Visa fullständig version : Axl håller inte formen
Metal_boy_
2006-01-28, 12:28
Varken när det gäller sin kropp eller sångröst. Antingen så är det dålig ljudkvalitet bara eller så låter han som en berusad Bofink när han sjunger.
http://video.google.com/videoplay?docid=6190866293250736909&q=guns+n+roses
Fy fan :cryout:
Gör seriöst ont att se kanske världens "smutsigaste" i positiv bemärkning rocksångare någonsin bli sådär.
Fy fan :cryout:
Gör seriöst ont att se kanske världens "smutsigaste" i positiv bemärkning rocksångare någonsin bli sådär.
Mmm, samtidigt som han fortsätter att uppträda i Gun´s Roses namn, även fast hela bandet lämnat honom.
Han förstör ju bara deras rykte!
Metal_boy_
2006-01-28, 12:39
Jag noterade att dom verkligen måste driva med Slash, när ena gitarristen har en Popcornskål på huvudet :laugh:
Metal_boy_
2006-01-28, 12:42
Jag gillar dock trummisen, han går ut mycket hårdare än vad Matt gjorde.
Slayerized
2006-01-28, 12:58
Jag noterade att dom verkligen måste driva med Slash, när ena gitarristen har en Popcornskål på huvudet :laugh:
De driver inte alls med Slash. Det där är Buckethead, han är sån. Desutom är det en Kentucky Fried Chicken-skål ;)
OnT:
Riktigt sorgligt att Axl blivit som han blivit. Det värsta framträdandet jag sett med honom är när han sjunger "We Will Rock You" med Queen. Fast där hade han inte gått upp i vikt än.
Hade faktiskt förväntat mig att det skulle vara värre. :)
stefannn
2006-01-28, 13:02
så nya plattan komemr allså intte att vara guns utan axl med massa idioter som kallar sig guns?
subliminal
2006-01-28, 13:02
:( Tragiskt, liknar ju mer Meatloaf än den gamla Axl. Dessutom, vad har hänt med rösten? När började han låta såhär?
Han hade i alla fall vett nog att inte springa omkring i cykelbyxor med det här utseendet. :D
Hur fn kan rösten ha försvunnit så på han, kändes pinsamt att se det där
Dumleman
2006-01-28, 13:12
Äsch sådär har han alltid låtit :D.
Metal_boy_
2006-01-28, 13:14
De driver inte alls med Slash. Det där är Buckethead, han är sån. Desutom är det en Kentucky Fried Chicken-skål ;)
OnT:
Riktigt sorgligt att Axl blivit som han blivit. Det värsta framträdandet jag sett med honom är när han sjunger "We Will Rock You" med Queen. Fast där hade han inte gått upp i vikt än.
Aha ok, då har man lärt sig nått nytt idag då :thumbup:
Metal_boy_
2006-01-28, 13:16
Hur fn kan rösten ha försvunnit så på han, kändes pinsamt att se det där
Han har väl varit lite för glad i spriten och cigarrerna de senaste 12-13 åren. Ser ut som han tar kortison också, fan helt vätskefylld.
Han har väl varit lite för glad i spriten och cigarrerna de senaste 12-13 åren. Ser ut som han tar kortison också, fan helt vätskefylld.
Jo men ska det verkligen förstöra rösten så mycket. Ozzy låter ju likadant nu som för 20 år sen då han sjunger och han har ju krökat en del
Metal_boy_
2006-01-28, 13:22
Jo men ska det verkligen förstöra rösten så mycket. Ozzy låter ju likadant nu som för 20 år sen då han sjunger och han har ju krökat en del
Det är väl lite individuellt. Ny lyssnar jag inte mycket på Ozzy, men han har väl aldrig legat på så höga toner som Axl?
H.Emanuel
2006-01-28, 13:25
Axl har blivit äldre bara, förvånar det er?
Buckethead
2006-01-28, 13:27
Det där framträdandet är från 2001 och är efter ett långt långt uppehåll från konserter. Om man istället ser på senare framträdanden gjorda under 2002 så är det bättre. Och om man lyssnar på den taskiga versionen av I.R.S. som har smygit sig ut på internet så låter han nästan som vanligt.
Metal_boy_
2006-01-28, 13:30
Det där framträdandet är från 2001 och är efter ett långt långt uppehåll från konserter. Om man istället ser på senare framträdanden gjorda under 2002 så är det bättre. Och om man lyssnar på den taskiga versionen av I.R.S. som har smygit sig ut på internet så låter han nästan som vanligt.
Ok, hur ser han ut idag då 5år senare?
Buckethead
2006-01-28, 13:39
Ok, hur ser han ut idag då 5år senare?
Rulla ner en bit på sidan så finns det några större bilder.
http://www.heretodaygonetohell.com/board/index.php?topic=24894.0
Ingen utstyrsel som jag skulle rekommendera till någon, men om han trivs så.
christian
2006-01-28, 13:53
*cry* Nu blev jag tvungen att sätta på den "riktiga" versionen för att få den här ur huvudet.
