Visa fullständig version : Ali VS Tyson
sundvall
2006-01-28, 18:03
Vem tror ni hade vunnit om muhammed ali och mike tyson hade mött varandra i ringen, i deras absoluta toppform?
Ryska_raketen
2006-01-28, 18:05
Tyson. På knock.
+1 :hbang:
Fel forum. Förväntar du dig att pollens svar ska betyda nåt så är du iaf fel ute.
Ryska_raketen
2006-01-28, 18:06
Fel forum. Förväntar du dig att pollens svar ska betyda nåt så är du iaf fel ute.
frågan är vem som proppar vem ??
frågan är vem som proppar vem ??
:booty:
bigtraps
2006-01-28, 18:18
Ali skitlätt
tyson såklart. standarden va MYCKET högre på 80-90talet.
Tyson va mycket starkare och lika snabb. tyson vinner på knock efter MAX en minut
hobbitar
2006-01-28, 18:43
Jag tror Tyson hade vunnit.
JustinCredible
2006-01-28, 18:44
Tyson :hbang: Han var som en pansarvagn när han var som bäst.
Tyson va mycket starkare och lika snabb. tyson vinner på knock efter MAX en minut
Heh, lika snabb tror jag inte. Dock är han bra mycket större och starkare så han borde kunna dra ner ali...
Erm. Nej, han är/var inte bra mycket större och starkare. Snabbare kan väl diskuteras, går inte direkt att lägga ihop fotarbete å snabba boxar till nåt medel direkt.
Standarden var väl större på 80 å 90-talet men å andra sidan är Tyson ständigt anklagad för att bara haft bums till motstånd och inga stjärnor så som Ali(Foreman, Frazier).
Personligen tror jag att Ali hade vunnit. Däremot är Tyson kanske den största talangen som gått till spillo någonsin inom boxningsvärlden.
mangemani
2006-01-28, 18:54
tyson v rocky balboa då?
tyson kan stå och slå hur mycket han vill tills han blir slut och sen exploderar balboa och sen är det gonatt med tyson=P
tyson v rocky balboa då?
tyson kan stå och slå hur mycket han vill tills han blir slut och sen exploderar balboa och sen är det gonatt med tyson=P
Alla Stallone karaktärer är oövervinnliga/odödliga, klart Rocky hade vunnit.
Dumleman
2006-01-28, 18:57
Personligen tror jag att Ali hade vunnit. Däremot är Tyson kanske den största talangen som gått till spillo någonsin inom boxningsvärlden.
Till spillo är väl att vara lite väl kritisk, han var ju inte helt misslyckad som boxare så att säga.
Till spillo är väl att vara lite väl kritisk, han var ju inte helt misslyckad som boxare så att säga.
Umm sant, my bad. Han kunde åstadkomma bra mycket mer helt enkelt.
Hur mycket vägde snubbarna när de var som bäst?
Hur som helst så känns den matchen typ lika intressant som bruce lee vs crocop.
delta_mats
2006-01-28, 19:11
Sånt som talar till Alis fördel: Grymt fotarbete. Grym avståndsbedömning och blick. Bra kondition. Pricksäker snabb jabb. Bra timing.
Nackdelar: Inget riktigt knockout slag.
Sånt som talar till Tysons fördel. Fruktansvärt explosiv och hårdslående. Snabb och rörlig överkropp. Väldigt bra pricksäkerhet. Bra timing.
Nackdelar: Jämförelsevis dålig kondition.
Tyson 1,80 ca: 100 kg. Ali 1,90 någonting? Runt 90 kg?
Båda två i sina respektive stormform när det var som allra bäst. Jag hade satsat mina pengar på Tyson 9 gånger av 10.
