johan Norbergs blogg (http://www.johannorberg.net/?page=displayblog&month=1&year=2006#1498)
Kan instämma att det är väldigt mycket tyckande och det är ju som vanligt. Vi människor blir som flugor kring en färsk koblaja. En blog (en nyliberal sådan) har en ganska viktig poäng och är ovanligt skvallerfri:
Johan Norbergs blogg (http://www.johannorberg.net/?page=displayblog&month=1&year=2006#1498)
Det var en trevlig blog, hamnar genast i bokmärkesmappen.
MasterChief
2006-01-30, 21:05
Det var en trevlig blog, hamnar genast i bokmärkesmappen.
Jag är TOTALT CHOCKAD att du AV ALLA inte kände till den.
Helena B
2006-01-30, 21:08
Pappa skrev en insändare till Expressen och frågade hur det kommer sig att han som läkare får arbeta som krogvakt på natten. När den nya EU-lagen säger att det måste gå 11 timmar mellan varje arbetspass. Pappa fick svar direkt av Expressen som svarade: Ja det går bra *screwy*
Frågade pappa som är ordförande i Folkpartiet i Gnesta om han trodde att de borgerliga partierna kommer utnyttja detta och han hoppades iaf inte det.
Apropå Crazy Horse så hade de fått 15 anmälningar förra året (kanske någon redan har skrivit i tråden, förlåt i så fall).
Sluta med skitsnacket om politik så är fallet lättare att lösa. Hon förtjänade nog att bli utslängd, men inte slagen med batong (eller nävar). Det är ju en jävla tant, hur stark kan hon vara? Vakten bör omplaceras om denne nu inte kan hantera konflikter.
Jag och några polare var närvarande igår.
Vakterna (särskilt utländska snaggade som verkade enormt stöddig rakt genom kvällen) var inte sen med att dra fram en lång jävla batong och vifta, och han knuffade ner en av hennes sällskap så han ramlade ner, drog iväg våldsamt osv. Vet inte riktigt vad som hände men det var en stämningsdödare for sure.
Jag bumpar mig själv en gång så ni får en bild av en som var där den kvällen och såg allt från 5 meters håll.
Jag brukar inte ha något emot vakter då jag alltid är trevlig mot de och de är trevliga tillbaks, men just i detta fallet intygar jag med allt att han är en enormt stöddig jävel som flera i mitt sällskap la märke till de gånger vi vart på Crazy.
Han kunde vänta liite grann med att dra fram batongen. Det enda hon gjorde var att vifta lite med armarna, hon fick aldrig in ett knytnävslag på honom som skulle gjort så han behövde dra fram batongfan.
Jag är TOTALT CHOCKAD att du AV ALLA inte kände till den.
Skämmes gör jag.
Ärligt talat så skulle kanske somliga förvånas av hur lite liberal skrift jag egentligen läst eller läser. Några klassiska böcker förvisso, men blog och tidskrifter har jag inte riktigt lärt mig att göra till en vana. Tyvärr ska tilläggas, idéer mår bäst av att stötas och blötas. Bättring lovas.
Starta en bloggtråd då boys. Eller bumpa en gammal. Men ge fan i att kapa den här tråden.
AP: vakten påstår att han fick i uppdrag av bartendern att föra ut de bägge kvinnorna och det var det han gjorde. AnnaS säger att hon följde med sin väninna ut, och fick därefter lov att hämta sina prylar men att nån vakt tyckte det gick för långsamt och därefter skyfflade på henne. Vad såg du? Försökte han lugnt och stilla föra ut henne och en väninna (som han sagt i ett flertal intervjuer) eller gav han sig bara på Anna Sjödin?
allan
Så det var OK att vakten spöade henne. För att hon råkar vara ordförande i SSU? Han kanske skulle ha slagit ihjäl henne istället då. Det hade väl känts ännu bättre.... *screwy*
Jag fattar mig inte på er. Det är helt jävla uppenbart att hon utsatts för övervåld. Tycker ni det är OK att en tjej ska se ut så efter en kväll på krogen? Hon kanske "förtjänade" det. Hon kanske var uppkäftig. Hon kanske gick vakten på nerverna. Men ger det honom rätt att rappa på henne? Efter vad jag kunnat utläsa bestod hennes "brott" i att hon inte kom ut från krogen fort nog. Och det skulle då ge honom orsak att fysiskt avvisa henne.
