Visa fullständig version : göra hål i öronen,
hej
tänker att göra hål i öronen,men vet inte var finns?
själv har jag talas om det är inte bra att göra i små affär ,då finns stor riskatt för få infektion?
så undrar finns det någon stället som är säker på att göra hål i öronen
tack svar
alla pieringstudios? vart bor du?
Många guldsmedsaffärer har någon anställd som kan/får (vem som helst får inte, så man brukar få beställa tid hos den som gör det).
Juliette
2006-01-27, 16:29
Väldigt många frisörsalonger och hudteraputer gör det också, så det borde finnas på de flesta orter.
Alla ska ju ha sterila instrument som håller på, och de gör ju hålet med själva örhänget, som innan ligger i en steril engångsförpackning. Det är större risk för infektion om man inte håller det rent själv medan det läker.
Du kan ju hålla koll på att de tvättar av örsnibben innan med något antibakteriellt innan de gör hålet. (men det ska alla göra, och det vet de som jobbar med sånt) Så det inte kommer in bakterier vid själva håltagningen.
Är det i örsnibben kan du göra med pistol,
det har nog alla gjort och vi alla lever? eller?
Men blir det i bråsken gå till en riktig
piercare som INTE är hos nån frisör eller
liknande så personen gör det med nål.
Juliette
2006-01-27, 16:56
Är det i örsnibben kan du göra med pistol,
det har nog alla gjort och vi alla lever? eller?
Men blir det i bråsken gå till en riktig
piercare som INTE är hos nån frisör eller
liknande så personen gör det med nål.
Absolut! Håller med Mela här.
Trodde det var örsnibbarna som hon frågade om. Är det i brosket, så gå till en piercingstudio.
Dissector
2006-01-27, 17:06
hej
tänker att göra hål i öronen,men vet inte var finns?
själv har jag talas om det är inte bra att göra i små affär ,då finns stor riskatt för få infektion?
så undrar finns det någon stället som är säker på att göra hål i öronen
tack svar
Är det i örsnibben så är det nog inte så noga. Även om det blir lätt infekterat så går det rätt snabbt över utan att skada så mycket. Jag och många jag känner har gjort det själva (Jag gjorde det med en dartpil, aj och liten infektion, men bra efter ett par veckor) Inget att rekommendera ändå kanske. Men som sagt, örsnibben kan du nog ta i en liten butik eller så. Däremot är det i brosket i övre örat eller så kanske du ska försöka välja ett bättre ställe.
Appopå det, min kompis är rätt galen vad det gäller sånt. Han gör allt själv, några i övre delen av öronen, i ögonbrynen, läppen, försökte ta i bröstvårtan, men det tog emot rätt bra :D Han tog även några i handen (den dumma jäveln, rakt ovanför en led, vilket inte är bra om det blir infekterat.
Han hade det som hobby ett tag :P
Appopå det, min kompis är rätt galen vad det gäller sånt. Han gör allt själv, några i övre delen av öronen, i ögonbrynen, läppen, försökte ta i bröstvårtan, men det tog emot rätt bra :D Han tog även några i handen (den dumma jäveln, rakt ovanför en led, vilket inte är bra om det blir infekterat.
Han hade det som hobby ett tag :P
Låter som en fjortis här i trakterna som pierca sig själv i klitkappan :thumbup:
Låter som en fjortis här i trakterna som pierca sig själv i klitkappan :thumbup:
Korkat folk det finns
Varför vill man överhuvudtaget pierca sig i klitoris? Även om en expert gör det?
Sabbar man inte sensibiliteten?
Det vore ju som att pierca sitt ollon.. oh wait.. det gör ju folk det med *screwy*
Nu var det i och för sig i "kappan", kanske inte är lika extremt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.