Tyson hade kört över Ali :thumbup:
Hur som helst så känns den matchen typ lika intressant som bruce lee vs crocop.
och den skulle ha varit ungefär lika jämn (nhb/k1-regler) som ali vs tyson också (boxningsregler)
kika på sveriges stora hjälte ingemar på den tiden, han är juh enligt dagens standard kass om jag får utrycka mig så
och den skulle ha varit ungefär lika jämn (nhb/k1-regler) som ali vs tyson också (boxningsregler)
kika på sveriges stora hjälte ingemar på den tiden, han är juh enligt dagens standard kass om jag får utrycka mig så
ja cro cop hade dödat bruce lee, även där inom en minut
ja cro cop hade dödat bruce lee, även där inom en minut
just de, de kanske inte framgick så tydligt:)
Tricklev
2006-01-28, 19:24
Vem had vunnit, Fantomen eller batman?
Ali var en defensiv boxare som inväntade misstag av motståndarna. Bästa fotarbetet i historien.
Tyson var en offensiv boxare som gick på attack. Antagligen så slog han hårdast i historien
Tyson är det värsta jag har sett, kolla in finalen 1990 mot Spinks, han var absolut livrädd för Tyson som slog genom garden på han.
Motståndarna var livrädda för "Iron Mike" så när han gick på attack så var matchen avgjord.
Tyson offensiva stil skulle passa Ali perfekt men det är omöjligt att "spå" en match dem emellan
delta_mats
2006-01-28, 19:29
Ali var en defensiv boxare som inväntade misstag av motståndarna. Bästa fotarbetet i historien.
Tyson var en offensiv boxare som gick på attack. Antagligen så slog han hårdast i historien
Tyson är det värsta jag har sett, kolla in finalen 1990 mot Spinks, han var absolut livrädd för Tyson som slog genom garden på han.
Motståndarna var livrädda för "Iron Mike" så när han gick på attack så var matchen avgjord.
Tyson offensiva stil skulle passa Ali perfekt men det är omöjligt att "spå" en match dem emellan
Det man däremot kan göra är att se på andra idrotters utveckling på 20 år och där dra lite slutsatser.
Väldigt få idrotter vare sig det gäller lagsporter eller ej ligger kvar på samma nivå nu som för 20 år sedan. Och det skiljer sig väl runt 20 år mellan Tysons storhetstid och Alis.
Kass? På vilket sätt då?
bigtraps
2006-01-28, 19:31
Ali knockade Forman när Forman var som bäst
Forman gick tiden ut mot Evander H.
Då var Forman långt ifrån den form han låg inne med 1974 mot Ali
Evander mosade Tyson två gg............................
Tänk också på att Ali var avstängd när han stod på toppen av karriären
Ja men då har vi rett ut det.
ja men tyson va inte som bäst när han mötte evander. tyson va som bäst 10 år innan.
Ay, som sagt. Ali hade Frazier och Foreman. Holyfield var också mästare under Tysons prime och när Tyson kom tillbaka efter många år så hade hans glory days varit långt förgångna.
ja men tyson va inte som bäst när han mötte evander. tyson va som bäst 10 år innan.
Ja, då han inte övertygare allt för många eftersom han inte mötte något stjärnmotstånd direkt.
Jag satsar helhjärtat på Tyson. Det är som att jämföra Ronaldinho (stavning) med Pelé.
Dock påstår jag att Ali är större inom boxningsvärlden ändå för hur han har påverkat den (och sport i övrigt) genom sin attityd och orginalitet.
delta_mats
2006-01-28, 19:36
Det är ett väldigt skevt sätt att försöka komma fram till en lösning.
Olika boxare passar varandra på olika sätt. Går inte att göra en sån jämförelse som du gör.
Det man däremot kan göra är att se på andra idrotters utveckling på 20 år och där dra lite slutsatser.
Väldigt få idrotter vare sig det gäller lagsporter eller ej ligger kvar på samma nivå nu som för 20 år sedan. Och det skiljer sig väl runt 20 år mellan Tysons storhetstid och Alis.
Hade Ali varit aktiv under Tysons tid så hade även han varit mera vältränad.