Jag är ytterst medveten om vad vakter får göra och inte göra, och jag säger inte att Anna Sjödin ska behandlas annorlunda än andra kroggäster.
Och jag kan bara med vämjelse se hur folk tycker att det hela var rätt - rediga grabbar det där! :thumbup: - bara för att Anna Sjödin råkat vara den hon är.
Fy fan. Det hade lika gärna kunnat vara Towe Livendahl eller nån annan - det här bråket hade inte det minsta att göra med någons politiska åsikt. Det handlar om hur folk ska bemötas.
allan
Bra skrivet Allan!
Det är tragiskt att folk här på forumet anser att Anna Sjödin är mindre värd än någon annan bara för att hon är socialdemokrat. Att folk tycker att det var rätt att slå henne med en batong i huvudet.
Att överhuvudtaget göra så mot en människa som vakten gjorde mot Anna finns inte i min världsbild. Det är ett så solklart exempel på övervåld att det inte finns något klarare exempel.
INGEN oavsett kön eller etnicitet ska behöva utstå något sådant, bara för att man var högljud eller gjorde motstånd när man släpas ut med våld från en krog utan anledning.
Det är tragiskt att folk här inne kan tycka det var rätt. Tänk om det hade hänt någon av era nära och kära. Kanske er syster, mor, bror eller far. Då hade det möjligvis varit en annan sak?
Visa lite solidaritet och medmänsklighet för tusan, det är inte bara en "sosse" vi pratar om, utan en människa som du och jag. Och en människa förtjänar inte att bli behandlad på det sättet utan förtjänar att bli behandlad med respekt!
Bra skrivet Allan!
Det är tragiskt att folk här på forumet anser att Anna Sjödin är mindre värd än någon annan bara för att hon är socialdemokrat. Att folk tycker att det var rätt att slå henne med en batong i huvudet.
Sen ska du inte dra så stora växlar på inläggen. Dels är några skrivna med viss glimt i ögat hur makaber man än kan tycka humorn är, dels är det inget som representerar det sossemotstånd som finns... hoppas jag.
Allan: sorry... jag rycktes med
Metal_boy_
2006-01-30, 21:36
Starta en bloggtråd då boys. Eller bumpa en gammal. Men ge fan i att kapa den här tråden.<b>Begrips?</b>
AP: vakten påstår att han fick i uppdrag av bartendern att föra ut de bägge kvinnorna och det var det han gjorde. AnnaS säger att hon följde med sin väninna ut, och fick därefter lov att hämta sina prylar men att nån vakt tyckte det gick för långsamt och därefter skyfflade på henne. Vad såg du? Försökte han lugnt och stilla föra ut henne och en väninna (som han sagt i ett flertal intervjuer) eller gav han sig bara på Anna Sjödin?
allan
*hjälpa* *peta dit*
http://www.mds.mdh.se/f%F6reningar/ledningsgruppen/bilder/sidan/medhjlp3.jpg
MasterChief
2006-01-30, 21:43
Skulle jag som vakt ha tillfogat en kvinna sår och blåmärken utan att själv kunna visa upp betydligt värre köttsår och benbrott så skulle jag skämmas ögonen ur mig, därefter skulle min far knacka på dörren och ge mig ett kok stryk innan jag ströks ur hans testamente.
allan
Jag blev alldeles varm inombords när jag läste det här inlägget.