Metal_boy_
2006-01-28, 14:02
Rulla ner en bit på sidan så finns det några större bilder.
http://www.heretodaygonetohell.com/board/index.php?topic=24894.0
Ingen utstyrsel som jag skulle rekommendera till någon, men om han trivs så.
Ser iaf fan så friskare ut där :hbang:
Usch, mitt Guns N' Roses hjärt blöder. Ångrar djupt att jag klickade på länken.
mangemani
2006-01-28, 14:27
jaha?är väl inte så överaskande..han kan ju inte låta exakt som han gjorde förut när han var yngre...se bara på brian johnsson tex,hanses röst har blivit mycket sämre,han kan fan inte ens sjunga i dagsläget tycker jag,förut kunde han ta dom där höga tonerna i låtar som "you shook me all night long" men nu när man hör honom så(hur mycket han än försöker)får han inte fram en enda hög ton.
nån som dock har kvar(eller jag vet inte om han har kvar den rösten i dagsläget) är dio.
Metal_boy_
2006-01-28, 14:32
jaha?är väl inte så överaskande..han kan ju inte låta exakt som han gjorde förut när han var yngre...se bara på brian johnsson tex,hanses röst har blivit mycket sämre,han kan fan inte ens sjunga i dagsläget tycker jag,förut kunde han ta dom där höga tonerna i låtar som "you shook me all night long" men nu när man hör honom så(hur mycket han än försöker)får han inte fram en enda hög ton.
nån som dock har kvar(eller jag vet inte om han har kvar den rösten i dagsläget) är dio.
Man kan underhålla rösten, precis som många håller kroppen vältrimmad.
Man kan underhålla rösten, precis som många håller kroppen vältrimmad.
Precis kolla på Bruce Dickinsson.
Dissector
2006-01-28, 14:41
Jahapp. Där har precis allt karaktäristiskt i Axl Rose's röst stuckigt. Ganska obehagligt att se :P Stackars fans faktiskt
blekfet2
2006-01-28, 14:48
jag hoppas ni inte jämför rösten på videon med t ex mp3:orna ni avnjuter av Gnr i era datorer, en jävla skillnad på att sjunga live - studio. Jag tyckte det inte alls lät så grymt kasst som många av er tycker. Han är juh fan gubbe numera.
Herkulez
2006-01-28, 14:50
käft på er gnällspikar, engång gud alltid gud :hbang:
Metal_boy_
2006-01-28, 15:00
käft på er gnällspikar, engång gud alltid gud :hbang:
Absolut din knulltott :hbang:
Metal_boy_
2006-01-28, 15:01
Precis kolla på Bruce Dickinsson.
Precis :bow:
Löjtnant Blank
2006-01-28, 15:03
Hade faktiskt förväntat mig att det skulle vara värre. :)
Jag också. Med tanke på att det är live. Med ett dåligt "skvaller" är det svårt att hålla tonen. Vi vet inte hela historien, ibland kan dåliga ljudtekniker förstöra en hel show. Fet eller inte, jag bryr mig inte, han är fortfarande Gud.
H.Emanuel
2006-01-28, 15:08
Har faktiskt aldrig gillat det där bandet, så för mig är det skitsamma om han skulle explodera av sin fetma
ja det svider lite när man ser sånt här, men vad ska man göra
Löjtnant Blank
2006-01-28, 15:11
Har faktiskt aldrig gillat det där bandet
You're one in a million
Yeah, that's what you are
Winternal
2006-01-28, 21:56
Har du mossa i öronen? *screwy* Ozzys maxhöjd är ju banne mig en halv oktav lägre nu, inte alls samma röst som för 20 år sedan. Och en hel oktav lägre än för 30 år sedan. Tror inte ens jag överdriver.
Har du mossa i öronen? *screwy* Ozzys maxhöjd är ju banne mig en halv oktav lägre nu, inte alls samma röst som för 20 år sedan. Och en hel oktav lägre än för 30 år sedan. Tror inte ens jag överdriver.
Håller med helt och hållet.
Jag såg Black Sabbath på Roskilde-98 och det var ingen höjdare pga Ozzy's förstörda röst.
Jag såg dem igen på Roskilde nu i somras och det var ta mig fan så att jag skämdes. Rösten var om möjligt ännu värre och han träffade nog inte en ton rätt.
Både Black Sabbath Och Ozzy som soloartist tillhör mina absoluta favoriter och har varit det i ca 15år. Det är så synd när man inte har vett att lägga av i tid.
Bekanta dig med Buckethead:
http://video.google.com/videoplay?docid=3182656314020842191&q=Buckethead
För övrigt bulkar Axl. En Iggy Pop-deff är planerad tills det att hela bandet återförenas. ;)
hur kunde jag missa denna tråden?
