Visa fullständig version : Umeå Sporthall by night
Mitt eviga sökande efter kunskap driver mig, likt renarna till saltstinna vägar, ner till Umeå universitet veckoslut var 3-4:e vecka.
Nå, väl i Umeå är det ju naturligtvis obligatoriskt att åka ”hem” till sporthallen och träna med klubbkompisarna i Umeå Power. Dessutom så finns det numera också en hel massa kolloprofiler som svettas i dessa magnifika lokaler. Dessa bilder är tagna under torsdagen och fredagens pass. Håll till godo! :bpump:
Det första som möter mig när jag släntrar ner för trappan är Bobbokrulls bekanta leende.
1:a och enda bilden i färg :D
Under passet var det tänkt att bänka lite klossbänkar och med som sparring var Marcus O. En nätt liten Strömsundskille, med ett bänk-pb på 250 kg. Även Marcus dam Malin var med (Malin en av våra bästa lyftare med bla medalj från styrkelyfts VM 2005).
Nu skulle det bli åka av!
Mackan så våldsamt stark ut och stänkte upp uppvärmningsvikterna.
För egen del så var jag lite orolig att jag skulle slå upp min gamla skada i hö bröstmuskel, men på uppvärmningen kändes det helt ok. Lite segt, men ändå ok.
Vid våran sida så lät Bobbo latsen tala och rodde på med fulla mag+extravikter.
Malin körde för dagen explosiva marklyft (så explosiva att nyllet försvann!) :D
Efter värmningen så var det dags för arbetsset. Tanken har varit att stegra vikterna lite lugnt och hitta en lagom ingångsvikt. 1:a och 2:a set gick bra men sedan i 3:e så händer det jag inte ville skulle hända 2 veckor före tävling… fick känning av skadan igen *grr* Så det blev inget mer bänkande detta pass. Nåväl, bara att ta´t lugnt nästkommande vecka och se om det är möjligt med start ändå. Vikterna blir reducerade iaf, men poäng behövs ju.
Här kommer en smygtagen bild på SM-vinnaren, och svenska rekordhållaren i bänk,David Ömans hemliga träningsvapen…. RYCK!
Tor provar även lyckan i ett maxningsförsök i bänken!
Det går nästa gång :thumbup:
Härligt att se bilderna. Hoppas den på mig inte såg allt för hemsk ut.
Kollobekante -AG- körde för dagen marklyft.
Efter att ha slickat såren en natt så var det under fredagen dags att köra lite ben. Mina planer att värma lite lätt och sedan köra några 3:or på arbetsvikt grusades av Mackan. Han hade för avsikt att köra stopptryck i PR först. Efter lite överläggning med migsjälv så hakade jag på.
Mackan började.
Jag fegade något, eftersom det var flera månader jag körde denna övning, men klarade mig med hedern i behåll. Tror jag.
Jag har vid några tillfällen undrat vem killen med de massiva armarna och trapzen är. Med en tydlig målmedvetenhet har han styrt runt bland vikterna vid ett par tillfällen då jag varit på hallen. Idag går det upp för mig, det är ju Honn! Det visade sig, naturligtvis, vara en trevlig kille och han ställde mer än gärna upp på en fightbild! Om dieten lyckas kommer grabbarna att få ligga i för att slå Honn på fingrarna i fototävlingen. På hans fingrar finns som synes handskar :furious: :D
En smygare på kollo är Gunnis.
Här visar han Sveriges mäktigaste klubb-logga :hbang: (som syntes lite dåligt, naturligtvis står det Umeå PoWer!!=
Stopptrycken fungerade som bra uppvärmning inför "vanliga" böjen.
Även Bobbo fanns på plats under fredagen och lät deltoideus göra jobbet.
Som synes är det bra med drag på Sporthallen på kvällarna, rekomederar alla Umebor att besöka denna eminenta anläggning. Om intresse finns att prova på styrkelyft är det bara att ta kontakt med någon av våra lyftare eller besöka våran hemsida www.umeapower.com
Kom och :bpump: som du är!
Grymt! riktigt grymt! tunga vikter, bra med inspiration!
kul med träningsbilder!