:thumbup: för allan
Skulle jag som vakt ha tillfogat en kvinna sår och blåmärken utan att själv kunna visa upp betydligt värre köttsår och benbrott så skulle jag skämmas ögonen ur mig, därefter skulle min far knacka på dörren och ge mig ett kok stryk innan jag ströks ur hans testamente.
http://smiley.onegreatguy.net/allhail.gif
Det där plus det allan skrev :thumbup: :
Om han blev rädd av att slåss med AnnaSjödin - hur reagerar han om han träffar på arg tjugoårig kille med lite gymstyrka? Springer? Ärligt talat, hur sannolikt tycker du det låter?
Herkulez
2006-01-30, 22:32
Alla vakter är svin när det väl kommer till kritan - alla sossar är svin de också. Skit ska skit ha helt enkelt!
Pellefant
2006-01-31, 11:53
Silbersky blir hennes advokat och SSU betalar.
och SSU betalar.
självklart, hemska tanke att hon själv skulle betala, alla andra politiker skulle mobba henne då
självklart, hemska tanke att hon själv skulle betala, alla andra politiker skulle mobba henne då
Har du någon aning om hur det fungerar med vem som betalar advokat och övriga rättegångskostnader? Om inte så föreslår jag att du håller hålet i ansiktet strax under näsan stängt.
Har du någon aning om hur det fungerar med vem som betalar advokat och övriga rättegångskostnader? Om inte så föreslår jag att du håller hålet i ansiktet strax under näsan stängt.
Yeah, yeah :sleep:
MasterChief
2006-01-31, 12:27
Med tanke på vad Silbersky tar i timmen så är det nog SSU som betalar. Jag vill inte lägga någon värdering i det än, men om jag hade hamnat i krogbråk där det är oklart vems fel det är så tror jag inte att mitt företag skulle stå för rättegångskostanderna. Så man kan ju undra varför SSU ska hjälpa till (om den nu ska det...) för något hon hamnat i som privatperson.
Men jag är dålig på det juridiska så jag slänger in en brasklapp.
Nitrometan
2006-01-31, 12:40
Med tanke på vad Silbersky tar i timmen så är det nog SSU som betalar. Jag vill inte lägga någon värdering i det än, men om jag hade hamnat i krogbråk där det är oklart vems fel det är så tror jag inte att mitt företag skulle stå för rättegångskostanderna. Så man kan ju undra varför SSU ska hjälpa till (om den nu ska det...) för något hon hamnat i som privatperson.
Säkerligen SSU som betalar. De gick ut med ett pressmeddelande.
En liten ideologisk fråga: är inte SSU emot allt vad Stureplansbrats heter?
Vad gör då dess ordförande på en krog där?
Jag skulle tro att om en chef för valfritt större företag hamnade i trassel så skulle företaget hjälpa till.
Och det ligger helt klart i SSU:s intresse att rättegången går bra för henne, så de har allt att vinna på att anlita en bra advokat åt henne.
Nitrometan
2006-01-31, 12:46
Självklart gjorde vakten fel som spöade på henne.
En vakt måste kunna kontrollera sina aggressioner.
I de flesta fall är kroggästerna inte helt oskyldiga när de blir utforslade av vakter.
Men det ursäktar inte, förklarar inte haller, att han spöade på henne med batong.
Det finns väldigt få ursäkter för att slå kvinnor.
Vakten kommer säkert att få "stryk" av Sillen i rätten.
MasterChief
2006-01-31, 12:50
Jag skulle tro att om en chef för valfritt större företag hamnade i trassel så skulle företaget hjälpa till.
Och det ligger helt klart i SSU:s intresse att rättegången går bra för henne, så de har allt att vinna på att anlita en bra advokat åt henne.
Tror du? Jag vet ärligt talat inte men ett företag brukar vara rädda om sitt anseende. Att bränna 400000kr i advokatkostnader på en VD som fälls är INTE bra reklam mot marknaden eller aktieägarna. Förmodligen är chansen större att VD:n kickas eftersom företaget inte vill "smutsa ner" sina fingrar.