2002 spelade dem på MTV VMA, man blir gråtfärdig under spelningen. Förklaring: Problem med öronluren, han hör/hör fel när han själv sjunger. Testa att spela in när ni inte hör er själva sjunga, låter inte bra ;)
På Rock in rio 3 så hade dem inte spelat på ett BRA tag, som sagt. Och förmodligen inte mycket träning heller jämfört med förr i tiden då dem spelade jämt. Andra låtar från Rock in Rio 3 låter SKITBRA, deras nya version av Knockin' on heavens door är hur go som helst. Hans röst har förändrats med åldern som sagt och man märker att de nya låtarna är mer anpassad åt den, inte hört en enda spelning han sätter Paradise City riktigt bra(senaste tiden dvs) men däremot låter det riktiga bra under Madagascar och vissa andra.
Och: Orkar inte "försvara" varken nya GNR eller Axl på alla dumma påståenden här så jag drar kortfattat: Ni har fel om det mesta
Hela mitt liv kretsar kring G n R. Har i princip alla deras bootlegs (ljudupptagningar från konserter, RIKTIGT många), officiella DVDs (även inofficiella), musikalbum, ja allt
Hela mitt liv kretsar kring G n R. Har i princip alla deras bootlegs (ljudupptagningar från konserter, RIKTIGT många), officiella DVDs (även inofficiella), musikalbum, ja allt
Ska vi gifta oss och skaffa barn(Axl, Rose och Gunny?)?
Ska vi gifta oss och skaffa barn(Axl, Rose och Gunny?)?
lets do it
Metal_boy_
2006-01-28, 23:15
För övrigt bulkar Axl. En Iggy Pop-deff är planerad tills det att hela bandet återförenas. ;)
Händer nog aldrig, men man kan ju hoppas :(
Hur länge har han lovat att Chinese ska komma ut "nästa år" nu? Åtta-nio år?
Han kommer dock alltid att vara den störste för mig.
High1ander
2006-01-29, 06:28
Det där är ju värre en Whitney Huston som knarkat sönder sin röst. Han har ju tappat all styrka och råhet i rösten. Hoppas dock att det blivit bättre då vissa här säger det där var 2001 och att han sjöng bättre senare.
Fan nu kan jag ju lätt sjunga Sweet Child O'Mine på karaoken utan att skämmas.
nossralj
2006-01-29, 10:00
Axl visar i.a.f vilket NHL lag han gillar :D
Hur länge har han lovat att Chinese ska komma ut "nästa år" nu? Åtta-nio år?
Han kommer dock alltid att vara den störste för mig.
din avatar e från Donington va? ;)
Maverick
2006-01-29, 12:26
Mitt stora G N R hjärta blöder riktigt mycket just nu och har så gjort dom senaste åren :S
Vänta här nu lite. Jag ska lägga upp en rätt nysläppt inspelning av Sweet child O mine.
http://s41.yousendit.com/d.aspx?id=2J4MLFK5R370909IQ96LO59XTE
funkar den?
Wennerberg
2006-01-29, 14:00
Vilken beachform
christian
2006-01-29, 14:19
funkar den?
Klart bättre. :hbang:
hahaha tänkte uploada precis denna :D
Metal_boy_
2006-01-29, 15:34
funkar den?
Mycket bättre! :hbang:
hahavaffan
2006-01-29, 17:42
Vilken beachform:laugh:
I videon är hans röst helt klart pinsam. Kanske är det kvaliteten som försämrar den, eller så är det synd om honom. Synd om gamla GNR är det iallafall... för fulare grupp av människor än i den videon får man leta LÄNGE efter.
Winternal
2006-01-29, 19:04
Håller med helt och hållet.
Jag såg Black Sabbath på Roskilde-98 och det var ingen höjdare pga Ozzy's förstörda röst.
Jag såg dem igen på Roskilde nu i somras och det var ta mig fan så att jag skämdes. Rösten var om möjligt ännu värre och han träffade nog inte en ton rätt.
Både Black Sabbath Och Ozzy som soloartist tillhör mina absoluta favoriter och har varit det i ca 15år. Det är så synd när man inte har vett att lägga av i tid.
Agreed! Och nu håller Judas Priest på att begå samma misstag. OK, större delen av bandet håller hygglig klass, men mr Metal God himself Rob Halford sjunger verkligen illa nu. Såg dem i Gbg på turnén senast och var riktigt arg när jag gick därifrån, han förstör ju allt, hur legendarisk han än må vara!
Ibland tokskriker han bara på helt fel ton när han inte klarar det han ska, och hans "normala röst" når banne mig lägre än min egen nu. Han som var så extrem förr, kunde sjunga rent och klart och ändå fantastiskt högt - och även sjunga råare och hårdare utan problem.
Köpte av någon anledning också "Rising in the East"-dvd:n och då fick jag ju mina farhågor besannade ännu mer, han är slut. Värst var nog Painkiller-falsetten, som lät som en risig gammal kärring nu. Plus att han stod och stödde sig på mickstativet som en käpp, och under Painkiller i stort sett LÅG på medhörningshögtalarna där framme och gnällde fram tonerna. :furious:
Dags att lägga av, Rob!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.