Samma sak säger jagh om Arnold, hade han haft tillgång till allt gällande dagens byggning så hade han varit ruggit bra idag, hockeyn likaså. Kollar man på hockey från 70 talet så ser det ut som om dom stod still men hade dom aktiva då varit på g nu så hade dom också varit topptränade och vetat mer om kost etc
delta_mats
2006-01-28, 19:41
Hade Ali varit aktiv under Tysons tid så hade även han varit mera vältränad.
Samma sak säger jagh om Arnold, hade han haft tillgång till allt gällande dagens byggning så hade han varit ruggit bra idag, hockeyn likaså. Kollar man på hockey från 70 talet så ser det ut som om dom stod still men hade dom aktiva då varit på g nu så hade dom också varit topptränade och vetat mer om kost etc
Självklart! Men nu var jämförelsen på respektive atlets storhetstid. Visst hade Ali förmodligen haft bättre förutsättningar idag än då han var aktiv.
Ja, då han inte övertygare allt för många eftersom han inte mötte något stjärnmotstånd direkt.
så snubbe han piskade för att få sitt bälte va kass? härligt resonemang
så snubbe han piskade för att få sitt bälte va kass? härligt resonemang
I jämförelse med Alis motstånd så var det lättare, utan tvekan.
blekfet2
2006-01-28, 19:54
usch, Ali åker på en smocka....han borde raderas ur historieböckerna!
Och ja, bra resonemang. Sätter du Bruce Lee mot average Joe SER DET UT SOM att han skulle kunna spöa Fedor med en trippelvoltsfrontspark.
Metal_boy_
2006-01-28, 19:56
Det rörde sig om en helt annan klass på boxning när Tyson var bäst. Att tro nått annat än att Tyson skulle vinna är bara dumt.
Det rörde sig om en helt annan klass på boxning när Tyson var bäst. Att tro nått annat än att Tyson skulle vinna är bara dumt.
Nej, fel.
Jag säger inte på nåt sätt att Ali skulle utklassa Tyson, inte en chans. Tror han hade vunnit enbart för Tysons stil passar honom så perfekt. Sen är det som sagt som att diskutera ifall Stålmannen hade vunnit mot Hulken.
MOHAMMED ALI!
http://www.sportsmarkette.com/IMG/arton10.jpg
Metal_boy_
2006-01-28, 20:07
Nej, fel.
Jag säger inte på nåt sätt att Ali skulle utklassa Tyson, inte en chans. Tror han hade vunnit enbart för Tysons stil passar honom så perfekt. Sen är det som sagt som att diskutera ifall Stålmannen hade vunnit mot Hulken.
Tyson skulle slå sönder Ali innan han ens hunnit börja dansa.
Nej det är inte som att gämföra Stålmannen mot Hulken, snarare gamla Läderlappen mot en modernare version. Den gamla var bra och "tuff" på sin tid då det begav sig, idag skrattar man åt det. Samma sak med Ali.
Tyson skulle slå sönder Ali innan han ens hunnit börja dansa.
Nej det är inte som att gämföra Stålmannen mot Hulken, snarare gamla Läderlappen mot en modernare version. Den gamla var bra och "tuff" på sin tid då det begav sig, idag skrattar man åt det. Samma sak med Ali.
Nej :) Dagens boxare har en stor fördel med styrketräning och allt som hör till, att det skulle vara nån större skillnad på teknik eller talang är helt fel. Är snarare så att dem var mer tekniska under Alis tid. Inte för att låta som nån boxningsexpert för det är jag inte, men vid första anblickarna tror man ofta att boxningen har utvecklats på alla plan speciellt den tekniska(till något rent bättre), när man kommer in i det mer förstår man att boxningen var väl utvecklad redan då.