Herkulez
2006-01-28, 21:53
ballt, tack för bilderna börje
Lillgrabben
2006-01-28, 21:54
Kul med bilder! :D
Du måste nog gå upp lite i vikt igen! Jag har hört att flottig mat smörjer just skadade bröstmuskler otroligt bra......... :eating:
Bobbokrull
2006-01-28, 23:13
Träningsbilder regerar! :hbang: Jag måste helt klart börja ta med kameran till gymmet känner jag! Dags för ett träningsreportage till kontrast mot alla tråkiga "jag-har-tränat-i-4 månader, vad-tycker ni"? trådar
Grymma bilder Börje! Hardkår me svartvitt! :)
Bilden på Honn= :thumbup: :thumbup:
Lika kul varje gång man ser en ny bildtråd av, och med, Börje H! :thumbup:
Naesetgrabb
2006-01-29, 14:45
Sköna bilder! Keep up the good work
Grymma vikter på bänken :D
Grymma bilder Börje! Hardkår me svartvitt! :)
Bilden på Honn= :thumbup: :thumbup:
Kul att träningsbilder uppskattas! Jag skall fortsätta att lägga upp lite bilder då & då.
Mattiasbiff
2006-01-29, 19:22
Dåliga vikter på samtliga övningar..! Skärpning
Helt Crazy!!! :thumbup:
Jacksatan
2006-01-29, 19:24
Vafan skriv ner vikterna! =)
som redan sagts, är alltid kul med hardcore bilder! är oxå lite nyfiken på vikterna..
AFanatic
2006-01-29, 22:42
Agree, skoj med träningsbilder! :thumbup:
som redan sagts, är alltid kul med hardcore bilder! är oxå lite nyfiken på vikterna..
Vikterna var inte så imponerande denna gång. Bänkarna finns loggade här. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=1310900#post1310900) Ang böjarna så var tryckarna på 270 kg och vanliga som mest på 205 kg, för mig.
biffsson
2006-01-30, 11:29
Kul att träningsbilder uppskattas! Jag skall fortsätta att lägga upp lite bilder då & då.
Bra :thumbup:
kraften finns i norrland :hbang:
Härliga bilder :hbang: Jag vill också vara med er och träna *grr27* :D
Härliga bilder :hbang: Jag vill också vara med er och träna *grr27* :D
Bara att kliva ur ladan och sätta dig i bilen :D För mig är det 50 mil, enkel väg. Kanske dax att söka någon kurs på Universitetet?
grindelund
2006-01-31, 18:17
Trevliga bilder. Kul att det är Strömsundare med på bilderna också... :D
Trevliga bilder. Kul att det är Strömsundare med på bilderna också... :D
Bra krut i de där rackarna; Mackan, Malin, Nicklas J, Benny W mfl. Besitter du samma råstyrka?
Slartibartfast
2006-01-31, 21:10
Kula bilder, gubbs! :thumbup:
Bra krut i de där rackarna; Mackan, Malin, Nicklas J, Benny W mfl. Besitter du samma råstyrka?
Jag tillhör också skaran med Strömsundare, men den där råstyrkan hamnade hos andra i stället för hos mig *cry* .
Jag tillhör också skaran med Strömsundare, men den där råstyrkan hamnade hos andra i stället för hos mig *cry* .
Va fasiken, är detta en Strömsunds kolloni?? Nja nog verkar det finnas lite krut i dina nävar oxå Honn :thumbup:
Oja, Strömsundarna är många på forumet. Minst 2 till finns det.
Krut i nävarna eller ej beror på vilken av de andra man jämför. Jag kan ju alltid prova och se om jag ens kan lyfta vikterna Mackan kör bänkpress med. Då menar jag utan tröja. Hans vikter med tröja kan jag bara rulla fram och tillbaka på golvet.
Har Bobbo slutat växa? Jag kommer ju ihåg honom som STOOOOR. *flex*
paddanboy
2006-02-07, 22:15
Roligt och se från Umeå, dit kanske jag skall läsa i höst... (från värmland)
Fast studenter hänger väll på Ikzu eller vad de heter?
Roligt och se från Umeå, dit kanske jag skall läsa i höst... (från värmland)
Fast studenter hänger väll på Ikzu eller vad de heter?
Folk som vill träna kommer till sporthallen oavsett sysselsättning. Det ju dessutom 2000 kr/år billigare. Vill dunka liten boll i väggen, kanske klättra på densamma alternativt spinna, simma eller bodypumpa så rekomenderas IKSU.
Gillar verkligen Sporthallen i Umeå! Var där och tränade lite i sommras!
Mvh Boven
Folk som vill träna kommer till sporthallen oavsett sysselsättning. Det ju dessutom 2000 kr/år billigare. Vill dunka liten boll i väggen, kanske klättra på densamma alternativt spinna, simma eller bodypumpa så rekomenderas IKSU.
Yepp, Sporthallen skulle varit mitt val också om det inte var för att IKSU ligger 100m från min bostad. Att jag sedan betalar 400kr för ett guldkort gör ju inte valet svårare.
grindelund
2006-02-10, 17:26
Nä dom andra fick styrkan, jag blev bara lång å smal.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.