Visa fullständig version : Schysst jobbannons
http://platsbanken.ams.se/direkt/74/060127,170100,240916,11,724374.shtml
Ska pm.a Kwon och Helena B...
MasterChief
2006-01-27, 19:12
Hahaha...fan va bra. Kul att se något som sticker ut lite. :D
"kodkäkande nörd utan social anpassning" :D Lr hur var de?
Hahaha, om jag var arbetslös (och det stod Java) hade jag lätt sökt det där jobbet. Så letar man programmerare som faktiskt kan det.
Hahaha, om jag var arbetslös (och det stod Java) hade jag lätt sökt det där jobbet. Så letar man programmerare som faktiskt kan det.Sa du inte precis att du skulle söka det? ;/
Sa du inte precis att du skulle söka det? ;/
Ptja, ironin i det hela är väl att dom vill ha duktiga programmerare som pysslar med .NET och ASP; några sådana finns tyvärr inte :)
Haha, humor verkligen :thumbup:
Ptja, ironin i det hela är väl att dom vill ha duktiga programmerare som pysslar med .NET och ASP; några sådana finns tyvärr inte :)Beror väl på hur man ser på det, krävs väl inte så mycket för att räknas som duktig då? ;)
18:46 @<ufo8mydog> brorsan gjorde det
18:46 @<ufo8mydog> när Bahnhof ISP sökte folk efter warezsaken
18:46 @<ufo8mydog> brorsan skrev att han ville ha 28papp i månaden, att han var kass på att hålla tider och att han ircade på arbetstid
18:47 @<Hagge> vad sade de då?
18:47 @<TsuB> efter skatt hoppas jag
18:47 @<ufo8mydog> hans erfarenhet inom området vägde tydligen upp det för dom ville ha dit honom på intervju omgående
Beror väl på hur man ser på det, krävs väl inte så mycket för att räknas som duktig då? ;)
18:46 @<ufo8mydog> brorsan gjorde det
18:46 @<ufo8mydog> när Bahnhof ISP sökte folk efter warezsaken
18:46 @<ufo8mydog> brorsan skrev att han ville ha 28papp i månaden, att han var kass på att hålla tider och att han ircade på arbetstid
18:47 @<Hagge> vad sade de då?
18:47 @<TsuB> efter skatt hoppas jag
18:47 @<ufo8mydog> hans erfarenhet inom området vägde tydligen upp det för dom ville ha dit honom på intervju omgående
Duktig på .NET/ASP är inte samma sak som duktig programmerare.
19:14 @<Arvtorn> Den äkta mannen kom hem och fann sin fru i sängen och en vilt främmande karl som stod på golvet med byxorna nedhasade.
19:14 @<Arvtorn> Innan mannen hunnit säga någonting fann sig främlingen och sa med hög röst:
19:14 @<Arvtorn> "För sista gången frun, betalar ni inte elräkningen så pinkar jag på golvet."
Duktig på .NET/ASP är inte samma sak som duktig programmerare.Läste inte så noga vad du sade, bara svarade ;D
Dumleman
2006-01-27, 19:41
Hade det stått "mysql / php" istället och "jobbkontakter m.m sker via irc, du behöver alltså inte bo i stockholm" så hade jag lätt sökt det :laugh:.
Duktig på .NET/ASP är inte samma sak som duktig programmerare.
Samma som Java då?
http://www.rent-a-friend.nu/
Samma som Java då?
Exakt.
Hade det stått "mysql / php" istället och "jobbkontakter m.m sker via irc, du behöver alltså inte bo i stockholm" så hade jag lätt sökt det :laugh:.mysql, vilken merit *rolleyes*Samma som Java då?Nej duktiga programmerare skriver ju dåliga program i C.
mysql, vilken merit *rolleyes*Nej duktiga programmerare skriver ju dåliga program i C.
Duktiga programmerare tenderar, TYVÄRR, att antingen jobba med obskyra OS-projekt, operativsystem, drivrutiner eller helt enkelt sadla om till mer aritektliknande roller. Därför får vi massor av skitappar skrivna av Plucke och Berra VBASP.NETmysqlPHPsson
Duktiga programmerare tenderar, TYVÄRR, att antingen jobba med obskyra OS-projekt, operativsystem, drivrutiner eller helt enkelt sadla om till mer aritektliknande roller. Därför får vi massor av skitappar skrivna av Plucke och Berra VBASP.NETmysqlPHPssondet som är kul kanske...
dessutom vad gör man som duktig <vad som helst> på ams?