Dumleman
2006-01-28, 20:13
Nej :) Dagens boxare har en stor fördel med styrketräning och allt som hör till, att det skulle vara nån större skillnad på teknik eller talang är helt fel. Är snarare så att dem var mer tekniska under Alis tid. Inte för att låta som nån boxningsexpert för det är jag inte, men vid första anblickarna tror man ofta att boxningen har utvecklats på alla plan speciellt den tekniska(till något rent bättre), när man kommer in i det mer förstår man att boxningen var väl utvecklad redan då.
Ja kanske det, vi människor har ju slagits ganska länge jämfört med t.ex. slalom :).
Metal_boy_
2006-01-28, 20:19
Klart att boxningen var utvecklad redan då, men den har utvecklats mer med tiden. Idag är det mycket mer och bättre träning och förbannat mycket högre tempo. Det är möjligt att tekniken är likvärdig nu som då, men det är mer fart och styrka idag.
Klart att boxningen var utvecklad redan då, men den har utvecklats mer med tiden. Idag är det mycket mer och bättre träning och förbannat mycket högre tempo. Det är möjligt att tekniken är likvärdig nu som då, men det är mer fart och styrka idag.
Mer fart? På vilket sätt då menar du?
Metal_boy_
2006-01-28, 20:21
Mer fart? På vilket sätt då menar du?
Mer tempo och snabbhet på boxarna.
Mer tempo och snabbhet på boxarna.
Mer tempo? Kolla Marciano
Snabbhet? Kolla den diskuterade Ali
Edit: Håller med och förstår vad du menar. Förklaring: Färre ronder
Edit igen :D : Håller med till viss del, då ;)
delta_mats
2006-01-28, 20:32
Nej du är verkligen ingen expert. Tekniken inom boxning har gått framåt nåt enormt från Alis tid till idag. Alla med lite boxningsskills som har sett några tidiga matcher behöver inte titta två gånger för att förstå det.
Allt har förändrats från Alis tid tills Tyson kom med i leken. Allt utom människan som sådan. Teknik, taktik, kondition, styrka ja allt bemästrar dagens boxare mycket bättre än dåtidens.
Dessutom Passade inte alls Tysons stil bra för Ali. Tyson hade en väldigt snabb och rörlig överkropp som alltid var i rörelse. Hans slag kunde komma från alla möjliga vinklar och alla slagen hade knockoutpotensial. Tyson hade en bra guard och släppte inte igenom slag hur som helst vilket skulle försvåra Alis jabbar.
Sporten förändras, utvecklas, går framåt. Med den dess utövare. Titta på vilken idrott som helst för 20 år sedan och jämför med idag. Det är en väldig klasskillnad på de allra flesta. Det gäller även boxningen.
Inte för att låta som nån boxningsexpert för det är jag inte, men vid första anblickarna tror man ofta att boxningen har utvecklats på alla plan speciellt den tekniska(till något rent bättre)
Det jag ville ha sagt var att dagens boxare inte är mer tekniska på något sett. Klart tekniken har utvecklats hand i hand med styrketräningen men främst pga den. Kolla på dem senaste världsmästarna, det är inga små gossar direkt, och därför hade tex 70-talets boxare också varit tekniskt chanslösa eftersom dem inte är vana att slåss med berg. Men det är också en viss skillnad på dagens boxning och 80-talets då Tyson slog igenom, idag är han liten i jämförelse med de andra. Dagens stora boss Valuev hade förmodligen sopat mattan med alla de gamla pga hans storlek och styrka, men Tyson är/var inte lika stor som Ali.
delta_mats
2006-01-28, 20:49
Det jag ville ha sagt var att dagens boxare inte är mer tekniska på något sett. Klart tekniken har utvecklats hand i hand med styrketräningen men främst pga den. Kolla på dem senaste världsmästarna, det är inga små gossar direkt, och därför hade tex 70-talets boxare också varit tekniskt chanslösa eftersom dem inte är vana att slåss med berg. Men det är också en viss skillnad på dagens boxning och 80-talets då Tyson slog igenom, idag är han liten i jämförelse med de andra. Dagens stora boss Valuev hade förmodligen sopat mattan med alla de gamla pga hans storlek och styrka, men Tyson är/var inte lika stor som Ali.