Tror du? Jag vet ärligt talat inte men ett företag brukar vara rädda om sitt anseende. Att bränna 400000kr i advokatkostnader på en VD som fälls är INTE bra reklam mot marknaden eller aktieägarna. Förmodligen är chansen större att VD:n kickas eftersom företaget inte vill "smutsa ner" sina fingrar.
Nu förutsätter vi ju att situationen är liknande, och att företaget tror på VD:s uppgifter om händelsen
Det finns väldigt få ursäkter för att slå kvinnor.
De ursäkterna är lika stora och många som ursäkterna att slå män,
Equal rights, equal fights.
Jag föredrar att inte slåss, men jag särbehandlar inte kvinnor, varken posetivt eller negativt.
Edit: Siiidospår, men endå :D
tusenkonstnar
2006-01-31, 13:03
Säkerligen SSU som betalar. De gick ut med ett pressmeddelande.
En liten ideologisk fråga: är inte SSU emot allt vad Stureplansbrats heter?
Vad gör då dess ordförande på en krog där?
Crazy Horse är inte ett ställe för brats även om media av någon anledning tjatar om att det ligger nära stureplan. CH är snarare en geografiskt felplacerad förortskrog.
Det värsta i beteendet är inte fyllan utan den syn man har när man yttrar saker som "du vet inte vilka du sjävlas med", " vi skall prata med Tomas om det här" etc...
Bara att hoppas att inte läkaren får sina karriär förstörd nu när han råkade slänga ut en kvinna ur härskarklassen.
Bara att hoppas att inte läkaren får sina karriär förstörd nu när han råkade slänga ut en kvinna ur härskarklassen.
Och banka henne blå med batongen.
Jag hoppas har har ordentliga sår att visa upp, som kan motivera hans grad av våldshandlig, för han var nykter och maktutövande, så jag förväntar mig mer av honom än av ett fyllo, även om fylla inte ursäktar en misshandel.
Och banka henne blå med batongen.
Jag hoppas har har ordentliga sår att visa upp, som kan motivera hans grad av våldshandlig, för han var nykter och maktutövande, så jag förväntar mig mer av honom än av ett fyllo, även om fylla inte ursäktar en misshandel.
Var du där?
MasterChief
2006-01-31, 13:14
Nu förutsätter vi ju att situationen är liknande, och att företaget tror på VD:s uppgifter om händelsen
Nej, det gör jag inte. Jag har som sagt inte full koll men jag tvivlar på att företag skulle stå för någon anställds privata rättegångskostnader, oavsett postition. Vi har ju trots allt ett rättsskydd. Men i det här fallet anlitas en av Sveriges dyraste stjärnadvokater. Jag tror inte vakten kommer anlita någon stjärnadvokat och Crazy Horse ägare lär inte betala rättegångskostnaderna.
Nu har ju i och för sig SSU medlemsintäkter som inte likställer dom med en statsanställd men det känns lite märkligt.
Jaja..mycket spekulationer nu.
Mest intressant är väl att folk fått upp ögonen för en rad detaljer i själva handhavandet av fyllerister som är mindre lämpliga för ev framtida rättegångar, t ex inga tester vad gäller alkoholhalt i blodet eller sökande efter andra droger. Det är svårt att bevisa hur full någon var om det inte finns några tester utförda.
Ingen nyhet för någon som har orkat läsa en dagstidning de senaste 10 åren eller för den delen känner någon som gästat hotell Gripen en lördagskväll men nu plötsligt fick det uppmärksamhet.
Sen skulle jag själv inte vilja försöka testa en aspackad person som inte riktigt vill sammarbeta, maken till meningslös uppgift finns någon inte. :D
Hur kan det bedömas hur mycket stryk hon fått utifrån hur blå hon är, har hon ramlat själv, eller med någon över sig så kan det se för jävligt ut ändå.
Och förvisso bör man ta det lugnt med tjejer på krogen, men det finns de som båda kan drämma flaskor i huvudet på folk, och ta strypgrepp etc som är ur den kvinnliga populationen.