Dumleman
2006-01-27, 19:54
mysql, vilken merit
Ja nog har man mer nytta av mysql-kunskaper än ms sql-kunskaper :). http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=mysql&word2=mssql
Dumleman
2006-01-27, 19:56
Sen till alla JAVA fantaster, "Saying that Java is better because it works on many OSes is like saying anal sex is better because it works on two sexes." :D.
Ja nog har man mer nytta av mysql-kunskaper än ms sql-kunskaper :). http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=mysql&word2=mssqlDet senare bevisar ju inget.
Mysql är och har ju alltid varit värdelöst, bara mindre värdelöst nu. Som jag uppfattade det på jwzrd så överväger faktiskt en del företag sql server så då borde det ju vara bättre ;)
Vad spelar det för roll att en massa lek- o tramsprojekt i opensourcevärlden använder mysql? Säger ju inget om vad som är bäst.
Sen till alla JAVA fantaster, "Saying that Java is better because it works on many OSes is like saying anal sex is better because it works on two sexes." :D.Det är ju dessutom fel, java fungerar ju på långtifrån alla plattformar, är faktiskt riktigt besviken på antalet som stöds. Fördelen med java, *ml, lisp, haskell, ada, m.fl. är ju dock att de inte uppmuntrar folk till att göra samma fel om och om igen.
Framförallt att det läggs så lite energi på vid diverse programmeringskurser informera om problemen med c och hur man kan undvika fällorna.
Dumleman
2006-01-27, 20:05
Mysql är och har ju alltid varit värdelöst, bara mindre värdelöst nu. Som jag uppfattade det på jwzrd så överväger faktiskt en del företag sql server så då borde det ju vara bättre ;)
Konstigt tycker jag eftersom mysql blir bara bättre och bättre. Kritiken emot mysql har varit att vissa grundläggande sqluttryck inte stöds men snart är den kritiken helt grundlös och ingen har väl beskyllt mysql för att vara ”dyrt” eller långsamt så varför inte använda mysql? :)
Framförallt att det läggs så lite energi på vid diverse programmeringskurser informera om problemen med c och hur man kan undvika fällorna.
du saknas alltså kursen, oop i java och problemen med C?
nej c ftw
Fatalist
2006-01-27, 20:10
Heheh, humor! Frågan är om det är äkta?
19:14 @<Arvtorn> Den äkta mannen kom hem och fann sin fru i sängen och en vilt främmande karl som stod på golvet med byxorna nedhasade.
19:14 @<Arvtorn> Innan mannen hunnit säga någonting fann sig främlingen och sa med hög röst:
19:14 @<Arvtorn> "För sista gången frun, betalar ni inte elräkningen så pinkar jag på golvet."
Läste inte så noga vad du sade, bara svarade ;D
Asså seriöst, varför inte bara ta bort de fejkade loggade namnen från en fejkad IRC-kanal så du har originalskämtet istället?
Han är ju inte helt ute och cycklar , programmerare är liiiiiite speciella för att inte snacka om unix admins.
Träskor och manchesterbyxor och en överdrivet lökig skjorta verkar vara standard.
Konstigt tycker jag eftersom mysql blir bara bättre och bättre. Kritiken emot mysql har varit att vissa grundläggande sqluttryck inte stöds men snart är den kritiken helt grundlös och ingen har väl beskyllt mysql för att vara ”dyrt” eller långsamt så varför inte använda mysql? :)Postgresql har ju alltid klarat det som mysql inte har klarat, varför skall jag jubla över att mysql klarar en del av det nu?
Och ja, deras defaultdatabas är snabbare, skitbra om man inte bryr sig om att den kraschar.
Han är ju inte helt ute och cycklar , programmerare är liiiiiite speciella för att inte snacka om unix admins.
Träskor och manchesterbyxor och en överdrivet lökig skjorta verkar vara standard.Fast du jobbar i?
Fast du jobbar i?
Jag har bytt jobb, numera är jag lagerslav..
Tills jag får tummen ur å skaffar nå annat.
Jag har bytt jobb, numera är jag lagerslav..
Tills jag får tummen ur å skaffar nå annat.oh, och du som var sveriges enda (lyckade) byggande unixnörd :(
Fan, det måste jag bara söka :hbang:
Ska skicka med en bild på mig i solglasögen där jag spänner biccen!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.