Du har fel. Boxarna förr i tiden var inte lika duktiga tekniskt som de senare. Det samma gäller idrotter som fotboll, hockey mm.
Ja det är skillnad från 80-talets boxare mot dagens också.
Tyson var ca:10 cm kortare än Ali men 10 kg tyngre om jag inte minns helt galet.
Du har fel. Boxarna förr i tiden var inte lika duktiga tekniskt som de senare. Det samma gäller idrotter som fotboll, hockey mm.
Beror helt och hållet på vad man diskuterar. Tekniker är just tekniker, dem anpassar sig och vinner på teknik. Går inte att säga att ena tekniken hade vunnit över den andra för så lätt är det inte, ungefär som att dra jämförelsen att Wolverine spöade Wheels som spöade Magneto och därför vinner Wolverine över Magneto(Alla vet ju att Wolverine har metall som skelett, och att Magneto kan kontrollera metall, och därför har inte Wolverine en chans... :em: :D )
delta_mats
2006-01-28, 21:04
Beror helt och hållet på vad man diskuterar. Tekniker är just tekniker, dem anpassar sig och vinner på teknik. Går inte att säga att ena tekniken hade vunnit över den andra för så lätt är det inte, ungefär som att dra jämförelsen att Wolverine spöade Wheels som spöade Magneto och därför vinner Wolverine över Magneto(Alla vet ju att Wolverine har metall som skelett, och att Magneto kan kontrollera metall, och därför har inte Wolverine en chans... :em: :D )
Nu spårar du ur, håll dig till ämnet. Jag har aldrig gjort en sådan jämförelse.
Det jag säger är att på Alis tid var dom inte lika duktiga boxare tekniskt sett jämfört med boxare på Tysons tid. Dom var dessutom sämre fysiskt tränade, men undantag från konditionen där det fanns fantastiska konditionsfenomen bland dåtidens boxare.
Om du besvärar dig med att titta på ett tiotal boxningsmatcher från tiden då Ali var aktiv och så tittar du på ett tiotal matcher från 80-talet så kommer du se den stora skillnad jag pratar om.
HookersUnited
2006-01-28, 21:07
Sax knockade Påse när Påse var som bäst
Påse gick tiden ut mot Större påse.
Då var Påse långt ifrån den form han låg inne med 1974 mot Sax
Större påse mosade Sten två gg............................
Tänk också på att Sax var avstängd när han stod på toppen av karriären
Metal_boy_
2006-01-28, 21:12
Sax knockade Påse när Påse var som bäst
Påse gick tiden ut mot Större påse.
Då var Påse långt ifrån den form han låg inne med 1974 mot Sax
Större påse mosade Sten två gg............................
Tänk också på att Sax var avstängd när han stod på toppen av karriären
:laugh:
Det här är en sån där poll som mer mäter snittålder på brädan än boxningskunnande vill jag påstå. Inget nytt i det, samma sak ser vi i "bästa gitarrist"-pollar etc.
Tyson var en fenomenal boxare och hans stil påminner mycket om Floyd Pattersons "peek-a-boo"-stil med hög guard och rullande överkropp. Knockarna i hans karriär kan, i alla fall till en del, tillskrivas Ali såtillvida att många ville ärva Ali's krona och den jazziga stilen med hängande guard hade dominerat enormt i transatlantisk tungvikt - precis som Ali. Med ett utomordentligt rappt fotarbete, en rationell placeringsteknik, elak järnvilja och snärtig höft och överkropp lyckades Tyson bända upp noschalanta boxare på led.
Så vad hade Ali svarat med?