Men om vi nu ponerar att hon fått för mycket stryk, så är det fortfarande intressant hur en person med det samhälleliga ansvar som hon bör ha i den positionen lyckas ställa till det för sig på fyllan. Det finns folk som får sparken från privata företag när de flippar ut på företagsfester etc, här sluter en hel partiledning upp bakom, vilket är precis lika illa som om man ställer sig bakom vaktens historia till 100%.
Men återigen, har man som hon kommit över den magiska gränsen så är allt tillåtet.
:hbang:
Nej, det gör jag inte. Jag har som sagt inte full koll men jag tvivlar på att företag skulle stå för någon anställds privata rättegångskostnader, oavsett postition. Vi har ju trots allt ett rättsskydd. Men i det här fallet anlitas en av Sveriges dyraste stjärnadvokater. Jag tror inte vakten kommer anlita någon stjärnadvokat och Crazy Horse ägare lär inte betala rättegångskostnaderna.
Nu har ju i och för sig SSU medlemsintäkter som inte likställer dom med en statsanställd men det känns lite märkligt.
Jaja..mycket spekulationer nu.
Nej jag tror inte CH lägger några större slantar på att rentvå sin vakt, för det är ingen större katastrof för dem oavsett vad resultatet blir.
Men att SSU har ett intresse att bevaka tycker jag är rätt tydligt, och jag tycker de gör helt rätt.
På samma sätt som ett större företag inte lägger mycket energi på en gubbe vid bandet som boxas på fyllen, men lägger mer krut när VD gör det.
Om man anser att VD är oskyldig, och tror att det gynnar företaget om han frias så kommer de att satsa pengar på att det blir så.
SSU får ju massor av bra PR om det visar sig att hon var oskyldig och utsatt för maktmissbruk, hon kommer att bli lite av en martyr och en idol i mångas ögon, det är helt rätt av SSU att gå in med pengar här. för det fins röster att tjäna.
AngelLove
2006-01-31, 15:23
Jag bumpar mig själv en gång så ni får en bild av en som var där den kvällen och såg allt från 5 meters håll.
Jag brukar inte ha något emot vakter då jag alltid är trevlig mot de och de är trevliga tillbaks, men just i detta fallet intygar jag med allt att han är en enormt stöddig jävel som flera i mitt sällskap la märke till de gånger vi vart på Crazy.
Han kunde vänta liite grann med att dra fram batongen. Det enda hon gjorde var att vifta lite med armarna, hon fick aldrig in ett knytnävslag på honom som skulle gjort så han behövde dra fram batongfan.
Tid att bumpa upp texten igen då...
Allvarligt, stämmer inte dessa två till 100% överens med hur ni tror att MUF:are ser ut?
http://www.svd.se/images/ettan2006/060131/oganvittnen.jpg
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11699276.asp
Allvarligt, stämmer inte dessa två till 100% överens med hur ni tror att MUF:are ser ut?
AHA! It's a plot! She is being set up by MUF!!! :thumbup:
Crazy Horse är väl inte direkt ett ställe där MUF-aktiva gärna hänger ^^
AHA! It's a plot! She is being set up by the MUF!!! :thumbup:
:D
Scratch89
2006-02-01, 16:52
Även fast jag är MUFare så gör jag inte som majoriteten här och börjar skälla på Anna innan det blivit ett färdigt utslag.
Ingen kan egentligen veta något konkret, förutom just vakten och Anna.
Att Anabolic Protein sedan säger sig ha sett det är självklart en bidragande faktor, men för att citera "Vet inte riktigt vad som hände" så är detta alltså ingen väsentlig röst, eftersom mycket kan ha hänt både innan och efter de sekunderna de var i närheten av honom.
Jag själv hatar smutskastning av personer i andra partier/ungdomsförbund bara för att de har en annan politiskt uppfattning.
Jag väntar med spänning på resultatet, utan att döma i förväg.
Kanske, jag såg ett ypperligt exempel på ett MUFikost utseende igår.
http://svt.se/content/1/c6/52/60/48/Hannes.gif
Fast när jag tänker efter är nog hans frisyr mer... värdekonservativ.