Ali var mer än boxare, han var en strateg och taktiker som alltid använde sina motståndares svagheter till sin fördel. Massmedia lindade han runt fingret och han styrde och ställde vid presskonferenserna trots rutinerade världsreportrars närvaro.
Tyson fick i sina glansdagar gå hem utan vinst bl a mot Bonecruscher Smith mycket beroende på Smiths förmåga att psyka och störa Tyson. Ali hade definitivt vunnit massmediaronden innan och Tyson hade varit utomordentligt störd långt innan lindorna kommit på i omklädningsrummet.
Hur hårt slog Tyson?
Lika hårt som Holmes? Fraizer? Norton? Liston? Troligtvis, men inte avsevärt hårdare, snarare lika hårt.
Ali, i sina glansdager hade inte gått att fånga, stående på hälarna, som han gjorde med de flesta av sina motståndar. Alis käft hade gått hela tiden, fötterna skulle vara på ett ställe och jabben på ett annat och Tysons frustration hade nött på utförandet. Även om Tyson träffat hade Ali aldrig visat att det bekom honom, precis som alla andra åsnesparkande utmanare råkade ut för i Ali's karriär.
Tids nog hade ingen annan råd varit för Tyson än att vänta in Ali stående på de tidigaren nämnda hälarna och då hade det slutat som när medelmåttan Buster Douglas slog ut honom i Tokyo och Tyson's historia tog slut.
Lizard
efter en minut *cry* du har inte sett ali boxas va?
och ska man då köra tysons form nu eller när han var som bäst
Det här är en sån där poll som mer mäter snittålder på brädan än boxningskunnande vill jag påstå. Inget nytt i det, samma sak ser vi i "bästa gitarrist"-pollar etc.
Tyson var en fenomenal boxare och hans stil påminner mycket om Floyd Pattersons "peek-a-boo"-stil med hög guard och rullande överkropp. Knockarna i hans karriär kan, i alla fall till en del, tillskrivas Ali såtillvida att många ville ärva Ali's krona och den jazziga stilen med hängande guard hade dominerat enormt i transatlantisk tungvikt - precis som Ali. Med ett utomordentligt rappt fotarbete, en rationell placeringsteknik, elak järnvilja och snärtig höft och överkropp lyckades Tyson bända upp noschalanta boxare på led.
Ali var mer än boxare, han var en strateg och taktiker som alltid använde sina motståndares svagheter till sin fördel. Massmedia lindade han runt fingret och han styrde och ställde vid presskonferenserna trots rutinerade världsreportrars närvaro.
Tyson fick i sina glansdagar gå hem utan vinst bl a mot Bonecruscher Smith mycket beroende på Smiths förmåga att psyka och störa Tyson. Ali hade definitivt vunnit massmediaronden innan och Tyson hade varit utomordentligt störd långt innan lindorna kommit på i omklädningsrummet.
Hur hårt slog Tyson?
Lika hårt som Holmes? Fraizer? Norton? Liston? Troligtvis, men inte avsevärt hårdare, snarare lika hårt.
Ali, i sina glansdager hade inte gått att fånga, stående på hälarna, som han gjorde med de flesta av sina motståndar. Alis käft hade gått hela tiden, fötterna skulle vara på ett ställe och jabben på ett annat och Tysons frustration hade nött på utförandet. Även om Tyson träffat hade Ali aldrig visat att det bekom honom, precis som alla andra åsnesparkande utmanare råkade ut för i Ali's karriär.
Tids nog hade ingen annan råd varit för Tyson än att vänta in Ali stående på de tidigaren nämnda hälarna och då hade det slutat som när medelmåttan Buster Douglas slog ut honom i Tokyo och Tyson's historia tog slut.
Lizard
Vem var den bästa gitarristen? (Seriös fråga, faktiskt ;))
Metal_boy_
2006-01-28, 21:24
Som han var i sina glansdagar såklart, annars skulle vi ta Ali i dagsformen också eller? :D
Som han var i sina glansdagar såklart, annars skulle vi ta Ali i dagsformen också eller? :D
Inte du, han hade mutat dig med en Foreman grill-burgare för läggning i andra rond.