Ska försöka mig på ett amatör-resonemang:
Vakten jobbar även som läkare.
Läkare tjänar förhållandevis bra.
Slutsats: Det är således något annat än pengar som motiverar själva dörrvaktandet.
Makt och kontroll över andra är utmärkande egenskaper för vaktyrket.
Slutsats: En vakt vill ha eller uppskattar åtminstonne makt över andra, (annars skulle denne ha sysslat med något annat)
En ledare har makt att påverka
Vakten kanske ser sig själv som en ledare istället för en följare, men har aldrig blivit erkänd som den informella ledaren han aldrig kommer att bli, (även om han själv inte är medveten om detta handikapp)
Som vakt, polis el. dyl. behöver man inte ha informella ledaregeskaper, det räcker med en bricka på bröstet. Vakten kanske nu äntligen får utöva den makt han önskat sig till fullo, och detta parat med ett sadisitiskt beteende (Vi kan inte säga sadistisk läggning emedan vi inte vet om det snarare rör sig om mindervärdeskomplex, liten IRL-penis eller vad sjutton som helst istället för en uppenbar och ohämnad njutning i att skada andra) skulle då kanske kunna åtföljas av att folk som har lätt för att prata övertygande och kan ifrågasätta hans auktoritet ibland får sig några hårda slag med batongen i anletet och liknande?
Ska vi hårdra det ytterligare så har han utländskt utseende och kan därför vara muslim, och det vet ju alla att varenda muslim är terrorist? *rolleyes*
(Som vanligt vet jag inte riktigt vad jag är ute efter :D)
Ska försöka mig på ett amatör-resonemang:
Vakten jobbar även som läkare.
Läkare tjänar förhållandevis bra.
Slutsats: Det är således något annat än pengar som motiverar själva dörrvaktandet.
Makt och kontroll över andra är utmärkande egenskaper för vaktyrket.
Slutsats: En vakt vill ha eller uppskattar åtminstonne makt över andra, (annars skulle denne ha sysslat med något annat)
En ledare har makt att påverka
Vakten kanske ser sig själv som en ledare istället för en följare, men har aldrig blivit erkänd som den informella ledaren han aldrig kommer att bli, (även om han själv inte är medveten om detta handikapp)
Som vakt, polis el. dyl. behöver man inte ha informella ledaregeskaper, det räcker med en bricka på bröstet. Vakten kanske nu äntligen får utöva den makt han önskat sig till fullo, och detta parat med ett sadisitiskt beteende (Vi kan inte säga sadistisk läggning emedan vi inte vet om det snarare rör sig om mindervärdeskomplex, liten IRL-penis eller vad sjutton som helst istället för en uppenbar och ohämnad njutning i att skada andra) skulle då kanske kunna åtföljas av att folk som har lätt för att prata övertygande och kan ifrågasätta hans auktoritet ibland får sig några hårda slag med batongen i anletet och liknande?
Ska vi hårdra det ytterligare så har han utländskt utseende och kan därför vara muslim, och det vet ju alla att varenda muslim är terrorist? *rolleyes*
(Som vanligt vet jag inte riktigt vad jag är ute efter :D)
Och vad är du ute efter med detta?
Att vissa människor har makt och kontrollbehov?
Att folk vill ha makt är väl inget nytt? Om det inte är som så då (att vakten har maktbehov,vill vara en viss typ av auktoritet), vad kommer vi fram till då?
EDIT: OJ! Såg inte sista meningen först!
Även fast jag är MUFare så gör jag inte som majoriteten här och börjar skälla på Anna innan det blivit ett färdigt utslag.
Ingen kan egentligen veta något konkret, förutom just vakten och Anna.
Att Anabolic Protein sedan säger sig ha sett det är självklart en bidragande faktor, men för att citera "Vet inte riktigt vad som hände" så är detta alltså ingen väsentlig röst, eftersom mycket kan ha hänt både innan och efter de sekunderna de var i närheten av honom.
Jag själv hatar smutskastning av personer i andra partier/ungdomsförbund bara för att de har en annan politiskt uppfattning.
Jag väntar med spänning på resultatet, utan att döma i förväg.
Tycker det där "även fast..." i inledningen avslöjar att man även inom de egna MUF-leden är medvetna om att man tenderar att sammanföra den åsyftade personen med dennes ideologi så fort det händer något negativt?
Varför kan dina kamrater inte bara bete sig som folk istället? :D Lite som att araberna börjat bränna svenska och norska flaggor, samt försökt kräva en ursäkt av staten för en icke-statlig tidskrifts aktioner. lol och mog1 om en säger.
Varför kan dina kamrater inte bara bete sig som folk istället? :D Lite som att araberna börjat bränna svenska och norska flaggor, samt försökt kräva en ursäkt av staten för en icke-statlig tidskrifts aktioner. lol och mog1 om en säger.
Nu har ju faktiskt araberna bara bränt norska och danska flaggor.
Däremot så uppmanades även svenskar att lämna Gaza, något som dock senare den ansvariga organisationen tydligen förklarade som ett misstag.
Ditt resonemang högre upp ger jag inte så jättemycket för, då kan jag lika gärna dra till med något lika dumt typ: "Vakten är invandrare och alla vet ju att de är snåla typer så att han jobbar som vakt är nog enbart för kosingens skull"
Och vad är du ute efter med detta?
Att vissa människor har makt och kontrollbehov?
Att folk vill ha makt är väl inget nytt? Om det inte är som så då (att vakten har maktbehov,vill vara en viss typ av auktoritet), vad kommer vi fram till då?
EDIT: OJ! Såg inte sista meningen först!
Vi kan väl kategorisera det till att vakter har ett sadistiskt beteende även om vi inte till fullo kan säga vad det grundar sig på? =)
Bra sagt där Kwonish, vilja till makt är vad som styr människan som Bolio (Nietzsche) sa. Vi kan ju fråga oss varför denna vilja tar sig så olika uttryck? Vissa blir vakter som använder övervåld och misshandlar (samma sak?) andra inte, vad fan liksom? :D
Nu skiter vi i det här och äter middag istället :eating:
Scratch89
2006-02-01, 19:09
Tycker det där "även fast..." i inledningen avslöjar att man även inom de egna MUF-leden är medvetna om att man tenderar att sammanföra den åsyftade personen med dennes ideologi så fort det händer något negativt?
Knappast det du menar. Snarare att folk verkar tro att så fort man är av en annan organiserad åsikt, så ska man gotta sig i det. Finns många här som verkar tro att man ska smutskasta alla på "andra sidan" så fort man har chansen. Jag ser ingen anledning till det.
Sen så var det inte svenska och norska, utan danska (och kanske även norska). Säg rätt om du ska säga något.
Knappast det du menar. Snarare att folk verkar tro att så fort man är av en annan organiserad åsikt, så ska man gotta sig i det. Finns många här som verkar tro att man ska smutskasta alla på "andra sidan" så fort man har chansen. Jag ser ingen anledning till det.
Sen så var det inte svenska och norska, utan danska (och kanske även norska). Säg rätt om du ska säga något.
Jag håller faktiskt med, men varför finns den här tron du talar om egentligen, och är den helt grundlös? Har också märkt det. Självklart finns det en anledning och strategiska skäl. Allt som kan skada SSU möjliggör att vissa aktiva och framtida medlemmar kan känna olust till att stödja partiet, och om folk går ur SSU genererar det rent statistiskt i fler potentiella väljare till MUF? Att slå mynt av detta vore förvisso för många moraliskt fel, men fortfarande strategiskt motiverat.
Vad var det där för töntigt påpekande? Eftersom jag vet hur urgullig du är egentligen drar jag inga växlar alls av detta. (Det blir inga A4an som i Martin kontra X-fallet ;)) Jag är fan säker på att jag såg med egna ögon på nyheterna hur svenska flaggan skändades med eld! Men det är egentligen inte vidkommande för sammanhanget då norska flaggan åtminstonne brändes.