Metal_boy_
2006-01-28, 21:28
Hur hårt slog Tyson?
Lizard
Låter bara bra i teorin det där. Även Alis psykningsförmåga skulle heller inte hålla "modern" klass när Tyson var bra, även om den gick hem på hans tid.
word! ali var inte i närheten så stark som tyson var i sin toppform, ali hade inte haft en suck.
Daniel Mattusch
2006-01-28, 21:32
TYSON UTAN TVEKAN. ALI var grym på sin tid men boxningen då var ju fan ett skämt. Hata mig!
TYSON UTAN TVEKAN. ALI var grym på sin tid men boxningen då var ju fan ett skämt. Hata mig!
Oroa dig inte, har redan gjort woodo dockor på dig och hela din familj. Ni kommer få en underbar natt :devil:
Ali hade sopat mattan med Tyson. :thumbup:
tja, ska vi köra alis form nu eller när han va som bäst?
Vem var den bästa gitarristen? (Seriös fråga, faktiskt ;))
Enligt Guitar Player's omfångsrika omröstningar under de sista 35 åren och samma tidnings "Guitarist of the Decade"-poll år 2000... (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36324&page=3&pp=15&highlight=Hendrix)
Lizard
Låter bara bra i teorin det där. Även Alis psykningsförmåga skulle heller inte hålla "modern" klass när Tyson var bra, även om den gick hem på hans tid...och det var ingen teori....?
Lizard
Metal_boy_
2006-01-28, 22:11
..och det var ingen teori....?
Lizard
Om de skulle mötas på riktigt.
Metal_boy_
2006-01-28, 22:17
läste fel
Nä det är ren självklarhet. Vem skulle du satsa dina pengar på? :)
delta_mats
2006-01-28, 23:15
Hur hårt slog Tyson?
Lizard
En bra historia men du höjer Ali till skyarna. Ali var överlägsen mot dåtidens boxare. Mot dagens boxare och Tyson hade han däremot få granska canvasen lite närmare.
En bra historia men du höjer Ali till skyarna. Ali var överlägsen mot dåtidens boxare. Mot dagens boxare och Tyson hade han däremot få granska canvasen lite närmare.
Enormt svårt att ta nåt du säger på allvar när du påstår att Ali var överlägsen.
delta_mats
2006-01-28, 23:25
Enormt svårt att ta nåt du säger på allvar när du påstår att Ali var överlägsen.
Så du menar att han inte var överlägsen när han var som bäst? Han talade ju till och med om i vilken rond han skulle slå ut sina motståndare, och gjorde det dessutom. Men att han var överlägsen på sin tid betyder inte att han skulle vara det i nutid. Eller för 20 år sedan.
Som med all idrott går utvecklingen framåt och det är dumt att försöka mäta gamla atleter med nutidens. Deras prestationer är inte sämre på något vis. Dom hade andra förutsättningar än vad dagens idrottsmän har helt enkelt.
Ali hade vunnit på knock.
Alla barn på forumet röstar på Tyson.
bigtraps
2006-01-29, 11:09
Om nu utvecklingen går så snabbt framåt så borde de bästa idag vara
mycke bättre än Iron Mike var i slutet av 80 talet ;)
magicteddy
2006-01-29, 11:27
http://video.google.com/videoplay?docid=4061319567394575849
Daniel Mattusch
2006-01-29, 11:34
Säger ju allt!
Såg when we were kings med ali igår, sömnpiller!
Wennerberg
2006-01-29, 11:57
Jag gillar hur de har stretchat ut sista bilden så det ser ut som om han är HELT enorm.
Han hade nog vunnit fett
Maverick
2006-01-29, 12:11
Tror på Tyson! Men det är bara att inse att efter hans tränare Gus dog vart han inte sig själv igen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.