Nu har ju faktiskt araberna bara bränt norska och danska flaggor.
Däremot så uppmanades även svenskar att lämna Gaza, något som dock senare den ansvariga organisationen tydligen förklarade som ett misstag.
Ditt resonemang högre upp ger jag inte så jättemycket för, då kan jag lika gärna dra till med något lika dumt typ: "Vakten är invandrare och alla vet ju att de är snåla typer så att han jobbar som vakt är nog enbart för kosingens skull"
Jag förstår inte hur du menar men en snål vakt som jobbar enbart för pengar drivs ju också av viljan till makt- makten att med monetära medel kunna påverka sitt liv, förutsatt att pengar för honom utgör makt. Skulle en snål vakt ha någon anledning att misshandla (eller heter det kanske tillämpa övervåld gentemot numera? *screwy* ) sina gäster? Detta skulle ju mycket väl kunna resultera i att han förlorar sitt jobb och därmed den inkomstkälla som utgör en vital del i hans livskamp? :D
Är det jag som ältar självklarheter eller har jag fel? :confused:
Du har fel som vanligt.
Du har fel som vanligt.
Jomenvisst. Vorte tvungen att skriva eftersom det var min dödsfiende som startat tråden. ;) Men utan motivering tycker jag att du slipper undan lite väl lätt.
Jag förstår inte hur du menar men en snål vakt som jobbar enbart för pengar drivs ju också av viljan till makt- makten att med monetära medel kunna påverka sitt liv, förutsatt att pengar för honom utgör makt. Skulle en snål vakt ha någon anledning att misshandla (eller heter det kanske tillämpa övervåld gentemot numera? *screwy* ) sina gäster? Detta skulle ju mycket väl kunna resultera i att han förlorar sitt jobb och därmed den inkomstkälla som utgör en vital del i hans livskamp? :D
Du missade vad jag menade, Jag menade att jag med mitt oerhört dumma påstående om att alla invandrare är snåla (vilket är lika "smart" som dina tidigare påståenden om maktbehov osv) att vakten bara hade pengar som motiv till att stå i dörren utöver sin läkartjänst och därmed kan friskrivas från alla misstankar om övervåld etc.
Nitrometan
2006-02-02, 17:38
Boyahed brukar vara roliga. Här är vad de har hittat på om Anna Sjödin och fyllekvällen:
Anna Sjödin, ordförande i Socialdemokratiska ungdomsförbundet, vaknade på onsdagen upp till den glada nyheten att hennes bakfylla gått över. Det blev ett hårt festande i under helgen och SSU-basen medger att hon fortfarande på måndagen och tisdagen kände sig berusad. Först på tisdagskvällen övergick hennes tillstånd i bakfylla och onsdagsmorgonen bjöd alltså på den angenäma överraskningen att hon nu återigen var nykter. "Nu hoppas jag bara att jag inte gjort bort mig allt för mycket," säger en sliten men välmående Sjödin. Hon har vaga minnesbilder om en presskonferens och framträdanden i morgon-TV för att bedyra sin oskuld i en för henne okänd fråga. "Men ärligt talat, det sista jag minns är att jag kallade en vakt för svartskalle. Sedan är det bara dimmigt."
http://www.boyahed.com/
Scratch89
2006-02-05, 10:15
Boyahed brukar vara roliga. Här är vad de har hittat på om Anna Sjödin och fyllekvällen:
http://www.boyahed.com/
HAHA! :D
Anser Yankee att Jay-Z fortfarande är en "Jävla Sousse" nu när dom träffats?
Anser Yankee att Jay-Z fortfarande är en "Jävla Sousse" nu när dom träffats?
Hade träffat honom innan ;)
Hade träffat honom innan ;)
OK! Så det var därför..... :laugh:
OK! Så det var därför..... :laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.